رفتن به مطلب

بررسی فراریت مخلوط های اتانول و بنزین


ارسال های توصیه شده

مقاله فارسی مهندسی شیمی

 

بررسی فراریت مخلوط های اتانول و بنزین

 

امروزه اتانول به عنوان یک ماده اکسیژنه بالا برنده عدد اکتان بنزین موتور و جایگزین MTBE به نحو فزاینده ای در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. تهیه مخلوط اتانول و بنزین به عنوان سوخت مصرفی در بخش حمل و نقل از جمله روش های استفاده از این ماده است. افزودن اتانول به بنزین موجب تاثیر بر فراریت و بالا رفتن فشار بخار بنزین می شود. در این مقاله مشکل فوق مورد بررسی قرار گرفته است. افزودن مقادیر 5 و 10 درصد حجمی اتانول به بنزین پایه پالایشگاه تهران، فشار بخار (RVP) آن را در حدودpsi 1/2 - 1/4 افزایش داد و آن را از محدوده استاندارد فصلی شرکت ملی نفت ایران برای بنزین موتور خارج ساخت. بدین منظور با فرموله کردن بنزین موتور تولیدی این پالایشگاه نظیر، C,LSRG و LIN و استفاده از ترکیبات سنگین تری مانند HIN و با انجام آزمایشات مورد نیاز پایه با فشار بخار تصحیح شده و مناسب برای اختلاط با اتانول پیشنهاد گردید و در این زمینه راهکارهای لازم نیز ارائه شد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...