رفتن به مطلب

استفاده از لایه های ارتجاعی سبک در سیستم روسازی راه آهن برای مقابله با انتقال ارتعاشات


ارسال های توصیه شده

[h=2]استفاده از لایه های ارتجاعی سبک در سیستم روسازی راه آهن برای مقابله با انتقال ارتعاشات[/h]

نویسنده‌گان:
[
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
] - دانشیار
دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران

[
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
] -
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر طوسی

 

report_01.gif

خلاصه مقاله:

یکی از روش های مؤثر مقابله با صدا و ارتعاش ناشی از سیستم های مکانیکی و خصوصا سیستم حمل و نقل ریلی، جدا نمودن منبع ارتعاش ازمحیط اطراف می باشد . اصول کاهش ارتعاش با استفاده از لایه های ارتجاعی بر اساس رفتار دینامیکی یک سیستم جرم و فنر ساده قابل بیان می باشد. در عمل، مصالح پلی یورتان مجوف (PUR) سبک جهت ایفای نقش لایه الاستیک در روسازی راه آهن، بسیار مفید می باشند . بر حسب مورد استفاده، خواص مختلفی از مصالح قابل طراحی می باشد . علاوه بر رفت ار استاتیک، رفتار دینامیکی آنها نیز در کاهش و میرایی ارتعاشات تأثیر بسزایی دارد . به علاوه این مواد مقتضیات خاص عملی و اجرایی خطوط ریلی را نیز برآورده می سازند . در این مقاله ضمن ارائه معیارهای انتخاب و الزامات مصالح ارتجایی، دو مثال اجرایی در خصوص استفاده از این مصالح نیز ارائه شده است

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...