رفتن به مطلب

آیا با ازدواج موقت موافقید؟  

33 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. آیا با ازدواج موقت موافقید؟

    • 6
    • 27


ارسال‌های توصیه شده

ارسال شده در

سر کلاس حقوق خانواده بودم

استاد داشت موضوع جذاب نکاح رو توضیح می داد که :

ما دو مدل نکاح داریم

  1. نکاح دائم
  2. نکاح موقت یا منقطع یامتعه!!

یه چیزی برام خیلی جالب بود اونم نکاح موقت که مخصوص و فقط مخصوص شیعه هاست! سنی ها اینو ندارند!

غربی هام که مبرهنه دیگه!

 

در تعریف این نکاح در کتاب قانون مدنی!! اومده که:

نکاحی که برای مدت معینی منعقد شده و با پایان مدت این نکاح قطع می شود(حد اقل مدت زمان ۱ ساعت و یا حتی ۵ دقیقه هم هست!!:w58:)

 

کاملا مشخصه که هدف از این نکاح چیه

حالا می خوام بدونم به نظر شما نکاح موقت خوبه یا بد؟

باهاش موافقین یا مخالف و چرا اونوقت!!

  • Like 29
  • پاسخ 56
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

ارسال شده در

والا من تو دوران لیسانس یه استاد درس عمومی داشتم

آخوند بوود ولی خیلی بارش بوود

می گفت خیلی ثواب داره

و برخی چیزایی در موردش رو گفت که ما فک نمی کردیم...

حتی می گفت اگر دنبال مکان هم بودیم بیاین پیش خودم!!! من هم ثواب می برم! یه چندتا بچه ها رفته بوودن! هم صیغه رو خونده بوود هم بهشون جا داده بوود.

شرایط آسونی داره اما متاسفانه برخی ها به دروغ شرایطش رو سخت کردند.

کلا چیزه خوبیه!

ما که بهره نبردیم از این فیض! انشاءالله شما...

البته ما ایرانی ها هنوز خیلی مونده به درک صحیحی از روابط برسیم حالا چه روابط اجتماعی و چه جنسی.

من با این قضیه موافقم

  • Like 9
ارسال شده در

طرفین راضی باشن فک نکنم مشکل خاصی باشه

رفع نیازه

نیاز جنسی .....به عنوان دومین نیاز انسان

حالا تو ایران صیغه محرمیت خوندن رنگ و بوی مذهبی بهش میده وگرنه تو همه جای دنیا هست ....خارجکی ها هم معشوقه دارن

کلا من راضی تو راضی غلط کرد آقای ناراضی:texc5lhcbtrocnmvtp8

البته بنده هیچ وقت سراغ همچین کار هایی نرفتم و نمیرم....بچه + تمام کمال:دی

اروتیک از عشق منتج شده باشه خیلیی بهتر از هوسه:icon_redface:

  • Like 15
ارسال شده در

من انقدر که از بحث تعدد زوجین متنفرم از صیغه متنفر نیستم.

 

حالا شرع اومده یه قانونی رو برای ازدواج موقت وضع کرده ولی به نظرم هیچ نیازی نیست در دنیای امروز کسی که میخواد با دیگری همبستر بشه صیغه بخونه و اینا...

 

همون رضایت قلبی طرفین کافیه.

 

به نظرم یه سری از احکام باید در عصر خودش باقی بمونه و در دنیای امروز خنده دار به نظر میرسه.

 

مثلا فرض کنید یک نفر آدم متاهل میره شخص دیگه ای رو برای ساعتی صیغه میکنه تا باهاش همبستری کنه و بعدم هیچ ایراد اخلاقی و شرعی بهش وارد نمیشه. خدا هم ازش راضیه. خوب این کجاش با اخلاقیات همخوانی داره؟ این جز هرزگی چیز دیگه ای هست؟ حالا چون شرع در شرایط خاصی اومده یه قانونی رو وضع کرده که گره گشای مردمانی محدود شده در زمان و مکان خاص باشه نباید برای رسیدن به مطامع شخصی از این حکم سوء استفاده کرد. وقتی چند همسری نقض حقوق بشر به حساب میاد چرا آخه باید کلاه شرعی سر خودمون بزاریم. مگه انسان عقل نداره که باید در چنین مسئله ساده ای بریم سراغ حکمت های 1400 سال پیش؟

 

کافیه یه مقدار مشاهده و تفکر من باب این موضوع صورت بگیره. این قضیه به نظر شخص من کاملا مردود حساب میشه. چرا برای افراد مجرد و چه برای افراد متاهل.

