رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

واگن دریل wagon drill

 

واگن دریل نوع دیگری از سیستم حفاری ضربه ای است که چالزن ازطریق تسمه ها (chain feed) به دکل نصب گردیده و به صورت خشاب وار بر روی دکل بالا و پایین می شود و مجموعه ی دکل و چالزن بر روی ارابه ی دو یا سه چرخ لاستیکی سوار گردیده اند که به همین دلیل به آن واگن دریل می گویند.

 

crawler_drill1.gif

 

 

واگن دریل با زاویه های مختلف می تواند چال حفر کند در مجموع حفر چال با واگن دریل در مقایسه با انواع چکشهای حفاری در شرایط یکسان از نظر سنگ با سهولت و کیفیت بهتری صورت می گیرد . از واگن دریل می توان برای حفر چالهایی با عمق تا 45 متر (150 فوت) و قطر تا 2/1 4 اینچ برای سنگهای نیمه سخت و سخت استفاده کرد . اما به طور رایج عمق چالهایی که با واگن دریل حفاری می شوند تا 9 متر ( 30 فوت) است طول لوله حفاری با توجه به نوع ایجاد کننده ی تراست و واگن دریل متفاوت است.

بعضی از واگن دریل ها پایه های زنجیری دارند . علت استفاده از پایه های زنجیری ، سرعت در انتقال آنها بخصوص در شرایط صعب العبور است . این نوع واگن دریل ها قادر هستند چالهایی با قطر تا 6 اینچ (15 متر ) را حفاری کنند.

آن دسته از واگن دریل ها را که پیش از یک چالزن دارند را جامبو دریل (jumbo-drill ) می نامند که در سرعت عملیات بسیار موثراند. و در حفر تونل غالبا از آنها استفاده می شود .

باید توجه داشت که آنچه تاکنون از انواع سیستم های حفاری ضربه ای ذکر شد آن گروهی بودند که به کمک آنها می توان چالهایی با قطر و عمق کم حفاری کرد . و ضربه زن آنها در بیرون از دهانه چال قرار دارد.(S-M-D ) از این نظر این گروه با D-T-H که ضربه زن آنها پشت مته و در چال قرار دارد متفاوت هستند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...