رفتن به مطلب

خواص میوه ها با توجه به رنگ شان


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

خواص میوه ها با توجه به رنگ شان

[

اولینچیزی که در هنگام انتخاب یک میوه برای خوردن شما را جذب کرده رنگ و جلوهخاص آن میوه است،آیا می دانید میوه های مختلف با رنگ های متفاوت چه خواصیدارند؟

در اولین قدم این رنگ اشیا است که شما را بهطرف آن شیء جذب و یا از آن دور می‌کند.در واقع احساس آرامش،لذتناراحتی،تنش،صلح و دوستی و … همه و همه در پرتو رنگ‌هاست.رنگ‌ها تمامی محیطما و حتی خود ما را نیز تسخیر کرده‌اند و در تمام جسم جان و روح ما تاثیرگذارند. مثلا در مورد رنگ سیب سرخ و زیبا علاوه بر لذتی که از رنگ آن درهنگام خوردن می‌بریم و در ما احساس شادابی و نشاط ایجاد می‌کند،در خواصشنیز تاثیر فراوانی دارد.تمامی سبزیجات و میوه‌هایی که روزانه مصرف می‌کنیدبا توجه به نوع رنگشان منافع خاصی برای شما دارند.شاید تعجب کنید،امافراموش نکنید که رنگ‌ها بر همه وجود ما و در تمامی جوانب نفوذ دارند و اینهم یک روش نفوذی آنهاست.

رنگ سبز

رنگی‌ است آرامش بخش و با دیدن این رنگ شما احساس آرامش می‌کنید و ازوجودش لذت می‌برید و جالب اینجاست که همین رنگ زیبا و آرامش بخش علاوه براین که شما را در ظاهر جذب می‌کند و شما از آن لذت می‌برید خواص درمانیبسیاری نیز دارد و برای جسمتان مفید است.در واقع هر چیز سبزی که شمامی‌بینید این خاصیت را داراست و این در مورد میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ نیزصادق است.این رنگ برای افراد عصبی و نا ‌آرام بسیار مفید است.رنگ سبزخاصیت ضد عفونی‌کننده‌ دارد و مناسب برای بیماری‌های قلبی عروقی وبیماری‌های روده‌‌ای (یبوست)‌،معده (سوء‌هاضمه،زخم معده و…)،کلیه (سنگ کلیهو ناراحتی‌های مجاری ادراری)‌، ریه (مشکلات تنفسی،آسم و …) و رحم می‌باشد.

اینرنگ برای درمان زخم‌های عمیق سوختگی‌های شدید نیز موثر است.این خواص درمیوه‌ها و سبزیجاتی که سبز رنگ هستند به وفور یافت می‌شود.تحقیقات نشانداده میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارند و در هضم غذا وجذب آن موثرند.

میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ برای افرادی که ازبیماری‌های عصبی رنج می‌برند توصیه شده است. سبزیجات سبز رنگ همچنین دردرمان زخم‌های عمیق و سوختگی ‌ها و بیماری‌ های ریوی و کلیوی بسیار موثراست و در بهبود بیماری‌های قلبی مصرف فراوان دارد.مثلا جعفری دارای خواص ضدعفونی‌کننده خون و دستگاه گوارش می‌باشد.جعفری موجب تحریک عضلات روده ورحم می‌شود و مناسب برای معده و هضم غذاست.برگ این گیاه مناسب برای زخم‌هایعمیق است و جوشانده آن مناسب برای بیماری‌های کلیوی و مجاری ادرار است.

انگور سبز

این میوه مناسب برای بیماری‌های اعصاب است.مواد غذایی موجود در انگور بههضم غذا و جذب آن در معده کمک فراوانی می‌کند و در درمان بیماری‌هایسوءهاضمه،سل ریوی،مشکلات کلیوی (سنگ کلیه)‌ و یبوست کمک فراوانیمی‌کند.همچنین باعث دفع سموم و مواد زائد از بدن می‌شود.آب انگور مغذی عضلهقلب است.انگور اختلالات قلبی حاصله از ازدیاد فشارخون را از بین می‌برد ودارای اثر تقویت‌کننده قلب است.

انگور موجب ازدیاد ترشح صفرا می‌شود و عمل هضم را تحریک و تسریع می‌بخشد و تخمیرهای روده‌ای را کاهش می‌دهد.

کاهو

کاهو در درمان تپش قلب و سرفه و مشکلات ریوی موثر است.همچنین آرام‌ کنندهاعصاب است.کاهو برای دفع مواد زاید در روده‌ها و جلوگیری از یبوست مناسباست.از جوشانده کاهو می‌توان برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌ها استفاده کرد.

لوبیا سبز

از لوبیا سبز برای درمان کسالت‌های شدید کلیوی استفاده می‌شود.این سبزیهمچنین در درمان بیماری‌های قلبی نیز موثر است.وجود فسفر در لوبیا برایاعصاب مفید است.خرده شده و یا پوره شده دانه لوبیا به عنوان ضماد برایمواضع سوختگی و سایر التهابات پوستی و زخم‌ها موثر است.

