رفتن به مطلب

محرومیت طولانی مدت از خواب، خطر آلزایمر را تشدید می كند


ارسال های توصیه شده

متخصصان دانشكده پزشكی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس آمریكا اعلام كرده اند كه بین كمبود خواب و افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر رابطه مستقیم وجود دارد.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان در آزمایشات خود دریافته اند یك نشانگر بیماری آلزایمر در طول روز در مایع مغزی – نخاعی افزایش یافته و با خوابیدن مقدار آن كاهش می یابد. همچنین این الگو در افراد جوان و سالم تر قوی تر از سالمندانی است كه اغلب دوره های خواب كوتاه تری دارند یا بیشتر در معرض خواب آشفته هستند.

 

به گزارش روزنامه یواس تودی، در این مطالعه متخصصان گزارش دادند كه افت و خیزهای طبیعی در میزان «آمیلوئید بتا» به عنوان نشانگر آلزایمر در مایع مغزی – نخاعی كه اطراف مغز و نخاع را احاطه كرده است در سالمندان به تدریج یكنواخت می شود. در افراد سالم میزان این ماده حدود ۶ ساعت پس از خواب به كمترین حد خود می رسد و ۶ ساعت پس از حداكثر مدت زمان بیداری به بیشترین میزان می رسد.

 

متخصصان می گویند هرچند این ارتباط در بروز آلزایمر فعلا در حیوانات آزمایشگاهی شناسایی شده و در انسان ثابت نشده است اما می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

 

این مطالعه در نشریه آنلاین آرشیو نورولوژی منتشر شده است.

 

منبع: آفتاب

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...