Saman_88 8062 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 سلام چند وقت پیشا رفته بودیم بنگاه ماشین بخریم ! یه پراید گیر اوردیم ! ظاهرش که بد نبود ! بنگاه داره داشت به تمام پیغمبرا و آبا و اجدادش قسم میخورد که این ماشین ماشین خوبیه و صاجابش ازش خوب مراقبت کرده و کلی از این دروغا ! بعد ماشین گرفتیم رفتیم به چنتا صافکار نشون دادیم همشون از دم گفتن این ماشین چپیه ! آخه بگو تو که میدونی ضایه میشی برا چی دروغ میگی ؟! حول و حوش یک ماه پیش یه سایت خارجی دیدم محصولات دست دوم گذاشته بود برا فروش ! یه بنده خدایی هم اومده بود یه گوشی رو گذاشته بود برا فروش جالبیش اینجاست که فروشنده تمام جزییات رو نوشته بود ! مثلا این که گوشی از طبقه ی دوم آپارتمان افتاده پایین ! ( صداقتو داری ؟) با این که با گفتن این حرف ممکنه گوشیش فروش نره اما بازم گفت !! تو این فکرم که چرا خیلی از ایرانیا هنوز صادق بودن رو دوست ندارن !؟ البته میدونم همه چی بر میگرده به سیاست مدارا ! اما خواهشا سیاسی نشه بحث از یه دید دیگه بهش نگاه کنید ! 36
hilda 13377 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 یه ماهی هست به این نتیجه رسیدم : من یاد گرفتم که نباید راست گفت راست گفتن مساوی میشه با کم اوردن با ضعیف بودن و لو دادن نقاط ضعفی که بعدا میشه واست ایینه دق ! و واسه اینکه دروغ هم نگم تصمیم گرفتم سکوت کنم لا اقل راست نمیگم اگه خودش فهمید که هیچ اگه نفهمید هم که چه بهتر تا وقتی تو ایزانی و از همه چیزت میخوان سو استفاده کنن شکوت بهترینه ! نه راست نه دروغ کلا خیلی ایده ال های اخلاقیه ذهنیم و کشتم ... امیدوارم از این بیشتر پسرفت نکنم 12
Saman_88 8062 مالک ارسال شده در 5 اسفند، 2011 یه ماهی هست به این نتیجه رسیدم : من یاد گرفتم که نباید راست گفت راست گفتن مساوی میشه با کم اوردن با ضعیف بودن و لو دادن نقاط ضعفی که بعدا میشه واست ایینه دق ! و واسه اینکه دروغ هم نگم تصمیم گرفتم سکوت کنم لا اقل راست نمیگم اگه خودش فهمید که هیچ اگه نفهمید هم که چه بهتر تا وقتی تو ایزانی و از همه چیزت میخوان سو استفاده کنن شکوت بهترینه ! نه راست نه دروغ کلا خیلی ایده ال های اخلاقیه ذهنیم و کشتم ... امیدوارم از این بیشتر پسرفت نکنم البته ایتا که گفتی فقط مال ایرانه ! توی ایرانه که دروغ گفتن شده مثل آب خوردن به نظرت ریشه ش از کجاست ؟ 3
Saman_88 8062 مالک ارسال شده در 5 اسفند، 2011 گوش ها تمایل دارند دروغ بشنوند،ایرادی بر زبان نیست. مثلا توی همچین معامله ای گوش من تمایل به دروغ شنیدن داره ؟ 4
*Sanaz* 10640 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 مثلا توی همچین معامله ای گوش من تمایل به دروغ شنیدن داره ؟ آره اگه در ازای پول کم کلی تعریف بشنوی،بیشتر کیف میکنی. 5
hilda 13377 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 البته ایتا که گفتی فقط مال ایرانه ! توی ایرانه که دروغ گفتن شده مثل آب خوردن به نظرت ریشه ش از کجاست ؟ ریشش ذات خرابمونه هر کی صادقه فکر میکنیم ضعیفه یا احمقه که خودش میاد رو راست همه چیو میگه ! فکر میکنیم نقطه ضعفشه و باید نهایت استفاده رو کرد ! اگه بهمون دروغ بگن میگیم عجب زرنگه و زبله اون موقع بیشتر میریم سمتش این ریشش فقط ذهن مریضه ما ایرانیاس 6
Saman_88 8062 مالک ارسال شده در 5 اسفند، 2011 آره اگه در ازای پول کم کلی تعریف بشنوی،بیشتر کیف میکنی. این کیف کردن چه فایده داره ؟ اولش کیف بعدش مایه ی ضررو زیان 3
Fakur 9754 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 مدتی پیش تصویر اسكن شدهای از نامهای منسوب به امام زمان(به خط فارسی و نه عربی!!!) در تهران و مسجد جمكران توزیع شد و در نشریهی خورشید نیزبه چاپ رسید و به تعداد زیاد در محافل مذهبی تكثیر و در سایتهای اینترنتی نیز منتشرشد كه در آن اشاره شده این دستخط امام زمان است و خادم مسجد آن راپیدا كرده است.گفته خادم مسجدچنین بود: در تاریخ 12 محرم سال 1404 هجری قمری صندوق موقوفه مسجد را كه نذورات و كمكهای مردمی در آن جمع وصرف اطعام به نام حضرت اباالفضل علیه السلام و عاشورا و مناسبتهای دیگردینی میشود راباز كردم و مشاهده نمودم به همراه پولهای درون صندوق نامهای در آن انداخته شده كه روی آن دو عدد شكلات تقریبا بزرگ قرار دارد در حالیكه همه میدانیم این شكلاتهاهر قدر كوچك باشند ممكن نیست از روزنه باریك صندوق به درون آن وارد شده باشند…. اینكه چرا امام زمان ناگزیر شدهاند وجود خود را با انداختن دو شكلات درصندوق مسجدی اثبات كنند مشخص نیست. اما مشخصتر این است كه مصداق هر چه دروغ بزرگتر باورش آسانتر و یا هر چه دروغ عوامانه تر، عوامپذیرتر خواهدبود در ان بکار رفته است. 7
hilda 13377 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 مدتی پیش تصویر اسكن شدهای از نامهای منسوب به امام زمان(به خط فارسی و نه عربی!!!) در تهران و مسجد جمكران توزیع شد و در نشریهی خورشید نیزبه چاپ رسید و به تعداد زیاد در محافل مذهبی تكثیر و در سایتهای اینترنتی نیز منتشرشد كه در آن اشاره شده این دستخط امام زمان است و خادم مسجد آن راپیدا كرده است.گفته خادم مسجدچنین بود:در تاریخ 12 محرم سال 1404 هجری قمری صندوق موقوفه مسجد را كه نذورات و كمكهای مردمی در آن جمع وصرف اطعام به نام حضرت اباالفضل علیه السلام و عاشورا و مناسبتهای دیگردینی میشود راباز كردم و مشاهده نمودم به همراه پولهای درون صندوق نامهای در آن انداخته شده كه روی آن دو عدد شكلات تقریبا بزرگ قرار دارد در حالیكه همه میدانیم این شكلاتهاهر قدر كوچك باشند ممكن نیست از روزنه باریك صندوق به درون آن وارد شده باشند…. اینكه چرا امام زمان ناگزیر شدهاند وجود خود را با انداختن دو شكلات درصندوق مسجدی اثبات كنند مشخص نیست. اما مشخصتر این است كه مصداق هر چه دروغ بزرگتر باورش آسانتر و یا هر چه دروغ عوامانه تر، عوامپذیرتر خواهدبود در ان بکار رفته است. مشکل ما ایرانی ها اینه که یا از این ور بوم میفتیم یا از اون ور یا کاملا خرافاتی یا کاملا بی اعتقاد جفتش به نظرم نادرسته 5
partow 25305 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 تو این فکرم که چرا خیلی از ایرانیا هنوز صادق بودن رو دوست ندارن !؟ چون کارشون راه نمی افته ... علاوه بر این ، تو این مدت فهمیدم ایرانی ها معذرت خواهی رو هم دوست ندارن!! 8
poor!a 15131 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 چون کارشون راه نمی افته ... علاوه بر این ، تو این مدت فهمیدم ایرانی ها معذرت خواهی رو هم دوست ندارن!! معذرت خواهی هم اگه بکنن ... کلا ایرانی ها چیزی بنام بخشیدن بلد نیستن باید حتما بمیری بعد تو کفن و دفن با التماس حلالیت بگیری 6
Fakur 9754 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 معذرت خواهی هم اگه بکنن ... کلا ایرانی ها چیزی بنام بخشیدن بلد نیستن باید حتما بمیری بعد تو کفن و دفن با التماس حلالیت بگیری این کار ایرانی ها دلیل داره. دلیلشم اینه که هر چه میبخشی طرف پررو تر میشه و همان کار خطارو بار ها تکرار میکنه. پس نباید اسان بخشید. 6
poor!a 15131 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 این کار ایرانی ها دلیل داره. دلیلشم اینه که هر چه میبخشی طرف پررو تر میشه و همان کار خطارو بار ها تکرار میکنه. پس نباید اسان بخشید. هر ادمی اشتباه میکنه ! این ادمی که شما میگی یه ادم سالم نیست اکثر ادم های عبرت میگیرن و جبران میکنن مگه مریض باشن 5
