رفتن به مطلب

«اخبار گربه سانان» ویژه نامه گربه سانان ایران را منتشر می کند


ارسال های توصیه شده

[h=4]با چاپ مقالاتی از محققان ایرانی ؛

«اخبار گربه سانان» ویژه نامه گربه سانان ایران را منتشر می کند

[/h]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

[h=5]سبزپرس – گروه محیط طبیعی: مجله علمی «اخبار گربه سانان» (CAT NEWS) شماره ویژه ای را به گربه سانان ایران اختصاص می دهد. [/h] به گزارش سبزپرس، این مجله که به عنوان معتبرترین نشریه علمی جهان در زمینه گربه سانان است، توسط گروه تخصصی گربه سانان اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) منتشر می شود و پیش از این مقالاتی درباره یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی و سیاهگوش در ایران منتشر کرده بود.

«اورس برایتن موزر» و همسرش «کریستین برایتن موزر» که مسئولان گروه تخصصی گربه سانان هستند از ابتدای این هفته به ایران آمده اند تا در کارگاه تخصصی «مدیریت گربه سانان در ایران» به عنوان مدرس و تسهیلگر شرکت کنند.

آنها اعلام کردند که قصد دارند شماره ویژه ای از CAT NEWS را به معرفی علمی گربه سانان ایران اختصاص دهند.

اطلاعات اولیه برای تهیه مقالات این ویژه نامه در کارگاه سه روزه مدیریت گربه سانان و با حضور کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان های مردمی و همچنین کارشناسان مستقل حیات وحش جمع آوری شد.

آنطور که آقا و خانم برایتن موزر اعلام کردند، این شماره ویژه در 56 صفحه و در بهار سال 1391 منتشر خواهد شد و پس از آن نگارش فارسی همین ویژه نامه نیز منتشر خواهد شد.

«پلنگ ایرانی»، «یوزپلنگ آسیایی»، «سیاهگوش»، «کاراکال»، «گربه پالاس»، «گربه جنگلی»، «گربه وحشی» و «گربه شنی» هشت گربه سانان زنده ایران هستند که امروز با تهدیدهای زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

پیش از این، طبیعت ایران «شیر ایرانی» و «ببر خزر» را نیز در خود جای داده بود که امروزه این دو گربه بزرگ جثه به عنوان «گونه منقرض شده» در ایران اعلام شده اند.

قرار است برای هر یک از گونه های گربه سانان ایران، مقاله ای جداگانه به همراه نقشه پراکنش، عادات و رفتارها، نوع تغذیه، عوامل تهدید و وضعیت زیستی و حفاظتی تدوین شود و در CAT NEWS به چاپ برسد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...