لینک به دیدگاه

[i

ترخون

ترخون به دلیل داشتن اسانس‌های معطر در خود مجاری دستگاه گوارشی راضدعفونی می‌کند و محرک مناسبی برای معده به شمار می‌رود.این سبزی برایبیماری‌های رحم و تسهیل جریان خون قاعدگی بسیار موثر است.

رنگ قرمز

رنگی‌است محرک و اشتهاآور.رنگی پر انرژی که همین خصوصیات در مواد غذاییقرمز رنگ هم دیده می‌شود.معمولا ما برای خوردن خوراکی‌هایی با رنگ قرمزبسیار راغب هستیم.

این رنگ و در واقع میوه‌ها و سبزیجات‌ قرمز رنگعلاوه بر این که افزایش‌ دهنده اشتها هستند،برای افراد کم خون و افرادی کهکمبود آهن دارند بسیار مناسب است.همچنین در درمان عفونت‌‌ها و سوختگی‌هایشدید بسیار موثر است و معمولا این ‌گونه میوه‌ها و سبزیجات در درمانبیماری‌‌های ریوی،مشکلات روده (یبوست)‌ و رحم به کار برده می‌شود.موادغذایی قرمز رنگ بسیار پر انرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون وغلظت خون بسیار مفید و تقویت‌کننده روده و کبد است.

گیلاس‌

تقویت‌کننده و انرژی‌ زا.تنظیم ‌کننده کبد و مناسب برای رفع یبوست و اشتها ‌آور،دفع‌کننده مواد زائد و سموم از بدن.

توت ‌فرنگی‌

در درمان سل ریوی بسیار سودمند است و همچنین در درمان عفونت‌های روده.

انار

جلوگیری از تنگی نفس.مناسب برای روده و تصفیه‌کننده خون.

انگور فرنگی‌

موثر در درمان تب‌های عفونی،محرک اشتها و رفع یبوست.

شاتوت‌

تصفیه‌کننده خون،مناسب برای بیماری‌های کم‌خونی و مشکلات ریوی.

فلفل‌قرمز

تحریک قوای هاضمه،مناسب برای خونریزی‌های رحم،رفع فلج،رفع یبوست و بیماری‌‌های روده.

رنگ نارنجی

رنگی جذاب و سر زنده و شاداب،که در نهایت جذابیت و جلب توجه احساس ‌زدگیایجاد نمی‌کند. سبزیجات و میوه‌های نارنجی رنگ و کلا هر شی نارنجی رنگ درافزایش شیر مادران بسیار موثر است.مواد غذایی نارنجی رنگ بسیار انرژی‌ زااست و محرک مناسبی برای اعصاب و سودمند برای مشکلات تنفسی و ضد سرفه،ضد آسمو سل ریوی هستند و در درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا و بیماری‌های معده وروده موثر هستند.

هویج‌

افزایش شیر مادر،مناسب برای درمان اختلالات شدید روده‌ای،بهبود دهندهزخم‌های دستگاه گوارش،رفع‌کننده یبوست،ضد عفونی‌کننده روده،تقویت‌کنندهاعصاب و انرژی‌زا و موثر در بهبود عفونت‌های ریوی.

پرتقال و نارنگی‌

تقویت‌کننده دستگاه عصبی،عضلات و غدد،مناسب برای رفع اختلالات دستگاه گوارش،کبد و روده‌ها.

زالزالک‌

مناسب برای درمان بیماری‌های روده و رفع کم‌خونی.

رنگ زرد

رنگی شادی‌آفرین،درخشان،زنده و محرک.سبزیجات و میوه‌های زردرنگ معمولااشتها آور و در عین حال مناسب برای هضم غذا می‌باشند.میوه‌جات و سبزی‌هایزرد‌رنگ تصفیه‌کننده کبد و روده‌ها و کلیه‌هاست.این مواد غذایی در درمانبیماری‌های معده (ورم معده)‌ کیسه صفرا یبوست و فشار خون و همین طور مشکلاتریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی قلب موثرند و بسیار انرژی‌زامی‌باشند و محرک اعصاب.

]

زردآلو

سرشار از انرژی،موثر در درمان یبوست،کاهش‌دهنده افسردگی و تقویت‌کننده اعصاب.

آناناس‌

تقویت‌کننده روده،نیرو بخش،مناسب برای هضم غذا و موثر در بیماری‌های ریه.

به‌

تقویت‌کننده اعصاب و قلب،موثر در درمان بیماری‌های ریوی و سل.همچنین در درمان ورم معده و روده از این میوه استفاده می‌شود.

گلابی

از بین برنده ضعف و بی‌حالی،تقویت‌کننده اعصاب،رفع تنبلی روده‌ها،رفعیبوست و بیماری‌های روده‌ای و معده،موثر در درمان سل ریوی،از بین برنده سنگکلیه.

آلو

انرژی‌زا و از بین برنده کم‌خونی و ضعف و سستی،برطرف‌کننده یبوست،محرک اعصاب،مناسب برای کلیه‌ها.

سیب زرد

انرژی‌ساز،ضد عفونی ‌کننده قوی روده و مناسب برای تقویت روده‌ها ومعده،محرک کلیه‌ها و مناسب برای سنگ کلیه و مجاری ادرار،تقویت‌کنندهاعصاب،رفع‌کننده یبوست و اسهال، مناسب برای اختلالات تنفسی.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...