محمــد 4415 اشتراک گذاری ارسال شده در 12 شهریور، ۱۳۹۰ مقاله فارسی مهندسی شیمی بررسی فراریت مخلوط های اتانول و بنزین امروزه اتانول به عنوان یک ماده اکسیژنه بالا برنده عدد اکتان بنزین موتور و جایگزین MTBE به نحو فزاینده ای در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. تهیه مخلوط اتانول و بنزین به عنوان سوخت مصرفی در بخش حمل و نقل از جمله روش های استفاده از این ماده است. افزودن اتانول به بنزین موجب تاثیر بر فراریت و بالا رفتن فشار بخار بنزین می شود. در این مقاله مشکل فوق مورد بررسی قرار گرفته است. افزودن مقادیر 5 و 10 درصد حجمی اتانول به بنزین پایه پالایشگاه تهران، فشار بخار (RVP) آن را در حدودpsi 1/2 - 1/4 افزایش داد و آن را از محدوده استاندارد فصلی شرکت ملی نفت ایران برای بنزین موتور خارج ساخت. بدین منظور با فرموله کردن بنزین موتور تولیدی این پالایشگاه نظیر، C,LSRG و LIN و استفاده از ترکیبات سنگین تری مانند HIN و با انجام آزمایشات مورد نیاز پایه با فشار بخار تصحیح شده و مناسب برای اختلاط با اتانول پیشنهاد گردید و در این زمینه راهکارهای لازم نیز ارائه شد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده