arian ariaey 1755 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ خوب منکه آخر نفهمیدم کجاش میتون توهین آمیز باشه؟!!!:ydm47612zsesgift969 نفهمیدمبالاخره نظرتون همین بود یا نظرتون همین نبود؟!:JC_thinking: اینجاش توهین آمیز: از این نماد عربی بیزارم فقط به خاطر عربی بودنش اگر پارسی بود اصلا مشکلی باهاش نداشتم من که قبلا نظرمو گفتم:yes: صفحه ی 4 همین تاپیک 3 لینک به دیدگاه
NEGARi 9387 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ اینجاش توهین آمیز: از این نماد عربی بیزارم فقط به خاطر عربی بودنش اگر پارسی بود اصلا مشکلی باهاش نداشتم من که قبلا نظرمو گفتم:yes: صفحه ی 4 همین تاپیک یکی اومد پرسید با مفهوم مشکل دارید یا کلمه این واسه روشن شدن بود که با مفهوم مشکل نداریم عربی بودنش آزارمون میده چون ما عرب نیستیم ایران از قومیتهای مختلف تشکیل شده این کلمه اما عربیست!!!!!!!!!!:icon_pf (34): 5 لینک به دیدگاه
A.R-KH-A 4953 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ [h=4] [/h] من نظر خودم رو گفتم به نظرم برخي دوستان مسئله رو ميپيچونن..:JC_thinking: اين نمادي كه به الله و لا اله الا الله معروف شده براي من يكي مشمئز كننده است.. (نه به خاطر الله و ... به خاطر شكلش..اصلا هيچ سنخيتي با ما نداره..) نماد سيكهاي هندي به نظرم بيشترين شباهت رو به نماد فعلي داره... دوستي كه ميگه نماد فعلي رو "مردم" تصويب كردن حرف همينطوري ميزنه..مردم به هيچ وجه اون رو تصويب نكردن.. امام امت بود كه شير رو منحوس ميدونست و نظرش رو بر تغيير داد و جان بر كفهاي اون موقع هر جا رسيدند رفتند نماد شير و خورشيد رو پايين اوردند.. [h=4]"ما یک مملکت محمدی ایجاد میکنیم. بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرمهای ایران نباید آرمهای شاهنشاهی باشد، باید آرمهای اسلامی باشد. از همه وزارتخانهها، از همه ادارات، باید این شیر و خورشید منحوس قطع بشود، علم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج، آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد." (صحیفه امام، ج 6، ص 275)[/h] امام امت هم آرم رو تصويب كرد... آخه حماقت جان بركفها در اين حد كه برن مجسمه هاي شير و خورشيد مجلس شوراي ملي كه نماد مشروطيت و آزاديت ملت ايران هست رو بيارن پايين؟! جالب اينجاست طرفاي سال 87 بحث اين شير و خورشيد (كه واقعا يكي از نمادهاي كامل هست) بحثش توي مجلس شدت گرفت.. من يادمه همون موقعا راديو يه برنامه خبر داشت كه آخرش نظر سنجي ميكرد در مورد همين شير و خورشيد كه جالب اينجا بود قريب 90 درصد تماس گيرندگان با اين شير و خورشيد موافق بود... فقط يادمه يه دو نفر زنگ زدند و "نفرت ذاتي" خودش رو از شير بيان داشتند...(به نظرشون شير يه موجود كثيف بوده اينطور كه من برداشت كردم..) اين خبر مال سال 87 هست..خوندنش خالي از لطف نيست... شیر و خورشید" نماد ایرانی یا نشان خاندان سرنگون شده ؟ اين عكس يه شير سنگي است..(جهت اطلاع) اين لينك رو هم بخونيد: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 8 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ من نظر خودم رو گفتم به نظرم برخي دوستان مسئله رو ميپيچونن..:JC_thinking: اين نمادي كه به الله و لا اله الا الله معروف شده براي من يكي مشمئز كننده است.. (نه به خاطر الله و ... به خاطر شكلش..اصلا هيچ سنخيتي با ما نداره..) نماد سيكهاي هندي به نظرم بيشترين شباهت رو به نماد فعلي داره... دوستي كه ميگه نماد فعلي رو "مردم" تصويب كردن حرف همينطوري ميزنه..مردم به هيچ وجه اون رو تصويب نكردن.. امام امت بود كه شير رو منحوس ميدونست و نظرش رو بر تغيير داد و جان بر كفهاي اون موقع هر جا رسيدند رفتند نماد شير و خورشيد رو پايين اوردند.. "ما یک مملکت محمدی ایجاد میکنیم. بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرمهای ایران نباید آرمهای شاهنشاهی باشد، باید آرمهای اسلامی باشد. از همه وزارتخانهها، از همه ادارات، باید این شیر و خورشید منحوس قطع بشود، علم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج، آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد." (صحیفه امام، ج 6، ص 275) امام امت هم آرم رو تصويب كرد... آخه حماقت جان بركفها در اين حد كه برن مجسمه هاي شير و خورشيد مجلس شوراي ملي كه نماد مشروطيت و آزاديت ملت ايران هست رو بيارن پايين؟! جالب اينجاست طرفاي سال 87 بحث اين شير و خورشيد (كه واقعا يكي از نمادهاي كامل هست) بحثش توي مجلس شدت گرفت.. من يادمه همون موقعا راديو يه برنامه خبر داشت كه آخرش نظر سنجي ميكرد در مورد همين شير و خورشيد كه جالب اينجا بود قريب 90 درصد تماس گيرندگان با اين شير و خورشيد موافق بود... فقط يادمه يه دو نفر زنگ زدند و "نفرت ذاتي" خودش رو از شير بيان داشتند...(به نظرشون شير يه موجود كثيف بوده اينطور كه من برداشت كردم..) اين خبر مال سال 87 هست..خوندنش خالي از لطف نيست... شیر و خورشید" نماد ایرانی یا نشان خاندان سرنگون شده ؟ اين عكس يه شير سنگي است..(جهت اطلاع) اين لينك رو هم بخونيد: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام کسی هم با این نماد مخالفتی نکرد و نگفت که معنی بدی میده ولی روی پرچم دیگه موضوعیت نداره چون عوض شده همونطور که همیشه در حال تغییر بوده و به جاش مفهومی اومده که والاترینه اگه شما منظورت عوض کردن دید نسبت به این نماده خب بحثش جداست ولی این تاپیک اصلا به این هدف زده نشده با نگاه به سوال و بعضی پستها هم میشه اینو فهمید که منظور از اون حس,حس ... است:دی اون عکس سیکهای هندی هم آدمو یاد سایه نرده تو قهوه تلخ میندازه که میگفتند کار ماسونهاست:biggrin: 4 لینک به دیدگاه
A.R-KH-A 4953 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ کسی هم با این نماد مخالفتی نکرد و نگفت که معنی بدی میده ولی روی پرچم دیگه موضوعیت نداره چون عوض شده همونطور که همیشه در حال تغییر بوده و به جاش مفهومی اومده که والاترینهاگه شما منظورت عوض کردن دید نسبت به این نماده خب بحثش جداست ولی این تاپیک اصلا به این هدف زده نشده با نگاه به سوال و بعضی پستها هم میشه اینو فهمید که منظور از اون حس,حس ... است:دی اون عکس سیکهای هندی هم آدمو یاد سایه نرده تو قهوه تلخ میندازه که میگفتند کار ماسونهاست:biggrin: به جاش مفهومی اومده که والاترینه نمادي يا مفهومي؟ شما ميتوني با دوتا چوب و ..براشون يه مفهوم درست كني كه والاترين باشه..اينطور نيست؟!:JC_thinking: حالا چرا توي علامت سيك با اينكه بسيار بهم شبيه ان اين مفهوم والا رو پيدا نميكني؟!:JC_thinking: حالا جالبه همون سال طراحي اين نماد همين ايراد رو بهش گرفتند.. اگر به قول طراحش اين نماد يه نماد نو بوده چرا اينقد شبيه به نماد سيك هاست؟!:JC_thinking: فك نكنم من گفتم چون شبيه سيكهاست قضيه زير فراماسونهاي سيكي هست..!:JC_thinking: آخه حرف من رو چه قياس به كسايي كه با سايه ي ميله ها يه علامت ستاره داوود درست كردند و بعدش رسيدن به اينكه كار؛ كار ماسونهاست؟:JC_thinking: اسم تايپيك اين هست داش جواد: پرچم كشورم يا پرچم فرهنگش؟ فك نكنم حرف من خارج از موضوع باشه.. حالا يكي ايرادش اگر قراره قبول كنيم اين نماد يعني الله اكبر و ...چرا بايد عربي نوشته بشه و..؟ خب من اين ايراد عربي بودن ندارم...مشكل من اين نماد فعلي هست كه كار جايگزيني اش كار اشتباهي بوده...همين.. 4 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ به جاش مفهومی اومده که والاترینهنمادي يا مفهومي؟ شما ميتوني با دوتا چوب و ..براشون يه مفهوم درست كني كه والاترين باشه..اينطور نيست؟!:JC_thinking: حالا چرا توي علامت سيك با اينكه بسيار بهم شبيه ان اين مفهوم والا رو پيدا نميكني؟!:JC_thinking: حالا جالبه همون سال طراحي اين نماد همين ايراد رو بهش گرفتند.. اگر به قول طراحش اين نماد يه نماد نو بوده چرا اينقد شبيه به نماد سيك هاست؟!:JC_thinking: فك نكنم من گفتم چون شبيه سيكهاست قضيه زير فراماسونهاي سيكي هست..!:JC_thinking: آخه حرف من رو چه قياس به كسايي كه با سايه ي ميله ها يه علامت ستاره داوود درست كردند و بعدش رسيدن به اينكه كار؛ كار ماسونهاست؟:JC_thinking: اسم تايپيك اين هست داش جواد: پرچم كشورم يا پرچم فرهنگش؟ فك نكنم حرف من خارج از موضوع باشه.. حالا يكي ايرادش اگر قراره قبول كنيم اين نماد يعني الله اكبر و ...چرا بايد عربي نوشته بشه و..؟ خب من اين ايراد عربي بودن ندارم...مشكل من اين نماد فعلي هست كه كار جايگزيني اش كار اشتباهي بوده...همين.. نمادی که پشتش مفهومه والاییه چوب چه ربطی به پرچم داره؟؟؟ مفهموم یک علامت یا نماد رو استفاده کننده هاش تعیین میکنند شبیهه دیگه شما میگی شبیه سیکهاست!خب که چی؟؟؟فکر کنم این رو کسانی مطرح کرده اند که همون اوایل میخواستند تخت جمشید رو هم خراب کنند:JC_thinking: در کل اگه دعوایی هم بوده مال قبل وجودش بوده نه حالا ضمن اینکه عرض کردم تاپیک همچین منظوری نداشته و منظورش هم احتیاج به تفسیر نداره کلا من هنوز نفهمیدم که این حساسیت برای چیست؟؟؟:JC_thinking: 2 لینک به دیدگاه
A.R-KH-A 4953 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ نمادی که پشتش مفهومه والاییهچوب چه ربطی به پرچم داره؟؟؟ مفهموم یک علامت یا نماد رو استفاده کننده هاش تعیین میکنند شبیهه دیگه شما میگی شبیه سیکهاست!خب که چی؟؟؟فکر کنم این رو کسانی مطرح کرده اند که همون اوایل میخواستند تخت جمشید رو هم خراب کنند:JC_thinking: در کل اگه دعوایی هم بوده مال قبل وجودش بوده نه حالا ضمن اینکه عرض کردم تاپیک همچین منظوری نداشته و منظورش هم احتیاج به تفسیر نداره کلا من هنوز نفهمیدم که این حساسیت برای چیست؟؟؟:JC_thinking: داش جواد ما رو اين شبي گرفتي؟ نفهميدي منظور حرفامو؟ ميگم كه شما ميتونيد اين نماد رو هر چي فرض كني ولي اينطور كه نميشه..لاقل بايد يه منطقي توش باشه..به نظر من كه نماد فعلي نمادي گنگ هست و اصلا هيچ سنخيتي با فرهنگ ايران نداره..همين..حالا شما از اين نماد مفهوم والا جستجو كن.. اينكه قرمز كردم ديگه خلخالي نماينده ايت الله خميني منظورت بود ديگه؟ نترس اون نبوده اتفاقا طبق اون جمله اي كه از آيت الله خميني آوردم شير و آثار باستاني قبل از اسلام يه دفعه در نظرش منحوس شدند و دست به تيشه بردند تا اونا رو نابود كنند... بگذريم.. حساسيت من رو اينه كه اين نماد فعلي نماد فرهنگي كشورم نيست..همين.. 2 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ داش جواد ما رو اين شبي گرفتي؟نفهميدي منظور حرفامو؟ ميگم كه شما ميتونيد اين نماد رو هر چي فرض كني ولي اينطور كه نميشه..لاقل بايد يه منطقي توش باشه..به نظر من كه نماد فعلي نمادي گنگ هست و اصلا هيچ سنخيتي با فرهنگ ايران نداره..همين..حالا شما از اين نماد مفهوم والا جستجو كن.. اينكه قرمز كردم ديگه خلخالي نماينده ايت الله خميني منظورت بود ديگه؟ نترس اون نبوده اتفاقا طبق اون جمله اي كه از آيت الله خميني آوردم شير و آثار باستاني قبل از اسلام يه دفعه در نظرش منحوس شدند و دست به تيشه بردند تا اونا رو نابود كنند... بگذريم.. حساسيت من رو اينه كه اين نماد فعلي نماد فرهنگي كشورم نيست..همين.. انگار شما لقمه رو دور دهنت میخوای بپیچونی این نماد نوشته الله خیلی سخته؟؟؟حالا چون به سیکها شباهت داره میشه نماد سیکها؟!!! خب حالا فرض شما رو درست میگیریم!اگه الله رو یه طور دیگه مینوشتند مشکلی نداشتی؟؟؟ طبیعتا با این حرفهایی که زدی به نظر میرسه مشکلی نداری 2 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ با تشکر از استارتر و عذرخواهی بابت اینکه مطالبی که در ادامه ارائه میشه پاسخ استارت ایشون نیست/ در مورد پست های اخیر دو دوست: علیرضا و جواد مسی در مورد سیک هندی/ منطق طرح پرچم/قهوه تلخ:viannen_38:/برداشت های مختلف از نماد و... وقتی گزارش های مختلف از آتش سوزی خودرویی اعلام میشه(مثلا پژو 405- یکیشو خودم شاهد بودم)بهترین و سریعترین راه فک کنم فراخواندن طرح خودرو باشه/ پست بعدی نظرات طراح پرچم ایران هست. 3 لینک به دیدگاه
alimec 23102 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ آرم جمهوری اسلامی را چه کسی طراحی کرد؟/ چرا طراح آرم نمیخواهد نام و عکس او منتشر شود سایر مطالب - گفته ها و ناگفته هایی از پرچم جمهوری اسلامی ایران محمدرضااسدزاده - یک مشتِ گره کرده با چندستاره، آرم تصویب شده برای جمهوری اسلامی بود. حتی اسکناس هایش هم چاپ شده بود که ناگهان آیت الله هاشمی رفسنجانی از قم زنگ می زند و دستورجمع آوری آنها را می دهد. با مخالفت آقای هاشمی، امام نیز قانع شده و آرم ارسال شده به دفتر قم را تنفیذ می کند. او که فروردین 58 طرح آرم خود را به دفتر امام در قم فرستاد و اتود ارسالی اش، پس از تایید و تماس تلفنی آیت الله هاشمی رفسنجانی، آرم پرچم جمهوری اسلامی شد، هنرمند تهرانی الاصلی است با چهره ای جدی که دیگرحاضر نیست دراین باره سخنی بگوید. او سی سال است که دیگر هیج جا و در هیچ رسانه ای حرفی از این کارش نزده است. دکتر"حمید ندیمی" امروز استاد درس نظریه و روشهای طراحی در رشته معماری دانشگاه شهید بهشتی است. دوباره با او تماس گرفتم. اگرچه می دانستم سه دهه است که سکوت کرده و با هیچ رسانه ای گفت وگو نمی کند. گفت که به هیچ وجه حاضر به گفت وگو نیست. اگر در سرچ گوگل، نام او را جست وجو کنید، تنها یک عکس یافت می شود. آن نیز عکسی است که در سایت دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد. یک بار پیش از این وقتی از او خواستم تا دلیل این پنهان شدنش را بگوید، خندید و تنها یک جمله کوتاه گفت: "نیازی نیست." اصرار که کردم، گفت: " قصد لوس کردن خودم را که ندارم. بفهمید که چرا نمیخواهم نامی یا عکسی از من منتشر شود. متوجه میشوید؟" خیلی اصرار داشتم تا بدانم چه دلیلی دارد استاد معماری ای که خودش اهل هنر است، حاضر نباشد عکسی از او منتشر شود؟ باری یک پاسخ کوتاه دیگر شنیدم:" چه لزومی دارد مردم چهره مرا بشناسند؟» . پیش از این نیز گفته بود: " اکراه دارم خودم را به این مسایل سنجاق کنم. مردم چهره مرا نبینند، خیلی بهتر است. اگر فردا ضد انقلاب شدم چه؟ پس کاری به من نداشته باشید." حمید ندیمی - طراح آرم پرچم جمهوری اسلامی ایران نخستین گفت وگوی او سال 1359 در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شد. فردای روزی بودکه آرم جمهوری اسلامی به تنفیذ امام خمینی رسید. دومین و آخرین گفت وگوی او نیز در مجله پاسدار اسلام در سال 1362 چاپ شد؛ و پس از آن دیگر هیچ. او خودش را ازمعرفی شدن در رسانه ها پنهان می کند و دلیل این پنهان شدنش، رازی است برای انها که خواسته اند به هر نحوی به او نزدیک شوند. ماجرای طراحی آرم از جایی آغاز شد که پس از رفراندوم جمهوری اسلامی و به دستور امام تصمیم گرفته می شود تا نمادهای طاغوتی برچیده شده و نمادهای اسلامی جایگزین آن شود. در نخستین اقدام تغییر نشان "شیر و خورشید" و پرچم ایران مطرح می شود. نشانی که سابقه اش به علائم پرچم های ایرانیان در دوره باستان برمی گشت و پس از ورود اسلام به ایران، به دلیل دوری از اتهام آتشپرستی و خورشیدپرستی این نشانی از پرچم ایرانی پاک شده بود. تصویری که به سدهی چهارم پیش از میلاد بر می گردد و در موزه آرمیتاژ روسیه نگهداری می شود. اما در زمان صفویان، شاه اسماعیل که نسل خود را از یک سو به شاهان ساسانی و از سوی دیگر به امام کاظم(ع) میرساند، دستور داد تا نشان "شیروخورشید" به طور رسمی بر پرچم ایرانیان بازگردد. در زمان ناصرالدین شاه قاجار نیز شمشیری به دست این شیر داده شد. احمد کسروی درباره تاریخ نشان شیروخورشید کتابی ۳۴ صفحهای نوشته است که کتابی نایاب است . پرچم ایران تا پیش از انقلاب اسلامی امام خمینی در 10 اسفند سال 57 خواستار تغییر نشان "شیر و خورشید" شد واعلام کرد: "ما یک مملکت محمدی ایجاد میکنیم. بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرمهای ایران نباید آرمهای شاهنشاهی باشد، باید آرمهای اسلامی باشد. از همه وزارتخانهها، از همه ادارات، باید این شیر و خورشید منحوس قطع بشود، علم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج، آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد." (صحیفه امام، ج 6، ص 275) پس از آن با فراخوان سراسری دولت موقت، طراحی نشان جدید آغاز و طرحهای بسیاری به دفتر نخستوزیری ارسال می شود و در ابتدا، طرح ندیمی مورد قبول واقع نمی شود. در مسابقهای که برای طرح آرم جمهوری اسلامی برگزار شد، ابتدا آرم دیگری که در آن یک مشت گرهکرده به همراه چند ستاره دیده میشد، به تصویب می رسد و در نهایت بر روی اسکناسهای آن دوران چاپ می شود. ندیمی طرح آماده شده خود را به دفتر امام در قم ارسال میکند. وقتی آیت الله هاشمی رفسنجانی طرح آرم را می بیند، خدمت امام نشان می دهد و درخواست می کند که آرم تغییرکند. با تایید امام، هاشمی رفسنجانی فوری دستور می دهد تا آرم های منتشر شده جمع آوری شوند. همان شب آیت الله هاشمی رفسنجانی با ندیمی تماس میگیرد و خبر از تنفیذ آرم توسط امام در 19 اردیبهشت 1359 میدهد و از او میخواهد تا روی طرح پرچم نیز کار بکند. (به نقل از گفته های دکتر ندیمی) اتود آرم ارسال شده توسط ندیمی در سال 58 در آن سال ها پس از تصویب طرح، شایعه می شود که این طرح، آرم گروه سیک ها در هندوستان است و سپس انتقادهایی به شکل 22 الله اکبر روی پرچم می شود که می گفتند در اللهاکبر عبارت (USA) دیده میشود. البته ندیمی علی رغم میل باطنی اش، طرح الله اکبرها را تغییر می دهد و پس از ان در گفت وگو با روزنامه جمهوری اسلامی به تببین طرح خود می پردازد. طرح آرم سیک های هندی/ اطلاعات بیشتر در برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام آیا این آرم برگرفته از آرم گروه سیک های هندوستان است؟ پاسخ دکتر ندیمی در سال 59 در روزنامه جمهوری و کیهان: " هلالهای تعبیهشده در این آرم از نقش مبارکی ریشه میگیرد که حضرت رسول (ص) بارها با شمشیر مبارکشان به عنوان امضا بر روی شنها ترسیم کردهاند. این طرح پنج بخش دارد که نشاندهندهء پنج اصل دین است. اصل توحید را در حکم عمود دو ساقهء اصلی در میان خود دارد. علاوه بر کلمهء الله که در ترکیب اصلی آن دیده میشود، لاالهالاالله نیز در آن مستتر است. جزء قائم میانی در ترکیب با شکل تشدید ( ّ ) که در خط فارسی و عربی نشانهء شدت است، شمشیر را تداعی میکند؛ این همان تعبیر کلمهء «حدید» است. تقارنهای این آرم هم نشانهء تعادل و توازن است؛ این همان میزان است. بزرگترین و اصلیترین ویژگی این آرم همان بیان کلمهء الله است که قالب و محتوا را در خود جای داده است. آرم به صورت کروی طراحی شد تا نشاندهندهء پیام جهانی آن باشد. " توضیحات ندیمی در سال 62 در مجله پاسدار اسلام: ندیمی در سال 1362 برای دومین بار و آخرین بار در گفت وگویش با مجله پاسدار اسلام درباره تبیین مفاهیم اثرش میگوید: " علاقه داشتم برای جهان اسلام یک نشان درست کنم. وقتی حضرت امام فرمودند که نشان شیر و خورشید باید عوض شود و کشور به نشان جدیدی نیازمند است، به صورت جدی ایدهام را پیگیری کردم و به مرور سیاهمشقهای قبلی پرداختم. در این نماد سه رکن اساسی حکومت اسلامی از دیدگاه قرآن وجود دارد یعنی کتاب، ترازو و آهن و یا به عبارت قرآنی کتاب، میزان و حدید. جزء قائم میانی، در ترکیب با شکل تشدید که در خط فارسی و عربی نشنه شدت است شمشیر را تداعی میکند، قائم و ایستاده که خود نماد و قدرت و استحکام و ایستادگی است و این برداشت تعبیری از کلمه حدید است در کتاب الله (... انزلنا الحدید فیه باس شدید) و ترکیب کاملا متقارن شکل بیانی از حالت تعادل و توازن که این نیز برداشتی تعبیری است از کلمه میزان در کتاب خدا. والسماء رفعها و وضع المیزان. پنج جزء تشکیلدهنده علامت که اگر به پنج اصل پایه دین برگردد اصل توحید را در حکم عمود و ساقه اصلی در میان دارند، گذشته از آنکه در ترکیب کلی خویش کلمه الله را بیان میکنند و عصارهای از کلمه توحید یعنی لا اله الا الله را نیز در دستور خود مستتر دارند. خطوط هلالیهای طرح که در یک دایره محاط است با تداعی نصفالنهارهای کره جهانی بودن دعوت اسلام را تجسم میبخشند. کلمه الله به صورت کروی طراحی شده تا نشاندهنده پیام جهانی آن باشد. هلالیهای تعبیه شده در این آرم از نقش مبارکی ریشه میگیرد که حضرت رسول (ص) بارها با شمشیر مبارکشان به عنوان امضا بر روی شنها ترسیم کردهاند اما پس از آن وی پرچم را نیز طراحی نمود. " او در توضیح طرحش ادامه می دهد: " این پرچم به امید دادن به دست حکومت امام زمان (عج) طراحی شد. رنگهای سبز و سفید و سرخ، علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار الله اکبر همگی از ارکانی هستند که در قانون اساسی برای پرچم ایران در نظر گرفته شدهاند." دکتر ندیمی از شعار بودن الله اکبر، تکرار را اقتباس میکند: " این شعار یازده بار در رنگ سرخ و یازده بار در رنگ سبز یعنی بیست و دو بار تکرار میشود و این اشارهای است به بیست و دوم بهمن 57. قالب راست گوشه خط نوشته الله اکبر یادی است از کوبندگی این شعار و این همان خطی است (خط بنایی) که شعار الله اکبر را بر بلندای اذان و بر گنبدها و منارههای الله اکبر در مساجد اسلامی نقش میکرده و اکنون بر بلندای پرچم ایران نشسته است. کلمه قرمز الله منقوش بر پرچم جمهوری اسلامی بیانگر مبدأ و منتهای آفرینش است الی الله المصیر و هدف و غایت حکومت اسلامی را نشان میدهد." یک اظهارنظر در دیدارخصوصی: او در سال های اخیر در یک دیدار خصوصی اظهار داشت: " «من که اصلاً اینکاره نبودم. این طرح را باید گرافیستهای بزرگ میکشیدند. کارِ من نیست. این کاری خدایی است، به من ربطی ندارد. این است که دوست ندارم خودم را سنجاق کنم. افراد فانی را به مسایل باقی متصل نکنید.» منبع:اینترنت عکس ها باید دیده بشن/ یکسره کپی پیست کردم و اینکه برا ذهن پرسشگر متن فوق هنوز جا برای مانور دادن داره... 5 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ به جاش مفهومی اومده که والاترینهنمادي يا مفهومي؟ شما ميتوني با دوتا چوب و ..براشون يه مفهوم درست كني كه والاترين باشه..اينطور نيست؟!:JC_thinking: حالا چرا توي علامت سيك با اينكه بسيار بهم شبيه ان اين مفهوم والا رو پيدا نميكني؟!:JC_thinking: حالا جالبه همون سال طراحي اين نماد همين ايراد رو بهش گرفتند.. اگر به قول طراحش اين نماد يه نماد نو بوده چرا اينقد شبيه به نماد سيك هاست؟!:JC_thinking: فك نكنم من گفتم چون شبيه سيكهاست قضيه زير فراماسونهاي سيكي هست..!:JC_thinking: آخه حرف من رو چه قياس به كسايي كه با سايه ي ميله ها يه علامت ستاره داوود درست كردند و بعدش رسيدن به اينكه كار؛ كار ماسونهاست؟:JC_thinking: اسم تايپيك اين هست داش جواد: پرچم كشورم يا پرچم فرهنگش؟ فك نكنم حرف من خارج از موضوع باشه.. حالا يكي ايرادش اگر قراره قبول كنيم اين نماد يعني الله اكبر و ...چرا بايد عربي نوشته بشه و..؟ خب من اين ايراد عربي بودن ندارم...مشكل من اين نماد فعلي هست كه كار جايگزيني اش كار اشتباهي بوده...همين.. آقا انقد *** *** نكن :w00: لااقل بگو ** *، مثل كي روش 1 لینک به دیدگاه
lorena 10304 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ ين نمادي كه به الله و لا اله الا الله معروف شده براي من يكي مشمئز كننده است.. (نه به خاطر الله و ... به خاطر شكلش..اصلا هيچ سنخيتي با ما نداره..) آفرین منم موافقم من نه نژاد پرستم و نه میگم نسل ایرانی برتر از اعراب هست برای من وطن یعنی همه دنیا!نژاد و پول و قدرت هم ارزش نیست ولی وقتی 1 محدوده ی خاص به عنوان ایران انتخاب شده و همه ی ممالک دنیا اینو میدونن زبان ایرانی و فرهنگ ایرانی فارسیه پس چرا میایم وسط پرچم کلمه ی عربی میذاریم؟ مذهب اسلام هست که هست زبان رسمی فارسیه! چرا این دوتا رو باهم قاطی میکنیم؟ اگر قراره پرچمی عوض بشه یا نشه برام مهم نیست اما پرچم جایگزین نباید با زبان و فرهنگ اون جامعه در تعارض باشه! 4 لینک به دیدگاه
A.R-KH-A 4953 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ انگار شما لقمه رو دور دهنت میخوای بپیچونیاین نماد نوشته الله خیلی سخته؟؟؟حالا چون به سیکها شباهت داره میشه نماد سیکها؟!!! خب حالا فرض شما رو درست میگیریم!اگه الله رو یه طور دیگه مینوشتند مشکلی نداشتی؟؟؟ طبیعتا با این حرفهایی که زدی به نظر میرسه مشکلی نداری من؟ يا تو؟ اره..برا من سخته..خوبه دارم كلي پست ميزنم كه اصلا اين نماد براي من يكي "مشمئز كننده " اس چون نه مفهوم خاصي داره و در ضمن سنخيتي با فرهنگ ايران نداره..فك كنم خيلي لقمه در دهان چرخان اين حرف رو ميگم؟!كه نميتونيد بعد از چندين پست اون رو بگيريد..:JC_thinking: كسي نگفت اين نماد سيكهاست..من دارم ميگم بيشترين شباهتش به سيكهاست..حالا هر چي ميخوايد بگيد.. اگه قراره از اين نماد سيك وارانه (ارم فعلي پرچمو ميگم) به جملات پرمفهوم برسيد بايد با ارم سيكها هم برسيد؟! چرا اين حرف براتون سخته؟:JC_thinking: در ضمن وقتي طراح خودش ميگه نماد نو اورديم! و...و ما هم ميگيم اصلا چنين نيست چرا اينقد مسئله رو ميپيچونيد؟ مثل اين ميومنه من يه آرم مثل آرم بنز طراحي كنيم و كلي هم منطق تخيلي براش بزارم كه اين رو اونطور بگير و اينم اينطور بگير و..تا برسي به مثلا اسم من و...!!! نميدونم چرا اينقد در گرفتن حرفام اينقد عناد ميكني؟ مشكل حرفام چيه؟:JC_thinking: با عربي نوشتن "الله اكبر" و"لا اله الا الله" روي پرچم در صورتي كه همه ملت قبول داشته باشند مشكلي ندارم هر چند من اصلا جمله نوشتن (چه فارسي چه عربي) رو قبول ندارم و همون نماد شير و خورشيد رو كامل ترين نماد براي ايرانيان ميدونم... نميدونم اگه ميخواي يه پستي ديگه بزن من دوباره حرفامو از اول بگم.. آقا انقد *** *** نكن :w00:لااقل بگو ** *، مثل كي روش الان چي گفتي؟:JC_thinking: يكم واضح تر صوبت كن..آخه اين ستاره نشون اينه داري بهم فحش ميدي..:texc5lhcbtrocnmvtp8 6 لینک به دیدگاه
Himmler 22171 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ آرم جمهوری اسلامی را چه کسی طراحی کرد؟/ چرا طراح آرم نمیخواهد نام و عکس او منتشر شود سایر مطالب - گفته ها و ناگفته هایی از پرچم جمهوری اسلامی ایران محمدرضااسدزاده - یک مشتِ گره کرده با چندستاره، آرم تصویب شده برای جمهوری اسلامی بود. حتی اسکناس هایش هم چاپ شده بود که ناگهان آیت الله هاشمی رفسنجانی از قم زنگ می زند و دستورجمع آوری آنها را می دهد. با مخالفت آقای هاشمی، امام نیز قانع شده و آرم ارسال شده به دفتر قم را تنفیذ می کند. او که فروردین 58 طرح آرم خود را به دفتر امام در قم فرستاد و اتود ارسالی اش، پس از تایید و تماس تلفنی آیت الله هاشمی رفسنجانی، آرم پرچم جمهوری اسلامی شد، هنرمند تهرانی الاصلی است با چهره ای جدی که دیگرحاضر نیست دراین باره سخنی بگوید. او سی سال است که دیگر هیج جا و در هیچ رسانه ای حرفی از این کارش نزده است. دکتر"حمید ندیمی" امروز استاد درس نظریه و روشهای طراحی در رشته معماری دانشگاه شهید بهشتی است. دوباره با او تماس گرفتم. اگرچه می دانستم سه دهه است که سکوت کرده و با هیچ رسانه ای گفت وگو نمی کند. گفت که به هیچ وجه حاضر به گفت وگو نیست. اگر در سرچ گوگل، نام او را جست وجو کنید، تنها یک عکس یافت می شود. آن نیز عکسی است که در سایت دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد. یک بار پیش از این وقتی از او خواستم تا دلیل این پنهان شدنش را بگوید، خندید و تنها یک جمله کوتاه گفت: "نیازی نیست." اصرار که کردم، گفت: " قصد لوس کردن خودم را که ندارم. بفهمید که چرا نمیخواهم نامی یا عکسی از من منتشر شود. متوجه میشوید؟" خیلی اصرار داشتم تا بدانم چه دلیلی دارد استاد معماری ای که خودش اهل هنر است، حاضر نباشد عکسی از او منتشر شود؟ باری یک پاسخ کوتاه دیگر شنیدم:" چه لزومی دارد مردم چهره مرا بشناسند؟» . پیش از این نیز گفته بود: " اکراه دارم خودم را به این مسایل سنجاق کنم. مردم چهره مرا نبینند، خیلی بهتر است. اگر فردا ضد انقلاب شدم چه؟ پس کاری به من نداشته باشید." حمید ندیمی - طراح آرم پرچم جمهوری اسلامی ایران نخستین گفت وگوی او سال 1359 در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شد. فردای روزی بودکه آرم جمهوری اسلامی به تنفیذ امام خمینی رسید. دومین و آخرین گفت وگوی او نیز در مجله پاسدار اسلام در سال 1362 چاپ شد؛ و پس از آن دیگر هیچ. او خودش را ازمعرفی شدن در رسانه ها پنهان می کند و دلیل این پنهان شدنش، رازی است برای انها که خواسته اند به هر نحوی به او نزدیک شوند. ماجرای طراحی آرم از جایی آغاز شد که پس از رفراندوم جمهوری اسلامی و به دستور امام تصمیم گرفته می شود تا نمادهای طاغوتی برچیده شده و نمادهای اسلامی جایگزین آن شود. در نخستین اقدام تغییر نشان "شیر و خورشید" و پرچم ایران مطرح می شود. نشانی که سابقه اش به علائم پرچم های ایرانیان در دوره باستان برمی گشت و پس از ورود اسلام به ایران، به دلیل دوری از اتهام آتشپرستی و خورشیدپرستی این نشانی از پرچم ایرانی پاک شده بود. تصویری که به سدهی چهارم پیش از میلاد بر می گردد و در موزه آرمیتاژ روسیه نگهداری می شود. اما در زمان صفویان، شاه اسماعیل که نسل خود را از یک سو به شاهان ساسانی و از سوی دیگر به امام کاظم(ع) میرساند، دستور داد تا نشان "شیروخورشید" به طور رسمی بر پرچم ایرانیان بازگردد. در زمان ناصرالدین شاه قاجار نیز شمشیری به دست این شیر داده شد. احمد کسروی درباره تاریخ نشان شیروخورشید کتابی ۳۴ صفحهای نوشته است که کتابی نایاب است . پرچم ایران تا پیش از انقلاب اسلامی امام خمینی در 10 اسفند سال 57 خواستار تغییر نشان "شیر و خورشید" شد واعلام کرد: "ما یک مملکت محمدی ایجاد میکنیم. بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرمهای ایران نباید آرمهای شاهنشاهی باشد، باید آرمهای اسلامی باشد. از همه وزارتخانهها، از همه ادارات، باید این شیر و خورشید منحوس قطع بشود، علم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج، آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد." (صحیفه امام، ج 6، ص 275) پس از آن با فراخوان سراسری دولت موقت، طراحی نشان جدید آغاز و طرحهای بسیاری به دفتر نخستوزیری ارسال می شود و در ابتدا، طرح ندیمی مورد قبول واقع نمی شود. در مسابقهای که برای طرح آرم جمهوری اسلامی برگزار شد، ابتدا آرم دیگری که در آن یک مشت گرهکرده به همراه چند ستاره دیده میشد، به تصویب می رسد و در نهایت بر روی اسکناسهای آن دوران چاپ می شود. ندیمی طرح آماده شده خود را به دفتر امام در قم ارسال میکند. وقتی آیت الله هاشمی رفسنجانی طرح آرم را می بیند، خدمت امام نشان می دهد و درخواست می کند که آرم تغییرکند. با تایید امام، هاشمی رفسنجانی فوری دستور می دهد تا آرم های منتشر شده جمع آوری شوند. همان شب آیت الله هاشمی رفسنجانی با ندیمی تماس میگیرد و خبر از تنفیذ آرم توسط امام در 19 اردیبهشت 1359 میدهد و از او میخواهد تا روی طرح پرچم نیز کار بکند. (به نقل از گفته های دکتر ندیمی) اتود آرم ارسال شده توسط ندیمی در سال 58 در آن سال ها پس از تصویب طرح، شایعه می شود که این طرح، آرم گروه سیک ها در هندوستان است و سپس انتقادهایی به شکل 22 الله اکبر روی پرچم می شود که می گفتند در اللهاکبر عبارت (USA) دیده میشود. البته ندیمی علی رغم میل باطنی اش، طرح الله اکبرها را تغییر می دهد و پس از ان در گفت وگو با روزنامه جمهوری اسلامی به تببین طرح خود می پردازد. طرح آرم سیک های هندی/ اطلاعات بیشتر در برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام آیا این آرم برگرفته از آرم گروه سیک های هندوستان است؟ پاسخ دکتر ندیمی در سال 59 در روزنامه جمهوری و کیهان: " هلالهای تعبیهشده در این آرم از نقش مبارکی ریشه میگیرد که حضرت رسول (ص) بارها با شمشیر مبارکشان به عنوان امضا بر روی شنها ترسیم کردهاند. این طرح پنج بخش دارد که نشاندهندهء پنج اصل دین است. اصل توحید را در حکم عمود دو ساقهء اصلی در میان خود دارد. علاوه بر کلمهء الله که در ترکیب اصلی آن دیده میشود، لاالهالاالله نیز در آن مستتر است. جزء قائم میانی در ترکیب با شکل تشدید ( ّ ) که در خط فارسی و عربی نشانهء شدت است، شمشیر را تداعی میکند؛ این همان تعبیر کلمهء «حدید» است. تقارنهای این آرم هم نشانهء تعادل و توازن است؛ این همان میزان است. بزرگترین و اصلیترین ویژگی این آرم همان بیان کلمهء الله است که قالب و محتوا را در خود جای داده است. آرم به صورت کروی طراحی شد تا نشاندهندهء پیام جهانی آن باشد. " توضیحات ندیمی در سال 62 در مجله پاسدار اسلام: ندیمی در سال 1362 برای دومین بار و آخرین بار در گفت وگویش با مجله پاسدار اسلام درباره تبیین مفاهیم اثرش میگوید: " علاقه داشتم برای جهان اسلام یک نشان درست کنم. وقتی حضرت امام فرمودند که نشان شیر و خورشید باید عوض شود و کشور به نشان جدیدی نیازمند است، به صورت جدی ایدهام را پیگیری کردم و به مرور سیاهمشقهای قبلی پرداختم. در این نماد سه رکن اساسی حکومت اسلامی از دیدگاه قرآن وجود دارد یعنی کتاب، ترازو و آهن و یا به عبارت قرآنی کتاب، میزان و حدید. جزء قائم میانی، در ترکیب با شکل تشدید که در خط فارسی و عربی نشنه شدت است شمشیر را تداعی میکند، قائم و ایستاده که خود نماد و قدرت و استحکام و ایستادگی است و این برداشت تعبیری از کلمه حدید است در کتاب الله (... انزلنا الحدید فیه باس شدید) و ترکیب کاملا متقارن شکل بیانی از حالت تعادل و توازن که این نیز برداشتی تعبیری است از کلمه میزان در کتاب خدا. والسماء رفعها و وضع المیزان. پنج جزء تشکیلدهنده علامت که اگر به پنج اصل پایه دین برگردد اصل توحید را در حکم عمود و ساقه اصلی در میان دارند، گذشته از آنکه در ترکیب کلی خویش کلمه الله را بیان میکنند و عصارهای از کلمه توحید یعنی لا اله الا الله را نیز در دستور خود مستتر دارند. خطوط هلالیهای طرح که در یک دایره محاط است با تداعی نصفالنهارهای کره جهانی بودن دعوت اسلام را تجسم میبخشند. کلمه الله به صورت کروی طراحی شده تا نشاندهنده پیام جهانی آن باشد. هلالیهای تعبیه شده در این آرم از نقش مبارکی ریشه میگیرد که حضرت رسول (ص) بارها با شمشیر مبارکشان به عنوان امضا بر روی شنها ترسیم کردهاند اما پس از آن وی پرچم را نیز طراحی نمود. " او در توضیح طرحش ادامه می دهد: " این پرچم به امید دادن به دست حکومت امام زمان (عج) طراحی شد. رنگهای سبز و سفید و سرخ، علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار الله اکبر همگی از ارکانی هستند که در قانون اساسی برای پرچم ایران در نظر گرفته شدهاند." دکتر ندیمی از شعار بودن الله اکبر، تکرار را اقتباس میکند: " این شعار یازده بار در رنگ سرخ و یازده بار در رنگ سبز یعنی بیست و دو بار تکرار میشود و این اشارهای است به بیست و دوم بهمن 57. قالب راست گوشه خط نوشته الله اکبر یادی است از کوبندگی این شعار و این همان خطی است (خط بنایی) که شعار الله اکبر را بر بلندای اذان و بر گنبدها و منارههای الله اکبر در مساجد اسلامی نقش میکرده و اکنون بر بلندای پرچم ایران نشسته است. کلمه قرمز الله منقوش بر پرچم جمهوری اسلامی بیانگر مبدأ و منتهای آفرینش است الی الله المصیر و هدف و غایت حکومت اسلامی را نشان میدهد." یک اظهارنظر در دیدارخصوصی: او در سال های اخیر در یک دیدار خصوصی اظهار داشت: " «من که اصلاً اینکاره نبودم. این طرح را باید گرافیستهای بزرگ میکشیدند. کارِ من نیست. این کاری خدایی است، به من ربطی ندارد. این است که دوست ندارم خودم را سنجاق کنم. افراد فانی را به مسایل باقی متصل نکنید.» منبع:اینترنت عکس ها باید دیده بشن/ یکسره کپی پیست کردم و اینکه برا ذهن پرسشگر متن فوق هنوز جا برای مانور دادن داره... افرین .:icon_gol: 4 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ الان چي گفتي؟يكم واضح تر صوبت كن..آخه اين ستاره نشون اينه داري بهم فحش ميدي.. یه کلمه ای رو چند بار گفتی که به ترکی معنیش خیلی بده ستاره ها اون بودن 2 لینک به دیدگاه
A.R-KH-A 4953 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ یه کلمه ای رو چند بار گفتی که به ترکی معنیش خیلی بده ستاره ها اون بودن ديشب كه داشتم پست رو ميزدم يادم اون كلمه افتادم تو تركي معني بدي ميده بخصوص وقتي به "ي" بچسبه...ديگه گفتيم بنويسيم ما كه جنبه فارسي رو ميگيريم..حالا جنبه ي تركي اش رو گرفتي بازم در اصل موضوع فرقي نميكنه..:texc5lhcbtrocnmvtp8 (ديگه قرار نيست به خاطر اينكه كلمه اي تو زبون ديگه معني بدي ميده اون رو بگيرم مثل اون قانون كه تو فيزيك 3 بود...و جريان سينوس و..):texc5lhcbtrocnmvtp8 ولي خب چه كنيم ديگه نماد فعلي پرچم بيشترين شباهت رو به نماد سيكها داره وقتي اين نماد رو ميبينم ياد اين شركتهاي تازه كار مي افتم كه "برندشون" شبيه به "برندهاي" شركتهاي مطرح ميزنن..وقتي ميبيني فك ميكني خود برند اصلي هست وقتي زوم ميكني ميبيني نه تفاوت داره..:texc5lhcbtrocnmvtp8 / / بي ارتباط به موضوع نماد نيست.. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
El Roman 31720 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ ديشب كه داشتم پست رو ميزدم يادم اون كلمه افتادم تو تركي معني بدي ميده بخصوص وقتي به "ي" بچسبه...ديگه گفتيم بنويسيم ما كه جنبه فارسي رو ميگيريم..حالا جنبه ي تركي اش رو گرفتي بازم در اصل موضوع فرقي نميكنه..:texc5lhcbtrocnmvtp8 (ديگه قرار نيست به خاطر اينكه كلمه اي تو زبون ديگه معني بدي ميده اون رو بگيرم مثل اون قانون كه تو فيزيك 3 بود...و جريان سينوس و..):texc5lhcbtrocnmvtp8icon_redface: او "ي" ییه مالکلیت هست؛ درست مثل صدای " ِ " تو فارسی ؛ اصل کلمه همون 3 حرفیه هست 2 لینک به دیدگاه
JavadMessi 1620 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ من؟ يا تو؟اره..برا من سخته..خوبه دارم كلي پست ميزنم كه اصلا اين نماد براي من يكي "مشمئز كننده " اس چون نه مفهوم خاصي داره و در ضمن سنخيتي با فرهنگ ايران نداره..فك كنم خيلي لقمه در دهان چرخان اين حرف رو ميگم؟!كه نميتونيد بعد از چندين پست اون رو بگيريد..:JC_thinking: كسي نگفت اين نماد سيكهاست..من دارم ميگم بيشترين شباهتش به سيكهاست..حالا هر چي ميخوايد بگيد.. اگه قراره از اين نماد سيك وارانه (ارم فعلي پرچمو ميگم) به جملات پرمفهوم برسيد بايد با ارم سيكها هم برسيد؟! چرا اين حرف براتون سخته؟:JC_thinking: در ضمن وقتي طراح خودش ميگه نماد نو اورديم! و...و ما هم ميگيم اصلا چنين نيست چرا اينقد مسئله رو ميپيچونيد؟ مثل اين ميومنه من يه آرم مثل آرم بنز طراحي كنيم و كلي هم منطق تخيلي براش بزارم كه اين رو اونطور بگير و اينم اينطور بگير و..تا برسي به مثلا اسم من و...!!! نميدونم چرا اينقد در گرفتن حرفام اينقد عناد ميكني؟ مشكل حرفام چيه؟:JC_thinking: با عربي نوشتن "الله اكبر" و"لا اله الا الله" روي پرچم در صورتي كه همه ملت قبول داشته باشند مشكلي ندارم هر چند من اصلا جمله نوشتن (چه فارسي چه عربي) رو قبول ندارم و همون نماد شير و خورشيد رو كامل ترين نماد براي ايرانيان ميدونم... نميدونم اگه ميخواي يه پستي ديگه بزن من دوباره حرفامو از اول بگم.. الان چي گفتي؟:JC_thinking: يكم واضح تر صوبت كن..آخه اين ستاره نشون اينه داري بهم فحش ميدي..:texc5lhcbtrocnmvtp8 نه دیگه خیلی مشکلی ندارم 4 لینک به دیدگاه
A.R-KH-A 4953 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۰ نه دیگه خیلی مشکلی ندارم :smiley-gen165: ايشالا اون كمي اش هم رفع بشه.. 4 لینک به دیدگاه
Neutron 60966 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 آبان، ۱۳۹۰ این متن رو بخونید جالبه: [h=1]چگونگی طراحی پرچم ایران برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/h]پرچم جمهوری اسلامی و چند آرم ماندگار چگونه طراحی شدند؟ پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از آرمهای گذشته با رویكردی اعتقادی اسلامی تغییر یافتند و تعداد انبوهی نیز خلق شدند. حال پس از سی سال از انقلاب اسلامی فارس با نگاهی به چند آرم ماندگار و گفت و گو با طراحان آنها داستان طراحی این آرمها را روایت میكند. به گزارش فارس ، پس از انقلاب شكوهمند اسلامی تغییر در همه اركان جامعه آغاز شد در این بین مردم علاقهمند بودند این تغییر در نشانهها هم پدیدار شود تا انقلابی كه خود در آن نقش داشتند تبلور بیشتری بیابد. بنابر این آرمها و نشانههای بسیاری از شركتهای تجاری تغییر كردند و علاوه بر آن نهادهای انقلابی هم در صدد طراحی آرم و نشانه ویژه خود بودند. در راس آنها آرم پرچم جمهوری اسلامی ایران است كه با رویكردی اسلامی_ایرانی طراحی شد تا انقلابی الهی و مردمی را برای جهانیان تداعی كند. حال با گذشت سی سال پر فراز و نشیب از انقلاب شكوهمند اسلامی بر آن شدیم تا با انتخاب چندین آرم و معرفی طراحان آنها از حال و هوا و جریان طراحی آرمهای آن دوران كه در ذهن مردم ثبت شده است بیشتر بدانیم. هرچند برخی از آرمهایی كه این روزها به چشم ما كم و بیش آشنا میآیند فاقد نام طراح هستند و شناسنامه آنها چندان مشخص نیست اما در پرس و جوهای به عمل آمده اینچنین به نظر میآید كه در روزهای انقلاب، هنگامی كه شور و هیجانی بر تمام ایران اسلامی حاكم بوده است تمامی مبارزین و مردم انقلابی سعی بر تغییر و تحول همه چیز داشتهان حتی بسیاری از آرمهای نهادهای تاسیس شده در بدو انقلاب از ذهن همان انقلابیون بوده است و در نهایت مهر تاییدی از جانب گرافیستی بر آن میخورده است. آرم جمهوری اسلامی ایران؛ طراح حمید ندیمی همان طور كه پیشتر اشاره شد در راس تمامی آرمهای طراحی شده در دوران پس از انقلاب اسلامی، آرم جمهوری اسلامی ایران كه توسط حمید ندیمی طراحی شده است از قداست و توجه ویژهای برخوردار است و همین قداست و بزرگی سخن گفتن درباره آن را برای خالقش سخت كرده است. این آرم در