 

میگن صیغه کلی حکم داره و کلی فایده. مثلا یکیش عده نگه داشتن اون زن هست. برای اینکه تکلیف فرزند احتمالی که متولد میشه مشخص باشه. خوب الان که بلافاصله مشخص میشه اون خانم باردار شده یا نه. با یه آزمایش ساده که همه میتونن انجام بدن. ضمن اینکه آزمایش دی ان ای همه چیزو مشخص میکنه. پس چه نیازی هست که طرف بره صیغه بکنه و بعدم عده نگه داره تا معلوم شه باردار هست یا نه. و اینکه این بچه مال کیه.

 

همونطور که گفتم یه حکمی بوده که در زمان و مکانی خاص چاره گشای قومی شده. حالا دلیل نمیشه اینو به بشر امروزی هم تحمیل کرد و ازش بخوایم کورکورانه بپذیره.

  • Like 11
ارسال شده در

چند روز پیش با یه آدم مذهبی صحبت میکردم به این نکته اشاره کرد. بحث رو از تعدد زوجین پیامبر و ... شروع کرد.

واقعاً دیدم رو نسبت به چند همسری قلقلک داد. منم متنفر بودم از این پدیده و کماکان هم هستم. می گفت اسلام سرکوب جنسی رو درست نمیدونه واسه همینم صیغه رو مجاز کرده اما اونم برای شخصی که واقعاً یا توان ازدواج نداره یا تو شرایط همبستری با همسرش نیست. میگفت برای اون خانم هم خوبه، اتفاقاً ثواب هم داره.

ولی متاسفانه یه عده هستن همه شرایط موجوده و چند تا زن دارن که این اصلاً درست نیست.

خلاصه میگفت فکر نکنید پیامبر واسه هوسش چند تا زن داشته و ...

  • Like 6
ارسال شده در

این بحث خیلی پیچیدست

 

نه می شه گفت نه مطلق

 

نه می شه گفت اره مطلق

 

ما همیشه چوب فرهنگ اشتباهمونو می خوریم

 

هر چیزی اگه درست استفاده بشه یا بی خطر می شه یا کم خطر... :whistle:

 

کلا چون جنبه ملت یکم پایینه

 

تا جنبه بالا نره نمی شه فعلا گفت که این طرح خوبه... من نبودشو رو به بودنش ترجیح می دم... :thumbsdownsmiley:

  • Like 9
ارسال شده در

آخه یعنی چی؟؟یه ساعت یه جمله عربی بخونی به خاطر ...... چه فرقی با همبستر شدن با یه روسپی یا روسپی گری داره؟؟توجیه دین واسه این موضوع چیه واقعا؟؟

 

من فکر میکنم اگه دو نفر تو رابطه خودشون به این توافق و رضایت رسیدند که از روی علاقه و شناخت با هم رابطه ای هم داشته باشن و اگه عواقب یا تبعاتی هم داشته باشه خودشون به عهده بگیرن خیلی انسانی تر و شرافتمنداته تره تا نگاهی صرفا جنسی به ارتباط دو جنس مخالف....

  • Like 15
ارسال شده در

خوبه حداقلش اينه كه يك ارتباط قانوني برقرار ميشه و ترس و استرس طرفين كمتر ميشه

جامعه كه ما رو از لحاظ جنسي بيمار و عقده اي بار اورده نياز به همچين قوانين ازاد تري داره ولي بازم مثل هر مسله ديگه اي بايد براي به وجود اوردن اين ازادي اموزش ها و فرهنگ سازي هاي لازم را انجام بدن بايد از اون حالت سنتي بيرونش بيارن

متاسفانه اينا ميگن همچين كاري ازاده اما چون اموزش ندادن چون با اصل ارتباط برقرار كردن مشكل دارن چون متعصبانه برخورد ميكنن چون به مسايل جنسي به ديد حيواني نگاه ميكنن ...كمتر كسي تو جامعه ما به خودش اجازه ميده طرفش بره

  • Like 6
ارسال شده در

منم کلا مخالفم

با هر چیز موقتی مخالفم

رابطه ای که نه پشتوانه مالی داره نه عاطفی نه ..............

به نظرم کسایی که وارد همچین رابطه ای میشن مشکلشون خیلی عمیق و پیچیده س و این رابطه هیچ دردی از مشکل اونا دوا نمیکنه

  • Like 8
ارسال شده در
منم کلا مخالفم

با هر چیز موقتی مخالفم

رابطه ای که نه پشتوانه مالی داره نه عاطفی نه ..............

به نظرم کسایی که وارد همچین رابطه ای میشن مشکلشون خیلی عمیق و پیچیده س و این رابطه هیچ دردی از مشکل اونا دوا نمیکنه

دقیقا موضوع همون پشتوانه عاطفیه...رابطه جنسی ای که تکیه گاه عاطفی درش معنا نداشته باشه در دراز مدت به جای نتیجه مثبت برای فیزیک و روان فرد ، او رو دچار معضلات روحی و روانی زیادی میکنه که کمترینش تنوع طلبی بی حد و حصر جنسیه....

  • Like 8
ارسال شده در
خوبه حداقلش اينه كه يك ارتباط قانوني برقرار ميشه و ترس و استرس طرفين كمتر ميشه

 

قانونی‌؟ این صیغه میتونه هیچ جا ثبت نشه فقط خونده بشه:ydm47612zsesgift969

  • Like 4
ارسال شده در
دقیقا موضوع همون پشتوانه عاطفیه...رابطه جنسی ای که تکیه گاه عاطفی درش معنا نداشته باشه در دراز مدت به جای نتیجه مثبت برای فیزیک و روان فرد ، او رو دچار معضلات روحی و روانی زیادی میکنه که کمترینش تنوع طلبی بی حد و حصر جنسیه....

می دونی وقتی دقیق بهش فکر می کنی می بینی وقتی کسی راضی به همچین کاری می شه در واقع دنبال عاطفه و این جور چیزا نیست فقط می خواد خودشو ارضا کنه

بعد بحث این پیش میاد که عذاب وجدان بگیره و احساس گناه و این حرفا بهترین راه در رو می شه چی؟

میشه انداختن تقصیر گردن یکی دیگه!

خوندن یه آیه نیم خطی و سپردن همه افکار بعدش به این که خب اسلام شیعه اینو گفته!

منم که مسلمون و...

 

والا من تو دوران لیسانس یه استاد درس عمومی داشتم

آخوند بوود ولی خیلی بارش بوود

می گفت خیلی ثواب داره

 

شرایط آسونی داره اما متاسفانه برخی ها به دروغ شرایطش رو سخت کردند.

شرایطش سخت شده؟

چه سختی ای پیدا کرده؟:ydm47612zsesgift969

در این مورد نمیتونم با قطعیت نظر بدم،چون الان درگیر یک کلنجار جهان بینی با خودم هستم.

 

که اگر دو نفر با هم دوست بودند، تا چه حد میتوانند به هم نزدیک شوند و ارتباطشون خوبه یا بد.

 

 

اگر به این نتیجه رسیدم که در دوستی محدودیتی نیست و رابطه خوبه، خواهم گفت متعه بد است.

اگر به این نتیجه رسیدم که در دوستی محدودیتی هست و رابطه بده، خواهم گفت متعه خوب است. :JC_thinking:

من فقط به یه تضاد رسیدم چرا از حرفات:ws38:

داری می گی اگه تو دوستی رابطه باشه نباید سراغ صیغه رفت؟

اگه تو دوستی رابطه نباشه باید سراغ صیغه رفت؟

یعنی منظورت با کسی غیر از دوستته؟

خوبه حداقلش اينه كه يك ارتباط قانوني برقرار ميشه و ترس و استرس طرفين كمتر ميشه

جامعه كه ما رو از لحاظ جنسي بيمار و عقده اي بار اورده نياز به همچين قوانين ازاد تري داره ولي بازم مثل هر مسله ديگه اي بايد براي به وجود اوردن اين ازادي اموزش ها و فرهنگ سازي هاي لازم را انجام بدن بايد از اون حالت سنتي بيرونش بيارن

متاسفانه اينا ميگن همچين كاري ازاده اما چون اموزش ندادن چون با اصل ارتباط برقرار كردن مشكل دارن چون متعصبانه برخورد ميكنن چون به مسايل جنسي به ديد حيواني نگاه ميكنن ...كمتر كسي تو جامعه ما به خودش اجازه ميده طرفش بره

دقیقا

اون آیه یه جورایی این ترس و استرس رو کم می کنه اما به نظرم بار قانونی بهش نمی ده

هر چی با خودم فکر می کنم که خوندن نیم خط قبل از یه رابطه اونو حلال و نخوندنش حرام می کنه؟ :ydm47612zsesgift969 سنگینه برام

  • Like 5
ارسال شده در

من فقط به یه تضاد رسیدم چرا از حرفات:ws38:

داری می گی اگه تو دوستی رابطه باشه نباید سراغ صیغه رفت؟

اگه تو دوستی رابطه نباشه باید سراغ صیغه رفت؟

یعنی منظورت با کسی غیر از دوستته؟

 

صیغه یک لاپوشانی همین ارتباط های پنهان است....

در جامعه مسلمانان که آستانه تحریک مومنین هم بسیار پایین است به خاطر محدودیت های شدید اعمالی از سوی حکومت ها،صیغه یک قرص زیر زبانی است.

  • Like 6
ارسال شده در
سر کلاس حقوق خانواده بودم

استاد داشت موضوع جذاب نکاح رو توضیح می داد که :

ما دو مدل نکاح داریم

  1. نکاح دائم
  2. نکاح موقت یا منقطع یامتعه!!

یه چیزی برام خیلی جالب بود اونم نکاح موقت که مخصوص و فقط مخصوص شیعه هاست! سنی ها اینو ندارند!

غربی هام که مبرهنه دیگه!

 

در تعریف این نکاح در کتاب قانون مدنی!! اومده که:

نکاحی که برای مدت معینی منعقد شده و با پایان مدت این نکاح قطع می شود(حد اقل مدت زمان ۱ ساعت و یا حتی ۵ دقیقه هم هست!!:w58:)

 

کاملا مشخصه که هدف از این نکاح چیه

حالا می خوام بدونم به نظر شما نکاح موقت خوبه یا بد؟

باهاش موافقین یا مخالف و چرا اونوقت!!

 

نکاح موقت خوبه و لی اگر برای دختر پسرا ازاد باشه نه برای اقا خانوماbiggrin.gif

  • Like 5
ارسال شده در

من که مخالف صد درصدم

  • Like 3
ارسال شده در

خيلي از بچه ها به اين موضوع اشاره كردن كه صيغه براي رفع نياز جنسيه

خب البته اينطور هست ولي پدر خدابيامرز من كه توي دادگستري كار ميكرد و با قضات زيادي صحبت ميكرد ميگفت صيغه اي كه به قصد زنا باشه يا تنها براي رفع نياز جنسي باشه حرامه مثل كسايي كه فقط واسه چند روز صيغه ميكنن

صيغه به خودي خود مشكلي نداره فقط فرهنگه يه عده اي خيلي پايينه و ازين مسائل ديني به نفع خودشون استفاده ميكنند

  • Like 5
ارسال شده در
خيلي از بچه ها به اين موضوع اشاره كردن كه صيغه براي رفع نياز جنسيه

خب البته اينطور هست ولي پدر خدابيامرز من كه توي دادگستري كار ميكرد و با قضات زيادي صحبت ميكرد ميگفت صيغه اي كه به قصد زنا باشه يا تنها براي رفع نياز جنسي باشه حرامه مثل كسايي كه فقط واسه چند روز صيغه ميكنن

ببخشید اگه واسه رفع نیاز جنسی نیست پس واسه چیه؟؟:w58:

  • Like 5
ارسال شده در

من بشخصه مخالف سر سخت صیغه ام.اصلا خوشم نمیاد .اخه صیغه فقط و فقط یه معنی میده .بنظرم صیغه یه نوع کلاه شرعیه.

  • Like 6
ارسال شده در

متاسفانه يه چيز بيخود فقط اينجا باب ميشه حكايت دوگانه سوز شدن اتومبيل ها كه گاز هم مصرف بشه

 

خيلي خنده داره چون مشخصه اصلي ترين نگاه ازدواج موقت چيه بهره وري جنسي يه جور استفاده بدون هزينه و مسئوليت براي افرادي خوب ميشه كه راحت طلب هستند عده اين قضيه رو با ازادي جنسي ولي خارج از فساد اخلاقي اشتباه ميگيرن

معمولا در كشورهاي پيشرفته اين چيزها نيست

 

ازدواج موقت به نظر بنده يعني اخلاق هيچ كاربردي نداره و تو جيح كردن بهره وري جنسي

  • Like 5
ارسال شده در

من هم متنفرم از این نکاح/ دلیلش هم دوست ندارم بگم اصلا نمی خوام در موردش حرف بزنم

ای خداااااااااااا حالم بد شد یکی کمک کنه

  • Like 4

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • اضافه کردن...