رفتن به مطلب

تحقیقات بازار


ارسال های توصیه شده

فرآیند طراحی، جمع آوری، تجزیه، تحلیل و ارائه سیستماتیک داده ها و یافته های مربوط به یک وضعیت خاص بازاریابی است که شرکت با آن مواجه شده است .

تحقیقات بازار یابی را نباید با تحقیقات بازار اشتباه گرفت .

تحقیقات بازار یا کنکاش در یک بازار خاص فقط یکی از اجزاء تحقیقات بازاریابی است. تحقیقات بازار بطور خاص با جمع آوری اطلاعات درباره اندازه و روند بازار سرو کار دارد اما تحقیقات بازاریابی سطح وسیعتری از فعالیتها را در بر می گیرد.در حالیکه ممکن است تحقیقات بازار را هم در بربگیرد.

به عبارت دیگر تحقیقات بازار یک جزء از تحقیقات بازاریابی است که درباره تحقیق نمودن در خصوص بازار شامل نیازهای مشتریان، رقبا، فرصتها و تغییرات بازار می باشد.

 

ده فعالیت عمده تحقیقات بازار

1- شناسایی اندازه بازار بالقوه

2- تجزیه تحلیل سهم بازار

3- تجزیه تحلیل میزان فروش

4- مطالعه در خصوص گرایشهای جدید کسب و کار

5- پیش بینی های کوتاه مدت در خصوص بازار

6- مطالعه محصولات رقبا

7- پیش بینی های بلندمدت در خصوص بازار

8- مطالعه در خصوص قیمت

9- آزمایش محصولات جدید

10- تعیین صفات ممیزه بازار

 

 

تحقیقات بازار نبض هر سازمان بازرگانی ، تجاری و غیرتجاری است.

 

منبع : مدیران ایران

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...