رفتن به مطلب

کمیسیون بهداشت در صورت محرز شدن آلودگی صوتی اقدام مناسب را انجام می‌دهد


ارسال های توصیه شده

[h=4]نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

کمیسیون بهداشت در صورت محرز شدن آلودگی صوتی اقدام مناسب را انجام می‌دهد

[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

[h=5]سبزپرس – گروه محیط انسانی: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در واکنش به آماری که از آلودگی صوتی ۷۶ درصدی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خبر می‌داد، گفت: در صورت محرز شدن این آمارها برای کمیسیون به طور حتم اقدامی مناسب انجام خواهد شد.[/h] به گزارش سبزپرس و به نقل از خانه ملت، «شاهرخ رامین» با بیان این که وضعیت آلودگی صوتی در پایتخت بسیار بحرانی است، افزود: آلودگی صوتی یکی از مهم‌ترین خطرهایی است که شهر تهران را تهدید می‌کند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش آلودگی صوتی در شهر تهران آسیب‌های زیادی را بر بدن مردم وارد می‌کند و آلودگی صوتی موجب بروز بیماری‌های روانی، بیماری ارگانیک مانند فشار خون، قند خون و در بلند مدت موجب بروز سرطان‌ می‌شود.

رامین با تاکید این که راه‌های زیادی برای کاهش آلودگی صوتی تهران وجود دارد، بیان کرد: استفاده از پنجره‌های دوجداره در ساختمان‌ها، ساخت و نصب دیوار صوتی میان فضای خیابان با ساختمان‌های مسکونی از مهم ترین راه‌ها برای کاهش آلودگی صوتی در این شهر است.

وی با اعلام این که بیشترین تأثیر و آسیب آلودگی‌های صوتی بر روی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است، گفت: بیمارستان‌ها از مراکز حساس در شهرها به‌شمار می‌آیند، از این‌رو مسئولان باید برای ساخت این‌گونه مراکز، برنامه‌ریزی و کارشناسی کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، ادامه داد: هم‌اکنون ساخت بیمارستان و مراکز درمانی به دو روش است. اولین روش ساخت این مراکز به وسیله حمایت خیرین صورت می‌گیرد، که این دسته بیمارستان‌ها بر اساس آیین نامه وزارت بهداشت ساخته می‌شود.

وی با بیان این که ساخت و تخصیص اعتبار از سوی بخش خصوصی روش دیگر برای ساخت بیمارستان در شهر تهران است، افزود: بیمارستان‌های خصوصی هم بر اساس استاندارهای وزارت بهداشت ساخته می‌شود، این استانداردها به طور کامل مشخص و منظم است.

رامین در واکنش به اظهار نظر مسئولان مربوطه مبنی بر این که هم اکنون حدود ۷۶ درصد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در معرض آلودگی صوتی قرار دارند، گفت: تا هم‌اکنون کمیسیون بهداشت و درمان هیچ گونه مشکلی در این رابطه ندیده است، از این رو در صورت محرز شدن این مشکل و آمارها برای کمیسیون بهداشت، به طور حتم اقدامی مناسب انجام خواهد داد.

این نماینده مجلس هشتم افزود: مسئولیت نظارت بر ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان، دفتر فنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. این مرکز با دارا بودن کارشناسان مجرب از اولین مرحله تا آخرین مرحله را زیر نظر دارند.

وی با بیان این که در صورتی که هر کدام ار مراحل ساخت بیمارستان با مشکل روبه‌رو شود، وزارت بهداشت اجازه شروع کار به آن مرکز نمی‌دهد، گفت: قدیمی بودن بیمارستان و کوتاهی سازمان‌های مربوطه علت‌های وجود بیمارستان‌های غیراستاندارد است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...