رفتن به مطلب

ظروف مسی برای سلامت انسان مضر است


ارسال های توصیه شده

كارشناس مواد آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی یزد تاكید كرد: ظروف مسی نه تنها مس بدن را تامین نمی کند بلکه به سلامتی نیز آسیب می رساند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، رضا مورکیان در این باره اظهار کرد: ظروف مسی برای هدایت گرمایی، ظروف خیلی مناسبی هستند و از زمان قدیم نیز از این ظروف برای پخت و پز استفاده می شد، اما در صورت تشكیل شدن اکسید مس یا زنگ مس که زرد رنگ و دارای ترکیبی بسیار سمی است در این ظروف، به سلامت بدن آسیب می رسد چراكه این ماده خطرناك است.

 

وی ادامه داد: چون در حین استفاده از ظروف مسی، لایه قلع از این گونه ظروف جدا شده و وارد مواد غذایی می شود و یا در اثر شستشو نیز ممكن است این لایه از ظرف جدا شود.

 

این كارشناس مواد آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی افزود: وجود قلع یا استفاده بی رویه از ظروف مسی سبب افزایش قلع در مواد غذایی و آسیب به سلامت انسان می شود، بنابراین بهتر است از این ظروف به ویژه در ظروف خانگی و آشپزخانه به طور مداوم استفاده نشود.

 

براساس گزارش وبدا، موركیان در پایان تصریح کرد: بعضی از افراد معتقدند استفاده مداوم از ظروف مسی سبب می شود که مس مورد نیاز بدن تامین شود در حالی که این تفكر اشتباه است چرا که به مقدار مورد نیاز بدن، مس در مواد غذایی وجود دارد و نیازی به استفاده از این ظروف جهت تامین مس بدن نیست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...