درون خود معانی زیادی را جای داده و سادگی و ظرفیت ویژهای كه برای دربرگیری معانی متعدد دارد كه آن را از دیگر آرمهای طراحی شده در این سالها متمایز كرده است. داستانی كه از طراحی این آرم نقل شده است تنها به مصاحبهای از حمید ندیمی با مجله پاسدار اسلام در سال 1362 و همچنین جزییاتی دقیق از استانداردهای طراحی این آرم در مجله استاندارد ایران (كه توسط مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران منتشر شده است) محدود میشود. در فرصتی كه به خبرنگار فارس برای ملاقات با حمید ندیمی دست داد، وی با ارجاع به همان مطالب منتشر شده سؤالات مطرح شده را پاسخ داد. داستان این آرم آنطور كه در منابع ذكر شده نقل شده است از آنجا نشات میگیرد كه دكتر ندیمی تفسیری از سوره حدید را میشنود و از آن پس سه ركن اساسی حكومت اسلامی از دیدگاه قرآن در ذهنش نقش میبندد. «كتاب»، «ترازو» و «آهن» و یا به عبارت قرآنی «كتاب»، «میزان» و «حدید». امام در یك سخنرانی خواستار تغییر نشان كشور میشوند پس از پیروزی انقلاب امام خمینی(ره) در یك سخنرانی خواستار تغییر نشان كشور یعنی شیر و خورشید میشوند. در آن زمان حمید ندیمی با عشق و علاقهای كه هنوز هم وقتی از آن صحبت میكند در اشك چشمش موج میزند، شروع به اتود زنی طرح الله میكند كه در انتها طرح آماده شده را به دفتر امام در قم ارسال میكند. هرچند كه ابتدا در مسابقهای كه برای طرح آرم جمهوری اسلامی برگزار شد آرم دیگری به تصویب و در نهایت به چاپ بر روی اسكناسهای آن دوران رسید اما دیری نمیگذرد كه شبی آقای هاشمی رفسنجانی با دكتر ندیمی تماس میگیرند و خبر از تنفیذ آرم توسط امام (در 19 اردیبهشت 1359) میدهند و از آقای ندیمی میخواهند تا بر روی طرح پرچم هم كار بكنند. رنگهای سبز و سفید و سرخ، علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار «الله اكبر» همگی از اركانی هستند كه در قانون اساسی برای پرچم ایران در نظر گرفته شدهاند. در اتودهای اولیه پرچم، عبارت «الله اكبر» طوری با خط كوفی بنایی نوشته شده بود كه بعضیها از درون آن حروف USA را برداشت كردند. پس از این جریان «الله اكبر» به صورت فعلی طراحی میشود. اما آن چنان كه از مطالب نوشته شده در مجله استاندارد ایران كه تنها منبع رسمی تحلیل آرم جمهوری اسلامی است، برمیآید؛«كلمه قرمز و به خون آغشته "الله " منقوش بر پرچم جمهوری اسلامی به دلیل اینكه "الله "مبداء و منتهای آفرینش است و هدف و غایت حكومت اسلامی (الی الله المصیر...) به كار میرود انتخاب شده است. هلالیهای این شكل از نقش مباركی ریشه میگیرد كه بارها حضرت محمد (ص) با شمشیر بر شنها ترسیم كردهاند. پنج جزء تشكیل دهنده علامت كه اگر به پنج اصل پایه دین برگردد اصل توحید را در حكم عمود و ساقه اصلی در میان دارند، گذشته از آنكه در تركیب كلی خویش كلمه الله را بیان میكنند و عصارهای از كلمه توحید یعنی لااله الااله را نیز در خود مستتر دارند. خطوط هلالیهای طرح كه در یك دایره محاط است با تداعی نصف النهارهای كره جهانی بودن دعوت اسلام را تجسم میبخشند. جزء قائم میانی، در تركیب با شكل تشدید كه در خط فارسی و عربی نشانه شدت است شمشیر را تداعی میكند، قائم و ایستاده كه خود نماد و قدرت و استحكام و ایستادگی است و این برداشتی تعبیری از كلمه "حدید " یا آهن است در كتاب الله (... انزلنا الحدید "فیه باس شدید) و تركیب كاملا متقارن شكل بیانی از حالت تعادل و توازن كه این نیز برداشتی تعبیری است از كلمه میزان در كتاب خدا (والسماء رفعها و وضع "المیزان "). برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام الله اكبر و دلیل تكرار آن در حاشیه پرچم «شعار الله اكبر» كه تكرار میشود و تكرار از ویژگیهای شعار است این شعار یازده بار در رنگ سرخ و یازده بار در رنگ سبز یعنی بیست و دو بار تكرار میشود و این اشارهایست به بیست و دوم بهمن. روزی كه این شعار برای انقلاب اسلامی پیروزی آفرید. قالب راست گوشه خط نوشته «الله اكبر» یادی است از كوبندگی این شعار كه براستی سلاحی بود پیروز در دست مجاهدان انقلاب اسلامی. و این همان خطی است (خط بنایی) كه شعار الله اكبر را بر بلندای اذان و بر گنبدها و منارههای الله اكبر در مساجد اسلامی نقش میكرده و اكنون بر بلندای پرچم ایران نشسته است. تكرار این شعار در تركیب كلی پرچم حاشیههائیست كه با اتصال به رنگ سفید پرچم دو رنگ سرخ و سبز را به هم پیوند میزند. كه اگر سفید نشانهای از توحید باشد - كه سفید تركیب و توحید همه رنگهاست - این رنگ متن سرخ پرچم را كه نشانه خون و جهاد است به رنگ سبز كه میتواند نمادی از آرمانهای والای اسلام باشد میپیوندد. و گوئی لاله، «لااله الااله» در زمین الله اكبر و هم زیر آسمان الله اكبر روئیده است و این پیام شهیدان اسلام است.» همان طور كه از نوشتار مجله استاندارد ایران استنتاج میشود آرم الله و در مجموع پرچم جمهوری اسلامی ایران با مفاهیمی كاملا اعتقادی، اسلامی و قرآنی طراحی شدهاند و به كار بستن همین مفاهیم كافیست تا این آرم را به یك آرم مقدس و جاودان مبدل گرداند. در سؤالی كه در لحظات آخر ملاقات با دكتر ندیمی مطرح شد، این بود كه آیا وی فكر میكرده است سی سال پس از طراحی آرم جمهوری اسلامی همچنان آن را پایدار ببیند؟ وی در پاسخ گفت: این پرچم به امید به دست دادن به حكومت امام زمان(عج) طراحی شد. از دیگر آرمهای طراحی شده توسط حمید ندیمی میتوان به آرم خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، دفتر همكاری حوزه و دانشگاه، آرم پیشین سازمان سنجش، دانشگاه زنجان، مركز توسعه صادرات، انجمن اولیا و مربیان و مؤسسه عالی پژوهش در برنامه ریزی و توسعه اشاره كرد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادگاری از شهید چمران آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوایل انقلاب توسط گروهی كه تا به حال اسامی زیادی از آنها به گوش خورده است، طراحی شده است. در كتاب درآمدی بر تحلیل عناصر تصویری نوشته فهیمه پهلوان كه به قطع آن را میتوان جدیدترین منبع موثق درباره آرمهای طراحی شده پس از انقلاب دانست، نام طراح آرم سپاه پاسداران چمران، حجت و سازگارا ذكر شده است. آن طور كه از شواهد امر بر میآید شهید مصطفی چمران آرمی را اتود میزند و سپس با مشورت بقیه اعضا این طرح به اجرا میرسد. در تماس خبرنگار فارس با مهدی حجت، استاد دانشكده معماری و نخستین رییس سازمان میراث فرهنگی، وی طراحی این آرم را رد كرد و اظهار داشت كه او تنها نظراتی را بر روی آرم داده است. بالطبع تماس با دیگر طراحان این آرم مقدور نبود. اما تلاشها برای یافتن طراح آرم سپاه و داستان این آرم، در فضای مجازی اطلاعات دیگری به ما میدهد. سردار سرتیپ یوسف فروتن در مصاحبهای، خود را مسئول طراحی آرم و مهر برای سپاه معرفی كرده است. وی در مصاحبه خود یكی از برادران حزباللهی را به عنوان طراح این آرم نام برده است و در ادامه از تحلیل آن سخن گفته است. وی در تشریح مفهومی نشانهِهای به كار رفته در آرم سپاه، «لا» را نشات گرفته از «لا اله الا الله» دانسته است كه بیانگر دیدگاه و تفكر عقیدتی سپاه پاسداران و به معنای رد تفكر غیراسلامی و غیرقرآنی است. در رأس آرم هم آیه قرآنی «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» (و هر آنچه میتوانید از نیرو فراهم كنید تا به وسیله آن دشمنان خدا و خودتان را بترسانید) قرار دارد. شاید بتوان آرم سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را یكی از پیچیدهترین آرمها به لحاظ گرافیكی دانست كه بیننده در نگاه اول و حتی شاید دوم آن را نمیتواند به خاطر بسپارد. در این آرم دایرهای نیز به نشانه كره زمین و حضور بینالمللی وجود دارد و همچنین شاخه زیتونی نیز به نشانه صلح طلبی در آن به كار رفته است. از دیگر عناصر به كار رفته در این آرم مشت گره كرده دست راست كه اسلحهای نیز در آن دیده میشود، است كه در عین بیان نماد قدرت به مقاومت مسلحانه مردمی و مجاهدت در راه خدا و مبارزه علیه طاغوت اشاره دارد. شركت پست جمهوری اسلامی ایران آرم شركت پست جمهوری اسلامی ایران از دیگر آرمهایی است كه در این سالها بسیار به چشم قشرهای مختلف جامعه خورده است. این آرم هم مانند دو آرمی كه در قسمتهای قبلی به آنها اشاره شد توسط یكی از استادان معماری دانشگاه و در حال حاضر رییس دانشكده معماری دانشگاه هنر تهران طراحی شده است. دكتر مصطفی كیانی در گفت و گویی با خبرنگار فارس از داستان شكل گیری این آرم گفت و همچنین اتودهایی از این آرم را در اختیار فارس قرار داد. مصطفی كیانی در ابتدا به جریان شكل گیری این آرم پرداخت و گفت: در سال 1367 هنگامی كه من دانشجوی معماری بودم به لحاظ علاقهای كه به گرافیك، پوستر و طراحی آرم داشتم در مسابقهای كه شركت پست برگزار كرد، شركت كردم. در حدود سه هزار نفر در این مسابقه شركت كردند كه در مرحله اول 700 نفر و سپس 20 و در نهایت 10 اثر برای داوری انتخاب شدند كه در نهایت كار من موفق به مقام نخست شد. وی ادامه داد: این آرم، هم بیان تصویری و هم بیان نوشتاری دارد. اما به لحاظ تصویری، كه به شكل پرنده به نظر میآید، قویتر است. جالب است بدانید كه این پرنده از حروف «پ»، «ج»، و دو «الف» تشكیل شده است كه بال پرنده متشكل از سه خط كه خط اول سه نقطه، خط دوم دو نقطه و خط انتهایی یك نقطه است. این سه خط نشانگر حرف «پ» هستند و بدنه این پرنده متشكل از دو حروف «ج» و «ا» است. وی درباره توجه داوران آن مسابقه نسبت به مفهوم الفبایی این آرم گفت: من در دو صفحه تمامی حروف را توضیح داده بودم و تمامی رسم این آرم را همراه با قوسها و زوایا مرحله به مرحله به مسابقه ارایه كردم. وی با تاكید بر اینكه این آرم دارای حركت است ادامه داد: این آرم كه به شكل پرندهای در حال پرواز دیده می شود، در واقع پرندهای است كه از شرق به غرب حركت میكند. كیانی كه از دیگر آرمهای طراحی شده توسط او میتوان به آرم بسیج بیست میلیونی(به مناسبت هفته بسیج)، شركت مهندسی عماد و شركت عمران شهرهای جدید وزارت مسكن اشاره كرد، در ادامه گفت و گو با فارس افزود: آرم پست در گذشته و شاید در یك سوم تا نصف كشورها، شیپور و بوق بوده است. شیپور در اصل متعلق به ایرانیان و چاپار در زمان هخامنشیان بوده است. چاپارها به هنگام رساندن نامهها با شیپور مردم را مطلع میكردند. رنگ زرد هم به نوعی رنگ اطلاع رسانی است چرا كه صندوقها و ماشینهای پست در اكثر نقاط جهان، كتاب اول و باجههای تلفن همگی زرد هستند. آرم اولیه این شركت، آرمی است كه از حركت كمتری برخوردار است. اما آرم كنونی دارای قوسهای بیشتری است كه حركت را در این آرم بیشتر القا میكند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام آرم شركت زمزم طرحی از قباد شیوا آرم شركت زمزم در سال 1365 توسط قباد شیوا گرافیست ایرانی طراحی شده است. شیوا دو سال پس از اتمام تحصیل در آمریكا به ایران باز میگردد و با علاقه پیگیر پروژههای گرافیكی میشود. قباد شیوا داستان طراحی این آرم را اینگونه برای خبرنگار فارس روایت كرد: در سال 1365 برای شركت ساسان این آرم را طراحی كردم كه به عقیده خودم گزینههای بهتری نیز در اتودهای آن وجود داشت. چند نمونه اتود و ماكت برای قوطیهای نوشابه طراحی شد كه در نهایت قوطیها برای ساخت به كشور سوییس سفارش داده شدند. وی ادامه میدهد: هنگامی كه چند نمونه اتود زدم از طرف سفارش دهنده همه آنها مورد قبول قرار گرفت و گفتند كه هر كدام را بر روی یك نوع قوطی ثبت میكنند. شیوا با مزاح از نبود نوشابه دایت در آن زمان می گوید و ادامه میدهد: اتفاقا یكی از آرمها را برای نوشابه دایت انتخاب كردند در حالی كه در آن زمان هنوز مهندسین شركت ساسان فرمول نوشابه دایت را به كار نگرفته بودند. پس از این كه آرم اصلی نوشابه زمزم بر روی قوطیها نقش بست كم كم مردم آن را در خاطر سپردند. اما این آرم كه تنها جنبه Trade Name و نوشتاری دارد پس از چند سال از طرف سفارش دهنده تغییراتی در آن داده میشود. كلمه زمزم كه در ابتدا جدا نوشته میشده است پس از چند سال «ز» دوم به قسمت اول كلمه زمزم متصل میشود. برج میلاد هم كه از ساخت و افتتاح آن مدت زیادی نمیگذرد آرمش را قباد شیوا طراحی كرده است. پس از 8 اتود اولیه در نهایت از طرف سفارش دهنده باز هم آرمی انتخاب میشود كه به عقیده وی بهتر از آنها هم در میان اتودها وجود داشته است. آرم كنونی برج میلاد نشان دهنده قسمت فوقانی برج است كه تمامی هیكل برج به صورت نگاتیو در آن دیده میشود و در كنار آن به دو زبان انگلیسی و فارسی نام برج میلاد نوشته شده است. آرمهای شناخته شده و طراحان ناشناس نبود منبع و شناسنامهای برای پدیدآورندگان آرمهای آشنا یكی از نكات حائز اهمیت درباره آرمهای طراحی شده در سی سال انقلاب اسلامی است. آرم شركت كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانك تجارت، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، شركت آب و فاضلاب، سازمان هواپیمایی كشوری، بانك كشاورزی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، هواپیمایی آسمان، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تامین اجتماعی، جهاد سازندگی، بانك ملی ایران، بانك ملت و سازمان انرژی اتمی تنها چند نمونه از آرمهای مطرحی هستند كه نام طراحان آنها همچنان ناشناخته است. همان طور كه پیشتر اشاره شد كتاب « درآمدی بر تحلیل عناصر تصویری در آرم» جز معدود منابعی است كه تمامی آرمهای طراحی شده پس از انقلاب اسلامی و متعلق به دستگاهها و نهادهای دولتی را در بر دارد. فهیمه پهلوان پژوهشگر و نویسنده این كتاب در گفت و گو با فارس از نحوه اطلاع از نام طراحان این آرمها گفت: در زمان گردآوری آرمهای دولتی، دانشگاه هنر، ناشر این كتاب با تمامی ارگانهای دولتی مكاتبه و درخواست نام طراح آرم آن نهاد دولتی را كرد كه در نهایت نام بعضی از آرمها ناشناس مطرح شد. در حال حاضر برخی از آرمهای موجود در این كتاب فاقد نام طراح هستند. گزارش: كیمیا ملكی-منبع : تبیان 8 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده