pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 مرداد، ۱۳۹۰ اعتراض شدید رضا صادقی به برنامه خنده بازار برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام رضا صادقی : منتظر جوابیه من به این بی حرمتی باشید رضا صادقی گفته است: متاسفانه مشتی ملیجک های دربار قدیم و دلقک های سیرک این روزها پایشان به صداو سیما باز شده و با به سخره گرفتن شخصیتهای مختلف سعی دارند مخاطبان بیشتری را برای خود دست وپا کنند و ازاین طریق بین مردم بیشتر شناخته شوند . وی همچنین در گفتگو با روزنامه تماشا ادامه داده است :برخی طنزها را باید لودگی نام گذاشت و معلوم نیست با کدام هدف مدیران صدا وسیما اجازه وپخش انتشار آنها را از تریبونی به این وسعت وسادگی می دهند .متاسفم برای کسانی که تصمیم گیرنده ها وسازندگان این قبیل برنامه ها هستند. رضا صادقی درادامه گفته است : جوابیه ای تصویری را دردست تهیه دارم که در اختیار مردم پاک ومحترم ایران قرار خواهم دادو دراین ویدئو مواضع خودرا به صورت کاملا صریح وبی پرده بیان خواهم کرد. 10 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 مرداد، ۱۳۹۰ مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد؛ مخالف ارایه موسیقی زنده در سفره خانههای سنتی هستم مخالف ارایه موسیقی زنده در سفره خانههای سنتی هستم مدیرکل دفتر موسیقی با بیان اینکه به سبب زیبنده نبودن ارایه آثار موسیقایی هنگام صرف غذا در سفره خانههای سنتی مخالف آن هستم، گفت: اصلیترین مرحله اجرای یک کار هنری، رودررویی هنرمندان با مخاطبان برای برقراری ارتباط است که متاسفانه این امر در زمان صرف غدا امکان پذیر نیست. «سیدمحمد میرزمانی» روز یکشنبه افزود: صدور مجوز برای اجرای موسیقی زنده در سفره خانههای سنتی بر اساس روال قبلی و دیدگاههای مدیران سابق دفتر موسیقی شکل یافته است. مدیرکل دفتر موسیقی گفت: صدور مجوز برای سفره خانههای سنتی یکی از مراکزی است که هنگام قبول تصدی مسوولیت در دفتر موسیقی به آن فکر نکردم و چنین انتظاری هم نداشتم. وی ادامه داد: بر همین اساس برنامهای خاص برای آن نداشته و آمادگی پذیرش این موضوع را در ابتدای تصدی مسوولیت نداشتم. میرزمانی گفت: هم اکنون برخی از خانوادههای ایرانی با حضور در سفره خانههای سنتی ضمن صرف غدا سعی در بهره جستن از امکانات فرهنگی و هنری نیز هستند. مدیر کل دفتر موسیقی با بیان اینکهشان مکانی که موسیقی در آن اجرا میشود بایستی حفظ شود، ادامه داد: معتقدم موسیقیهای محلی و سنتی ظرفیتهای بسیار مطلوبی برای ارایه در سفره خانههای سنتی دارند. میرزمانی یادآورشد: روند صدور مجوز به سبب اینکه از دورههای گذشته انجام پذیرفته است برای امسال نیز اعمال میشود. بر اساس این گزارش «محمد ابراهیم لاریجانی» مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران به تازگی یادآورشد: اکنون ۶۸ سفره خانه سنتی در سطح استان تهران دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی و بر اساس الگوهای ایرانی و اسلامی مشغول به فعالیت هستند و از بین این تعداد نیز ۲۸ مرکز از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اجرای برانامههای هنری و فرهنگی را دریافت کردهاند. منبع : ایرنا 8 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 مرداد، ۱۳۹۰ اخرین خبر و مهم ترین خبر سال 2 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 مرداد، ۱۳۹۰ حامد بهداد : الیکا عبدالرزاقی از شماره ناشناس به من sms داد که عزیز من، برادر من، شما آواز نخوان! در ادامه بخش هایی از گفته های حامد بهداد به نقل از نسل امروز را می خوانید: حامد بهداد که از زمان شکل گیری گروه دارکوب به عنوان خواننده به عرصه موسیقی نیز وارد شده به تازگی در گفتگویی از این مساله سخن گفت که پس از اجرای اولین کنسرتش و حتی پس از انتشار اولین آلبوم تصویری دارکوب پیامک هایی دریافت کرده که از او تقاضا کرده اند که دیگر آواز نخواند. بخش هایی از گفته های بهداد به نقل از نسل امروز را می خوانید: عزیز من، برادر من، شما آواز نخوان! رامبد جوان ما را برای آن اجرا خام کرد. الیکا عبدالرزاقی که همدوره من در کلاس های استاد سمندریان بود از شماره ناشناس به من sms داد که عزیز من، برادر من، شما آواز نخوان! شما بازیگر خوبی هستید اما لطف کن آواز نخوان. خب صدای خوبی نداری، آواز نخوان! بعدش فهمیدم که الیکا بوده. بیشتر smsهایی که می گیرم منفی است هنوز هم از این دست sms ها دارم که آقا شما لطف کن و آواز نخوان. حتی بعد از همین آلبوم تصویری دارکوب که خیلی هم فروش کرد از اینجورsms ها می گیرم که البته بیشتر آنها منفی است، یا sms های مهربان تری مثل آقای بهداد شما بازی تان بهتر است تا صدایتان. هنوز اعتماد به نفس ندارم گذشته از این ها من هنوز اعتماد به نفس ندارم. شب یکی از اجراها صدایم قفل شده بود. من جلوی دوربین و روی صحنه تئاتر هم کم می آورم و حتی می ترسم چه برسد به خواندن! تنها شانس من این است که من کار افکتور را دارم. احساس کم هوش بودنم روز به روز تقویت می شود مهران مدیری هنرمند فوق العاده ای ست. توانایی که مهران در استودیویی خواندن دارد را من ندارم. نه واقعا اینقدر مورد اهانت، هم از جانب خودم و هم منتقدین واقع شده ام که احساس کم هوش بودنم روز به روز تقویت می شود. دزد خانه ما را بزند بهتر است تا چراغ را روشن بگذاری ما از این طریق درآمدی کسب نکردیم و حتی هزینه هم کردیم. جمع من و مهران مدیری، بهنام ابطحی، همایون، دارا دارایی، امید حاجیلی، پیتر سلیمانی پور و... درآمدی کسب نکردیم. چون اوضاع مالی و کاری در هنر مساعد نیست. پرداخت قبوض آب و برق و تلفن و گاز را دست کم