رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

h0mhps78r4uf80kpti0i.jpg

 

نشانی:دانمارک،شهر آرهوس

کارفرما:شهرداری آرهوس

عملکرد طرح:مرکز فرهنگی و هنری

مساحت کلی:9500 مترمربع

هزینه پروژه:12 میلیون یورو

سال ساخت:2012

 

مرکز جدید هنر و فرهنگ RAILYARDS از همنشینی بین چشم انداز شهر و انبارهای ترانزیتی تاریخی قطار در دومین شهر بزرگ دانمارک ، آرهوس ، پدیدار شد. مرکز فرهنگی جدید با ایجاد یک محل نو به حفظ هویت تاریخی مکان نیز در طراحی اهمین قائل شده است.

 

ترافیک بیشتر روز در منطقه از باب حضور دفاتر اداری راه آهن و همچنین منطقه مسکونی ست که برای فعالیت در شهر از این منطقه عبور می کنند.مرکز فرهنگی جدید با ایجاد یک محیط الهام بخش ، در وهله ی اول تمرکز خود را بر روی آثار نمایشی همچون نقاشی ، سایر هنرهای بصری و ادبیات قرار داده است و همان زمان با آن ، این مرکز به چارچوبی برای تعامل بین مشاغل هنری ، تجارت و آموزش آن ها نیز هست. براساس همین تعامل ،کارگاه ها و کافه موسیقی در سالن های موجود قرار می گیرند ، در حالی که اتاق های بصری در یک سطح زیرین سقف بلندترجمع شده اند.

 

ایجاد یک بیان مشترک معماری دقیقا همین سطح پشت بام است، که تعریف کننده ی نقطه ملاقات در تقاطع دید به انبار قطارها و دید به شهر است. سقف گسترده ، خط سبز و نرم طبیعت است که از درون به برون و بالعکس در فضاها هدایت می شود. بدین صورت ، در این پروژه نقاط دسترسی و فضاها به گونه ای سازماندهی شده که برای ارتباط دید از بیرون به درون و بالعکس راه باز می شود.

 

2o3akod4hdodh3gjdaj.jpg

 

tn6rtvj3a1ldp64voygl.jpg

 

d31zxixfp869zfwu0r4q.jpg

 

d1y6l70c3yzplvqkd9.jpg

 

 

 

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 289
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

  • 4 هفته بعد...

e0bc71gn6k9xga7iir.jpg

 

نشانی:مندال،نروژ

عملکرد طرح:پل ارتباطی

سال طراحی:2013

 

گروه 3xn براساس طرح جامعی که برای بخش های جدید و جذاب شهر مندال در نروژ وجود داشت، یک پل ارتباطی بر روی رودخانه با راه هایی برای عابر پیاده و دوچرخه بین سمتی که مرکز فرهنگی شهر قرار داشت با قسمتی دیگر شهر طراحی کرد.حرکت نرم و ظریف این پل در تعامل با فرم مرکز فرهنگی و دو بخش شهری که ان ها را به هم پینود می داد،بود.

 

پل و مرکز فرهنگی با بیانی سفید و شفاف،در حقیقت برآیندی از خانه های مناطق اطراف آن که با چوب های سفید، کوچه های تنگ زیبا، آب، ساحل و جنگل بود.این پل دارای دو مکان منحنی وار، برای توقف کاربران بر روی پل است،که این عامل خود دعوت کننده کاربران برای حرکت به سمت پل است. به این ترتیب، این پل به عنوان محل ملاقات اجتماعی برای کاربران جنوبی نروژ با لذت کامل مورد استفاده قرار می گیرد.

