رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

احداث شهرک سینمایی درسال ۱۳۵۸، به طرح و پیشنهاد شادروان علی حاتمی‌، کارگردان شهیر سینمای ایران‌، آغاز گشت‌. طرح علی حاتمی و ولی الله خاکدان تولید سریالی با مضمون تاریخ سیاسی معاصر ایران بود که فاصله‌ای کوتاه از اوایل دوره پهلوی اول را در بر می‌گرفت‌.

 

1039219112129164169219167117816253167732.jpg

 

 

۱۰ هکتار مساحت برای ساخت و بازسازی تهران قدیم در نظر گرفته شد، و سپس عکس‌هایی از ساختمان‌ها، عمارت‌های دولتی‌، محله‌ها، خیابان‌های تهران و لباس و نوع پوشش و... تهیه شد.

حاتمی عکس‌ها و اسناد را در شهرک سینمایی ایتالیا، به نام چینه چیتا با کمک نقاشی ایتالیایی اتود زد و تابلوهای کوچکی به وجود آورد. سپس با کمک یکی از بهترین دکوراتورهای ایتالیایی به نام جانی کورتینا و گروه بزرگ او، نقشه شهرک را در مقیاس ۱:۱۰۰ ترسیم کرد و با ساخت ماکتی از شهرک به ایران بازگشت و پس از مدتی با بررسی اراضی کناره بزرگ‌راه تهران کرج‌، احداث شهرک در اسفند سال ۱۳۵۸ ، آغاز شد.

 

از مکان‌های سریال هزار دستان به میدان توپ خانه‌، ساختمان شهرداری‌، لاله زار، اکباتان‌، جواهر فروشی قازاریان‌، ساختمان شاهآباد و کافه پارس تهران قدیم می توان اشاره کرد. نماهایی از خیابان اکباتان‌، لاله زار، و تهران قدیم درسال ۱۳۱۵ الی ۱۳۲۰ ، نیز موجود است‌.

یکی دیگر از بناهای مهم سریال هزار دستان ، ساختمان سینما تابان است که نبش خیابان لاله زار واقع شده است و جزو اولین سینماهای تهران است که اولین فیلم ناطق ایرانی نیز به نام دختر لر ، ساخته عبدالحسین سپنتا، در آن اکران شد.

 

علاوه بر نماهای مربوط به تهران قدیم‌، سعی شده است تا نماهایی از شهر باشتین و سبزوار به نمایش گذاشته شوند. به علاوه‌، برای ساخت سریال‌هایی همچون، امام علی (ع‌) و تنهاترین سردار که در این مکان ساخته شده‌ نماهایی از شهر کوفه‌ نیز ساخته شده است‌. شایان ذکر است که امکانات رفاهی که به تازگی در شهرک سینمایی افتتاح شده‌ شامل آرایشگاه‌، عکاس خانه‌، گل خانه‌های مجهز، بوفه سنتی‌، گراند هتل‌، تعدادی آلاچیق‌، قهوه خانه سنتی و مانژ سوار کاری است‌.

 

 

1545222023611012648135239201121421915012586.jpg

 

از فیلم‌ها و سریال‌هایی که تمام یا قسمتی از آن‌ها در شهرک سینمایی فیلم برداری شده است‌، به موارد زیر می توان اشاره کرد: گراند سینما ، مادر ، پرده آخر ، طالب ، یک حرف از هزاران ، یک مرد ، یک خرس ، رعنا ، پاییز بلند ، زندگی ، دزدان مادربزرگ ، کارآگاه علوی ، مرغ حق ، کفش‌های میرزانوروز ، شیخ مفید ، امام علی (ع‌) ، هزار دستان ، تنهاترین سردار ، سربه‌داران ، هشت بهشت ، ویدئو کلیپ مرغ سحر ، دره شاهپرک‌ها ، پس از آن روز ، ریشه در خون ...

لینک به دیدگاه

یعنی بریم مثل این اینفدر ذوق میکنیم:ws3:

 

ghazzali1135472845big.jpg

کلا یه خیابونه ولی قشنگه:a030:

 

33025-104620.JPG

آدرس : م آزادی -کیلومتر15 جاده مخصوص کرج- خ 55 شهرک سینمایی غزالی همه روزه 9 صبح تا 4 عصر

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • 1 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...