نگیرید. ما قبلا برای جلوگیری از دزدی خانه هایمان، وقتی می رفتیم جایی، چراغ را روشن می گذاشتیم اما اصلا در شرایط فعلی دزد خانه ما را بزند بهتر است تا چراغ را روشن بگذاری.... دنبال فرصتی هستم که مخاطب از من عبور کند من دنبال فرصتی هستم که مخاطب از من عبور کند. مخاطب را با موسیقی آشنا کنم حتی اگر من مورد پذیرش مخاطب نباشم از من عبور کند مخاطب به هنر آلوده شود و بعد سلیقه اش بالا برود تا به درجه ای برسد که سلیقه اش به اپرا و ارکستر سمفونیک لندن و موسیقی اتریش و آلمان برسد. 7 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 مرداد، ۱۳۹۰ مارک آنتونی با تماسهای مکررش جنیفر را آزار می دهد! بنا به گزارشات رسیده ، جنیفرلوپز از تماسهای مکرر مارک آنتونی خسته شده است. جنیفر لوپز در ماه ژوئیه اعلام کرد که بعد از هفت سال زندگی مشترک از همسرش مارک آنتونی جدا شده است اما به نظر می رسد که مارک خیلی دوست دارد دوباره روابط عاشقانه و زندگی مشترک خود با جنیفر لوپز را از سر بگیرد. بنا به گفته نزدیکان این زوج ، این خواننده و ترانه نویس مشهور هر روز بارها و بارها با خواننده آهنگ موفق " روی زمین" تماس می گیرد. یک منبع خبری به یو اس ویکلی گفت:"مارک مرتبا" با جنیفر تماس می گیرد . تماسهای مکرر مارک واقعا" جنیفر را خسته و کلافه کرده است . او نمی خواهد بپذیرد که جنیفر از او جدا شده است و درحال انجام مراحل قانونی طلاق است." سخنگوی مارک آنتونی ،خبر تماسهای مکرر این خواننده با جنیفر را رد کرد و اعلام کرد که جنیفر و مارک اخیرا" در سوت هامپتون شهر نیویورک با هم ملاقات کرده اند و روز بسیار زیبایی را در کنار فرزندانشان ، مکس و امی گذرانده اند. چندی پیش یکی از نزدیکان جنیفر و مارک گفته بود که مارک خیلی دلش می خواهد دوباره با جنیفر زندگی کند و به او التماس کرده است که یک شانس دوباره به رابطه شان بدهد. این منبع خبری گفت:" او گاهی اوقات جنیفر را سرزنش می کند وگاهی اوقات از جنیفر خواهش می کند که نظرش را تغییر دهد و دوباره با او زندگی کند ." 4 لینک به دیدگاه
Fo.Roo.GH 24356 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 مرداد، ۱۳۹۰ حامد بهداد : الیکا عبدالرزاقی از شماره ناشناس به من sms داد که عزیز من، برادر من، شما آواز نخوان! در ادامه بخش هایی از گفته های حامد بهداد به نقل از نسل امروز را می خوانید: حامد بهداد که از زمان شکل گیری گروه دارکوب به عنوان خواننده به عرصه موسیقی نیز وارد شده به تازگی در گفتگویی از این مساله سخن گفت که پس از اجرای اولین کنسرتش و حتی پس از انتشار اولین آلبوم تصویری دارکوب پیامک هایی دریافت کرده که از او تقاضا کرده اند که دیگر آواز نخواند. بخش هایی از گفته های بهداد به نقل از نسل امروز را می خوانید: عزیز من، برادر من، شما آواز نخوان! رامبد جوان ما را برای آن اجرا خام کرد. الیکا عبدالرزاقی که همدوره من در کلاس های استاد سمندریان بود از شماره ناشناس به من sms داد که عزیز من، برادر من، شما آواز نخوان! شما بازیگر خوبی هستید اما لطف کن آواز نخوان. خب صدای خوبی نداری، آواز نخوان! بعدش فهمیدم که الیکا بوده. بیشتر smsهایی که می گیرم منفی است هنوز هم از این دست sms ها دارم که آقا شما لطف کن و آواز نخوان. حتی بعد از همین آلبوم تصویری دارکوب که خیلی هم فروش کرد از اینجورsms ها می گیرم که البته بیشتر آنها منفی است، یا sms های مهربان تری مثل آقای بهداد شما بازی تان بهتر است تا صدایتان. هنوز اعتماد به نفس ندارم گذشته از این ها من هنوز اعتماد به نفس ندارم. شب یکی از اجراها صدایم قفل شده بود. من جلوی دوربین و روی صحنه تئاتر هم کم می آورم و حتی می ترسم چه برسد به خواندن! تنها شانس من این است که من کار افکتور را دارم. احساس کم هوش بودنم روز به روز تقویت می شود مهران مدیری هنرمند فوق العاده ای ست. توانایی که مهران در استودیویی خواندن دارد را من ندارم. نه واقعا اینقدر مورد اهانت، هم از جانب خودم و هم منتقدین واقع شده ام که احساس کم هوش بودنم روز به روز تقویت می شود. دزد خانه ما را بزند بهتر است تا چراغ را روشن بگذاری ما از این طریق درآمدی کسب نکردیم و حتی هزینه هم کردیم. جمع من و مهران مدیری، بهنام ابطحی، همایون، دارا دارایی، امید حاجیلی، پیتر سلیمانی پور و... درآمدی کسب نکردیم. چون اوضاع مالی و کاری در هنر مساعد نیست. پرداخت قبوض آب و برق و تلفن و گاز را دست کم نگیرید. ما قبلا برای جلوگیری از دزدی خانه هایمان، وقتی می رفتیم جایی، چراغ را روشن می گذاشتیم اما اصلا در شرایط فعلی دزد خانه ما را بزند بهتر است تا چراغ را روشن بگذاری.... دنبال فرصتی هستم که مخاطب از من عبور کند من دنبال فرصتی هستم که مخاطب از من عبور کند. مخاطب را با موسیقی آشنا کنم حتی اگر من مورد پذیرش مخاطب نباشم از من عبور کند مخاطب به هنر آلوده شود و بعد سلیقه اش بالا برود تا به درجه ای برسد که سلیقه اش به اپرا و ارکستر سمفونیک لندن و موسیقی اتریش و آلمان برسد. منم موافقم نه اواز بخونه نه بازی کنه 2 لینک به دیدگاه
lilac 5892 اشتراک گذاری ارسال شده در 31 مرداد، ۱۳۹۰ کسی خبری از آلبوم جدید علی تکتا نداره؟ لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 شهریور، ۱۳۹۰ جاستین بیبر در سال گذشته 53 میلیون دلار درآمد داشته است ؛ او رکورد مایلی سایروس و سلنا گومز را هم شکست ! بنا به گزارشات رسیده ، این خواننده ۱۷ ساله که در سال گذشته حدود ۵۳ میلیون دلار درآمد داشت ، رکورد مایلی سایروس و سلنا گومز را هم شکست و در صدر جدول سالانه ثروتمندترین نوجوانان مجله پیپل قرار گرفت . مایلی سایروس که به خاطر بازی در برنامه تلویزیونی " هانا مانتانا " مشهور شد ، یکی از ثروتمندترین نوجوانان هالیوود است. به نظر می رسد که درآمد حاصل از فیلم سه بعدی موفق جاستین با نام "هرگز نگو هرگز " و فروش عطر جدید او باعث شده است که درآمد این خواننده نوجوان تا این حد افزایش یابد. مایلی ۱۸ ساله در سال گذشته حدود ۴۸ میلیون دلار درآمد داشت درحالیکه درآمد سلنا گومز فقط ۵.۵ میلیون دلار بود که در مقایسه با درآمد مایلی و جاستین بسیار ناچیز بود. در سال گذشته جیدن و ویلو ، فرزندان نوجوان ویل اسمیت ، روی هم ۹ میلیون دلار درآمد کسب کردند درحالیکه در آمد نیک جوناس ، ستاره گروه برادران جوناس ، ۱۲.۵ میلیون دلار بود. به نظر می رسد جاستین دلش می خواهد قسمتی از این درآمد هنگفت را حیف و میل کند . او اخیرا" یک گردنبند ۲۵هزار دلاری خریده است. این خواننده موفق ۱۷ ساله خودش هم در طراحی این گردنبند گرانبها که به شکل استیوی گریفین ، نوزاد سخنگوی انیمیشن " فامیلی گای"ساخته شده ، کمک کرده است. ۱۲ قیراط یاقوت و الماس در ساخت این گردنبند بکار رفته است. جواهر ساز هالیوودی ، جیسون آرشیبن که در طراحی این گردنبند به جاستین کمک کرده اخیرا" گفته است که جاستین دیدگاه و طرح خاصی برای این گردنبند داشت و دلش می خواست این گردنبند به همان شکلی که مد نظر او است ، ساخته شود. 2 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۰ «شناسنامه» پسر قمیشی باطل شد! «علیرضا قمیشی» پس از سال ها بالاخره سال قبل توانست نخستین آلبوم رسمی اش «اسیر» را در بازار موسیقی ایران منتشر کند و بیلبوردهای تبلیغاتی این آلبوم که نام «قمیشی» را حتی بزرگتر و برجسته تر از نام آلبوم درج کرده بود، سبب شد استقبال خوبی از آلبوم این خواننده از سوی مخاطبان کنجکاو موسیقی به عمل آید و او شهرت و اعتبار خاصی را در بین اهالی موسیقی از آن خود کند. این خواننده این روزها به شدت درگیر آلبوم جدید اش است ولی از بد روزگار نامی که برای آلبومش انتخاب کرده بود، زودتر از انتشارآلبومش، روی آلبوم یکی از خواننده های لس آنجلسی سر در آورد تا این خواننده مجبور شود باز هم مراحل مجوز نام جدید آلبوم اش را از سر بگیرد. آلبوم قمیشی قرار بود «شناسنامه» نام بگیرد که دو برادر دوقلو و پرطرفدار لس آنجلسی زودتر از این خواننده آلبومشان را با این اسم راهی بازار کردند تا به نوعی «شناسنامه» پسر قمیشی باطل شود! این آلبوم تقریبا تمام مراحل ساخت و تولید اش را سپری کرده و اوایل نیمه دوم سال وارد بازار موسیقی کشور خواهد شد. منبع: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
raha_89 276 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۰ احسان خواجه امیری خواننده خوش صدای موسیقی کشورمان برای اولین بار در آمریکا جاضر شد تا برای اجرای چند کنسرت در شهر های مختلف روی صحنه برود. خواجه امبری قطعات محبوبش در آلبوم های سلام آخر، فصل تازه و ... را در لس آنچلس اجرا کرد که عکس هایی از این اجرا را می توانید این جا ببینید... گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ 3 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 شهریور، ۱۳۹۰ ترانه سرای قدیمی در بستر بیماری مسعود فردمنش ترانه سرای باسابقه به دلیل عارضه مغزی در بستری بیماری است . وی که که ساکن لس آنجلس می باشد از وضعیت جسمی نامطلوبی برخوردار است . این ترانه سرا و خواننده 61 ساله با اجرای دکلمه های خود دراوایل دهه 70 که در آلبوم های برخی خوانندگان لس آنجلسی قرار گرفته بود به شهرت رسید . همچنین کتابی شامل ترانه های سروده شده توسط وی چند سال پیش در ایران منتشر شد 2 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 شهریور، ۱۳۹۰ سومین قطعه حبیب در ایران عرضه شد " حبیب محبیان " خواننده قدیمی که در ایران سکونت پیدا کرده است سومین قطعه خود را در وصف امام علی ( ع ) عرضه کرد . وی این قطعه را با ترانه ای از سعید بدرخانی و با تنظیم آریا به صورت کلیپی با تصاویر آرشیوی و اجرای خواننده در استدیو تهیه کرده است . گفتنی است این قطعه شب عید فطر از شبکه ماهواره ای 20 پخش گردید . این شبکه ماهواره ای ارتباط نزدیکی با این خواننده دارد و برخی آثار وی را پخش می کند . لازم به ذکر است حبیب محبیان از زمان ورود به کشور سه قطعه با صدای خود پخش نموده است و همچنین آلبومی را جهت اخذ مجوز به وزارت ارشاد تحویل داده است . 2 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 شهریور، ۱۳۹۰ تازه ترین آلبوم های پاپ مجاز منتشر شده : 1 - هوای تازه = مسعود مهرابی - نخستین آلبوم این خواننده هفته اول شهریور روانه بازار موسیقی کشور شد . 2 - حالم خوبه = دانیال دادور - اولین آلبوم این خواننده نیمه شهریور توسط شرکت هنر اول عرضه شد . 3 - مدرس شمال = مهدی مدرس - نخستین آلبوم رسمی این خواننده نیمه شهریور از طریق شرکت آوای فروهر منتشر شد 1 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 شهریور، ۱۳۹۰ بر اساس اعلام واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی : مجوز سه آلبوم پاپ صادر شد 1 - آلبوم "گریه های بی بهانه " به خوانندگی محسن سلطانپور در۸ قطعه به آهنگسازی شاهرخ شریفی وترانه سرایی خشایارخاکبان . 2 - آلبوم "پرواز باعشق"به خوانندگی هومن موسوی در۹ قطعه به آهنگسازی هومن موسوی واشعاری از حافظ ،فریدون مشیری ورها شایان . 3 - آلبوم " کولاک " به خوانندگی علی اصحابی به آهنگسازی و ترانه سرایی علی اصحابی . مجوز امتیاز انتشار این آلبوم هابرای شرکت های چهره خندان، آوا خورشیدو مانا آهنگ صادر شده است . گفتنی است به جز علی اصحابی که مجوز دومین آلبوم خود را دریافت کرده است دو خواننده دیگر جزو خوانندگان آلبوم اولی و ناآشنا هستند . 2 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 شهریور، ۱۳۹۰ وزیر ارشاد : شبکه های " پرشین تی وی " و" ایرانیان " مجوز دارند ایسنا - سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سئوال در مورد اینکه برخی از رسانهها اعلام کردهاند وزارت ارشاد به سه شبکه ماهوارهای مجوز داده است گفت: «این خبر مربوط به سال گذشته است و مربوط به اکنون نیست.» او در پاسخ به اینکه اخیراً بار دیگر رسانهها این موضوع را مطرح کردهاند، مطرح کرد: «مسائل روز سیاسی باعث میشود که این اخبار بار دیگر تکرار شود.» وزیر ارشاد در عین حال گفت: «ما مجوز داشتن دفتر در ایران را به سه شبکه دادیم، اما یکی از این شبکهها چون برنامههایش مطابق با ضوابطی که ما اعلام کرده بودیم، نبود. فعالیتش تعطیل شده ولی اکنون شبکههای «پرشین تی وی» و «ایرانیان» مجوز دارند.» وی خاطرنشان کرد: «اکنون 120 دفتر شبکههای مختلف در ایران از خبرگزاری گرفته تا شبکههای تلویزیونی هستند. ولی اینها ایرانی نیستند، اما این دو مورد ایرانی هستند و در واقع به این دو مورد به صورت مشروط و موقت مجوز داده شده و برنامههای آنها رصد میشود. اگر برنامه هایشان مطابق با آنچه که گفته شده، نباشد دیگر مجوز آنها تمدید نخواهد شد.» 2 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 شهریور، ۱۳۹۰ بالاخره طلسم شکست ؛ پخش صدای « فریدون فروغی » برای نخستین بار از رسانه ملی ده سال پس از درگذشت " فریدون فروغی " خواننده مطرح پاپ ، رسانه ملی صدای وی را برای نخستین بار پخش نمود . این اتفاق دیشب و در برنامه رادیو 7 از شبکه آموزش سیما ( هفت ) افتاد . قطعه " همیشه غایب " با ترانه ای از شهیار قنبری و موسیقی ویلیام خنو که سال 1353 ضبط شده است با تصاویری از فیلم سینمایی " خدا نزدیک است " ، همراه شد و برای نخستین بار صدای فریدون فروغی خواننده محبوب پاپ از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد . اگرچه طی این سالها رسانه ملی صدای برخی از خوانندگان قدیمی را پخش کرده بود که تعداد آنها به بیش از 20 خواننده می رسد ولی در کمال تعجب هیچ گاه نوبت به فریدون فروغی نرسید و همیشه این علامت سوال وجود داشت که چرا مجوز صدای خواننده مساله داری که در لس آنجلس به فعالیت می پردازد مانند آرتوش صادر می شود ولی پخش صدای فریدون فروغی که در تمام این سالها در ایران سکونت داشته ممنوع است . البته گویا برخی از قطعات مرتبط با انقلاب فروغی در سال نخست پس از انقلاب اسلامی از رادیو پخش شده بودند ولی این روند دیگر ادامه پیدا نکرد و صدای وی به جمع ممنوع الپخش ها پیوست . البته عوامل رادیو 7 برای اینکه بتوانند صدای فروغی را پخش کنند در ابتدا پیش زمینه هایی را مهیا کرده بودند . آنها در ابتدا مصاحبه ای مفصل با استاد احمد علی راغب آهنگساز نامی و باسابقه را تدارک دیدند چون وی جزو چهره های مهم واحد موسیقی سازمان صدا و سیما محسوب می شود و بعد وی را به عنوان مشاور موسیقی برنامه خود معرفی کردند تا از طریق جلب اعتماد وی بتوانند صدای برخی خوانندگان قدیمی را برای نخستین بار پخش کنند . دراین راستا رادیو هفتی ها ابتدا صدای " حسن خیاط باشی " را به مرحله پخش رساندند و حال نوبت به فروغی رسیده است. باید دید آنها در ادامه به سراغ کدام خواننده می روند . سماجت و پیگیری عوامل این برنامه به خصوص منصور ضابطیان ( همه کاره رادیو هفت ) برای پخش صدای برخی خواننده ها در نوع خود جالب توجه است . فریدون فروغی خواننده کم کار و جدی پاپ از سال 1348 تا 1360 به فعالیت موسیقایی می پرداخت . وی طی این مدت حدود 35 قطعه را با صدای خود به مرحله پخش رساند . فروغی در دهه 70 نیز به دنبال فعالیت مجاز بود ولی هرگز نتوانست به صورت رسمی این کار را انجام دهد . دو آلبومی که قرار بود وی اجرا کند به خوانندگان دیگر سپرده شد و آثار جدیدش نیز تا امروز به مرحله انتشار رسمی نرسیده اند . آخرین آلبوم ضبط شده با صدای وی " توحید " نام دارد که توسط بهروز صفاریان تنظیم شده است . تنها فعالیت رسمی فروغی پس از انقلاب اسلامی خوانندگی قطعه « دچار» درتتیراژ پایانی فیلم سینمایی " دختری به نام تندر " بود که در سال 1379 اجرا کرده بود و توسط فردین خلعتبری آهنگسازی و تنظیم شده بود . همچنین شرکت آوای چنگ چند سال پیش کاستی مربوط به موسیقی فیلمهای سینمایی قبل از انقلاب را منتشر ساخت که یکی از قطعات اجرا شده با صدای فروغی در آن قرار داشت ، کاستی که به گفته مسولان آن شرکت در سال 1364 مجوز پخش دریافت کرده بود ولی حدود 20 سال بعد آن را منتشر کردند . به واقع هیچگاه طی این سالها آلبومی با صدای فریدون فروغی مجوز انتشار رسمی از طرف ارشاد دریافت نکرده است . البته مشخص نیست شخص یا شرکتی به دنبال انتشار آلبوم های رسمی فروغی هستند و یا همه چیز به بوته فراموشی سپرده شده است . گفتنی است دیگر فعالیت فروغی طی این سالها اجرای چند کنسرت کوچک در رستورانی در کیش بود که اواخر دهه 70 این اجراها را انجام داد و مردم پس از سالها صدای زنده وی را شنیدند . لازم به یادآوری است فریدون فروغی مهرماه 1380 در سن 51 سالگی در تهران درگذشت . شایان ذکر است در تمام این سالها خوانندگانی با تقلید از صدای فروغی پا به عرصه موسیقی گذاشتند و از این طریق سعی کردند به مخاطب نزدیک شوند . خوانندگانی چون : بهرام پاییز – فرزاد فرزین – رضا روح پور و چند خواننده گمنام دیگر . امیدواریم دفتر موسیقی در دوران تازه فعالیت خود مجوز انتشار آلبوم های این خواننده نامی فقید را مهیا سازد . خواننده ای که کم ولی خوب خواند . خواننده ای که پس از انقلاب به لس آنجلس