 

eqncu5mwkzk11qnv2b0o.jpg

 

g5l9b1e6btnae32js2vr.jpg

 

bvpu42o7ac29w9s4aqmd.jpg

 

az6c33l99nd2ipadljw.jpg

 

phpycxp9qymfy5pciko.jpg

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

jr389ofhuvxpep8n2lp.jpg

 

نشانی:کره جنوبی ،یونگ این سی

کارفرما:شرکت بیمه زندگی هانوها

عملکرد:آموزشی

مساحت کلی :298000 مترمربع

سال طراحی:2013

 

 

همنشینی بین کاربران ، فعالیت ها و طبیعت

 

طرح پیش رو پیشنهاد گروه 3xn برای یک مسابقه با موضوع مرکز مطالعات و توسعه منابع انسانی جدید برای شرکت بیمه زندگی هانوها است.کارفرما خواستار این بود که طرح منعکس کننده دیدگاه آن ها برای ایجاد همنشینی بین سه حوزه اصلی کاری آن ها : کسب و کار، تامین مالی و تولید و توزیع که در این ساختمان با هم می پیوندد؛ باشد. در عین حال این سه بخش باید به حداکثر همنشینی بین کاربران ، فعالیت ها و طبیعت اطراف آن که تامین کننده نظر طراحان بود نیز می رسید.که در طرح پایانی نظر گروه و کارفرما تامین شد.

 

این ساختمان به آرامی و با دقت خود را در چشم انداز زیبا در مکان و تنها در چهار طبقه سازماندهی می کند. حجم ساختمان جمع و جور و کارآمد است و فاصله رسیدن کاربر از طریق یک پیاده روی کوتاه درنظر گرفته شده ، که کاربران را تشویق می کند تا از طریق عبور از دهلیز مرکزی به بنا برسند . این حرکت در ساختمان و ارتباط همکاران و فضاهای ملاقاتی که در پی آن پدید می اید، متضمن ایحاد یک ساختمان زنده است .

 

 

تجربه منحصر به فرد از نور

 

اشکال آلی این ساختمان همچنین به کاربران تجربه های جدید و منحصر به فرد از زوایای، نور و تنوع در استفاده از فضا را ارائه می دهد. بخشی از محل های سکونت و امکانات آموزشی در مرکز بنا قرار گرفته و هر طبقه شامل دو گروه مطالعه و سالن های کاری هستند و سالن کنفرانس بزرگ در طبقه همکف قرار گرفته است ، که می تواند به 300 نفر خدمات دهد. کل فضاها هم توسط یک راه پله مرکزی به یکدیگر گره خورده است.

 

فضای بزرگ و انعکاس نور و نمایش زیبای منظر از تراس پشت بام اصلی در سالن مرکزی یک محیط دلپذیر را برای هر دو گروه مراجعین و ساکنان بنا در تلاقی ارتفاع بلند سالن کنفرانس ها ایجاد می کند که جانمایی فضاهای آموزشی،رستوران ها و تراس ها در سراسر سالن انتظار در قلب ساختمان برای درک زیبایی های همین فضاست.

 

lzlw0t779prk7nvsuib.jpg

dlgjsvdq0pejfb1xruac.jpg

6dtrci6r2p4qzrya0xl.jpg

 

لینک به دیدگاه

iee37tooh1yrqbfwmty7.jpg

 

نشانی: استکهلم، سوئد

کارفرما: شرکت Sweco

عملکرد: اداری

مساحت بنا: 24000 مترمربع

سال طراحی: 2013

 

 

نمایش پویا و تعامل با منظر شهری

 

Snäckan 8 در مرکز شهر استکهلم واقع شده است. بر خلاف شخصیت قالب یک ساختمان اداری که به طور کلاسیک دارای یک نظم خشک است. طرح گروه با بهره گیری از 4 آتریوم که در پشت نماها واقع شده است باعث ایجاد یک فضای شفاف نسبت به فضای بیرونی و ایجاد دیدی پویا از دفاتر به منظر شهری گردیده است. طراحی گروه قابلیت استفاده به صورت دفاتر باز و بسته و ایجاد یک دفتر اداری و در عین حال 4 دفتر اداری مجزا را داراست. تنوع فضایی و شرایط مطلوب نور روز ، پایه و اساس یک محیط کاری خوب را در این طرح محیا کرده است.

 

 

دهلیز مرکزی

 

دفاتر در یک صلیب دارای دهلیزی مدور که در مرکز آن قرار گرفته ،جانمایی شده اند. در تعامل با محیط بیرونی دهلیز یک راه پله بزرگ طراحی شده که اجرای آن به مانند ستون فقرات در تمام ارتفاع ساختمان خودنمایی می کند. راه پله علاوه بر ارتباط سطوح مختلف ساختمان به افزایش تعامل و ارتباط میان کاربران کمک می کند.

 

 

 

استفاده از مواد و رنگی که منعکس کننده شهر است

 

نما از دو لایه - نمای شیشه ای داخلی و اسلاید های قرمز مایل به قهوهای عمودی نصب شده در خارج از آن تشکیل شده است. اسلایدها برای ایجاد سایه بان خورشیدی عمل می کنند و رنگ های مختلف آن، منعکس کننده سنگ های موجود در محله است.

 

o1mc3dfq02endo5rem.jpg

 

bevfd1vvhy23a2clb7nv.jpg

 

qoncqa4dog54q59m71n.jpg

 

pm33yulvavfhmoy03j66.jpg

لینک به دیدگاه

5j6dsm72hs11dw860qse.jpg

 

نشانی: استکهلم،سوئد

کارفرما: گروه Humlegården Fastigheter AB

عملکرد:اداری - مسکونی

مساحت: 34000 مترمربع

سال طراحی: 2013

 

 

یک الماس و سه مثلث

 

این طرح یک ساختمان 43 طبقه بلند در استکهلم است که با یک تقسیم عمودی به چهار بخش تبدیل شده: بخش پایین تر ، شامل 10 طبقه از دفاتر اداری است، فرم الماس مانند این بخش در جهت به حداکثر رساندن شرایط ورود روشنایی روز با توجه به احاطه توسط ساختمان های اطراف و همچنین زاویه خوب دید برای ساکنان تعبیه شده است.

 

سه بخش بالایی ، متشکل از کاربرهای مسکونی ، به شکل مثلث متساوی الاضلاع طراحی شده است. این سه هر یک نسبت به دیگری به منظور ایجاد تنوع در دید، چرخشی 20 درجه ای دارند.

 

نما به صورت ترکیبی از شیشه و آلومینیوم به رنگ سفید طراحی و ساخته شده است. نکات اقلیمی در نظر گرفته شده، به گونه ای که بر فضاهای داخلی تاثیر گذار باشد،بخش مهمی از شخصیت معماری و طراحی نما است.

 

 

نقطه عطف شهری

 

این ساختمان در واقع به عنوان یک نقطه عطف شهری در برنامه ریزی شهری پیش بینی شده است،به طوری که همزمان خط آسمان منطقه را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.

در سطح همکف، بلوک الماس شکل دفاتر،در واقع با یک برش گوه ای بزرگ در گوشه ی شرقی آن علاوه بر تاکید بر ورودی به ایجاد یک دروازه برای پل عابرین پیاده نیز کمک کرده است،که در توسعه آینده این منطقه از شمال ،پایه ی برج به میدان شهری متصل خواهد شد.پایه ی این برج دارای یک رستوران است که این رابطه ی برجسته فعال و مهم شهری را در روز و شب ، تضمین می کند .

 

5p10w2tk4n3dmbuqqht9.jpg

bc0dnr9k2duxek8tqav.jpg

8oquxmhkzzn6gcavox.jpg

4vns5bw74n6rzp7eq78u.jpg

ittataea20x5h304830.jpg

 

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

5pjfbbt0kzclm36n5qg3.jpg

 

نشانی:استکهلم، سوئد

کارفرما:Humlegården

عملکرد:اداری و مسکونی

مساحت کلی:9000 متر مربع

سال طراحی:2014

 

 

الهامی از بافت تاریخی

 

مجتمع اداری مسکونی Riddaren بازتفسیری است از بستر تاریخی زیبای موجود و نگاه نو به ساختمان های اطراف آن که هر کدام به سبک های دوره های مختلف، از جمله نئو کلاسیک ، رمانتیسم ملی یا هنر نو تعلق دارند. این ساختمان جدید در تعامل با محیط اطراف خود و تفسیر مجدد شاعرانه الهام گرفته شده است. این ساختمان با ساختمان همسایه از پشت بام در قسمت شیروانی اتصال دارد که سعی شده طراحی هماهنگ با آن شکل گیرد.طبیعت صمیمی و محصور، با توجه به تزئینات ساختمان های قدیمی اطراف، در تعامل با بازی سایه در سراسر جبهه، به عنوان عناصر الهام بخش در طراحی،استفاده شده است.

