رفتن به مطلب

همایون شجریان!


ارسال های توصیه شده

نظر شما در مورد همایون شجریان چیه؟

کار هاش چه جوریه؟

خوبه

بده

متوسطه

عالیه

ضعیفه

؟؟؟

  • Like 13
لینک به دیدگاه
نظر شما در مورد همایون شجریان چیه؟

کار هاش چه جوریه؟

خوبه

بده

متوسطه

عالیه

ضعیفه

؟؟؟

کارهاش عالیه

به نظرم شجریان یه اسطورست تو موسیقی ایرانی

باید قدرشو بدونیم:ws37:

  • Like 5
لینک به دیدگاه

پسر کاو ندارد نشان از پدر .......تو بیگانه خوانش نخوانش پسر

کاراش عالیه ...درست جای محمد رضای گل رو نمیگیره خب حساب تجربه و پختگی صداست اما خب گاهی نمیشه واقعا صداش نسبت به محمد رضا تشخیص داد ......من که همیشه این دوتا استاد بزرگ موسیقی کشور رو ستایش میکنم :hanghead:

  • Like 8
لینک به دیدگاه

من خودم کاراشو دنبال میکنم!

آلبوم آخرش واقعا عجیبه! عبدالقادر مراغی... بلند ترین تصنیف تاریخ ایران رو خوند! پیشنهاد میکنم یه سرچ کنین درموردش!

  • Like 7
لینک به دیدگاه

همایون شجریان (زادهٔ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴) خوانندهٔ موسیقی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه است.

[TABLE=class: toc]

[TR]

[TD][h=2]محتویات[/h] [نهفتن]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[h=2]فعالیت هنری [ویرایش][/h]وی در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران در خانواده‌ای سرشار از موسیقی متولد شد. وی فرزند، محمدرضا شجریان است و از کودکی علاقه به موسیقی و ریتم در او نمایان بود تا با تشخیص پدر نزد ناصر فرهنگ‌فر به فراگیری تکنیک و شناخت ریتم که اساس موسیقی است پرداخت و چند سالی هم آموختن را نزد جمشید محبی ادامه داد. از سن ده‌سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد و در دوران بلوغ روزانه تکنیک آواز و صداسازی را به صورت فشرده فرا گرفت. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور بصورت گوشی پرداخت.

او از سال ۱۳۷۰ به همراه محمدرضا شجریان و گروه آوا در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنهٔ کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش پرداخت. همایون شجریان در کنسرت‌های بسیاری را با بزرگان موسیقی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده است که می‌توان به آلبوم کنسرت‌های «بی تو بسر نمی شود» و «فریاد» اشاره کرد که هردو اثر در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.

اولین آلبوم همایون شجریان تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد که آهنگسازی آن را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشته است در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت‌ها و آلبوم‌های مستقل او. وی پس از آن در سال ۱۳۸۳ دو آلبوم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را منتشر کرد و در سال ۱۳۸۴ نقش خیال را به آهنگ‌سازی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبرو شد. پس از آن در مهر ماه ۱۳۸۵ آلبوم با ستاره‌ها که حاصل همکاری او با
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می‌باشد را به بازار عرضه کرد. در سال ۱۳۸۷ دو آلبوم قیژک کولی و خورشید آرزو را با همکاری گروه دستان منتشر کرد. او آب، نان، آواز را به آهنگسازی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در سال ۱۳۸۸ و شب جدایی را در سال ۱۳۸۹ منتشر کرد.

او مدتی است به همراه گروه دستان و دیگر هنرمندان به اجرای کنسرت در داخل و خارج از ایران می‌پردازد.

[h=2]سال‌شمار زندگی همایون شجریان [ویرایش][/h]

  • ۱۳۵۴ تولد، سی و یکم اردیبهشت
  • ۱۳۶۴ آغاز فراگیری آواز به همراهی خواهران نزد پدر
  • ۱۳۷۰ آغاز همکاری با
    برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    در کنسرت‌های خارج از کشور
  • ۱۳۷۳ اجرا برنامهٔ قاصدک در کنسرت‌های دور اروپا با پدر و پرویز مشکاتیان.
  • ۱۳۷۸ شروع همخوانی با پدر در کنسرت‌ها
  • ۱۳۷۹ همراهی در اجرای برنامهٔ «نوا»، «داد و بیداد» و «زمستان» در کنسرت‌های دور اروپا و آمریکا و کانادا.
  • ۱۳۸۱ همراهی در اجرای برنامهٔ «راست پنجگاه» و «مرکب خوانی» در کنسرت‌های دور اروپا و کانادا.
  • ۱۳۸۲ انتشار اولین آلبوم مستقل با نام نسیم وصل
  • ۱۳۸۳ انتشار آلبوم‌های مستقل
    برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    و
    برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • ۱۳۸۴ همراهی با پدر در اجرای کنسرت «همنوا با بم» برای کمک به زلزله زدگان
  • ۱۳۸۴ انتشار آلبوم نقش خیال
  • ۱۳۸۵ انتشار آلبوم با ستاره‌ها
  • ۱۳۸۶ همراهی با گروه دستان در اجرای کنسرت در کشورهای اروپایی
  • ۱۳۸۷ انتشار آلبوم قیژک کولی
  • ۱۳۸۷ انتشار آلبوم خورشید آرزو
  • ۱۳۸۸ انتشار آلبوم آب، نان، آواز
  • ۱۳۸۹ انتشار آلبوم شب جدایی

139 انتشار شوق نامه باز خوانی تصنیف های عبدالقادر مراغه ای[h=2]آثار [ویرایش][/h]

[h=2]منبع: ویکیپدیا[/h]

  • Like 8
لینک به دیدگاه
من گوش دادم...فوق العادست....:icon_redface:

:w16::w16::w16:

البته به نظر من زیاد جالب از آب در نیومده!!!

  • Like 2
لینک به دیدگاه
:w16::w16::w16:

البته به نظر من زیاد جالب از آب در نیومده!!!

من پسندیدم...یه دیدگاه شخصیه :icon_redface:

 

آلبوم سمفونی سیمرغ رو گوش دادید؟

اون جوری که هومن خلعتبری می گفت نت هاش بی نهایت سخته برای همین دیدن تنها کسی که از پسش بر میاد همایون شجریانه....:w16:

 

آهنگ " یاد باد" هم خیلی قشنگه :sigh:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
من پسندیدم...یه دیدگاه شخصیه :icon_redface:

 

آلبوم سمفونی سیمرغ رو گوش دادید؟

اون جوری که هومن خلعتبری می گفت نت هاش بی نهایت سخته برای همین دیدن تنها کسی که از پسش بر میاد همایون شجریانه....:w16:

 

آهنگ " یاد باد" هم خیلی قشنگه :sigh:

عالیه!!!

سیمرغ عالیه!

هم آلبومشو دارم هم کنسرت هرلینشو!!!

تصنیف های منسوب به عبدالقادر رو که خونده یکم نامانوس به نظر میرسه! البته واقعا هنرمندانست! هر نفسی نمیتونه این تصنیف ها رو بخونه کم میاره!

خود استاد هم اینو تایید کرد که حتی ایشون هم نمیتونستن بخونن!!!

تصنیف ایران رو شنیدید؟

  • Like 2
لینک به دیدگاه
عالیه!!!

سیمرغ عالیه!

هم آلبومشو دارم هم کنسرت هرلینشو!!!

تصنیف های منسوب به عبدالقادر رو که خونده یکم نامانوس به نظر میرسه! البته واقعا هنرمندانست! هر نفسی نمیتونه این تصنیف ها رو بخونه کم میاره!

خود استاد هم اینو تایید کرد که حتی ایشون هم نمیتونستن بخونن!!!

تصنیف ایران رو شنیدید؟

ایران رو هم گوش دادم...خیلی خاصه....:w16:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
ایران رو هم گوش دادم...خیلی خاصه....:w16:

فلششو گیر نیووردم که بذارم رو پروفم!!:sigh:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
من براتون فلش می کنم:w16:

مرسیییییییییییییییی:icon_gol::icon_gol::icon_gol:

:hapydancsmil::hapydancsmil::hapydancsmil:

  • Like 2
لینک به دیدگاه

با تشکر از دوست عزیزمون خانم Mahnaz.D از بابت قرار دادن تصنیف پس زمینه ی ایران

  • Like 2
لینک به دیدگاه

کنسرت اخیر گروه «همنوازان حصار» را شاید بتوان ادامه‌ی منطقی مسیری قلمداد کرد که از شش سال پیش با همکاری همایون شجریان و علی قمصری در خلق آلبوم

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
آغاز شده بود. مسیری که چهار سال پس از آن، با ارائه‌ی آلبوم
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و اجرای صحنه‌ای گزیده‌ی قطعات این دو آلبوم در تهران و شهرستان‌ها ادامه یافت و اکنون فراتر آمده و به کنسرت تازه‌ی این گروه در تالار وحدت با رپرتواری خلاقانه و سازبندی نوآورانه انجامیده است.

