رفتن به مطلب

فروش و واردات تلفن های همراه شرکت htc در آمریکا ممنوع شد!


ارسال های توصیه شده

مثل اینکه داستان دعواهای پتنتی تمامی ندارند! اپل امروز توانست یک پیروزی دادگاهی بر علیه اچ تی سی کسب کند، که این شرکت را مجبور می کند فروش تلفن های اندرویدی اش را در ایالات متحده آمریکا متوقف کند. کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا (itc) که مسئول تصمیم گیری در خصوص واردات کالا به این کشور است، تصویب کرد که htc بر روی تلفن های اندرویدی نسخه 1‪.‬6 تا 2‪.‬2 به یکی از پتنت های اپل تجاوز کرده است.

 

به گزارش نارنجی از گیزموندو، در نتیجه این تصمیم گیری itc از تاریخی که این کمیسیون تعیین می کند، فروش تلفن های htc در خاک آمریکا غیر قانونی خواهد بود. بد نیست نگاهی به پتنتی که اچ تی سی از آن تخطی کرده بیاندازیم. این پتنت با کد 5,946,647 شناخته می شود و کاری شبیه این انجام می دهد:

وقتی یک آی فون پیامی را دریافت می کند که حاوی شماره تلفن، آدرس ایمیل، وب سایت یا خیابانی است، آن اطلاعات به صورت خودکار های-لایت شده و به صورت زیرخط (آندر لاین) نمایش داده می شوند و قابل کلیک کردن هستند.

 

روی شماره تلفن کلیک می کنید و آی فون سوال می کند که آیا می خواهید شماره گیری کنید. روی آدرس وب کلیک می کنید و لینک در مرورگر سافاری باز می شود. روی آدرس خیابان کلیک می کنید و آن را در نقشه مشاهده می کنید.

با توجه به اینکه رای صادره به دلیل تجاوز به پتنت مرتبط به سیستم عامل است و ربطی به سخت افزار ندارد، باید منتظر حمله اپل به دیگر سازندگان تلفن های اندرویدی هم باشیم. به هر حال اگر اچ تی سی تا ۱۹ آوریل ۲۰۱۲ این قابلیت را حذف کند (که چندان جالب نیست) و یا آن را با چیزی متفاوت و بهتر جایگزین کند (همانطور که از این شرکت انتظار می رود)، می تواند به فروش تلفن هایش در آمریکا ادامه دهد. خب، طبق انتظار اچ تی سی کاملا موقرانه به حکم کمیسیون پاسخ داد:

این تصمیم یک برد برای htc است و ما خوشحالیم که کمسیون رای خود را در خصوص پتنت های 721 و 983 تایید کرد و نظرش را درباره پتنت 263 و بخش هایی از پتنت 647 تغییر داد. ما رای صادره را پذیرفته و به آن احترام می گذاریم. به هر حال، پتنت 647 تنها تجربه کوچکی در رابط کاربری است و اچ تی سی به زودی آن را به طور کامل از همه تلفن هایش حذف خواهد کرد.

ممنوعیت فروش این تلفنها از نوزدهم آوریل اعمال خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...