پشت کرد و با آن قبیله همراه نشد و در ایران ماند . کاش با خوانندگانی که پس از انقلاب اسلامی در ایران ماندند مهربان تر باشیم ، نه اینکه تمام حواسمان به خوانندگان آن سوی آبها باشد . اگر در حال حاضرارشاد قصد صدورمجوزانتشار آلبوم حبیب محبیان را دارد بهتر است در ابتدا مجوز آلبوم فروغی را صادر کند و بعد نوبت را به حبیب بدهد نه اینکه خواننده درایران مانده را فراموش کنیم و خواننده تازه به ایران آمده را مقدم بدانیم . البته باید تصریح کرد که وزارت ارشاد طی سالهای اخیر به دو دلیل به فروغی مجوزرسمی اعطا نکرد . دلایلی که در مراجع رسمی درباره این خواننده مطرح می شود ؛ یکی بهایی بودن وی و دیگری اعتیادش به مواد مخدرکه این مورد منجربه دستگیری و دوبارزندانی شدن وی در اوایل دهه 60 شده بود . البته وی در گفتگویی که در زمان حیات خود انجام داد بهایی بودنش و اعتیاد به مواد مخدررا رد کرده بود و به خاطررد یکی از این موارد درآلبوم آخر خود قطعه ای در وصف امام علی ( ع ) اجرا کرد . اصولا طی این سالها ثابت شده است که لس آنجلسی ها رابطه چندان جالبی با خوانندگان قدیمی در داخل کشور مانده ندارند و بیشتر به خوانندگان خودی فرصت حضور می دهند و شبکه های تلویزیونی آنها نیز همین روند را ادامه می دهند . حداقل باید رسانه ملی و ارشاد برای این گونه خوانندگان اهمیت بیشتری قائل شود و صدای آنها را به گوش علاقمندان برساند ، خوانندگانی که در این میان مظلوم واقع شده اند . لازم به ذکر است که طی این سالها برخی نشریات به چنین خوانندگانی پرداختند ولی آنها نیز به نوعی سعی داشتند این خوانندگان را به نفع اهداف خاص خود مصادره کنند و بیشتر با نوشتن متن های احساسی اصل مطلب را فراموش کردند و حاشیه را هدف قرار دادند . به هر حال قطعه همیشه غایب که با عنوان مثل یک معجزه به مرحله پخش رسید می تواند فتح بابی باشد برای پخش سایر قطعات این خواننده و برخی دیگر از خوانندگانی که صدایشان طی این سالها هرگز از رسانه ملی پخش نشده است . خوانندگانی چون : زنده یادان سهیل – اشکان – اسی و همچنین ابی لیتلز – محسن و ... و همچنین آثار قدیمی خوانندگانی که بعدها فعالیت خود را به صورت رسمی نیزادامه دادند مانند : منوچهر طاهرزاده – رحمت اله تاتار – مهدی سپهر و ... 2 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 شهریور، ۱۳۹۰ شهرداد روحانی و ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته در پانزدهمین جشن خانه سینما به اجرای برنامه پرداختند. این اجرا نکات جالب زیادی داشت که از آن جمله میتوان به بازگشت شهرداد روحانی از آمریکا به تهران فقط برای این اجرا، تا خوانندگی مهران مدیری در قطعهی «وطنم» و خوانندگی چند چهره مطرح سینمایی در قطعه «ای ایران» اشاره کرد. مسعود رایگان، صابر ابر، هنگامه قاضیانی، مریلا زارعی، حسن پورشیرازی و کورش تهامی قطعه ایایران را همراه با ارکستر برای حضار اجرا کردند. 3 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 31 شهریور، ۱۳۹۰ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد پاسخ اعتراضهای هنرمندان را داد؛ هیچ قانون جدیدی تصویب نکردهام هفتهٔ اول خرداد ماه امسال، حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب محمد میرزمانی بهعنوان مدیرکل دفتر موسیقی اعلام و دو ماه بعد از آن نخستین نشست خبری او با اهالی رسانه برگزار شد. این روزها و با گذشت یک ماه از آن نشست خبری همچنان دربارهٔ وضعیت مجوزها، اجاره سالنهای موسیقی، وضعیت ارکستر سمفونیک تهران، مسایل پیش روی موسیقی نواحی و مواردی دیگر سوالاتی وجود دارد که محمد میرزمانی به آنها پاسخ داد. هیچ قانون جدیدی تصویب نکردم در ابتدای این گفتوگو میرزمانی دربارهٔ دلایل قانون تک سانس شدن کنسرتها ـ که چندی است مطرح شده است توضیح داد: بنده هیچ قانون جدیدی تصویب نکردهام. آدمی هم نیستم که وقتی به سمتی منصوب میشوم بخواهم قانونها را تغییر بدهم. بلکه سعی میکنم با توجیهی فنی و تخصصی، روال کار را منطقیتر جلوه بدهم. او ادامه داد: وقتی در مورد مجوز کنسرتها پیگیر شدم، دوستان گفتند که به بعضی خوانندگان دو سانس و به تعدادی از آنها یک سانس مجوز میدهیم. این مساله برایم سوال بود، اما پاسخ مدونی نیافتم و با خود فکر کردم که بهتر است از این قانون به عنوان یک فرصت استفاده کنم و اهداف جمهوری اسلامی را تعمیم دهم. میرزمانی خاطرنشان کرد: در مورد دو سانس مجوز کنسرت باید بگوییم که بعضیها دارند شایعه پراکنی و برداشت سوء میکنند. تا امروز هیچ شرکت و هنرمندی نزد ما نیامده که ما به او مجوز دو سانس نداده باشیم بلکه هر قدم مثبتی که در موسیقی برداشتهاند را برایشان امتیاز تلقی کردهایم تا بتوانند در دو سانس به صحنه بروند. این مدیر با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در حوزهٔ عملکرد بیرودربایستی در حوزه فرهنگ، عنوان کرد: موسیقی کشور ما در موقعیت خطیری است و به سمتی رفته که جایگاه مثبتی ندارد. اشعار غیرعاشقانه و اولویت اشعار عارفانه میرزمانی همچنین دربارهٔ پیشنهاد استفاده از اشعار غیرعاشقانه و اولویت اشعار عارفانه برای کسب مجوز دو نوبت اجرا توسط هنرمندان توضیح داد: تعجب میکنم رسانهها چنین مطلبی بیان کردهاند! چنین حرفی نزدهام و شایعات اخیر در اینباره را به شدت تکذیب میکنم. بنده دستوری صادر نکردم و این تنها یک توصیه به هنرمندان بود که برای نمونه اگر آلبومشان ۱۰ قطعه را شامل میشود یکی از قطعات غیرعاشقانه یا مناسبتی باشد. او ادامه داد: متاسفانه مسالهٔ شعر کمی بیحساب و کتاب شده و برخی از این اشعار بسیار سخیف و سبک است. مضامین عاشقانه بدنیست، چرا که باعث تحکیم خانواده و دوستیها میشود، اما ظاهرا این نکته برای برخی گران تمام شده است. اگر منظورم را در قالب یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری بگویم، بهتر است. ایشان در جلسهای با اصحاب فرهنگ و هنر فرمودند «توقع انقلاب از هنر و هنرمند مبتنی بر نگاه زیباشناختی در زمینه هنر است. توقع زیادی هم نیست. شما در عالیترین آثار دراماتیک دنیا آنجایی که به فداکاری یک انسان برمیخورید آنها را تحسین و ستایش میکنید. وقتی در یک فیلم، آهنگ و تابلو نقاشی سرباز فداکاری را به تصویر میکشند در دل و باطن و وجدان خود نمیتوانید کار او را تحسین نکنید. هزاران حادثه به مراتب با ارزشتر از آنچه در این اثر هنری دیده میشود در دوران دفاع مقدس در خانه شما اتفاق افتاد؛ آیا این زیبایی نیست؟ توقع انقلاب این است و توقع زیاده خواهانهای نیست.» به دنبال بهانه برای تعامل بهتر با هنرمندان میرزمانی دربارهٔ وضعیت گروههای درجه یک و امکان اجرای آنها برای بیشتر از یک سانس نیز توضیح داد: درجهٔ هنرمندان در هر ژانری مشخص است و موسیقی خوب و بد تعاریف مشخصی دارد. اگر بخواهیم به تعریفی نظری اکتفا کنیم گروه درجه یک، گروهی است که حداقل پنج سال کار حرفهیی کرده باشد. مثلا کسی که دورهٔ گیتارنوازی دیده نمیتواند بگوید، خوانندهٔ خوبی است. او خاطرنشان کرد: هنرمندان به این نکته توجه داشته باشند که حتی اگر یکی از معیارها را هم رعایت کنند مشکلی با آنها نداریم. ما در مرکز موسیقی به دنبال بهانهای هستیم تا با هنرمندان تعامل بهتری داشته باشیم. وی ادامه داد: کسانی که در موسیقی سرمایه گذاری میکنند اهداف ما را تامین کنند تا ما نیز بتوانیم اهداف جمهوری اسلامی را تحقق بخشیم. موسیقی فقط برای پرکردن اوقات فراغت نیست بلکه امروز رسانهای است که پیامی را منتقل میکند. درباره پرداخت ارزش افزوده و مالیات میرزمانی همچنین در ادامه به راهحلهای مرکز موسیقی برای بهتر شدن وضعیت اجاره سالنهای موسیقی و هزینه و انرژی حمل سازهای بزرگ در قیاس با تک سانس شدن اجراها و عدم تامین تمام هزینههای یک اجرا، پاسخ داد و گفت: حوزهٔ فعالیت اقتصادی با حوزهٔ فعالیت فرهنگی فرق دارد. با این حال تالار وحدت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعلق دارد و سعی میکنیم با وجود هزینههای سنگین تالار به حداقل قیمت آن را به هنرمندان اجاره دهیم؛ البته به کسانی که بتوانند جایگاه موسیقی را حفظ کنند. این در حالی است که مدیریت مرکز موسیقی به سایر سالنها اشراف ندارد. به هر حال اگر هنرمندان با ما همسو باشند از سالندارها خواهش میکنیم در قیمتها تجدید نظر کنند. مدیر دفتر موسیقی همچنین درباره پرداخت چهار درصد ارزش افزوده و پنج درصد مالیات از سوی هنرمندان به تالاری همچون وحدت گفت: بنده اصلا در جریان ارزش افزوده و مسائلی از این دست نیستم. دفتر موسیقی هم نمیتواند اعمال قانون کند. بنده فقط دربارهٔ مسائل فنی صحبت میکنم. ممنوعیت تبلیغات مدیر کل دفتر موسیقی همچنین درباره قانونهای مرکز موسیقی در مورد ممنوعیت تبلیغات محیطی و محدودیت تبلیغات مطبوعاتی برای هنرمندان موسیقی و مواردی همچون جمع شدن بنرهای تبلیغاتی هنرمندان حوزه موسیق پاپ گفت: این اتفاق درست است، اما به هر حال نمیتوانیم به خیابانها برویم و پلاکاردها را پاره کنیم، با این وجود مجوز فرد خاطی را معلق میکنیم. البته چندبار به صورت کتبی و شفاهی این تذکر را به یکی از خوانندگان داده بودیم که متاسفانه با تعطیلات عیدسعید فطر همراه شد. اما اگر این مقررات از سوی گروهها اجرا نشود مجوز آنها به حالت تعلیق در میآید. وضعیت صدور مجوز برای شهرستانها میرزمانی در ادامه درباره مشکلات پیش روی هنرمندان برای اجرا در شهرستانها و وضعیت صدور مجوز و راهکارهای این دفتر برای برخورد با این موارد، توضیح داد: به هر حال حساسیتهای حوزهٔ موسیقی زیاد است و آنچه حساسیت برانگیز بوده رفتار مخاطبان در سالنهاست. خواهشم این است که برگزارکنندگان سالن را کنترل کنند که هم شهرستانیها شاهد اجرای کنسرت باشند و هم به موسیقی لطمهای وارد نشود. ابهام در فراخوان جشنوارهٔ موسیقی فجر میرزمانی به ابهاماتی که در فراخوان جشنوارهٔ موسیقی فجر دیده میشود، پاسخ داد. یکی از این نکات عدم امکان حضور برگزیدگان نخست دوره قبل در بخش رقابتی است، که او درباره این تصمیم اظهار کرد: در امور جشنواره دبیر باید پاسخگو باشد اما در هر جشنواره باید بخش جشنوارهٔ جشنوارهها نیز وجود داشته باشد و عرصه برای افراد جدیدتر آماده شود. کسی که یک بار در یک حوزه خود را نشان داده و مقام آورده است دیگر لزومی ندارد، دوباره در همان بخش شرکت کند. میرزمانی همچنین درباره چگونگی تامین ایاب و ذهاب هنرمندانی که به جشنواره میآیند، گفت: اگر جشنواره کسی را دعوت کند ایاب ذهابش به طور کامل پرداخت میشود. گاهی هنرمند خودش ابراز تمایل میکند که در جشنواره حضور یابد که در این وضعیت جشنواره برای تامین هزینهها الزامی ندارد. تکلیف وضعیت موسیقی بانوان؛ تکلیف موسیقی آقایان مدیرکل دفتر موسیقی همچنین در ادامه درباره تکلیف وضعیت موسیقی بانوان بیان کرد: تکلیف موسیقی آقایان چیست؟ مشخص است درکار تخصصی نمیتوان تفاوتی قائل شد. خانمها مثل آقایان کار میکنند. فقط یک فرق وجود دارد که آن هم منطقی است. جمهوری اسلامی میگوید آقایان نباید صدای آواز خانمها را بشنوند. حقوق اعضای ارکستر سمفونیک تهران بحث ارکستر سمفونیک تهران نیز یکی دیگر از مواردی بود که میرزمانی به آن پاسخ داد. او درباره حقوق اعضای ارکستر سمفونیک تهران که ماههاست پرداخت نشده، عنوان کرد: در هر جامعهای کاستیهایی وجود دارد و اوضاع مادی خیلی هم پیچیده نیست. به مرور سعی کردیم معوقات قبلی را پرداخت کنیم. ۵۰ درصد باقی مانده نیز در اختیار انجمن قرار گرفت تا به اعضای ارکستر سمفونیک تهران پرداخت شود و از این پس اعضای این ارکستر به جای حقوق پروژهای به صورت ماهیانه حقوق دریافت میکنند. او درباره مشکلات ناشی از حضور نوازندگان مشترک میان ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران، گفت: قطعا این اتفاق به موسیقی صدمه میزند اما سعی میکنیم این اتفاق کمتر بیفتد و هر ارکستر نوازنده خاص خود را داشته باشد. دلیل این اشتراک این است که در کشور تعداد نوازندگان حرفهیی زیاد نیست. منظورمان آهنگساز خارجی نبود او درباره برنامههای ارکستر سمفونیک برای دعوت از آهنگسازان خارجی و ساخت قطعاتی از سوی آنها برای ارکستر گفت: منظورمان آهنگساز خارجی نبود، بلکه تاکید ما برای حضور آهنگسازان ایرانی است که مقیم خارج از کشور هستند. این اتفاق قطعا در نیمه دوم سال ۹۰ رخ خواهد داد. میرزمانی درباره ویژگیهای موسیقی ایرانی برای اجرا در خارج از مرز ایران و جذب مخاطبان خارجی گفت: در این زمینه میتوانم پرویز مشکاتیان را مثال بزنم و انقلاب و تحولی در موسیقی سنتی ایجاد کرد. او تاثیر زیادی در ساختار موسیقی داشت، دلیلش هم ریتم آهنگی بود که در قطعات به کار میبرد. گروه جوانی هم کار میکند که با استفاده از موسیقی محلی شیوهای جذاب به وجود آورده و مخاطب را جذب میکند. ایده نو باعث چنین تحولی میشود. موسیقی نباید به شکل خاص عرضه شود در این صورت فقط به درد موزه میخورد. اسم این برخورد را تبعیض نگذارید این آهنگساز درباره برخورد دفتر موسیقی با موسیقی پاپ و سنتی و تبعیضی که برخی از هنرمندان نسبت به آن نقد دارند توضیح داد: اسم این برخورد را تبعیض نگذارید. خودتان را جای من بگذارید؛ دو نفر برای درخواستی مشترک به شما مراجعه میکنند. برای همین باید اولویتی قائل شوید. اولویت هم با فرهنگ است. بنده با موسیقی پاپ هیچ مشکلی ندارم اما میگویم از ملودیهای ایرانی و شعرهای با ارزش استفاده کنند. هنرمندان نباید اجازه دهند که چراغ کم سوی موسیقی خاموش شود. دغدغههای پیش روی موسیقی مقامی و سنتی میرزمانی دربخش دیگری از این گفتوگو درباره دغدغههای پیش روی موسیقی مقامی و سنتی و برنامههای این دفتر برای تحقق وعدههای داده شده در این عرصه سخن گفت. او سخنان خود را چنین ادامه داد: از سال گذشته دغدغههایی برای تبلیغات موسیقی مقامی در صحنه آخر روزنامه همشهری داشتم. رایزنیهایی انجام دادم که این روزنامه با تخفیف ویژه تبلیغات موسیقی مقامی را منتشر کند و ۵۰ درصد هزینهٔ این تبلیغات را دفتر موسیقی تامین کند، چرا که تبلیغات تاثیر زیادی بر پیشرفت یک عنصر دارد و باعث جذب مردم میشود. حمایت معنوی و به ویژه مادی از موسیقی سنتی او همچنین درباره گفتههای خود در اولین نشست خبریاش نسبت به حمایت معنوی و به ویژه مادی از موسیقی سنتی، گفت: ما از اهالی موسیقی سنتی حمایت میکنیم، اما مراجعه برای موسیقی سنتی و مقامی در زمینهٔ اجرای صحنهای کم است. با این بودجه محدود هم نمیتوانم قولهای سنگین بدهم، با این حال سعی دارم بهترین راه را انتخاب کنم. اگر هنرمندان به ما مراجعه کنند سیاستهایی را اعمال خواهیم کرد. میرزمانی همچنین درباره تحقق وعده راهاندازی پایگاههای موسیقی نواحی از سوی مرکز موسیقی توضیح داد: در این زمینه بخشنامهای به استانهای کشور ارسال کردیم تا هر استانی که در حوزهٔ موسیقی مقامی و سنتی فعال است آلبومی با هزینهٔ دفتر موسیقی منتشر کند تا سرانجام منجر به تولید ۳۰ آلبوم شود. او متذکر شد: قرار است دو مکتب خانهٔ موسیقی نواحی در دو استان تشکیل شود که مقدمات آن فراهم شده و در حال انتخاب قطعی این دو استان هستیم. صدور مجوز موسیقی فیلمها میرزمانی در پایان درباره مصوبه جدید ارشاد برای صدور مجوز موسیقی فیلمها از سوی دفتر موسیقی، نیز توضیح داد: بدیهی است تمام فعالیتهایی که درحوزه دفترموسیقی انجام میگیرد، باید با اطلاع و مجوز دفترموسیقی باشد. البته درمورد بخشنامه اداره کل نظارت و ارزشیابی بیشتر ترانههای تیتراژ و موسیقی با کلام و اجراهای موسیقی زنده در فیلمهای سینمایی منظور است. 2 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 مهر، ۱۳۹۰ گزارشی از کنسرت بابک جهانبخش در برج میلاد تهران؛ رضا صادقی، بابک جهانبخش را از روی سن پائين كشيد جمعه شب همه آنهايي كه در سالن همايشهاي برج ميلاد حضور داشتند، شب با شكوهي را تجربه كردند. بابك جهانبخش در كنسرت شلوغش باز هم تواناييهاي خود را در اجراي زنده به تمام حاضران در سالن نشان داد. اين برنامه كه به دليل حضور غيرمترقبه سردار قاليباف، شهردار تهران در مجموعه اين برج و ناهماهنگيهايي كه ظاهرا پيش آمده بود، با يك ساعت تاخير در هر دو سانس شروع شد، اتفاقات و حاشيههاي رنگارنگي را روي سن و پشت صحنه برنامه داشت كه در اين گزارش سعي شده بيشتر به اتفاقات حاشيهاي پرداخته شود. يكي از غافلگيريهاي قبل ازشروع كنسرت، حضور مديربرنامههاي سابق محسن يگانه بود كه پس از مدتها دوري از صحنه برنامهگذاري كنسرت و كلا موسيقي، به اين عرصه بازگشته بود. او در مواجهه با خبرنگاران تحت هيچ شرايطي حاضر به گفتوگو درباره محسن يگانه نبود و ترجيح ميداد فقط درباره اين برنامه و بابك جهانبخش صحبت كند. در بك استيج چه خبر است؟ طبق معمول انبوهي از مهمانان و دور و بريهاي گروه در سالن پشت صحنه حضور داشتند كه شايد شاخصترين آنها كسي نبود جز رضا صادقي. اين خواننده به همراه محمد اسديان (يكي از مشاوران كارياش) و پرستو صالحي و سعيد مدرس دور يك ميز نشسته بودند. كري خوانيهاي صادقي با پرستو صالحي با محوريت تيمهاي محبوب قرمز و آبي پايتخت، همه نگاهها را به خود جلب كرده بود و هيچ كس نميتوانست در مواجهه با اين كري خوانيها، جلوي لبخندش را بگيرد. سعيد مدرس و اعضاي گروه «سون» هم از ديگر مهمانان برنامه بودند كه در پشت صحنه حاضر بودند. بر خلاف هميشه اين بار پذيرايي و امكانات در حد عالي و خوب بود و هيچكس از اين بابت ناراحتياي را از خود نشان نداد. روحيه بالاي بابك بابك به محض خروج از اتاق گريم به تكتك مهمانان خوشآمد گفت و با رويي باز از همه استقبال كرد. او در اين طور مواقع به شدت مبادي آداب است و از كوچك و بزرگ بابت حضور در اين برنامه تشكر كرد. لحظه مواجهه بابك و رضا صادقي از جمله بخش هاي ويژه بود كه همه نگاهها را سمت خود چرخاند. رضا براي بابك آرزوي بهترين اجرا را كرد و بهترين لحظه برنامه را قطعه «دوستت دارم» دانست. بابك هم با همان اخلاق مثبت هميشگي، از او بابت حضورش تشكر كرد. فلاش دوربين ها قطع نمي شد عكاسان و نماينده هاي رسانه ها بالاخره با وساطت خود جهانبخش توانستند به انجام وظيفه بپردازند و مشكلات آنها براي تهيه عكس و خبر تا حدودي حل شده بود. بازار عكس و گزارش داغ داغ بود و عكس دو نفره صادقي و جهانبخش بيشترين طرفدار را داشت كه فلاش دوربينها يك لحظه هم قطع نميشد. شاخه گلي براي بابك ! رضا صادقي دقيقا لحظهاي كه بابك ميخواست روي سن برود، در ورودي پشت صحنه، شاخه گلي را به بابك تقديم كرد و براي انرژي دادن به اين خواننده، او را در آغوش گرفت و گفت: «تو هميشه بهترين بودي و هستي. روي استيج سعي كن خودت باشي. مردم همه چيز را ميفهمند و شعور بالايي در درك متقابل دارند. آنها دوستت دارند و تو قطعا بهتريني...» رضا با اين جملهها به بهترين شكل ممكن به بابك انرژي داد تا او با انرژي تمام روي صحنه حاضر شود. سالن به هم ريخت قبل از شروع برنامه و زماني كه صادقي وارد سالن شد، حاضران به طرز قابل توجهي از اين خواننده استقبال كردند و به ابراز احساسات به او پرداختند. صادقي در رديف جلو نشست و به ابراز احساسات مردم پاسخ داد. باور كن بابك در ميان هياهوي جمعيت حاضر در سالن روي سن آمد و «باور كن» نخستين قطعهاي بود كه اجرا كرد. او و كل اركستر با پوشيدن لباسهايي يك فرم، نشان دادند كه چقدر براي بحث پوشش هماهنگ وقت و سليقه صرف كرده اند. «بيخودي»، «چي شده»، «افسانه»، «دوست دارم» و «تازگيا» جزو پرطرفدارترين قطعاتي بود كه جهانبخش به اجرا در آورد و با استقبال حاضران در سالن توام شد. هذيون، هذيون در تمام بخشهايي كه برنامه در حال اجرا بود، قطعه «هذيون» بيشترين درخواست اجرا را داشت. اين قطعه كه از كارهاي جديد اين خواننده محسوب مي شود، در آلبوم «زندگي من» براي اولين بار منتشر شده بود كه ظاهرا طرفداران فراواني پيدا كرده است. بيشترين همخواني از سوي حضارهم در قطعه «دوست دارم» بود كه مثل هميشه پرطرفدارترين قطعه اين خواننده بود. وقتي صادقي گريه كرد در اواخر برنامه رضا صادقي در برگه اي چيزي نوشت و دور و بريهاي اين خواننده آن را به جهانبخش رساندند. بابك با خواندن آن با لبخندي به صادقي اشاره كرد و پس از اتمام ترانهاش رو به جمعيت گفت: «مگر ميشود رضا صادقي چيزي بخواهد و ما آن را اجرا نكنيم. يك بار ديگر قطعه «دوست دارم» را به احترام رضاي عزيز ميخوانم و آن را تقديم ميكنم به همه دوستداران خودم كه همه چيزم را مديون آنها هستم». با شروع اين قطعه كه آخرين قطعه كنسرت هم بود، صادقي عليرغم مشكلات جسمياش، ايستاد و با چشماني گريان، تماشاگر اجراي با احساس جهانبخش شد. بابك هم با ديدن اين صحنه طاقت نياورد و در حالي كه غرق در خواندن ترانهاش بود، از روي سن پائين پريد و رضا را در آغوش گرفت تا سالن ميلاد منفجر شود و همه حاضران به صورت ايستاده به ابراز احساسات بپردازند. اين صحنه جزو معدود صحنههايي بود كه خواننده از روي سن پائين ميآمد و كسي را در آغوش ميگرفت. اين كنسرت بدون شك يكي از بهترين اجراهاي زنده امسال در سالن برج ميلاد بود كه جهانبخش با اقتدار و توانايي فراوان آن را به پايان رساند و طرفدارانش را راضي به خانه فرستاد. 4 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 مهر، ۱۳۹۰ فرزاد فرزین و «یانی» در حاشیه کنسرت بزرگ این موزیسین جهانی با هم دیدار کردند فرزاد فرزین در کنسرت ارمنستان یانی حضور یافت. این خواننده درباره این حضور و این برنامه میگوید: «تجربه بسیار جالبی بود و قطعا تا مدتها در ذهن من خواهد ماند. برنامه بینظیری که قطعا هیچ نقصی را در طول برنامه به خود ندید و همه چیز به شکل ایده آل به مخاطبان برنامه ارائه شد.» فرزین درباره گفتگو و جلسهای که با این موزیسین جهانی در هتل محلاقامتاش داشت، نیز گفت: «بیشتر در مورد فرهنگ و موسیقی ایران با او صحبت کردیم و جالب آنجا بود که یانی به شدت علاقمند به برگزاری کنسرت در ایران است و حتی برخی رایزنیها هم برای این اتفاق انجام شده بود ولی از قرار به دلایلی این اتفاق صورت نگرفته.» فرزین پس از بازگشت از این سفر به شدت درگیر آلبوم جدید خود «شلیک» شده که بنا بر گفتههای شرکت طرف قراردادش ظرف یکی دو ماه اخیر به صورت گسترده در بازار موسیقی سراسر کشور منتشر خواهد شد. گفتنی است عباس لطیفی رهبر ارکستر فرزین نیز هم در این برنامه در کنار این خواننده حضور داشت. لطیفی قرار است ظرف یکی دو ماه اخیر کنسرت بزرگی را در ایران برگزار کند و در آن مشهورترین قطعات جهانی یانی را به اجرا در آورد. این کنسرت با ارکستری ۶۰ نفره تدارک دیده شده که نوازندههای یانی هم با شنیدن این خبر اظهار تمایل کردهاند که در این برنامه به صورت افتخاری حضور داشته باشند. در این عکسها فرزاد فرزین و عباس لطیفی در کنار چارلی آدامز و مینگ فریمن دیده میشوند. 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده