رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

871_934.png

شهر مقدس مشهد بعنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان در شمال شرقی استان خراسان رضوی بین دو رشته کوه هزار مسجد درشمال و بینالود درجنوب قرار دارد. مساحت این شهر 270 کیلومتر مربع و طبق سرشماری سال1385جمعیت آن 2/5 میلیون نفر می باشدکه نیمی از جمعیت استان را تشکیل می دهد. وجود بارگاه ملکوتی هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحـّیه والثناء) و سایر جاذبه های توریستی موجب گردیده سالانه بالغ بر 20 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط جهان به این شهر عزیمت نمایند.

مطالعات جامع حمل و نقل شهر مشهد بین سالهای 73 تا 78 و مطالعات توسعه شبکه حمل و نقل ریلی بین سالهای 81 و 83 توسط پژوهشکده حمل و نقل دانشگاه صنعتی شریف صورت پذیرفت. بر اساس این مطالعات مشهد نیازمند 4 خط مترویی می باشد که این مطالعات در شورای ترافیک استان تصویب و در جلسه پنجاه و دوم شورایعالی ترافیک شهرهای کشور در تاریخ 23/3/83 مطرح گردیده است. با توجه به وجود شهرهای جدید همچون گلبهار در شمال و بینالود در جنوب، پس ازانجام مطالعات، توسعه خطوط مترو به این شهرهای جدید نیز پیش بینی و مراحل تصویب خط مشهد- گلبهار در جلسه شصت و دوم شورایعالی ترافیک در تاریخ 2/12/84 و مراحل تصویب خط مشهد – بینالود در جلسه شصت و هفتم شورایعالی ترافیک در تاریخ 25/2/86 به انجام رسید.

عملیات اجرایی خط 1 در اواسط سال 1379 آغاز گردید. احداث مسیر بخش اول خط یک قطار شهری مشهد (از وکیل آباد تا میدان نخریسی) نیز در سال 1386 به پایان رسیده و طبق قراردادی که با شرکت CRC منعقد گردیده است کار ساخت واگنها در دست انجام می باشد. بهره برداری از این خط در اسفند ماه سال 1389 با سرفاصله زمانی 30 دقیقه آغاز گردید و پیش بینی می­شود با تکمیل واگنهای این خط تا بهمن ماه سال 1390 سرفاصله زمانی به 5 دقیقه کاهش یابد.

احداث ادامه مسیر خط 1 (میدان نخریسی تا فرودگاه شهید هاشمی نژاد) نیز در تاریخ 23/3/83 به تصویب شورایعالی ترافیک رسید و در مرحله برگزاری مناقصه می باشد.

خط 2 قطار شهری مشهد در جلسه شصت و هفتم شورایعالی ترافیک در تاریخ 25/2/86 ، به طول 14 کیلومتر و تعداد 12 ایستگاه به تصویب رسید و در حال حاضر در دست اجرا می باشد.

لینک به دیدگاه

داداش اشتب کردی

 

تاریخچش برمی گرده به زمان ماموت ها:hrqr6zeqheyjho1f9mx

 

بخوره تو سرشون قطار شهری که ساختن :ubhuekdv133q83a7yy7

 

وقتی نشه ازش استفاده کرد به هیچ دردی نمی خوره :banel_smiley_4:

 

بمیرن با این ایستگاه زدن، رفتن جاهای پرت کم رفت و آمد ایستگاه زدن دیوونه ها.....:w74:

لینک به دیدگاه
داداش اشتب کردی

 

تاریخچش برمی گرده به زمان ماموت ها:hrqr6zeqheyjho1f9mx

 

بخوره تو سرشون قطار شهری که ساختن :ubhuekdv133q83a7yy7

 

وقتی نشه ازش استفاده کرد به هیچ دردی نمی خوره :banel_smiley_4:

 

بمیرن با این ایستگاه زدن، رفتن جاهای پرت کم رفت و آمد ایستگاه زدن دیوونه ها.....:w74:

دیگه بدتر از آزادراه تهران شمال که نیست:w12:

لینک به دیدگاه
دیگه بدتر از آزادراه تهران شمال که نیست:w12:

 

 

 

چراهم

 

خیلی هم بدتر تر

 

بیا ببین وحشت برت می داره

 

وقتی یک عده که هنوز فرنگ قطار شهری رو ندارن حمله کنن 2xg0bastd3i56p1iuiur.gif

لینک به دیدگاه

تو تهران که 10 ساله مترو اومده هنوز فرهنگش جا نیافتاده وای جاهایی که تازه میاد :icon_pf (34):

شنیدم تو مشهد یه دونه قطار دارن صبح میره عصر برمیگرده

درسته؟:ws52:

لینک به دیدگاه
تو تهران که 10 ساله مترو اومده هنوز فرهنگش جا نیافتاده وای جاهایی که تازه میاد :icon_pf (34):

شنیدم تو مشهد یه دونه قطار دارن صبح میره عصر برمیگرده

درسته؟:ws52:

 

 

نه یه دونه که نه

 

یه چار پنش تا هستن

 

که هی میرن هی میان

نارندهاش ژاپنی چینی ان

 

اولا دو سه ساعت بیشتر کار نمی کردن در روز

الان بیشتر شده:hrqr6zeqheyjho1f9mx

 

من که تا حالا سوار نشدم.... :banel_smiley_4:

وقتی از روی فروشگاه های زیر زمینی رد می شه

همچی می لرزه که می گی الانه همه چی پودر شه.... :babygirl:

لینک به دیدگاه
فروشگاههای زیرزمینی یا فروشگاههای روی زمین؟:4chsmu1:

خوبه از زیر حرم رد نیمشه:icon_pf (34):

 

اطراف دانشگاه فردوسی یک سری فروشگاه های بزرگ زیر زمینی به نام فمیلی و .... ساختن که زیر زمین قرار داره..... :w02:

لینک به دیدگاه

اطراف دانشگاه فردوسی یک سری فروشگاه های بزرگ زیر زمینی به نام فمیلی و .... ساختن که زیر زمین قرار داره..... :w02:

خط 1 هست درسته؟

کدوم قسمت خط یکه این فروشگاهها؟

لینک به دیدگاه
خط 1 هست درسته؟

کدوم قسمت خط یکه این فروشگاهها؟

 

 

آده

 

روبه روی دانشگاه فردوسی

 

زیر بلوار وکیل آباد

روبه روی پارک ملتم هست

پر تردد و شلوغ

 

یه جورایی مرکز فروش گوشت هست

یه فروشگاه بزرگ به اسم فمیلی داره که توش از شیر مرغ هس تا جون آدمیزاد hrqr6zeqheyjho1f9mx8.gif

اونجا به عالمه صندلی واسه نشستنم هست

با سوپرهای کوچولو... %2850%29.gif

 

با اینکه بزرگه ولی یه کوچولو کثیفه و طراحی چشم اندازش زشت.....

لینک به دیدگاه

در شهر مقدس مشهد در شمال شرقی استان خراسان رضوی روزانه 3.5میلیون نفر جابه‌جا می‌شوند، این میزان طی 10 سال آینده به 5 میلیون جابجایی در روز می‌رسد.

 

بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل شهر مشهد و مطالعات توسعه شبکه حمل و نقل ریلی توسط پژوهشکده حمل و نقل دانشگاه صنعتی شریف، مشهد نیازمند 4 خط مترو است. حتی توسعه خطوط مترو به شهرهای جدیدی چون گلبهار در شمال و بینالود در جنوب نیز پیش‌بینی و مراحل تصویب آن نیز سپری گردیده است.

 

 

 

4 خط مترو به طول 74 کیلومتر برای مشهد پیش‌بینی شده است:

 

خط یک: فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد به وکیل‌آباد، 25کیلومتر از شرق به غرب و برعکس

 

مسیر خط 1 قطار شهری مشهد از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد تا انتهای بلوار وکیل‌آباد 25 کیلومتر را در بر می‌گیرد، عملیات اجرایی 19 کیلومتر از این مسیر (نخریسی به وکیل آباد) از آذر ماه سال 1379 آغاز گردیده است، 5/10 کیلومتر به صورت زیرزمینی در تونل کم‌‌ عمق و 5/8 کیلومتر در مسیر همسطح طی خواهد شد. این خط در میدان تقی آباد (ایستگاه شریعتی) خط دو را قطع می‌کند.

 

خط دو: رضاشهر به طبرسی شمالی، به طول حدود 14 کیلومتر (از جنوب به شمال و برعکس)

 

مسیر خط 2 قطار شهری مشهد از انتهای طبرسی شمالی پایین روستای کشف شروع می‌شود و به بسیاری از مراکز پرجمعیت آن منطقه سرویس‌دهی مستقیم دارد.

 

بعضی از مراکز جمعیتی مجاور که عمدتا طبقات محروم در آنجا ساکن هستند با طی کمترین فاصله به یکی از ایستگاه‌های خط 2 دسترسی خواهند داشت و در ادامه پس از قطع کمربندی صد متری (بزرگراه بسیج) این خط از منطقه طلاب و با فاصله اندکی از چهار ‌راه مقدم طبرسی عبور خواهد کرد و سپس به میدان راه‌آهن و به میدان شهدا ادامه مسیر خواهد داد.

 

در ادامه این خط با عبور از میدان سعدی و میدان تقی‌آباد ضمن عبور از ایستگاه تقاطعی با خط یک دسترسی ویژه‌ای به زیست‌خاور خواهد داشت و در نهایت ایستگاه آخر خط مذکور با عبور از پارک کوهسنگی در میدان فضل بن شاذان (جام عسل) خاتمه می‌یابد.

 

خط سه: شهرک ابوذر تا قاسم آباد به طول حدود 24 کیلومتر (از جنوب شرق به شمال غرب و برعکس)

 

خط 3 قطار شهری از ترمینال اتوبوسرانی در انتهای خیابان امام رضا (ع) و تا فلکه آب و صحن جامع رضوی ادامه داشته و با عبور از چهار‌‌ راه خسروی چهارراه شهدا به میدان شهدا می‌رسد. در این مسیر نیز بیشترین سرویس را به زائرین محترم امام رضا (ع) و اقشار متوسط ارائه می‌نماید. سپس خط تا میدان فردوسی ادامه می‌یابد و در میدان جانباز و از طریق بولوار جانباز به بزرگراه امام علی و سپس با طی تمام مسیر امامیه به اراضی امامیه رسیده و آخرین ایستگاه در محل احداث ترمینال جدید اتوبوسرانی برون شهری غرب مشهد، خواهد بود.

 

در این خط طول مسیر 19 کیلومتر شرق به غرب و برعکس بوده و دارای 22 ایستگاه شامل 11 ایستگاه زیرزمینی و 11 ایستگاه همسطح است. حداکثر سرعت قطار 80 کیلومتر در ساعت بوده و متوسط سرعت 36 کیلومتر در ساعت است. همچنین ظرفیت جابجایی مسافر تا 20000 نفر در ساعت در هر جهت در نظر گرفته شده و مساحت اراضی 46 هکتار است.

 

خط چهار : شهرک شهید رجایی به خواجه ربیع به طول حدود 14 کیلومتر (از شرق به شمال و برعکس)

 

خط 4 قطار شهری مشهد از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سمت حرم مطهر از ضلع شمالی حرم مطهر عبور کرده و از میدان مصلی به سمت قلعه ساختمان و جاده سرخس طی مسیر خواهد کرد. این خطوط پس از احداث و بهره‌برداری بیشترین خدمت را به اقشار متوسط و محروم مشهد خواهد نمود ضمن این که با عبور دو خط از دو سمت حرم مطهر بهترین دسترسی به حرم مطهر را برای زائران و مجاوران فراهم خواهد داشت.

 

قرارداد مربوط به خرید واگن‌های مترو مشهد با کشور چین نیز منعقد شده است. بیشتر قطعات استاندارد اروپا را داشته و در چین مونتاژ می‌شوند.

 

خط یک مترو مشهد شامل سه قطار و هر یک دارای 20 واگن و در مجموع 60 واگن است.

لینک به دیدگاه

آشنایی با مترو تورنتو - کانادا

یش از یک میلیون نفر با مترو تورنتو سفر می‌کنند

 

مترو تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا دارای 4 خط به طول 68.3 کیلومتر و 69 ایستگاه است.

 

این مترو در 30 مارس 1954 با 12 ایستگاه در خیابان "یانگ استریت" افتتاح شد. طول این خط 7.4 کیلومتر و سرعت قطارها حداکثر 32 کیلومتر در ساعت بود.

Torentom9-0911-sh.jpg

خطوط مترو:

 

خط u شکل از شمال به جنوب امتداد داشته، 32 ایستگاه و 31 کیلومتر وسعت دارد.

 

خط غرب به شرق سبز به طول 27.5 کیلومتر، 31 ایستگاه دارد و به موازات دریاچه اونتاریو است.

 

خط کوتاه غرب به شرق بنفش 5 ایستگاه و 6.3 کیلومتر است.

 

و خط آبی 6.4 کیلومتر وسعت دارد.

 

 

 

ساعت کار:

 

ساعت کار مترو از 6 صبح الی 1:30 بعدازظهر است و در روزهای یک‌شنبه 9 صبح می‌باشد.

 

حوادث:

 

از جمله حوادث مترو تورنتو در اوت 1995 نقص فنی در قطار خط "یانگ یونیورسیتی اسپادینا" بود که 3 کشته و 100 زخمی به جا گذاشت و موجب شد مسئولان توجه خود را بیشتر بر روی ایمنی متمرکز کنند تا سرعت ساخت.

 

حادثه دیگر در بیش از 50 سال تاریخ مترو تورنتو، تولد یک نوزاد در 6 فوریه 2006 بود که تا چند روز تیتر اول مطبوعات را به خود اختصاص داد.

 

ایستگاه‌ها:

 

بعضی ایستگاه‌ها بسیار شلوغ بوده، روزانه 90.000 -70.000 نفر در آن‌ها تردد دارند.

 

نام‌گذاری بیشتر ایستگاه‌ها بر اساس نزدیک‌ترین جاده به مترو یا اماکن عمومی مانند موسسات و کلیساهاست.

 

نصب درهای محافظ در ایستگاه‌ها از اقدام به خودکشی جلوگیری می‌کند. باز و بسته کردن درها و اطمینان از سوار شدن مسافران به عهده مامور قطار است.

 

با گذشت زمان سیستم حمل‌ونقل تورنتو تبدیل به گالری هنر شده است. ده‌ها اثر هنری در مسیر مترو و تراموای شهری به چشم می‌خورد.

 

نقاشی‌هایی با 10.000 قطعه کاشی، خاتم‌کاری با صدف در بعضی سکوها و تصاویری از پشت سر آدم‌ها روی کاشی دیوارها قابل توجه است.

 

 

 

تسهیلات:

 

نصب 66 آسانسور، 294 پله‌برقی و احداث 28 پارکینگ با ظرفیت 14.136 اتومبیل از جمله تسهیلات مترو تورنتو است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...