 

 

نمای متمایز

 

نما در حقیقت، ادامه ای از ساختمان های موجود اطراف آن است،که این امر به طور طبیعی به دلیل اتصال دو بنا ست البته آنچه در طرح هویداست،خلاقیت در طرح نو است. نمای جدید قالبی از فولاد رنگ شده است که با نقش برجسته هایی از رنگ های تیره شکل گرفته است. فرم نما به مانند شکل یک شکاف سایه دار بین سطوح فرصت دیدهای متنوع را به افراد می دهد.

 

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نواندیشان

 

y5bqdw3tt953qv5m76fg.jpg

 

ppy3ss6rgbkuo20u0p9l.jpg

 

4qyyb8lvur9j783vsohj.jpg

 

qhzuqlyih4l2fkx1j46.jpg

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

wzbvxvhhtz9nbi5hxu.jpg

 

نشانی:استکهلم، سوئد

کارفرما:مرکز نوبل

عملکرد:فرهنگی و هنری

مساحت کلی:20000 مترمربع

سال طراحی:2013

 

 

 

بیش از یک ساختمان

 

پیشنهاد سقفی شیب دار به شکل تاشو برای مرکز جدید نوبل در استکهلم می تواند به عنوان بازتفسیر هنری جدید در این سرزمین هنر باشد.چیزی که این ساختمان را بیش از یک بنای معمولی می کند نفوذ آن به سمت تفرجگاه و توجه به آب و تشویق به حرکت به آن سمت است که باعث تعادل بین درون و برون طرح، و در درنتیجه بسط و توسعه قلمرو عمومی به داخل ساختمان می شود.چشم انداز پشت بام با منظر وسیعی از بندرگاه یک روش کاملا منحصر به فرد برای دعوت مردم و تجریه ی دید متفاوت به استکهلم است و همچنین سکوهای بزرگ اطراف مرکز نوبل مناطق عمومی در سطح پایین تر ساختمان برای تفریح مردم در کنار آب و پارک فراهم می کند.

 

 

تفریح ​​و بازی و موج

 

با توجه به رویکرد همگرایی مرکز نوبل با عناصری چون، آب ، پارک ها و عرصه های عمومی به نظر می رسد که این همگرایی به سالن انتظار و سالن ورودی نیز نفوذ کرده است و تعدد ورودی ها ،نمایش دراماتیک و خطی مبهم میان داخل و خارج بنا را افزایش داده است. سالن اجتماعات، که در ان جوایز نوبل اهدا می شود دارای قابلیت های منحصر به فردی است. آکوستیک کامل،در کنار نورپردازی حرفه ای و فضایی که به طبیعت از موج ، بازی هایی با فرم داشته است که اجازه می دهد در طول روز نور طبیعی از بین آن ها وارد فضا شود.

 

 

تفسیر جدیدی از بافت تاریخی

 

مرکز نوبل یک ساختمان مدرن است ، اما متناسب با ساختمانی هایی که در محیط اطراف خود هستند طراحی شده است. این توجه دقیق به عناصری مانند ارتفاع ، حجم و سُلبیت بناهای اطراف بوده است. به طور خاص در نمای ساختمان و پیاده روها بر روی بافت برای ایجاد اتصال بین بنا و محیط اطراف با انتخاب رنگ های گرم تلاش فراوان شده است. بنابراین، مرکز نوبل به بافت تاریخی در یک تفسیر جدید احترام می گذارد ، در حالی که خود رویکرد مدرن را دنبال می کند.

 

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نواندیشان

rbx5jubpebq1piq3xz6b.jpg

 

r6lesedckbs1uac8o.jpg

 

fv2c574doowqcptrm8c9.jpg

 

v3jl8hmth3apw6kj3a2.jpg

 

9vdt1npue29g1wq075lr.jpg

 

vh1simi1klvx86k6xm.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...