رفتن به مطلب

رژیم غذایی مناسب از كوچك شدن مغز جلوگیری می كند


Ssara

ارسال های توصیه شده

متخصصان مغز و اعصاب در مقاله جدیدی تاكید كردند سالمندانی كه سطح ویتامین های ب،ث، د و ای و هم چنین اسیدهای چرب امگا ۳ در خونشان بیشتر است از لحاظ ذهنی قوی تر و تواناتر هستند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان تصریح كرد: افزایش مقدار این ویتامین ها و روغن های ماهی در بدن از عوامل مهم و موثر در كاهش تحلیل رفتن و كوچك شدن مغز و در نتیجه پیشگیری از آلزایمر است در حالی كه رژیم غذایی حاوی تنقلات و چربی های ترانس نتیجه معكوس دارد و مصرف آنها باعث كاهش اندازه و توانایی مغزی می شود.

 

به گزارش یونایتدپرس، پزشكان انستیتو پائولینگ در دانشگاه دولتی اورگون و متخصصان دانشگاه علم و بهداشت اورگون روی ۱۰۴ داوطلب در گروه سنی ۸۷ سال مطالعه كردند كه هیچ یك از آنها سابقه و فاكتور خطرزای ناتوانی ذهنی و ضعف حافظه نداشتند.

 

این متخصصان ۳۰ نشانگر زیستی از ریز مغذی های مختلف موجود در خون این افراد را ارزیابی و نتایج مطالعات خود را به طور مفصل در مجله نورولوژی ارائه كرده اند.

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...