رفتن به مطلب

طوطی آمازون پیشانی زرد Double Yellow-headed Amazon Parrots


Iman-Emperatour

ارسال های توصیه شده

image-9698_4B491E2E.jpg

 

بیشتر طوطی آمازونها بویژه طوطی آمازون پیشانی زرد به علت تواناییشون در حرف زدن و همچنین زیبایی فوق االعادشون نگهداری می شوند.به تجربه ثابت شده این طوطی تنها طوطی می باشد که می تواند در سخنگویی با طوطی خاکستری رقابت کند و طوطی آمازون همیشه تواناییهاشیش را نشان می دهد ولی طوطی خاکستری معمولا خجالتی هست و با آمدن فرد جدید کمی گوشه گیری می کند.

 

آمازونها در رده زیباترین طوطی سانان می باشند و طوطی آمازون پیشانی زرد در رده اول آمازونها از نظر زیبایی و سخنگویی بالا. برخی طوطی آمازونها پیشانی زرد علاوه بر رنگ زرد در قسمتهایی از بدنشان پرهای قرمز رنگ وجود دارد که بسیار زیباترشان می کند.

طوطی آمازون هوش بسیار خوبی دارد و همچنین از لحاظ اخلاقی خوش اخلاق و دوست داشتنی هستن. اگر سخنگویی را یاد بگیرن بسیار پر حرف هستن و حتی قادرن آواز بخوانند!عاشق سر و صدا هستن و هر گونه صدا مثل رادیو. موسیقی و تبویزیون این طوطیها را به وجد می یاورد.

اگر فصد خرید طوطی آمازون یا هر طوطی سایز بزرگ دیگر مثل طوطی خاکستری, کاکاتو و ... را دارین مطمئن شوید سایز قفس به اندازه ای است که پرنده به راحتی می تواند بالهایش را باز کند و بالها با قفس تماس ندارد.آگر قفس از بالا باز شود و جای نشستن داشته باشد عالی هست این طوطیها دوست دارن بالاب قفس بشینن و اطراف را نظاره کنند.آمازونها مانند سایر خویشاوندان طوطی سانشان از جویدن چوب لذت زیادی می برن حتما اسباب بازیهای چوبی در اختیارش بزارید.( همیشه از اسباب بازیهای ساخته شده مخصوص طوطی استفاده کنین). همچنین شاخه های سبز و تازه با برگ را دوست دارن همیشه قبل مصرف خوب بشورید و چک کنین که چوب برای طوطی سمی نباشد.همیشه به یاد داشته باشین که مسئول سلامتی طوطی شما هستین.

آمازونها به سبزیجات تازه و دانه های جوانه زده به مقدار زیاد نیاز دارند همچنین سیزیجاتی مثل هویج,سیب زمینی,چغندر.آگر به طوطی تخمه می دهید تخمه با کیقیت مرغوب را انتخاب کنین و بهتره همیشه تخمه را با مقداری میوه و حتی میوه خشک مثل سیب پرتغال. انگور یا کشمشو... مخلوط کنین.آمازونها اکثرا به آب علاقه دارن پلشیدن آب مانند قطرات باران و با ملایمت به اونها حس شادابی و نشاط می دهد.

 

هیچ وقت تصور نکنین بعد اینکه طوطی را به خانه تان بردید می تونین به راحتی مانند پرنده های دیگه مثل قناری مراقبت از طوطی را به ** دیگه بسپارید توجه داشته باشید طوطیها پرندگان حساسی هستند و بعد مرور زمان احساس وایستگی و علاقه به نگهدارنده اشان می کنند.بنابراین دقت کنین که طوطی که می خرین همان طوطی مناسب شما می باشد و باید این پت را برای سالهای طولانی دوست داشته باشین.طوطی آمازون پیشانی زرد نمونه عالی از آمازونها و یک دوست برای زندگی طولانی می باشد.

 

image-DB93_4B491E2E.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...