رفتن به مطلب

چرا چوپان دروغگو را حذف کردند؟


ارسال‌های توصیه شده

ارسال شده در

0.563974001317388610_taknaz_ir.jpg

 

چوپانی گاه گاه بی سبب فریاد می زد : گرگ آمد ! گرگ آمد!

مردم برای نجات چوپان و گوسفندان به سوی او می دویدند. اما چوپان می خندید و مردم می فهمیدند که دروغ گفته است.

ازقضا روزی گرگی به گله زد. چوپان فریاد کرد و کمک خواست. مردم گمان کردند که باز دروغ می گوید. هر چه فریاد کرد و کمک خواست هیچکس به کمک او نرفت. چوپان دروغگو تنها ماند و گرگ همه گوسفندان را درید.

 

 

هر چقدر فکر می کنم ، هرچقدر به خودم فشار می آورم که بفهمم چرا داستان چوپان دروغگو را از کتابهای درسی حذف کرده اند عقلم به جایی قد نمی دهد ! چه اشکالی بر این داستان زیبا و آموزنده پیدا کردند که آنرا اینگونه به سرعت و ناگهانی سر به نیست کردند ؟ نکند داستان این مرد جاهل و بی سواد که همه را با دروغهای شاخدار و بی معنیش سرکار می گذاشت در جامعۀ ما نماد واقعی و حقیقی پیدا کرده بود که دیگر نیازی به درج داستانش در کتابهای درسی حس نکردند؟ نکند ترسیدند بچه ها با خواندن آن به واقعیتی تلخ و گزنده پی ببرند ؟ آه . . . من چقدر ساده ام . . .

 

 

 

 

کی نوبت دهقان فداکار می رسد ؟

  • Like 29
ارسال شده در

داریوش هخامنشی بارها و بارها در کتبیۀ بیستون از لفظ دروغ استفاده کرده و آنرا به شدت مذمت کرده او در بند 13 کتبیۀ خود آورده است :

بند 13- داريوش شاه گويد : از آن جهت اهورا مزدا مرا ياري کرد و خدايان ديگري که هستند که پليد نبودم . دروغگو نبودم . تبهکار نبودم . نه من نه دودمانم . به راستي رفتار کردم . نه به ضعيف نه به توانا زور نورزيدم . مردي که دودمان من همراهي کرد او را نيک نواختم . آن که زيان رسانيد اورا سخت کيفر دادم .

 

ولی اگر در حال حاضر بخواهند به دستور متصدیان امر کتیبه ای بر روی کوه دماوند بکنند باید آنرا اینگونه بنویسند :

 

بند 13 - روئسا گويند : از آن جهت خداوند مارا ياري کرد و خدايان ديگري که هستند که پليد بودیم . دروغگو بودبم . تبهکار بودبم . هم ما هم دودمانمان . به راستي رفتار نکردبم . به ضعيف و به توانا زور ورزيدیم . مردي که دودمان ما همراهي نکرد او را سیلی نواختیم . آن که زيان رسانيد او را سخت تشویق کردیم.

  • Like 20
ارسال شده در

یه نگاهی به دورو برت بندازی متوجه میشی

انقدر دروغگو زیاد شده که چوپان دروغگو پیشش راستگو ترین انسانهاست

فقط کمی دقت کن:icon_pf (34):

  • Like 12
ارسال شده در

واقعیتش یا دروغش اینکه:

چوپان دروغگو نبوده/هر بار که مردم رو صدا می زده گرگه میرفت یه جا قایم میشد تا مردم فک کنم چوپان دروغگو هست:w58:

  • Like 10
ارسال شده در

من به هر طرف که نگاه می کنم کلی چوپان دروغ گو می بینم :banel_smiley_4:

 

 

تو اینجام خیلی شایع شده مخصوصا بین مدیرا ...

  • Like 7
ارسال شده در

چون دروغ گوهای بزرگی پیدا شده که روشون نمیشه........

  • Like 7
ارسال شده در
واقعیتش یا دروغش اینکه:

چوپان دروغگو نبوده/هر بار که مردم رو صدا می زده گرگه میرفت یه جا قایم میشد تا مردم فک کنم چوپان دروغگو هست:w58:

پس اون ریشخندی که به مردم میزد و مسخرشون میکرد واسه چی بوده:w58:

  • Like 6
ارسال شده در
پس اون ریشخندی که به مردم میزد و مسخرشون میکرد واسه چی بوده:w58:

آها میگن بعضا فاز و نولش قاطی میشد:ws37:

  • Like 4
ارسال شده در

واقعا حذف شده؟ :w58:

  • Like 5
ارسال شده در

چوپان دروغ گو رییس جمهور یه کشوری شد:whistle:

 

بخاطر همین حذفش کردن

  • Like 9
ارسال شده در
چوپان دروغ گو رییس جمهور یه کشوری شد:whistle:

 

بخاطر همین حذفش کردن

 

دقیقا...! :whistle:

به دلیل پیدا شدن موارد مشابه در واقعیت حذف شد! :ws37:

  • Like 8
ارسال شده در
دقیقا...! :whistle:

به دلیل پیدا شدن موارد مشابه در واقعیت حذف شد! :ws37:

 

نه مشابه کجا بود

 

خوده خودشه .... :ws37:

  • Like 5
ارسال شده در

 

یادگاری از دوران خوش مدرسه

 

 

 

155601_349.jpg

 

 

** یادمان باشد ...

دروغگوها میتوانند از راستگویان هم پیشی بگیرند!! بویژه وقتی پیشاپیش، چوب، گوسفندها و سگهای نگهبانتان را به آنها سپرده باشید!!

**:http://www.bahaneh.net/hall/topic_show.php?t=64319

  • Like 8
ارسال شده در

به همان دلیل که دارا و سارا اکرم و امین شدند:icon_pf (34):

 

 

از طرفی چوپان دروغ گو دست خیلی از آمار باز های این دوره رو رو میکرد!:a030:

  • Like 4
ارسال شده در

هر چیزی که چشم مردم رو باز می کنه به کل حذف میشه و هر چیزی مثل تورم و بیماری که مردم رو بیشتر سرگرم می کنه روز به روز بیشتر هم میشه و مردم اصلاً وقت نمی کنن به یکسری چیزا (همون قضیه چوپان و ...) فکر کنن.

  • Like 4
ارسال شده در

خب اون داستان برا وقتی بود که تو مملکت ما دروغ وجود داشت .... الان که دیگه دروغی وجود نداره برا چی بذارن و به بچه ها راستگویی یاد بدن ؟ :JC_thinking:

  • Like 5
ارسال شده در
هر چیزی که چشم مردم رو باز می کنه به کل حذف میشه و هر چیزی مثل تورم و بیماری که مردم رو بیشتر سرگرم می کنه روز به روز بیشتر هم میشه و مردم اصلاً وقت نمی کنن به یکسری چیزا (همون قضیه چوپان و ...) فکر کنن.

 

تعطیلات بیش از اندازه و برنامه هایی که براش ترتیب داده میشه و .........

  • Like 4

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
×
×
  • اضافه کردن...