رفتن به مطلب

شما اگر مدیر شرکت ساندیس بودید چه می کردید؟!!!


ارسال های توصیه شده

ساندیس این برند بی سرو ته

ساندیس این برند پر حاشیه کشورمان را احتمالا می شناسید. یکی از معروف ترین آب میوه های !! کشورمان که سالیان سال با بسته بندی منحصر به فرد، بخشی از بازار را در دست داشت!!

فارغ از مسایل مختلفی که پیرامون این شرکت همواره رقم می خورد، معضل همیشگی مردم با این محصول نحوه باز کردن این محصول است. جای اصلی باز کردن و فرو کردن نی در بالای بسته بندی است ولی عموم مردم آن را از انتها باز می کنند(نی را در ته فرو میکنند).

 

اکنون پرسش اینجاست :شما به عنوان یکی از مدیران این شرکت برای رفع این مشکل چه راهکاری را پیشنهاد می کنید؟ آیا نسبت به این موضوع بی تفاوت خواهید بود؟ آیا در انتهای بسته بندی تابلوی ایست نصب می کردید؟!!!! یا روش بهتری دارید؟

 

تحلیل این موضوع از سوی همه خوانندگان می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار همگان قرار دهد.

 

پاورقی: به نظر میرسد وقتی اکثریت مردم چنین رفتاری می کنند، بازنگری در طراحی محصول واجب تر است تا تغییر رفتار مردم. باید در چنین رفتاری حتما منطقی وجود داشته باشد. به واقع تغییر این رفتار بسیار پر هزینه تر است تا تغییر اندکی در بسته بندی.به نظرم اخیرا این برند محصولات خود را در بسته بندی های به سبک سن ایچ (تتراپک) و ... عرضه می کند که این موضوع حرکتی رو به جلو و مثبت می باشد

لینک به دیدگاه
amin 202 مهمان

من جای طراحان این شرکت بودم، 2 طرف ساندیس رو به شکل تهش درست میکردم که مصرف کنندگان از هر طرفی که بخوان بازش کنن....تو دو طرفشم یه دایره ی قرمز هک میکردم که جماعت ازونجا نیشون رو بزنن....

 

اینجوری هم پایه ی نگهدارنده ی ساندیس سالم میمونه هم مردم آزادی عمل بیشتری دارن!

 

پی . اس:

بعضی وقتا مردم نمیخوان اون چیزی که درسته رو ببینن ، بشنون یا درکش کنن....پس بهتره بجای اجبار در یاددهی به مردم، خواست های اونها رو بشناسیم و خودمون رو با خواستهاشون همرنگ کنیم. :a030: (دقیقاً همون حرفیه که شما زدید :ws3: )

لینک به دیدگاه

هر کدوم از ماها به اندازه عمرمون این محصول رو با همین شکلی که هست از قسمت پایین مصرف کردیم. الان این رفتار مصرفی رو به مدت طولانی هست که مصرف کننده ها دارن. تغییر این رفتار سخت هست. از اونجا که مردم به شکل بسته بندی عادت کردن اگه شکل تغییر کنه و مثل سن ایچ بشه، قیمتش هم افزایش پیدا خواهد کرد و باید تبلیغات گسترده ای برای نشان دادن طرح جدید ساندیس به مردم انجام بدن که این هم مستلزم هزینه های بالایی هست.

با افزایش قیمت تعدادی از تعداد مصرف کنندگان کاسته می شه و چون بسته بندی هم عوض شده شاید برای مصرف کننده بیگانه باشه و مصرف نکنه و از اون طرف با کیفیت و بسته بندی بهتر می تونن با شرکت هایی مثل سن ایچ رقابت کنن. باز شدن از بالا مزایایی هم داره و مثل وقتی که از پایین باز می کنی دیگه مجبور نیستی هی دستت بگیری چون نمی شه رو زمینش گذاشت.

از اون طرف مشتریانی هستن که ساندیس رو فقط برای به خاطر این می خرن که دوست دارن از قسمت پایینش باز کنن.

 

 

اما به نظر من چرا اینقدر الکی پول خرج کنن واسه بسته بندی و تبلیغات و......

 

بهترین راه به نظر من اینه که:

محل باز شدن از بالا رو محیط دایره شو بیشتر کنن و میزان سختی پوسته اون قسمت رو کمتر کنن، سعی کنن قسمت باز شدن از بالا رو جوری طراحی شو انجام بدن که مصرف کننده به راحتی توجهش بهش جلب بشه.

 

و از اون طرف نی هایی با استحکام بیشتر بسازن که وقتی می خوای از بالا بازش کنی به این راحتی ها خم نشه و سرش آسیب نبینه یا از وسط تا نخوره.

 

وقتی مصرف کننده به راحتی بتونه از قسمت بالا باز کنه برخلاف الان که خیلی ها نمی تونن از بالا باز کنن و ترجیح میدن از پایین باز کنن. به مرور رفتار مصرفی هم تغییر می کنه. این جوری کسی که مثل من دوس داره از بالا باز کنه ولی نمی تونه چون نی خم می شه و سرش داغون و بااجبار از پایین باز می کنه، خیلی راحت ساندیس رو از بالا میل می کنه.

لینک به دیدگاه

شاید بسته بندیش مشکل داشته باشه اما به قول دوستان مردم به این الگوی مصرف عادت کردند و اکثر افراد به صورت غیر ارادی از قسمت انتهایی بسته نی میزارن

به نظر من مدیر عامل ساندیس به کیفیت محصولش اهمیت بده خیلی بهتره

چون فقط اسمی از اب میوه رو یدک میکشه

لینک به دیدگاه

اسم تایپیک خیلی گمراه کننده بود:banel_smiley_4:

بهترین راه به نظر من اینه که:

محل باز شدن از بالا رو محیط دایره شو بیشتر کنن و میزان سختی پوسته اون قسمت رو کمتر کنن، سعی کنن قسمت باز شدن از بالا رو جوری طراحی شو انجام بدن که مصرف کننده به راحتی توجهش بهش جلب بشه.

:icon_gol:

گوشه هاشم یکم تیز نباشه که وقتی میندازن به چشم طرف نخوره :whistle:

لینک به دیدگاه

همه بچه ها پیشنهادهای خوبی ارائه کردن....تو زمینه کیفیت محصول ،بهبود و بازنگری در طراحی و درک نیاز مشتریان...

که این مورد آخری درک نیاز مشتری به قدری اهمیت داره که استاندارد ایزو برای حرکت به سمت این منظور تعریف شده.

اما راجع به تغییر عادت که گفتن ممکنه از تعداد مشتریان کم کنه....به نظرم عموم مردم دوست دارن کارهاشون راحت تر شه ..پیشرفت فن آوری های عصر جدید هم گواه این مسئله هست پس اگه فکر کنیم که مردم دوست دارن با سختی ها (و مشقات فراوان) یه آبمیوه بخورن ،کمی اشتباه کردیم..تو دنیایی که همه چیز داره به این سمت و سو حرکت میکنه که زندگی آسونتری رو برای مردم فراهم کنه.....

 

اما در مورد پیشنهاد من:خیلی جالبه حدودا 2-3 سال پیش من یک ایده خوب در این زمینه داشتم..اما این که چی بود یادم رفته....امیدوارم یادم بیاد و تو پست های بعدی خدمتتون عرض خواهم کرد.

لینک به دیدگاه
اسم تایپیک خیلی گمراه کننده بود:banel_smiley_4:

 

:icon_gol:

گوشه هاشم یکم تیز نباشه که وقتی میندازن به چشم طرف نخوره :whistle:

:yes:آره ایهام هم داره!!!

 

 

:whistle:

لینک به دیدگاه

تغییر یک ذائقه وسلیقه عمومی واقعا کار بسیار مشکل وهوشمندانه ای هست

فک کنم اگر حتی یک جای نی مشخص هم به پاکت ساندیس اضافه بشه بازهم مردم از همون ته ساندیس نی رو فرو میکنند

خب بهتره با دنیای عتیقه شده این ساندیس دیگه خداحافظی بشه

محصولی که بیش از چهل ساله بدون احترام گذاشتن به ذائقه وسلیقه مردم هرروز با کیفیت نازلتری عرضه میشه وحاصلش چند قطره اب شیمیایی وکلی الودگی محیط زیست هست

استفاده از قوطی ها یا پاکت ها وبروزرسانی ارائه محصول وصدالبته کیفیت وطعم محصول میتونه اونارو دربازار رقابت مدعی نگهداره

والبته نکته خیلی مهمتر!

من ساندیس نمیخورم

به دلیلی که هممون میدونیم!!

لینک به دیدگاه
تغییر یک ذائقه وسلیقه عمومی واقعا کار بسیار مشکل وهوشمندانه ای هست

فک کنم اگر حتی یک جای نی مشخص هم به پاکت ساندیس اضافه بشه بازهم مردم از همون ته ساندیس نی رو فرو میکنند

خب بهتره با دنیای عتیقه شده این ساندیس دیگه خداحافظی بشه

محصولی که بیش از چهل ساله بدون احترام گذاشتن به ذائقه وسلیقه مردم هرروز با کیفیت نازلتری عرضه میشه وحاصلش چند قطره اب شیمیایی وکلی الودگی محیط زیست هست

استفاده از قوطی ها یا پاکت ها وبروزرسانی ارائه محصول وصدالبته کیفیت وطعم محصول میتونه اونارو دربازار رقابت مدعی نگهداره

والبته نکته خیلی مهمتر!

من ساندیس نمیخورم

به دلیلی که هممون میدونیم!!

 

 

درسته تغییر ذاعقه عمومیخیلیسخته

 

متاسفانه جدیدا عادت کردیم که فقط کپی پیس کنیم

 

چیزیبه نام خلاقیت و نواوری میشه گفت داره میمیره تو محصولات ما :(87):

 

الان هر چیز هم تولید می کنیم

 

میایم جلو تلوزیونمیشینیم میگیم

 

این محصول تولیدی ما نسبت به نمونه خارجیش این مذیت ها رو داره :JC_thinking:

 

که نشون میده ماشالله دستگاه کپی ایرانی ها خوب کار می کنه :ws3:

لینک به دیدگاه

مرسی از مهرداد بابت این بحث خوبش.

 

من سعی کردم نظر همه رو بخونم ...پیزی که مشخص هست اینه که این نوع بسته بندی به دلیل کمتر بودت هزینش و همین طور پیشینه ای که داره هم برای شرکتش مورد پسنده و هم برای مردم با سطح درآمد کمتر.پس بنابراین تغییر این نوع بسته بندی احتمالاً راه جالبی نباشه... گرچه شرکت ساندیس ممکنه از بسته بندی های تتراپک هم برای مرتفع کردن کاهش فروشش و ارائه محصول با بسته بندی جدید استفاده کرده باشه اما با این حال خوابوندن خط تولید محصول پیشین براش به صرفه نخواهد بود...

اینجا1 بحث مهم وجود داره:

ایجاد تمهیداتی جهت رفاه حال مصرف کنندگان با در نظر گرفتن و ایجاد هویت مطلوبی برای محصول

 

ما هرقدر هم که بخوایم برای باز کردن ساندیس از راه هایی از قبیل پر رنگ کردن بخش ورود نی و یا ایجاد جای نی در اون و ... استفاده کنیم اما به ارتقاء هویت محصول و ایجاد فرهنگ استفاده از اون نپردازیم نمیتونیم مسیر رو به جلویی رو انتظار داشته باشیم و همیشه شاهد ایجاد رفتارهای متفاوت در برخورد با محصول هستیم.

 

وقتی برای مصرف کننده جایگاه محصول تعریف شه، اون هم به صورت متقابل به قواعد محصول پایبند میشه... این قواعد رو میشه خیلی راحت ایجاد کرد اما جایگاه رو نه.

