رفتن به مطلب

"كابالا" و نتايج آن در انحراف جامعه بشري از مسير اصلي


ارسال‌های توصیه شده

ارسال شده در

سلام دوستان

 

وقتتون بخیر

 

من نمی دونم چرا انسان یه موجودیه که کرم داره خودشو حتما تحت پوشش یه ایدئولوژی قرار بده و نمی تونه انگار رو خودش اسم نزاره :|

شما میدونید؟

  • Like 9
  • پاسخ 41
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

ارسال شده در

مصداق این شعر که اون بیت آخرش دقیقا همینو میگه. البته برداشت من اینطوریه.

***گفتم بدوم تا تو همه فاصله ها را

تا زودتر از واقعه گویم گله ها را

چون آینه پیش تو نشستم که ببینی

در من اثر سخت ترین زلزله ها را

پرنقش تر از فرش دلم بافته ای نیست

از بس که گره زد به گره حوصله ها را

ما تلخی نه گفتنمان را که چشیدیم

وقت است بنوشیم از این پس بله ها را

بگذار ببینیم بر این جغد نشسته

یک بار دگر پرزدن چلچله ها را

یک بار هم ای عشق من از عقل میندیش

بگذارکه دل حل کند این مسئله ها را

  • Like 3
ارسال شده در

یکنفر هم به من بگه این رائفی پور چی میگه؟

  • Like 2
ارسال شده در

من نمی دونم چرا انسان یه موجودیه که کرم داره خودشو
حتما تحت پوشش یه ایدئولوژی
قرار بده و نمی تونه انگار رو خودش اسم نزاره

شما میدونید؟

 

به نظرت چند درصد مردم آگاهانه و از روی اختیار ایدئولوژی خودشون را انتخاب میکنند؟

 

از همشون هم بپرسی اتفاقا میگن ما کلی بررسی کردیم، اما وقتی میری تو گزینه هایی که بررسی کردن ریز میشی، میبنی تماما برگرفته از کسانیست که اشاعه دهنده همون ایدئولوژی هستند.

 

مثلا طرف مسیحیت و یهودیت را از زبان آقای مطهری یا رسانه ملی و دروس دانشگاهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میشناسه،بعدا نتیجه میگیره اسلام بهتره.

 

کلا به این نتیجه رسیدم روز به روز جنگ ایدئولوژیک را با آدم ها کمتر کنم و فقط بهشون بگم:

 

نازی نازی، همین راه شما بهترین و کاملترینه. :ws37:

 

مطمئنا اونها هم جوابشون به من همینه. :icon_pf (44):

  • Like 7
ارسال شده در
به نظرت چند درصد مردم آگاهانه و از روی اختیار ایدئولوژی خودشون را انتخاب میکنند؟

 

از همشون هم بپرسی اتفاقا میگن ما کلی بررسی کردیم، اما وقتی میری تو گزینه هایی که بررسی کردن ریز میشی، میبنی تماما برگرفته از کسانیست که اشاعه دهنده همون ایدئولوژی هستند.

 

مثلا طرف مسیحیت و یهودیت را از زبان آقای مطهری یا رسانه ملی و دروس دانشگاهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میشناسه،بعدا نتیجه میگیره اسلام بهتره.

 

کلا به این نتیجه رسیدم روز به روز جنگ ایدئولوژیک را با آدم ها کمتر کنم و فقط بهشون بگم:

 

نازی نازی، همین راه شما بهترین و کاملترینه. :ws37:

 

مطمئنا اونها هم جوابشون به من همینه. :icon_pf (44):

منم تازگی ها به همین موضوع رسیدم ولی مشکل ذهنی من اینه که نمیدونم چرا ما باید ایدئولوژی داشته باشیم و چرا نمیتونیم مثل یه آدم معمولی فکر کنیم و زندگی خودمونو سر و سامون بدیم.

این چرا رو من تصمیم دارم روش کار بکنم. چرا باید حتما به یه چیزی اعتقاد داشته باشیم. قوانین که هستند. خوب و بد رو هم که میدونیم چیه. از مرز های ازادی های فردی و اجتماعی هم که مطلع هستیم. پس چرا باید همش به عده ای وابسته باشیم که اونا داشته های خودمونو هر روز بهمون دیکته کنند اونوقت خودشونم عالم بی عمل باشند و ما اینو بدونیم ولی باز ازشون اطاعت بکنیم.

من دارم به این سئوال میرسم که حتما یه چیزی یه جائی ناقصه و نمیذاره ما خودمون باشیم. الان بشدت دنبال فهم اون حلقه مفقوده هستم تا ببینم اون چیه؟

  • Like 4
ارسال شده در

من دارم به این سئوال میرسم که حتما یه چیزی یه جائی ناقصه و نمیذاره ما خودمون باشیم. الان بشدت دنبال فهم اون حلقه مفقوده هستم تا ببینم اون چیه؟

 

چیزی ناقص نیست.

 

ما انسانیم و هممون یک نقطه مشترک داریم و اون ترس از نیستی و پایان حیات است.

 

چه حیات این دنیا،چه حیات خیالی در سرایی دیگر.

 

ایدئولوژی های موفقند که بتوانند این ترس ما را تسکین بدن.

  • Like 5
ارسال شده در

 

چیزی ناقص نیست.

 

ما انسانیم و هممون یک نقطه مشترک داریم و اون ترس از نیستی و پایان حیات است.

 

چه حیات این دنیا،چه حیات خیالی در سرایی دیگر.

 

ایدئولوژی های موفقند که بتوانند این ترس ما را تسکین بدن.

خوب عملا هم این تسکین برامون خیلی گرون تموم میشه. به قیمت همه زندگیمون.

اون چیزی که من میگم کمه که نمیدونم چیه . شاید یه فرا ایدئولوژی باشه که همه این بچه ایدئولوژی ها رو محوش بکنه.

چون نمیدونم چیه توضیحشم برام سخته.

حالا میتونی بهم بگی این فراایدئولوژی اگه باشه چه طعم و مزه ای باید داشته باشه که هم اون ترس رو از بین ببره و هم بذاره انسان درست زندگی بکنه؟ یعنی وقتش و ذهنش رو بنده خودش نکنه؟

  • Like 3
ارسال شده در

به نظر من ناآگاهی و ترس از سرانجام زندگی انسان باعث رونق ایدئولوژیها هست. اگه انسان با بعد از مرگ کنار بیاد دیگه به هیچ مکتبی و به هیچ مسکنی برای به آرامش رسیدن نیاز نداره. مشکل اینه که اکثرا میخوان بدونن چه اتفاقی بعد مردن میفته.

  • Like 4
ارسال شده در
خوب عملا هم این تسکین برامون خیلی گرون تموم میشه. به قیمت همه زندگیمون.

اون چیزی که من میگم کمه که نمیدونم چیه . شاید یه فرا ایدئولوژی باشه که همه این بچه ایدئولوژی ها رو محوش بکنه.

چون نمیدونم چیه توضیحشم برام سخته.

حالا میتونی بهم بگی این فراایدئولوژی اگه باشه چه طعم و مزه ای باید داشته باشه که هم اون ترس رو از بین ببره و هم بذاره انسان درست زندگی بکنه؟ یعنی وقتش و ذهنش رو بنده خودش نکنه؟

 

نمیشه پدر جان.

هر ایدئولوژی نیاز به یک پدید آورنده داره.

یا باید خودت یک مکتب برای خودت درست کنی، یا باید از دیگری بگیری.

اگر از دیگری گرفتی، ناخودآگاه باید دنباله رو اون باشی تا به مجهولاتت پاسخ بده.

 

اگر هم از خودت مکتب درآوردی،خودت باید دنبال مجهولاتت باشی و عمرت کفاف نمیده به یک میلیاردم مجهولاتت برسی.

 

پس فقط بگو خوش به حال دیوونه که همیشه خندونه،از تمام زندگی روشو بر میگردونه.

  • Like 5
ارسال شده در
نمیشه پدر جان.

هر ایدئولوژی نیاز به یک پدید آورنده داره.

یا باید خودت یک مکتب برای خودت درست کنی، یا باید از دیگری بگیری.

اگر از دیگری گرفتی، ناخودآگاه باید دنباله رو اون باشی تا به مجهولاتت پاسخ بده.

 

اگر هم از خودت مکتب درآوردی،خودت باید دنبال مجهولاتت باشی و عمرت کفاف نمیده به یک میلیاردم مجهولاتت برسی.

 

پس فقط بگو خوش به حال دیوونه که همیشه خندونه،از تمام زندگی روشو بر میگردونه.

فرا ایدئولوژی اگه باشه دیگه فک نکنم معلوم مجهول داشته باشه. اگه اونم اینجوری باشه که فرا ایدئولوژی نمیشه.

یه منطقی که انسان هم بتونه مثل حیوانات بی ادعا باشه و به اندازه ای که طبیعت انسانیش بهش میده زندگی بکنه. نه دستی و نه بالا دستی باشه که بخواد منکوبش بکنه. یه چیزی تو این مایه ها.

مثه منطق پرنده ها یا ماهیها و اینا.

  • Like 5
ارسال شده در
به نظر من ناآگاهی و ترس از سرانجام زندگی انسان باعث رونق ایدئولوژیها هست. اگه انسان با بعد از مرگ کنار بیاد دیگه به هیچ مکتبی و به هیچ مسکنی برای به آرامش رسیدن نیاز نداره. مشکل اینه که اکثرا میخوان بدونن چه اتفاقی بعد مردن میفته.

موقعی که این تاپیک رو میزدم اصلا به فکرم رسوخ نکرده بود این تقابل مرگ و ایدئولوژی . نمیدونم چرا؟

  • Like 1
ارسال شده در
فرا ایدئولوژی اگه باشه دیگه فک نکنم معلوم مجهول داشته باشه. اگه اونم اینجوری باشه که فرا ایدئولوژی نمیشه.

یه منطقی که انسان هم بتونه مثل حیوانات بی ادعا باشه و به اندازه ای که طبیعت انسانیش بهش میده زندگی بکنه. نه دستی و نه بالا دستی باشه که بخواد منکوبش بکنه. یه چیزی تو این مایه ها.

مثه منطق پرنده ها یا ماهیها و اینا.

کلا منظورت مبهمه

حرف از ایدوئولوژی و عیب آن و فرا ایدئولوژی میزنی اما تعریفی از اون ارائه نمیدی ضمن اینکه چیزی به نام منطق حیوانی فکر نکنم داشته باشیم مگه قانون جنگل!!!

به قول یه بنده خدای متدینی ته تهش مرگ پایان کاره که ما ضرر نخواهیم کرد اما اگه نباشه(چون کسی نتونسته اثبات کنه نیست)اونوقت خیلی ها ضرر خواهند کرد:thumbsdownsmiley:

  • Like 3
ارسال شده در
کلا منظورت مبهمه

حرف از ایدوئولوژی و عیب آن و فرا ایدئولوژی میزنی اما تعریفی از اون ارائه نمیدی ضمن اینکه چیزی به نام منطق حیوانی فکر نکنم داشته باشیم مگه قانون جنگل!!!

به قول یه بنده خدای متدینی ته تهش مرگ پایان کاره که ما ضرر نخواهیم کرد اما اگه نباشه(چون کسی نتونسته اثبات کنه نیست)اونوقت خیلی ها ضرر خواهند کرد:thumbsdownsmiley:

شما اگه میخوای بدونی قضیه چیه , بهتره موضوع رو از ابتدا پیگیری کنید. منطق حیوانی هم که غرض بی ادعایی است و این مورد رو شما دانشش رو نداری چون از طرز بیانتون مشخصه که اطلاعاتتون در این مورد کمه و یا نیست. قول اون بنده خدا هم به خودشون مربوطه. موضوع بحث ضرورت داشتن و نداشتن ایدئولوژی است . نه متدین بودن و این حرفا.

شما وقتی با عجله میخونی و با عجله جواب میدی نتیجه ش همین میشه که نه چیزی دستگیرت میشه و نه حرفت حرف حسابی میشه.

معنی ایدئولوژی متدین بودن نیست. حتی شیطان پرست ها هم برای خودشون ایدئولوژی دارند. بحث اونه که تو موضوع تاپیک گفتم . بدون اینکه درست بخونی و بفهمی زود میای نظریه میدی که چی بشه؟

  • Like 3
ارسال شده در
شما اگه میخوای بدونی قضیه چیه , بهتره موضوع رو از ابتدا پیگیری کنید. منطق حیوانی هم که غرض بی ادعایی است و این مورد رو شما دانشش رو نداری چون از طرز بیانتون مشخصه که اطلاعاتتون در این مورد کمه و یا نیست. قول اون بنده خدا هم به خودشون مربوطه. موضوع بحث ضرورت داشتن و نداشتن ایدئولوژی است . نه متدین بودن و این حرفا.

شما وقتی با عجله میخونی و با عجله جواب میدی نتیجه ش همین میشه که نه چیزی دستگیرت میشه و نه حرفت حرف حسابی میشه.

معنی ایدئولوژی متدین بودن نیست. حتی شیطان پرست ها هم برای خودشون ایدئولوژی دارند. بحث اونه که تو موضوع تاپیک گفتم . بدون اینکه درست بخونی و بفهمی زود میای نظریه میدی که چی بشه؟

خب شما برامون توضیحش بده!!

من کجا گفتم ایدئولوژی یعنی دین؟؟؟گرچه معمولا تقریبا هر ایدئولوژی میتونه دین محسوب بشه حتی همون شیطان پرسته همچنین دین حتما ایدوئولوژی محسوب میشه

 

خب حالا شما عیب همون ایدئولوژی در معنای کل و منطق حیوانی رو اگه میشه توضیح بده البته اگه ناراحت نمیشین:sad0:

  • Like 3
ارسال شده در
خب شما برامون توضیحش بده!!

من کجا گفتم ایدئولوژی یعنی دین؟؟؟گرچه معمولا تقریبا هر ایدئولوژی میتونه دین محسوب بشه حتی همون شیطان پرسته همچنین دین حتما ایدوئولوژی محسوب میشه

 

خب حالا شما عیب همون ایدئولوژی در معنای کل و منطق حیوانی رو اگه میشه توضیح بده البته اگه ناراحت نمیشین:sad0:

به نظر پژوهشگران علوم انسانی , انسان قبل از اینکه براش ایدئواوژی تعریف بشه لازمه که اول شرط و شروط انسان بودنش براش تبیین بشه. اینو الان شرح میدم. منتها اجازه بده اول اون قضیه منطق حیوانی رو شرح بدم بعدا.

هر حیوانی یک سری داشته هایی داره که از اول حدود تجاوز نمیکنه. مثلا به اندازه ای که سیر بشه میخوره و میره پی کارش. دیگه اشتهای سیری ناپذیر برای انبار کردن نداره. اگر هم مثل مورچه ها یا زنبور ها اینکارو بکنه به اندازه ای که براش لازم هست انبار میکنه. اما انسان وقتی خصلت انسانیش رو فراموش کنه حریص میشه و همیشه بیشتر از حقش میخواد و کمتر از وظیفه اش کار انجام میده.

در مورد ایدئولوژی هم منظور اینه که : برای اینکه انسان نتونه و یا به خودش اجازه نده که بخاطر منویّات خودش و به بهانه ایدئولوژی که به اون معتقده نباید به حقوق دیگران تجاوز بکنه. شما اکثر کشت و کشتار های فجیع تاریخی رو میبینید که توسط اشخاصی راه اندازی شده که دارای ایدئولوژی بودند و هستند.

موضوع تاپیک میگه که : اگر انسان قبل از هر کاری جوری تربیت بشه که معنی خودشو بدونه و انسانیت رو بشناسه اونوقت میتونه اگر صاحب ایدئولوژی هم شد از اون منطق بصورت صحیح استفاده بکنه. کسی که انسانیتش زیر سئوال هست اگر بخواد زیر لوای یه ایدئولوژی هم بره اونوقت منطق اون ایدئولوژی رو هم به گند میکشه و بخاطر اینکه نمیتونه خواهشهای نفسانی خودشو کنترل کنه , از مرز های ایدئولوژی اش هم پایش رو فراتر میذاره و دنیا رو به گند و کثافت میکشونه. نمونه های این رفتار ها رو شما تو زندگی هیتلر و صهیونیست ها و مسلمانان افراطی بخوبی میتونید ببینید.

  • Like 4
ارسال شده در
به نظر پژوهشگران علوم انسانی , انسان قبل از اینکه براش ایدئواوژی تعریف بشه لازمه که اول شرط و شروط انسان بودنش براش تبیین بشه. اینو الان شرح میدم. منتها اجازه بده اول اون قضیه منطق حیوانی رو شرح بدم بعدا.

هر حیوانی یک سری داشته هایی داره که از اول حدود تجاوز نمیکنه. مثلا به اندازه ای که سیر بشه میخوره و میره پی کارش. دیگه اشتهای سیری ناپذیر برای انبار کردن نداره. اگر هم مثل مورچه ها یا زنبور ها اینکارو بکنه به اندازه ای که براش لازم هست انبار میکنه. اما انسان وقتی خصلت انسانیش رو فراموش کنه حریص میشه و همیشه بیشتر از حقش میخواد و کمتر از وظیفه اش کار انجام میده.

در مورد ایدئولوژی هم منظور اینه که : برای اینکه انسان نتونه و یا به خودش اجازه نده که بخاطر منویّات خودش و به بهانه ایدئولوژی که به اون معتقده نباید به حقوق دیگران تجاوز بکنه. شما اکثر کشت و کشتار های فجیع تاریخی رو میبینید که توسط اشخاصی راه اندازی شده که دارای ایدئولوژی بودند و هستند.

موضوع تاپیک میگه که : اگر انسان قبل از هر کاری جوری تربیت بشه که معنی خودشو بدونه و انسانیت رو بشناسه اونوقت میتونه اگر صاحب ایدئولوژی هم شد از اون منطق بصورت صحیح استفاده بکنه. کسی که انسانیتش زیر سئوال هست اگر بخواد زیر لوای یه ایدئولوژی هم بره اونوقت منطق اون ایدئولوژی رو هم به گند میکشه و بخاطر اینکه نمیتونه خواهشهای نفسانی خودشو کنترل کنه , از مرز های ایدئولوژی اش هم پایش رو فراتر میذاره و دنیا رو به گند و کثافت میکشونه. نمونه های این رفتار ها رو شما تو زندگی هیتلر و صهیونیست ها و مسلمانان افراطی بخوبی میتونید ببینید.

در مورد حیوانات قضیه کلی نیست مثلا گرگ 100 تا گوسفند میکشه ولی یکیش رو هم ممکنه نخوره!!

در مورد ایدئولوژی هم کاملا درست میگین اما بسط دادنش به کل ایدئولوژیها به نظرم درست نیست چون بعضیاشون در راستای انسان بودنه که برای بعضی به خاطر پاداش ارزشمند میشه و....

کاملا با این حرف که انسان در درجه اول انسان باید باشه موافقم ولی به نظرم ایدئولوژی که باعث بشه این انسانیت باقی بمونه بسیار هم خوبه1.gif

در کل به نظرم کمتر کسی هست که دنبال ایدئولوژی خاصی نباشه ولو به صورت تقلید کورکورانه باشه!

  • Like 3
ارسال شده در
در مورد حیوانات قضیه کلی نیست مثلا گرگ 100 تا گوسفند میکشه ولی یکیش رو هم ممکنه نخوره!!

در مورد ایدئولوژی هم کاملا درست میگین اما بسط دادنش به کل ایدئولوژیها به نظرم درست نیست چون بعضیاشون در راستای انسان بودنه که برای بعضی به خاطر پاداش ارزشمند میشه و....

کاملا با این حرف که انسان در درجه اول انسان باید باشه موافقم ولی به نظرم ایدئولوژی که باعث بشه این انسانیت باقی بمونه بسیار هم خوبه1.gif

در کل به نظرم کمتر کسی هست که دنبال ایدئولوژی خاصی نباشه ولو به صورت تقلید کورکورانه باشه!

بجز سطر اول با بقیه حرفاتون کاملا موافقم. مرسی

  • Like 3
ارسال شده در

بسیاری از ایدئولوژی ها بر پایه هویت فردی نوشته شده که کلا مسئله دار و مسئله ساز هستند.

بعضی از ایدئولوژی ها هم هویت های فردی توشون نفوذ کرده و به مرور ایام جزو متن اون ایدئولوژی ها شده که اونام جواب نمیدن.

حالا چه منطقی باید بر انسان حکم بکنه من نمیدونم.

  • Like 3
ارسال شده در
در مورد حیوانات قضیه کلی نیست مثلا گرگ 100 تا گوسفند میکشه ولی یکیش رو هم ممکنه نخوره!!

در مورد ایدئولوژی هم کاملا درست میگین اما بسط دادنش به کل ایدئولوژیها به نظرم درست نیست چون بعضیاشون در راستای انسان بودنه که برای بعضی به خاطر پاداش ارزشمند میشه و....

کاملا با این حرف که انسان در درجه اول انسان باید باشه موافقم ولی به نظرم ایدئولوژی که باعث بشه این انسانیت باقی بمونه بسیار هم خوبه1.gif

در کل به نظرم کمتر کسی هست که دنبال ایدئولوژی خاصی نباشه ولو به صورت تقلید کورکورانه باشه!

 

به نظرم شما دارید خیلی کلیشه ای درباره دنیای حیوانات قضاوت میکنید. بهتره قبل از قضاوت کردن و اینطور عالمانه نظر دادن درباره زندگی حیوانات یه کم تحقیق کنید و اطلاعاتتون رو در این مورد افزایش بدید.

تنها تفاوت انسان با سایر جانوران نسبت مغز به بدن هست که تو انسان بزرگتره و این باعث شده انسان بهره هوشی و تواناییهای مغزیش از جمله تجزیه و تحلیل مسائل که همون تفکر میگیم بهش بیشتر باشه.

  • Like 3
ارسال شده در
به نظرم شما دارید خیلی کلیشه ای درباره دنیای حیوانات قضاوت میکنید. بهتره قبل از قضاوت کردن و اینطور عالمانه نظر دادن درباره زندگی حیوانات یه کم تحقیق کنید و اطلاعاتتون رو در این مورد افزایش بدید.

تنها تفاوت انسان با سایر جانوران نسبت مغز به بدن هست که تو انسان بزرگتره و این باعث شده انسان بهره هوشی و تواناییهای مغزیش از جمله تجزیه و تحلیل مسائل که همون تفکر میگیم بهش بیشتر باشه.

با شما موافقم.

در مورد گرگها هم من عمدا نخواستم بحث کنم چون مسیر تاپیک اجازه نمیداد. گرگها نمونه برجسته تکامل طبیعی و شگفت در سگ سانان هستند که من خیلی دوستشون دارم.

  • Like 2

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • اضافه کردن...