رفتن به مطلب

صفحات وب خود را با Opera Reader تبدیل به کتاب کنید


ارسال های توصیه شده

Opera Reader می تواند روش خواندن ما بر روی نت را متحول کند

 

یکی از بزرگترین مسایل مفید در اینترنت امروزی انجام عمل پیمایش یا همان scrolling در صفحات اینترنی است . اگر محتویات صفحات سایت ها ( چه بصورت عمودی یا افقی ) بیشتر از اندازه پنجره ویندوز باشد مرور گر ها به طور خود کار به صفحات وب scroll اضافه می کنند . این scroll ها خوانایی صفحه وب را در هم می شکنند و از عملکرد بهیینه آن می کاهند . از طرفی کاربران با عمل scrolling به نقطه ای از صفحه می روند که گاهی نیاز است منطقه مبدا یا همان نقطه ای که از آنجا شروع به scrolling کرده اند را بدانند .بیشتر کاربران اینترنت از سرفصل ها ،پاراگراف ها و یا دیگر عنصر قابل مشاهده برای نشانگذاری صفحات استفاده می کنند .

opera-browser-600x429.jpg

opera-reader-600x426.jpg

Opera Reader یک افزونه آزمایشی برای opera می باشد که برای نمایش دادن تمام صفحه بدون scroll مورد استفاده قرار می گیرد. این افزونه برای نمایش کل صفحه اینترنت با محتوا و سایر جزییات بر روی صفحه نمایش بکار می رود . اساس کار این افزونه بدین صورت است که قسمت هایی از صفحات را که به خاطر scroll پنهان شده اند را به صورت جداگانه ( مثل صفحات کتاب ) نمایش میدهد .opera-reader-example-600x426.jpg

توسعه دهندگان این افزونه برای فهم بهتر تفاوت صفحات کتاب مانند با اسکرول اینگونه تفاوت ها را برای ماشرح داده اند که استفاده از اسکرول دقیقا مثل خواندن کتیبه هایی است (که بصورت یک صفحه طویل می باشند و برای خواندن آن باید تا انتها ی ان را مطالعه کنیم )اگر بخواهیم با استفاده از اسکرول متن سایت ها را بخوانیم همچون کتیبه ها باید تا انتهای متن را باعمل اسکرول و پیمایش بخوانیم (جابجا کردن اسکرول برای رسیدن به انتهای متن ) اما صفحات کتاب گونه به صورتی هستند که مزیت های بیشتری دارند ( همانطور که کتاب بر کتیبه مزیت های فراوانی دارد )

Opera Reader اسکرول ها را تبدیل به صفحاتی همچون صفحات کتاب می کند .زمانی که شما یک صفحه وب متناسب و ساز گار با Opera Reader را باز کردید متوجه خواهد شد که به تمام محتوای صفحات بدون اسکرول چپ و راست و عمودی دسترسی دارید .قطعا در این زمان شما میتوانید مقایسه خوبی بین Opera Reader و مرورگر opera در حالت استاندارد انجام دهید و متوجه مزیت های Opera Reader شوید .

این افزونه را از اینجا دانلود نمایید برای سیستم‌ عامل‌های مختلف

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...