ساندیس میتونه مثل خیلی از محصولات مشابه از ایجاد یه در دایره ای و قوسدار کردن اون استفاده کنه که هزینه زیادی هم نمیبره... اما جایگاه رو واقعاً باید براش تعریف کرد...

 

شما نگاهی به برندهای دیگه بندازین... ببینید وقتی ساندیس فروش داشت اونها در چه جایگاهی بودن و الان جایگاه اونها کجاست و ساندیس کجا... یکی از دلایلش میتونه ایجاد دید منفی در مصرف کنندگان باشه... مصرف کننده ای که محصول رو به سختی باز کنه میگه که براش من هیچ اهمیتی قائل نشدن... راحتی من در تولید جایی نداشته...

 

ادامه دارد...

لینک به دیدگاه
درسته تغییر ذاعقه عمومیخیلیسخته

 

متاسفانه جدیدا عادت کردیم که فقط کپی پیس کنیم

 

چیزیبه نام خلاقیت و نواوری میشه گفت داره میمیره تو محصولات ما :(87):

 

الان هر چیز هم تولید می کنیم

 

میایم جلو تلوزیونمیشینیم میگیم

 

این محصول تولیدی ما نسبت به نمونه خارجیش این مذیت ها رو داره :jc_thinking:

 

که نشون میده ماشالله دستگاه کپی ایرانی ها خوب کار می کنه :ws3:

کپی و پیست کردن هم خودش هنر میخواد،

گاهی کپی و پیست کردن در موقعیتها و فرصتهای خاص ،به اهداف مورد نظر بهتر جواب میده.

ژاپن خیلی از بخشهای تکنولوژیش کپی و پیسته،کره هم همینطور،چین،مالزی....

متاسفانه ما ایرانیا همین هنر رو هم بطور شایسته نداریم،

ولی تا دلت بخواد خوب انتقاد میکنیم.

لینک به دیدگاه
کپی و پیست کردن هم خودش هنر میخواد،

گاهی کپی و پیست کردن در موقعیتها و فرصتهای خاص ،به اهداف مورد نظر بهتر جواب میده.

ژاپن خیلی از بخشهای تکنولوژیش کپی و پیسته،کره هم همینطور،چین،مالزی....

متاسفانه ما ایرانیا همین هنر رو هم بطور شایسته نداریم،

ولی تا دلت بخواد خوب انتقاد میکنیم.

 

 

درسته اون کشور ها هم کپیپیس می کنن اما کپیپیس محض نیست در ضمن این کپی پیس مطالعه و تحقیق می کنن برای بهتر شدن محصول

رفع ایراد ها و............

 

به طوری که امکان داره یه محصول کلا عوض بشه و فقط طرح و ایده اولیه اش رو وارد کرده باشن ازکشور دیگه ای :(87):

 

 

اما ایران

کپی پیس می کنن:ws3:

 

در ضمن کپی پیس کردن مطالعه و تحقیق انجام میدن که چطور ازسر و ته محصول بزنن که دو هزار پول بیشتر تو جیب خودشون بمونه :JC_thinking:

لینک به دیدگاه

من که فکر نکنم طرفداران ساندیس براشون فرقی بکنه، از کجا سوراخ کنن.....

 

فقط براشون مهمه از سر و کول هم بالا برن و یکی براشون ساندیس پرتاب کنه و بخوره تو چشمشون.

 

من جای شرکت ساندیس بودم هیچ تغییری تو محصولم ایجاد نمیکردم.

 

چون مشتری اگر شعور داشت،محصول معیوب را نمیخرید.

لینک به دیدگاه

این قضیه پرتاب کردن چیه؟ همه دارن به اون استناد میکن....

 

اما در مورد کاری که باید انجام بشه:اگه شرکت مذکور بخواد سهمی رو از بازار آینده کشور در اختیار داشته باشه...اول باید کیفیت محصولاتش رو بالا ببره..مشتری و مردم با هوش هستن و زود فرق محصول خوب و بد رو میفهمن....اینطوری نه تنها میتونه به مشتریانش اضافه کنه که خیالش از تعهد مصرف کنندگان هم بابت وفاداری به محصول راحت میشه... بعد از یه مدت خیلی کوتاه شروع به پیاده سازی طراحی جدید محصول کنه...

البته این ها در شرایطی صادق هستند که شرکت مورد نظر تمایل به پیشرفت داشته باشه و مدیر عاملی داشته باشه که هدف تعالی رو داشته باشه........

لینک به دیدگاه

این قضیه پرتاب کردن چیه؟ همه دارن به اون استناد میکن....

قضیه پرتاب کردن اینست که وقتی شما حماسه ای در سطح شهر می آفرینی، مزد بصیرت حماسه آفرینی، پرتاب ساندیس است در صف هایی متراکم.

 

 

اما در مورد کاری که باید انجام بشه:اگه شرکت مذکور بخواد سهمی رو از بازار آینده کشور در اختیار داشته باشه...اول باید کیفیت محصولاتش رو بالا ببره..مشتری و مردم با هوش هستن و زود فرق محصول خوب و بد رو میفهمن....

 

کاملا بر عکس می فرمایید، نه مشتری باهوش است نه مردم اون هم در این کشور.

فقط براشون قیمت ارزون مهمه و رفع نیازشون، چون اکثریت بیچاره اند.

 

مطمئنا اگر یک شرکت خارجی بود و با انسان هایی متمدن طرف بود، سریعا محصولش را تغییر میداد،اما اینجا کسی نیازی به تغییر حس نمیکنه.

 

مثلا اتومیل پیکان 100 سال دیگه هم تولید میشد مردم میخریدند، چون شعور نافرمانی مدنی ندارند و خود خواه و خودمحور هستند و بسته به وسعشان، تن به هر چیزی میدن.

لینک به دیدگاه

سلام درابتداازدوست عزیزم مهردادخان تشکرویژه می کنم که همیشه باایده های جالبش مباحث تالار را به چالش می کشد

اما بحثمون

اول قبول دارم که شرکت ساندیس چندسال است که دربازارکشورمان فعال است ولی ما دراین بحث اولین پارامترکه به چشم می خورد کیفیت خود محصول است که اصلا کیفیت خوبی نداره و فقط پارامتر خوبش ارزان بودنش نسبت به بقیه آب میوه ها است که مردم باتوجه به شرایط اقتصادیشون آن را انتخاب می کنند ولی کیفیت محصول واقعا پایین است

من اگر جای مدیر شرکت بودم درقدم اول با یک مدیریت هزینه مناسب سبک و کیفیت محصول را بالا می بردم و در قدم دوم شاید به بسته بندی آن فکر می کردم که باچه ایده این مشکل حل می شود

شاید کمترین هزینه در حک جایگاه مناسب بازشدن ساندیس است ولی نکته مهم دراین محصول بالا بردن کیفیت و استحکام بسته بندی است که مقاوم باشد

باحل این مشکل خود به خود این مشکل حل خواهد شد

دوستان درست می گویند ولی اگر سبک بسته بندی عوض شود این فرهنگ و عادت مردم نیز تغییر می کند چون با ساختار جدید مواجه می شوند:yes:

لینک به دیدگاه

باید از بالا باز شه که پایه ساندیس سر جاش بمونه

 

 

ازونجایی که دنیا روز بروز بیشتر به راحتی مصرف کننده فکر میکنه ولی ایران خیلی معتقد به این چیزا نیست بسته بندی ساندیس نسبت به زمان قدیم پس رفت داشته تا هزینه ی شیت های بسته بندی پایین بیاد

 

 

یادمه بچه که بودم اون قسمت مخصوص نی ساندیس خیلی نازکتر از باقی بدنش بود جوری که براحتی نی داخلش فرو میرفت.

6-7 ساله بودم که دیگه اون قسمت نازک از بدنه حذف شد و فقط شکلش باقی موند و منم که همیشه دوست داشتم نی سر جای خودش فرو بره باهاش مشکل پیدا کردم تا جایی که وقتی آب میوه های پاکتی اومد دیگه ساندیس نمیخواستم (فقط بخاطر جای بد نی) :ws3:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...