رفتن به مطلب

خانم ها بخوانند


afa

ارسال های توصیه شده

چیزی که مردها می ترسند شما بگویید :

چه خبر ؟

این اولین سوالی است که نود و هشت در صد خانم ها بلافاصله بعد از سلام و احوالپرسی در پایان یک روز از همسرشان می پرسند، گرچه اگر در طول روز با هم مراوده ی تلفنی یا حضوری هم داشته باشند به اندازه تعداد و دفعات این مراوده این سوال مطرح خواهد شد .

معمولاْ مردها تا واقعاْ اتفاق خاصی برایشان رخ ندهد ” خواه خوب یا بد ” چیزی ندارند تا به عنوان خبر جدید به شما بگویند . این در حالی است که خانم ها هر لحظه از زندگی شان را به صورت یک اتفاق جدید به شوهر خود گزارش می دهند و انتظار دارند که مرد نیز همین کار را بکند ، در حالی که مردها این نوع گزارش دادن خبری را یک جور تخلیه اطلاعاتی می دانند که می تواند کار دستشان بدهد .

از طرفی مردها نگران پرسیده شدن این سوال هستند ، چون اگرچیزی برای عرضه نداشته باشند محکوم خواهند شد که چرا حرف نمی زنند و همیشه خانم باید بحث و گفتگو را شروع کرده و ادامه بدهد و جالب آن که در مراوده ها و صحبت های زن و مرد در اکثر اوقات ، خود خانم ها شروع کننده و پایان دهنده ی گفت و گو هستند .

بهتر است این سوال را کمتر پرسیده و هر بار شکل آن را به گونه ای طراحی کنید که همسرتان گمان نکند شما به قصد تخلیه ی اطلاعاتی او پا پیش گذاشته اید .

 

  • چیزی که خانم ها انجام می دهند و مردان معترف هستند از این کارها بیزارند :

اشک تمساح ریختن !

گریه کردن کار بدی نیست ، اما بهتر است بدانید که دوره ی گریه کردن برای جلو افتادن و راه افتادن کار گذشته است ، حتی اگر واقع بین باشید وقتی خانه ی پدری هستید تا یک سن و سالی که متجاوز از ده سال نمی شود ، می توانید با گریه و زاری به خواسته تان برسید .

مردها به راحتی گریه را از اشک تمساح ریختن تشخیص می دهند و از این که همسرشان آن ها را موجودی خنگ فرض کند که که الان با دیدن اشک های بی دریغ شان سر رحم می آیند بیزارند .

بهتر است گریه هایتان را برای موقعی نگه دارید که لزومش حس می شود ، نه این که مصلحت اندیشی شما را نشان دهد . خیلی خوب است که از ترفندهای زنانه ی بهتری برای جلب نظر مرد استفاده کنید.

چه بسا به این طریق به یک چوپان دروغگو تبدیل خواهید شد و که اگر روزی واقعاْ اشک بریزید هم جواب مثبتی را دریافت نکنید.

 

  • ترفندی که از شما یک همسر نمونه می سازد .

محترمانه برخورد کنید .

اگر در یک جمع ناگهان به سمت شوهر خود برگردید و بگویید که چرا این قدر موقع خوردن چای ، قند را می جوی و کار را هم بدتر کنید و بگویید : مگر تو خرگوش یا اسب هستی ؟ انتظار نداشته باشید که او مقابله به مثل نکرده و حتی دست به تحسین شما بزند.

همیشه این اصل را به خاطر داشته باشید که احترام یک امر اجباری نیست ، که اگر به کسی احترام گذاشتید او نیز به شما احترام می گذارد وگرنه انتظار بیهوده ای است که یک نفر را زیر پا له کنید و بعد او در مقابل ، پیش پای شما بلند شود .

مردها به یک اندازه از این مسئله وحشت دارند که غرورشان توسط خانم خانه در یک جمع عمومی و حتی مقابل بچه های خودشان به دست فراموشی سپرده شود .

این حالت بعد ها یک عقده فرو خوردن را پدید می آورد که ممکن است اثرات سوء روانی هم در پی داشته باشد و عادی ترین حالتش این است که شما دیگر جایگاه قبلی خود را در قلب و زندگی او از دست داده و ممکن است او هم جواب دندان شکنی را در همان جمع نثار شما کند .

درست است که زن و شوهر محرم هم هستند ، اما احترام یک اصل ازلی و ابدی در ادامه ی درست و سالم یک رابطه ی طولانی مدت مانند ازدواج است ، احترام خویش را حفظ کرده و به طرف مقابل احترام بگذارید .

 

  • راهی برای جلوگیری از جر و بحث خانوادگی

اظهار نظر درباره ی خانواده ی همسر

این قسمت از بحث های زن و شوهر جزو خطرناک ترین بحث های موجود است که بهتر است با احتیاط کامل به آن نزدیک شوید و اصلاْ کار عاقلانه این است که جز در موارد حتمی و لزوم واقعی از آن پرهیز کنید.

ببینید ، واقع بین باشیم . همان طور که ما دوست نداریم کسی درباره ی خانواده ی ما نظر نامعلومی ارائه بدهد ، آنها نیز همین انتظار را دارند .

بهتر است چگونگی اوضاع خانواده ها را برای خودشان بگذارید و فقط سرتان به خود و همسرتان گرم باشد، حتی اگر همسرتان نظر شما را درباره ی خانواده اش پرسید ، بسیار با احتیاط و معقولانه جواب دهید و لزومی ندارد همیشه حقایق گفته شوند . گاهی بهتر است که از زیر بار جواب های جنجالی شانه خالی کنید .

وقتی هم که سوالی از این دست نمی پرسد شما خودتان آتش بیار معرکه نشوید ، به هر حال او شخصیت مستقلی است و شما با همسرتان زندگی می کنید ، نه با خانواده اش .

اگر هم می بینید آنها طوری رفتار می کنند که باید برخورد جدی داشته باشید ، خیلی دوستانه مشکل را با همسرتان در میان بگذارید و حل و فصل ماجرا را به دست او بسپارید .

لزومی ندارد به چشمان همسرتان خیره شوید و هر چه دوست دارید درباره ی خانواده اش عنوان کنید. آنها جزو جدایی ناپذیری از زندگی او هستند و پیش از شما حضور داشته اند.

 

  • راهی برای آن که همسرتان تا همیشه شما را به خاطر بسپارد.

هر از گاهی از او تشکر کنید.

البته منظورمان این نیست که مثلاْ سالی یکبار از او مراتب امتنان را به جا بیاورید ، بلکه کافی است تا بابت هر کاری مثلاْ آوردن چای یا درست کردن غذا و یا حتی خواباندن بچه از او تشکر کنید. در واقع خانمها زحمت زیادی را در خانه به دوش می کشند و معمولاْ مورد تقدیر شایسته ای قرار نمی گیرند .

بهتر است باور کنید که زحمت زن در خانه اصلاْ وظیفه ی او نیست ، بلکه میزان لطف و علاقه ی او نسبت به شما و خانواده اش است ، آنها انتظار دارند حداقل با یک تشکر ساده قدر زحماتشان را بدانید و نشان بدهید که کارهای آنها برایتان اهمیت دارد .

لزومی ندارد که یک انگشتر گران قیمت برای او بخرید ، کافی است که مثلاْ برایش یک یادداشت روی یخچال بگذارید و از او بابت زحماتش در طول شبانه روز قدر دانی کنید . به این ترتیب جایگاه ویژه ای در نزد او خواهید یافت و او از این که همسر قدر شناسی مثل شما دارد به خود افتخار خواهد کرد.

یک شاخه گل

24.gif

آخرین اشتباه او را یاد آوری نکنید !

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...