h.h 577 ارسال شده در 5 فروردین، 2012 در یکی دو روز گذشته خبری به سرعت پخش گردیده که دلیل کندی اینترنت در ایران به علت مراحل مقدماتی «اجرایی» شدن طرح اینترنت ملی است و البته بازخوردهای فراوانی هم مخصوصا در محیط سایبری داشته است. نخست آنکه اینترنت ملی اصطلاح غلطی است. هدف راه اندازی اینترانت ملی است که شبکه محلی بوده ومیتواند کاملا مستقل از اینترنت کار کند. دلیل راه انداری آن هم نه کنترل اینترنت بلکه کنترل و امنیت اطلاعات داخلی است. بسیاری از سازمانهای بزرگ کشورهای دیگر نیز این کار را انجام داده و میدهند. برای کنترل اینترنت راهکارهای دیگری وجود دارد که هم اکنون نیز اعمال میشود. دوم آنکه سرعت اینترنت در صورتی با اتصال به اینترانت کاهش مییابد که سرعت اینترانت پایین تر از سرعت قبلی اینترنت باشد مانند آبی که از لوله گشادتر وارد تنگتر میشود که در مورد ایران قبلا اینترنت چنان کند است که دقیقا بر عکس این موضوع صادق است ! لذا تفاوتی در سرعت فعلی به دلیل اتصال به اینترانت ایجاد نخواهد شد. سوم با توجه به مشکل فنی خبر جهت بررسی منبع خبر تحقیق مختصری شد و متاسفانه به مصاحبه ای با کارشناس بی نام و نشان ( که البته خدا میداند حرفی که زده همانی بوده که چاپ شده ) و خبرنگار غیرتخصصی ختم شد که طبق معمول بدون کوچکترین تحقیقی منتشر شده است. چهارم عکس العمل شنوده و خوانندگان است که بدون تحقیق عزای اجرایی شدن کامل اینترانت ملی و سرنوشت اینترنت را گرفتهاند! با توجه به شرایط فعلی با راه اندازی اینترانت ملی، امنیت سیستم های داخلی بسیار بالاتر خواهد رفت، سرعت استفاده از سرویس های داخلی افزایش چشمگیری خواهد یافت و البته بار ترافیک اینترنت بین المللی کاهش مییابد که بالقوه امکان کنترل بر آن و آنالیز اطلاعات را افزایش خواهد داد ولی همانگونه که ذکر شد اینترنت و اینترانت ملی دو مقوله کاملا جدا از هم هستند. در اینکه وضعیت اینترنت ایران نابسامان است که با کوچکترین مشکلی برای کابل اصلی در خلیج همیشه فارس و عدم پیش بینی های لازم برای جایگزینی و لااقل مراقبت از آن دچار مشکل میشود، دولت بزرگوار سرعت فعلی را مناسب دانسته و اعتقاد دارد سرعت بالاتر تنها برای دیدن فیلم پورنو کاربرد دارد و این محدودیت را به درخواست خانوادهها انجام میدهد و صد البته انواع *****های پلیسی بر آن اعمال میشود ولی انتشار اینگونه اخبار باز تاکید بر این موضوع است که چقدر راحت اخبار غلط را باور میکنیم. 8
pianist 31130 ارسال شده در 5 فروردین، 2012 اعتقاد دارد سرعت بالاتر تنها برای دیدن فیلم پورنو کاربرد دارد موش بخوره این دولتو... 3
h.h 577 سازنده ارسال شده در 5 فروردین، 2012 موش بخوره این دولتو... ملت هم دست کمی از دولت نداره تو این زمینه هنوز هیچی نشده داستانهای هزارویکشب برای اینترنت ملی ساختن وبا امار شگفت انگیز ساعت وروز راه اندازی اینترنت ملی رو هم پیش بینی کردن جالبه که از بین شایعات قراره اینترنت رو از روسیه بگیریم
pianist 31130 ارسال شده در 5 فروردین، 2012 ملت هم دست کمی از دولت نداره تو این زمینههنوز هیچی نشده داستانهای هزارویکشب برای اینترنت ملی ساختن وبا امار شگفت انگیز ساعت وروز راه اندازی اینترنت ملی رو هم پیش بینی کردن جالبه که از بین شایعات قراره اینترنت رو از روسیه بگیریم حالا کاری به این حرفا ندارم نزدیک 2 هفتس اینترنت کشور اختلال داره دولت باید دلیل اختلالات رو شرح بده خود دولت با این رفتارش به شایعات دامن میزنه. 1
Ssara 14644 ارسال شده در 5 فروردین، 2012 حالا کاری به این حرفا ندارمنزدیک 2 هفتس اینترنت کشور اختلال داره دولت باید دلیل اختلالات رو شرح بده خود دولت با این رفتارش به شایعات دامن میزنه. خودش میگه کابلمون تو خلیج فارس قطع شده! 2
eder 13733 ارسال شده در 5 فروردین، 2012 ملت هم دست کمی از دولت نداره تو این زمینههنوز هیچی نشده داستانهای هزارویکشب برای اینترنت ملی ساختن وبا امار شگفت انگیز ساعت وروز راه اندازی اینترنت ملی رو هم پیش بینی کردن جالبه که از بین شایعات قراره اینترنت رو از روسیه بگیریم عزیز شایعه پراکنی توسط افراد خود رژیم انجام میشه برایه تشویش اذهان ملت و اینکه راحت تر کار خودشون رو انجام بدن 2
pianist 31130 ارسال شده در 5 فروردین، 2012 خودش میگه کابلمون تو خلیج فارس قطع شده! آره این رو دقیقا دیروز اعلام کرده تاریخ خبر برای دیروز هست... 2
eder 13733 ارسال شده در 5 فروردین، 2012 خودش میگه کابلمون تو خلیج فارس قطع شده! ولی ما سرعتمون بیشتر شده! از مخابرات گرفتن 128 بیشتر هم نمیدن اما سرعت دانلودم رو 128!!! یعنی 1 مگ بعد الان هم سرعت رفته رو 2 مگ! نمیدونم چند روزه اینجوری شده 2
pianist 31130 ارسال شده در 5 فروردین، 2012 ولی ما سرعتمون بیشتر شده!از مخابرات گرفتن 128 بیشتر هم نمیدن اما سرعت دانلودم رو 128!!! یعنی 1 مگ بعد الان هم سرعت رفته رو 2 مگ! نمیدونم چند روزه اینجوری شده نه خداروشکر امروز سرعت منم بیشتر شده فکر کنم کابلو چسبوندن! 2
El Roman 31720 ارسال شده در 6 فروردین، 2012 دقت کردین چند روزیه صفحه مشهور قیلترینگ نمیاد و همه سایتای قیلتر رو not found میزنه؟ واسه من که اینجوریه
Avenger 19334 ارسال شده در 6 فروردین، 2012 دقت کردین چند روزیه صفحه مشهور قیلترینگ نمیاد و همه سایتای قیلتر رو not found میزنه؟ واسه من که اینجوریه اره مال من هم اینجوریه ولی فقط فیس بوک 2
El Roman 31720 ارسال شده در 6 فروردین، 2012 اره مال من هم اینجوریه ولی فقط فیس بوک این همون چیزیه که میگفتن تو اینترنت ملی سایتای خلاف حذف میشن کلا الان گوگل هم برای من اینجوریه
Avenger 19334 ارسال شده در 6 فروردین، 2012 این همون چیزیه که میگفتن تو اینترنت ملی سایتای خلاف حذف میشن کلا الان گوگل هم برای من اینجوریه نه گوگل مشکلی نداره فقط تا جایی که من دیدم فیس بوک هست 1
Avenger 19334 ارسال شده در 7 فروردین، 2012 يه چند روزي هست ديدم كه تو فضاي مجازي بحث و شايعه سر امدن اينترنت ملي هست و شنيده ها حاكي از اينه كه نميدونم ارتباط با دنياي جهاني قطع خواهد شد !!! از اين رو می خوام كاملا اين موضوع رو توضيح بدم ! تمام کشورها اینترنتشون روی کلود ( ابر ) است این یعنی یه ابر که همه اطلاعاتی که جنبه داخلی دارن روی آن قرار می گیره سایتها خبرگزاری ها دولتی ها شرکتها تجارت اینترنتی داخلی و.... . مزیت این ابر داشتن اینه که دسترسی به این اطلاعات با سرعت بالا و ارزان امکان پذیر می شود. اما الان کشور ما این ابر را ندارد و اینترنتی ما اصطلاحا روی سیم هست. یعنی ما هرچی به این جور اطلاعات نیاز داریم باید عملا در فضاهای کشورهای دیگر قرار دهیم بریم از آنجا برداریم. عملا بسیار گرانتر . مثلا اگر بخواهی با پهنای باند اختصاصی 2 میگ به اطلاعاتی که مثلا تو کانادا ذخیره شدی دسترسی پیدا کنی ماهی 1 میلیون هزینه اش می شود ولی اگر این بر روی ابر و فضای داخلی باشه ماهی 2-3 هزار تومان حالا قراره چه اتفاقی بیافته ؟ قراره این ابر ساخته بشه ( اگر بتونن یه سنتر خوب راه بندازن) . یعنی معنیش این است که عمده ای از ترافیک اینترنت روی این ابر قرار می گیره و همه نیازهای داخلی با سرعت بالا در اختیار قرار میگیره . اسمشو گذاشتن اینترنت ملی یا اینترنت پاک . اما این به معنای قطع شدن اون ارتباط بین المللی روی سیم نیست . یعنی این اینترنت با همین وضعیت باقی می مونه !!! حالا فرض كنيد اينترنت سرعت عادي هست و سرعت رو سايتهاي داخلي چندين برابر شده !!! اما نکته ای که نگران کننده شده برای کسایی که از vpn استفاده می کنند این است که . از نظر دولت این ارتباط بین المللی همچنان با همین محدودیت سرعت و با همین *****ینگ باقی می ماند. الان اكثرا مردم از ت PPTP یا Point-to-Point Tunneling Protocol برای ساخت شبکههای خصوصی مجازی (VPNs) مورد استفاده قرار میگیرد. مسدود کردن این پورت امکان استفاده از ویپیانها را غیر ممکن میکند. L2PT یا Layer 2 Tunneling Protocol و SSTP یا Secure Socket Tunneling Protocol نیز کاربرد مشابهی دارد !! اما بدونيد كه ما بينهايت پورت داريم و راه حل هاي ديگر نيز وجود دارد !!! منتها یک تعدادی از پورت ها و vpn ها برای استفاده از آون ابر اختصاص میابد و طبعا مسیر های ***** شکن ها کم می شود . اما اونم جای نگرانی نیست فقط کمی ترافیک خطوط آزاد زیاد تر می شه ولی بخشی از کل ترافیک ارتباط بین الملل به خاطر انتقال نیازهای داخلی به داخل کم می شه. بدترین اتفاق اینه که ترافیک پورتهای آزاد برای vpn ها کم بشه. در اخر بايد بگم اين شايعات كه ارتباط با اينترنت جهاني قطع خواهد شد ... از يه روزنامه زرد و بي هويت بيرون امده و خودت قضاوت كنيد كه اگر اينترنت به صورت فقط داخلي به وجود بياد خيلي از كاربران استفاده خود رو از اون قطع خواهند كرد و چه ضررات مالي به مخابرات و شركتها زده خواهد شد...پس عملي نيست و غير قابل باوره !! و همچنين مردم پيش به سوي اينترنت ماهواره ايي خواهند رفت !!! lما فرض بر اين اساس ميذاريم كه حرفها همه درسته !! نگران نباشيد اينترنت ماهواره ايي در دسترس خواهد بود !!! اما كاملا اين شايعات بي اساس ميدونم !!! __________________ به نظرم این قابل قبول تر هست 1
Essi Stanley 389 ارسال شده در 19 تیر نزدیک به ۱۴ سال از این تکذیب های مرتبط با اینترنت ملی میگذرد و مشخص شد که روند طی شده تا امروز برای جا انداختن اینترنت ملی و قطع ارتباط ایرانیان با جهان نه تنها شایعه نبوده بلکه حقیقتی بوده که آنزمان بسیاری نخواستند بشنوند. این روند قطع امید نکردن ما از این سیستم تا کجا ادامه خواهد داشت؟ همچنان فکر میکنیم آنان که ما را رعیت میبینند ممکن است برنامههایی بریزند برای آزادی و قدرت بیشتر ما. روز رهایی ما روزی است که باور کنیم، اینها ذرهای حقوق ما را باور ندارند و از همهشان قطع امید کنیم. 3
ارسالهای توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری