رفتن به مطلب

بنزین ناخالص و خودرو بی‌کیفیت؛ دو مولد شارژ آلودگی تهران


ارسال های توصیه شده

[h=4]نماینده مردم خمین در مجلس تأکید کرد:

بنزین ناخالص و خودرو بی‌کیفیت؛ دو مولد شارژ آلودگی تهران

[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

[h=5]سبزپرس – گروه محیط انسانی: رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، استفاده از بنزین ناخالص و خودروهای بی‌کیفیت را یکی از علت‌های افزایش الودگی شهر تهران خواند و خواستار افزایش کیفیت این محصول‌های شد.[/h] به گزارش سبزپرس و به نقل از خانه ملت، «محمدحسین مقیمی» با بیان این که هم‌اکنون آلودگی شهر تهران به حد هشدار رسیده است، افزود: در چند سال اخیر مسئولان برای کاهش آلودگی این شهر اقدام‌های زیادی انجام داده‌اند، اما متأسفانه بیشتر طرح‌ها به اتمام نرسیده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اجرای طرح‌های ضربتی برای کاهش آلودگی شهر تهران، گفت: طرح‌هایی مانند طرح زوج‌وفرد کردن خودرو و تعطیلی شهر تنها تأثیر مقطعی دارد، از این‌رو مسئولان باید برای حل مشکل الودگی تهران راه‌حل دیگری بی‌اندیشند.

 

طرح زوج وفرد خودروها تأثیر مقطعی در آلودگی تهران دارد

وی افزایش و توسعه حمل‌ونقل عمومی را یکی از راه‌ها برای کاهش آلودگی شهر تهران خواند و افزود: قرار بود که با اجرای این طرح حدود ۷۵ درصد از رفت‌وآمد مردم به‌وسیله حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی انجام شود، اما تاکنون این میزان محقق نشده است.

این نماینده مجلس هشتم، عملکرد ناوگان تاکسی و اتوبوس در شهر تهران را مثبت ارزیابی کرد و بیان کرد: این در حالی است که شهر تهران در بخش راه‌آهن شهری هنوز به میزان مطلوب نرسیده است.

مقیمی با بیان این که یکی از علت‌های افزایش آلودگی شهر تهران، تولید خودروهای بی‌کیفیت است، یاد‌آور شد: کیفیت خودرو به طور حتم در میزان آلایندگی هوا نقش به‌سزایی دارد، از این‌رو دولت باید برای افزایش کیفیت این محصول‌ها اقدام مناسبی را انجام دهد.

 

توسعه حمل‌و نقل دری به‌سمت تهران عاری از آلودگی

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس هشتم، با اعلام این که سوخت مصرف شده در کشور به‌ویژه تهران از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست، گفت: هم‌اکنون بنزین مصرف شده در کشور ناخالص است.

عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم، ادامه داد: طرح‌هایی مانند جایگزینی خودرو فرسوده با خودرو جدید و اجرای دولت الکترونیک از طرح‌هایی بوده است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

بر اساس استانداردها، باید فاصله میزان آلودگی صوتی در شب و روز ۱۰ دسی‌بل باشد، اما در تهران این رقم میان سه تا چهار دسی‌بل است، این یعنی شهر آرامش ندارد.

از طرفی میدان دید به عنوان ارزش مهمی در شهرهای دنیا مطرح است، اما در تهران تعداد روزهایی که می‌توان آسمان زیبایی را مشاهده کرد، هر روز کمتر می‌شود. این در حالی است که در سال ۸۹ نیز وزارت بهداشت با ارائه مدل سازمان جهانی بهداشت حدود چهار هزار موردمرگ را به آلودگی هوا منتسب کرد.

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...