Fakur 9754 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 هر ادمی اشتباه میکنه !این ادمی که شما میگی یه ادم سالم نیست اکثر ادم های عبرت میگیرن و جبران میکنن مگه مریض باشن خوب اینهم نظری است. من گفتم : (همان کار خطارو بار ها تکرار میکنه. پس نباید اسان بخشید.) شما خوب توجه نکردید. همان کار خطا رو بار ها تکرار کردن رو میگم. بگذریم. 3
pianist 31130 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 وای نگو که اوضاعمون خیلی بیریخته!!! بنظرم درست شدنی نیست بیخیال 6
Fakur 9754 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 اداره جامعه بوسیله زور و جنگ و اعتقاد داشتن به مباح بودن دروغ در قالب دروغ مصلحت آمیز که از شاهکار های اعتقادی ماست , از ما , دروغگویان حق به جانب تمام عیار ساخته و گمان نمیکنم کسی اینو ندونه. 8
Mahnaz.D 61918 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 این دورغ گفتن یه مرض واگیر داره حس می کنم.... یه جیز دیگه هم هست که می گن خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو که من هیچ کدوم از دو جمله ی بالا رو قبول ندارم یه سری دیدی روزی دوتا دروغ نگن انگار روزشون شب نمی شه ....قسم خوردناشون دیگه از همه بد تر ... حالا مثالی که سامان زد مادی بود...می گیم پای پول در میونه و..... نمی گم اصلا" کاره درسته می گم به دلیل مادی بودن قضیه راحت تر دروغ می گن.... مثال های معنویش هم رو که همه هر روز داریم می بینیم.... کم نیست... از دو به هم زنی ها و زیر آب زدن گرفته برو جلو دیگه.... طرف اومده می گه ببین من یه همچین حرفی زدم به فلانی...اگه اومد پیشت اینجوری بگو آخه این درسته؟ حالا خودت دروغ گفتی ...بقیه رو چرا می خوای گیر بندازی؟ نمی دونم والا...اما به نظر من آدم خودش به خودش حواسش باشه خیلی بهتره....کسی رو تو گوره من و شما نمی خوابونن که بخواد جواب کارهامون رو بده.... خودمون انسان باشیم....بقیه خودشون می دونن و خدای خودشون از طرفی نمی شه جامعه رو هم نادیده گرفت....وقتی تو یه محیطی باشید که اطرافیانتون دروغ می گن خب جو جالبی نیست.... من به شخصه پامو از این جور جو ها بیرون می ذارم خالا هر چی هم می خوان پشت سرم بگن...بگن...خوش باشن... 8
Mahnaz.D 61918 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 هر ادمی اشتباه میکنه !این ادمی که شما میگی یه ادم سالم نیست اکثر ادم های عبرت میگیرن و جبران میکنن مگه مریض باشن اشتباه یه بار دوبار .... نه هر روز و دم به دقیقه... به نظرم بخشیدن گناهی ارزش داره مه بدونی ندونسته بوده نه اینکه طرف با علم به همه چیز یه دروغ توپ برای نفع خودش گفته... 5
Artaria 13629 ارسال شده در 5 اسفند، 2011 #222222] 793535]این کار ایرانی ها دلیل داره. دلیلشم اینه که هر چه میبخشی طرف پررو تر میشه و همان کار خطارو بار ها تکرار میکنه. پس نباید اسان بخشید. کاملا موافقم خب خیلی از دورغ ها بر میگرده به ذات خود انسان، از اول یاد میگیره که میتونه با دروغ همه چیزو بدست بیاره، و فقط مختص ایرانی ها هم نیست، خیلی ها هم هستم که همه چیز، حتی ساده ترین چیزاها رو هم راستشو میگن، این بی انصافیه که یه صفت از یه بخش از جامعه رو به کل جامعه نسبت بدیم . تا جایی که من تو این عمر کوتاهم از زندگیم دیدم، انسانها خیلی خیلی راحت (حتی در مهمترین و انسانی ترین مسائل) دروغ میگن، معذرت خواهی میکنن و بخشیده میشن، باز دروغ میگن ، باز معذرت خواهی و بخشش، باز دروغ و باز ..... و باز دروغ ولی دیگه بخششی درکار نیست ، آدم بده قصه هم اونی هم میشه که جز راست نگفت و جز دروغ هم نشنید . 4
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری