رفتن به مطلب

اورانگوتان ها تنها موسیقی ‌دانان حیات وحش !!


ارسال های توصیه شده

اورانگوتان ها تنها موسیقی ‌دانان حیات وحش !!

 

دانشمند‌ان دریافته‌اند که اورانگوتان‌ها تنها موسیقیدانان در دنیای حیوانات هستند. اورانگوتان‌های وحشی در منطقه بورنئو در اندونزی برگ‌های درختان را به گونه‌ای در دهان خود قرار می‌دهند تا صداهایشان عمیق‌تر از صدای واقعی‌شان به گوش برسد.

 

در این پژوهش جدید نشان داده شد اورانگوتان‌ها تنها حیواناتی هستند که از ابزار برای تولید و تغییر صدا استفاده می‌کنند. این صدا یا اگر بتوانیم بگوییم این موسیقی اورانگوتان، در واقع یک آهنگ هشدار موسوم به «جیغ بوسه» است. به گفته محققان دانشگاه اوتریچ در هلند، اگر در جنگل راه بروید و به منطقه‌ای برسید که اورانگوتان‌های غریبه یا انسان ساکن هستند، این حیوانات شروع به کشیدن جیغ بوسه و شکستن شاخه های درختان می‌کنند.

 

این پژوهشگران چندین سال برای تحقیقات عملی در میان میمون‌های وحشی در اندونزی زندگی کرده‌اند تا به اسناد علمی در این زمینه دست یافته‌اند. آنها دریافته‌اند اورانگوتان‌ها با استفاده از برگها جیغ بوسه تولید می‌کنند تا شکارچیان خود مانند مارها و ببرها را با صدای عمیق‌تری فریب دهند. این حیوانات همچنین می‌توانند تنها با لب‌ها یا دست‌هایشان این صدای هشدار را تولید کنند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...