رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

در نگاه نخست، سایبان‌های عریض، به طول 120 فوت، معلق بر روی زمینه ایستگاه Sergio Cardell در شهر ساحلی Alicante,Spain، به نظر جعبه‌های دنباله‌دار عجیب و یا با لون‌های مربعی شکل شطرنجی می‌آیند!

آنها به صورت صفحاتی هستند که بر روی آنها سوراخهایی با ابعاد متفاوت نصب شده تا نور را در شب منتشر کنند و اجازه دهند نسیم خنک در بعدازظهرهای گرم مدیترانه ای وارد شود....

 

Station_Sergio_Cardell01.jpg

Station_Sergio_Cardell02.jpg

به نظر می رسد آنها به همان آسانی و سرعت تراموای شهری بین درختان نخل و زیتون در محیط پارک مانندشان می خرامند. تنها در بازدید نزدیکتر است که ستونهای باریکی که هر جعبه را نگاه داشته و به صورت قرینه در راستای طولشان قرار گرفته اند و همچنین یک جفت از کابلهای کششی در جهت مخالف در هر انتها مانند کنسول به طول 72 فوت - آشکار می شوند.

این ایستگاه اولین کار:

Andres Silanes, Fernando Valderrama and Carlos Banon از استودیو محلی Subarquitecture است؛ این اعضا اولین فارغ‌التحصیلان از دانشگاه معماری Alicanteدر سال 2002 می‌باشند. شورای شهر از آنها دعوت کرد تا در مسابقهای به منظور گسترش سیستم خیابانها و ایستگاههای شهری شرکت کنند. گروه تازه از سیستم سختگیر دانشگاهی فارغ شده – یک استراکچر شجاعانه به تنهایی طراحی و محاسبه کردند. فشارهای تنشی از طریق لایه های ساندویچی با 4 اینچ ضخامت پوسته جعبه ها –کاربری صفحه های خارجی فلزی- خرپاهای خارجی باریک و کناره های لحیم شده سوراخها منتقل می شوند. یک بست محکم به صورت ضربدری در داخل جعبه به جلو آمده و از طریق تویبهای چراغهای فلورسنتی در وسط حالت مکث پیدا کرده است.

 

Station_Sergio_Cardell03.jpg

ایستگاه در مرکز یک دایره پر ترافیک واقع شده – که طرح معماران نامبرده با آن یکی شده – این آشفتگی با واحد های نورانی محل نشستن در امتداد مسیر پر پیچ و خم ترکیب شده و جزیره ای از چمن بین آنها در فاصله میان خاکریزه ومحل گود برداری خاک ایجاد شده – یک سیستم که هم یک حس بسته در درون دایره ایجاد می کند وهم ارتباط بصری را بین سکو سایبانها و زمین راهنگام نظاره از خارج-افزایش می دهد.

جعبه ها با صفحه‌های درخشان و مخالف در برابر نیروی جاذبه، به صورت یک نشانه حاضر و جاری در همسایگی محیطی پر تراکم از ساختمان‌های آپارتمانی خودنمایی می‌کنند، آنچنانکه برای مردم محلی که به کافه تریاهای اطراف ایستگاه سر می‌زنند، اصطلاح عام این است که به هم بگویند "تو در پنیر سویسی می‌بینمت!".

 

پینوشت:

بر گرفته از Architectural Record –December 2007

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...