رفتن به مطلب

پیشرفت 53 درصدی اجرای نخستین نیروگاه زمین گرمایی خاورمیانه


ارسال های توصیه شده

وزارت نیرو اعلام کرد:

پیشرفت 53 درصدی اجرای نخستین نیروگاه زمین گرمایی خاورمیانه

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سبزپرس – گروه انرژی های نو: نخستین نیروگاه زمین گرمایی خاورمیانه که هم اکنون در شهرستان مشگین شهر استان اردبیل در حال اجراست، 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

به گزارش سبزپرس، «مجید نامجو» وزير نيرو عصر چهارشنبه (23 شهریور) در ادامه بازديد از طرح هاي صنعت آب و برق استان اردبيل، از نيروگاه زمين گرمايي شهرستان مشكين شهر بازديد كرد.

اين نيروگاه 55 مگاواتي با پيش بيني 13 چاه در 15 كيلومتري جنوب شهرستان مشكين شهر در ارتفاع دو هزار و 800 متري دامنه سبلان قرار دارد.

عمليات اجرايي نيروگاه زمين گرمايي مشكين شهر از سال 78 آغاز شده است و افزون بر توليد برق، در ساخت استخر پرورش ماهي و نگهداري از گلخانه ها و تامين آب گرم منازل مفيد خواهد بود.

همچنين در اين نيروگاه آب از طريق لوله به زير زمين تزريق شده و با گرماي 250 تا 500 درجه، آب به بخار تبديل شده و اين بخار به سطح زمين باز مي گردد و باعث گردش توربين بخار مي شود.

اين نيروگاه در منطقه گردشگري سبلان قرار دارد و افزون بر حفظ محيط زيست منطقه به افزايش ظرفيت هاي گردشگري استان كمك خواهد كرد.

بر اساس اين گزارش، در انتهاي بازديد وزير نيرو از نيروگاه زمين گرمايي مشكين شهر، مشاور و پيمانكار طرح توضيحاتي را در زمينه ویژگی های پروژه و روند اجراي آن ارايه داد.

براساس اعلام مسئولان سازمان انرژی های نو ایران (سانا)، عملیات اجرایی نیروگاه زمین گرمایی مشکین شهر هم اکنون 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در زمان حاضر بخش حفاری این نیروگاه 100 درصد و بخش نیروگاه آن با قرار گرفتن در مرحله برگزاری مناقصه پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...