این برنامه حائز سنت‌شکنی‌ها و نوآوری‌هایی در متن و حاشیه بود که مخاطبان، حتی پیش از دیدن اجرا، و تنها با نگاهی به بروشور کنسرت به برخی از این بدعت‌ها و بدایع موسیقایی پی می‌بردند. بی‌تردید مهم‌ترین اتفاق در این اجرا، تغییر سازبندی گروه و قرارگیری سازهای غیرایرانی در کنار سازهای ایرانی بود. این ایده، پیش‌تر در آلبوم نقش خیال هم موردتوجه قمصری قرار گرفته بود. در آنجا هم شاهد حضور سازهایی همچون گیتار، ویلن، ویولا، ویلنسل، کلارینت، دودوک، طبلا و کنترباس در کنار سازهای ایرانی بودیم؛ اما آهنگساز در پروژه‌ی آب، نان، آواز، از به‌کارگیری سازهای غربی پرهیز کرد و ارکستر را با رنگ و بوی کاملاً ایرانی سامان داد. در این اجرا مجدداً تمایل علی قمصری را به بهره‌گیری از سازهای غربی در ارکستراسیون و همنشینی آنها در کنار سازهای ایرانی برای برقراری یک گفت‌وگوی موسیقایی شاهد هستیم. نباید از یاد برد که تلفیق سازی به ویژه در دهه‌ی اخیر به کرات توسط آهنگسازان مختلف در ژانرهای گوناگون آزموده شده و با بازخوردهایی عمدتاً انتقادآمیز از جانب اهالی موسیقی روبه‌رو بوده است. بنابراین امروزه تلفیق سازی به خودی خود ارزش چندانی نزد اهل فن نمی‌یابد و اصولاً مقوله‌ی بکر و تازه‌ای به شمار نمی‌رود.

آنچه میان موسیقی تلفیقی علی قمصری با بسیاری از تلفیق‌های ابتدایی و ناپخته‌ی سالیان اخیر، تمایز جدی و مرزبندی روشنی پدید می‌آورد، توجه ویژه‌ی او به تلفیق محتوایی و تلاش در جهت کنار هم قرار دادن مؤلفه‌های مشترک و بعضاً متضاد دو یا چند گونه‌ی موسیقایی‌ست. مشخصاً در این اجرا به کمک اصول هارمونی، پیوندی میان روح موسیقی ایرانی (و نه موسیقی سنتی) با موسیقی فلامنکو برقرار شده است. عاملی که آهنگساز را به استفاده از موسیقی سنتی مردمان آندلس ترغیب می‌کند، تشابهات انکارناپذیر در گوشه‌ها، فواصل، نغمات، حالات و به‌طور کلی ذات این نوع موسیقی با موسیقی ایرانی‌ست. اساساً در مقوله‌ی تلفیق، «هدف» و «ابزار» نقش تعیین‌کننده‌ای در ارزش‌گذاری ماحصل تلفیق ایفا می‌کنند. استفاده از ابزار تلفیق که در اینجا همان سازها هستند، بدون آنکه از پشتوانه‌ی تئوریک، شناخت و هدف مشخص برخوردار باشد، تکرار مکررات است و در واقع قدم نهادن در راهی‌ست که طی این سال‌ها آن‌قدر توسط افراد مختلف پیموده شده که دیگر حتی نمی‌توان واژه‌ی «نوآوری» را به آن نسبت داد.

یکی از انتقاداتی که معمولاً به نقش خیال وارد می‌شد، شلوغی نسبی فضای آن کار در برخی از قطعات بود؛ اما در این اجرا تلفیق به مراتب پخته‌تری را می‌شنویم که فضای حساب‌شده و خلوت‌تری دارد. در لابه‌لای ارزیابی‌های شتاب‌زده‌ای که طی چند روز اخیر در خصوص تنظیم قطعات این مجموعه در رسانه‌ها مطرح شده است، به منفعل بودن بهرام آقاخان، نوازنده‌ی گیتار فلامنکو اشاره شده که آشکارا به دور از انصاف است. گویا برخی انتظار دارند که تمام سازهای ارکستر در تمام قطعات یک کنسرت، نقش داشته باشند و حتی یک دقیقه هم بیکار نمانند! اتفاقاً به اعتقاد نگارنده، نقطه‌ی قوت تنظیم‌های این کنسرت، همین استفاده‌ی بجا و متناسب از سازها بود. قمصری با اینکه در این مجموعه از چندصدایی، دینامیک قابل‌توجه، تمپوی سریع و ریتم‌های پیچیده سود برده، اما خوشبختانه از شلوغی افراطی و حجم کاذب دوری کرده است. به‌طور کلی این سبک از آهنگسازی، دربردارنده‌ی پیچیدگی‌های ساختاری بسیاری‌ست که شاید هضم تمام و کمال آن برای گوش مخاطبی که از توان شنیداری مناسبی برخوردار نیست و برای این‌گونه موسیقی تربیت نشده، چندان آسان نباشد. در این کنسرت با قطعاتی مواجه هستیم که اجرای آنها چه برای خواننده، چه نوازندگان بسیار دشوار است. اجرای بی‌نقص اوج‌ها و پرش‌های متعدد و تحریرهای ریتمیک پرپیچ‌وخم این قطعات از حنجره‌ی هر خواننده‌ای برنمی‌آید. همچنین اجرای ساخته‌های قمصری، تکنیک نوازندگی قابل توجهی را می‌طلبد که نباید به آسانی از کنارش گذشت.

 

برگرفته از:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...