EN-EZEL 13039 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 شهریور، ۱۳۹۰ [h=2]استفاده از لایه های ارتجاعی سبک در سیستم روسازی راه آهن برای مقابله با انتقال ارتعاشات[/h] نویسندهگان: [ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ] - دانشیار دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران [ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ] - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر طوسی خلاصه مقاله: یکی از روش های مؤثر مقابله با صدا و ارتعاش ناشی از سیستم های مکانیکی و خصوصا سیستم حمل و نقل ریلی، جدا نمودن منبع ارتعاش ازمحیط اطراف می باشد . اصول کاهش ارتعاش با استفاده از لایه های ارتجاعی بر اساس رفتار دینامیکی یک سیستم جرم و فنر ساده قابل بیان می باشد. در عمل، مصالح پلی یورتان مجوف (PUR) سبک جهت ایفای نقش لایه الاستیک در روسازی راه آهن، بسیار مفید می باشند . بر حسب مورد استفاده، خواص مختلفی از مصالح قابل طراحی می باشد . علاوه بر رفت ار استاتیک، رفتار دینامیکی آنها نیز در کاهش و میرایی ارتعاشات تأثیر بسزایی دارد . به علاوه این مواد مقتضیات خاص عملی و اجرایی خطوط ریلی را نیز برآورده می سازند . در این مقاله ضمن ارائه معیارهای انتخاب و الزامات مصالح ارتجایی، دو مثال اجرایی در خصوص استفاده از این مصالح نیز ارائه شده است برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده