رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

۹ تا ۱۳ آبان قرار بود کنسرت بزرگ پیانیست بزرگ فرانسوی در ایران برگزار شود اما...

چرا «ریچارد» نیامد؟

1320402089.jpg

روز ۲۷ شهریور واحد بین الملل دفتر موسیقی وزارت ارشاد خبری با تی‌تر: «ریچارد کلایدرمن پیانیست مشهورفرانسوی در تهران به روی صحنه می‌رود» را بروی خروجی سایت دفتر موسیقی ارشاد فرستاد تا خبر این اتفاق به سرعت در تمام رسانه‌ها بازتاب پیدا کند. واکنش‌ها هم به این خبر بسیار خوب و غافلگیر کننده بود و بسیاری برای حضور در این برنامه لحظه شماری می‌کردند. اما این اتفاق هرگز عملی نشد و در سکوت کامل خبری ماجرای «ریچارد» به فراموشی سپرده شد. ولی چه دلایلی در پشت پرده این اجرای بزرگ بود؟

 

در متن این خبر که بروی سایت روابط عمومی ارشاد فرستاده بود، آمده بود: «گروه ریچارد کلایدرمن از۹ تا ۱۳ آبان ماه به همراه گروهی ۱۶ نفره دربرج میلاد برای علاقمندان پیانو می‌نوازد. ریچارد کلایدرمن نوازنده مشهور پیانو فرانسوی است. او که نام اصلیش Philippe Pagès است آلبوم‌های متعددی را ارائه نموده‌است. این آثار شامل ساخته‌های جدید، باز نوازی آثار معروف موسیقی کلاسیک، تنظیم آثار مشهور موسیقی مردمی و موسیقی ملل، و بالاخره تنظیم‌هایی از موسیقی سینما است. کلایدرمن تا کنون بیش از ۱۲۰۰ ملودی ضبط کرده است و با فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه دارای ۲۷۰ صفحه طلایی و ۷۰ صفحه پلاتینیوم است. وی سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته و استاندارد جدیدی از اجرای پیانو را که برای اغلب علاقمندان پیانو و حتی مبتدیان قابل اجرا است پدید آورده. موسیقی کلایدرمن همانند پلی موسیقی پاپ را به موسیقی کلاسیک پیوند زده، گرایش و درک موسیقی کلاسیک به ویژه اهنگ سازی را برای مردم دنیا آسان‌تر نموده است. در کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به عنوان «موفق‌ترین نوازنده پیانو» در سراسر دنیا «نام برده شده‌است.»

لحن خبر طوری بود که به هیچ وجه نمی‌شد لغو این برنامه را پیش بینی کرد. برنامه‌ای که در صورت برگزاری می‌توانست ابعاد وسیع خبری در پی داشته باشد. ولی همه این گمانه زنی‌ها فقط تا روز اولین نشست خبری این موزیسین پایدار بود. کنفرانسی که با وجود حضور تعداد بالایی از اهالی رسانه لغو و به تاریخ نامعلومی موکول شد.

 

 

  • سه کنفرانس برای یک نفر

در روز نشست خبری این موزیسین که در محل هتل اسپیناس قرار بود برگزار شود، زمزمه‌هایی مبنی بر لغو اجرای این برنامه از سوی اماکن شنیده شد که با گذشت چند ساعت این خبر تکذیب و پشت پرده ماجرا لو رفت.

اما قبل از اینکه سراغ اصل خبر برویم، به نوع برگزاری کنفرانس خبری این موزیسین باید اشاره کرد که ظاهرا برنامه ریزی‌هایی برای برگزاری سه نشست مجزا انجام شده بود که قرار بود آن‌ها به ترتیب با حضور نماینده کلایدرمن، ویدئو کنفرانس و در ‌‌نهایت خود او برگزار شوند.

 

ولی از‌‌ همان کنفرانس اول، که شروع نشده پایان یافت، به وضوح می‌شد لغو کل برنامه را پیش بینی کرد.

 

 

  • فعلا عقب افتاده

یکی از مسئولین برگزاری این برنامه که به دلایلی حاضر نبود نام‌اش ذکر شود در مورد این برنامه می‌گوید: «فعلا ماجرا عقب افتاده. دلایلشان هم تا حدی قانع کننده است. ولی قطعا تا بعد از محرم و صفر این برنامه در تهران برگزار نخواهد شد.»

 

 

  • اصل ماجرا

نماینده «کلایدر من» در ایران از حدود یک سال و نیم پیش در تدارک برگزاری این برنامه در ایران بود و جلسات فراوانی را هم با مسئولین داشته. اما پس از توافقات اولیه و رسانه‌ای شدن این خبر موضع گیری برخی رسانه‌ها باعث شد که مسئولین برگزاری برای ادامه خبر رسانی‌ها و حتی برگزاری نشست‌ای مطبوعاتی این برنامه دست نگه دارند و سکوت کامل اختیار کنند.

 

 

  • Box

این دومین نمونه از لغو برنامه بزرگان موسیقی جهان در ایران پس از لغو کنسرت «کریس دی برگ» با آریان در تهارن بود که به دلایلی مشابه برگزاری این برنامه هم عملی نشد. لغو این برنامه در شرایطی بود که «دبرگ» در آلبوم آریان قطعه‌ای را با این گروه همخوانی کرده بود و حتی ویدئوی آن هم به طرز گسترده‌ای در ایران پخش شده بود و مورد توجه قرار گرفته بود.

لینک به دیدگاه

:icon_pf (34):

 

من خیلی دوسش دارم. مخصوصا اون آهنگی رو که گذاشته بودن رو تیتراژ آنشرلی. نمیدونم اسم آهنگش چی بود ولی فوق العاده بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...