Mohammad Aref 120454 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 آبان، ۱۳۹۰ فرآیند طراحی، جمع آوری، تجزیه، تحلیل و ارائه سیستماتیک داده ها و یافته های مربوط به یک وضعیت خاص بازاریابی است که شرکت با آن مواجه شده است . تحقیقات بازار یابی را نباید با تحقیقات بازار اشتباه گرفت . تحقیقات بازار یا کنکاش در یک بازار خاص فقط یکی از اجزاء تحقیقات بازاریابی است. تحقیقات بازار بطور خاص با جمع آوری اطلاعات درباره اندازه و روند بازار سرو کار دارد اما تحقیقات بازاریابی سطح وسیعتری از فعالیتها را در بر می گیرد.در حالیکه ممکن است تحقیقات بازار را هم در بربگیرد. به عبارت دیگر تحقیقات بازار یک جزء از تحقیقات بازاریابی است که درباره تحقیق نمودن در خصوص بازار شامل نیازهای مشتریان، رقبا، فرصتها و تغییرات بازار می باشد. ده فعالیت عمده تحقیقات بازار 1- شناسایی اندازه بازار بالقوه 2- تجزیه تحلیل سهم بازار 3- تجزیه تحلیل میزان فروش 4- مطالعه در خصوص گرایشهای جدید کسب و کار 5- پیش بینی های کوتاه مدت در خصوص بازار 6- مطالعه محصولات رقبا 7- پیش بینی های بلندمدت در خصوص بازار 8- مطالعه در خصوص قیمت 9- آزمایش محصولات جدید 10- تعیین صفات ممیزه بازار تحقیقات بازار نبض هر سازمان بازرگانی ، تجاری و غیرتجاری است. منبع : مدیران ایران 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده