رفتن به مطلب

نه بنزين استاندارد داريم نه خودروي استاندارد


ارسال های توصیه شده

يک مقام مسئول در شهرداري:

نه بنزين استاندارد داريم نه خودروي استاندارد

ايرن: مديراجرايي سازمان حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران گفت:نه بنزين استاندارد داريم نه خودروي استاندارد، چرا که توليد بنزين مرغوب معطل ساخت خودروي باکيفيت و توليد خودروي باکيفيت معطل توليد بنزين مرغوب است!

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، وحيد نوروزي با بيان اين که وقتي به توليدکنندگان مي گوييم چرا بنزين با کيفيت يورو 3 و 4 توليد نمي کنيد، مي گويند هر وقت خودرويي با اين استاندارد ساختند ما هم سوخت آن ها را تامين مي کنيم خاطر نشان کرد: وقتي به خودروسازان مي گوييم چرا خودروي با کيفيت يورو 3 و 4 نمي سازيد، مي گويند هر وقت سوختي با اين استاندارد توليد کردند خودروي مورد نظر را مي سازيم!

مشاور زيست محيطي معاون شهردار تهران با طرح اين پرسش که خبر توقف شماره گذاري دو خودرو از دو خودروساز در چند سال اخير براي چندين بار شنيده شده، گفت: در حالي که اين دو خودرو بارها به دليل نمره پايين تهديد به توقف شماره گذاري شده اند اما متوليان مربوطه به صراحت از آن ها دفاع کرده و اعلام مي کنند هيچ مشکلي براي شماره گذاري اين دو خودرو ندارند!

خودروي غير استاندارد و سوخت غير استاندارد، دو دليل آلودگي هوا

در اين ارتباط مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران نيز با اشاره به اين که با گذشت 173 روز از سال 90 شهروندان تهراني حتي يک روز هم هواي پاک تنفس نکرده اند، اظهار کرد: اين در حالي است که در نيمه دوم سال به دليل پايداري و وارونگي هوا کارشناسان پيش بيني کرده اند آلودگي و انباشت آلايندها افزايش خواهد يافت.

يوسف رشيدي يکي از دلايل مهم آلودگي بالاي هواي تهران را استاندارد پايين خودروهاي توليد داخل دانست و تصريح کرد: تردد روزانه 5/2 تا 3 ميليون دستگاه خودرو در تهران ميزان انتشار انواع آلايندها را تشديد کرده است.

اين مدرس دانشگاه با اعلام اين که 80 تا 90 درصد آلودگي هواي تهران ناشي از وسايل نقليه به ويژه خودروهاي شخصي است، اضافه کرد: سوختي که در حال حاضر در خودروها استفاده مي شود از کيفيت و استاندارد مناسبي برخوردار نيست و به عنوان نمونه وجود 770 ppm گوگرد در گازوييل داخلي در حالي که استاندارد جهاني آن 50 ppm است، يک فاجعه محسوب مي شود.

رشيدي با بيان اين که بنزين ترکيبات خطرناکي دارد و اگر نسوخته وارد هوا شود به شدت سرطان زا خواهد بود، گفت: در مقايسه با کيفيت سوخت کشورهاي پيشرفته، بنزين ما جايگاه مناسبي ندارد و اگر در پيشرفته ترين خودروهاي دنيا هم سوخت بدون کيفيت و غير استاندارد استفاده شود، علاوه بر آسيب جدي به موتور خودرو، آلودگي زيادي نيز در هوا منتشر خواهد شد.

در اين هواي سمي نمي شود نفس کشيد

هم چنين يک فعال محيط زيست «خودروي بي کيفيت» و «بنزين بي کيفيت» را مهم ترين عوامل ابتلا به امراض قلبي و ريوي دانست و اظهار کرد: ما هم از کيفيت پايين خودروها رنج مي بريم و هم از کيفيت پايين سوخت و اين در حالي است که خودروسازان تقصير را به گردن سوخت مي اندازند و مسولان سوخت خودروها را مقصر مي دانند و در اين بين مردم ضرر مي کنند.

اسماعيل کهرم با اشاره به اين که غلظت آلاينده هاي هوا در آسمان تهران بالاست در واقع تهراني ها سم تنفس

مي کنند، تصريح کرد: ريه هاي مردم تهران از اين حيث آسيب ديده و دامنه امراض قلبي و ريوي روز به روز در حال گسترش است و متاسفانه بسياري از مردم بر اثر بيماري هاي ناشي از آلودگي هوا جان خود را از دست مي دهند.

اين مدرس محيط زيست دانشگاه تهران در پايان با تاکيد بر اين که با بلايي که خودروهاي بي کيفيت سر ما آورده ديگر در اين هوا نمي شود نفس کشيد، خاطرنشان کرد: آلاينده هاي زيست محيطي خودرو و بنزين که در توليد آن از بنزن 50 درصد استفاده مي شود و 10 برابر استاندارد 5 درصدي کشورهاي پيشرفته است و بسيار خطرناک و سرطان زاست

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...