رفتن به مطلب

ورزش دائمی سپری در برابر آسیب های مغزی است


Ssara

ارسال های توصیه شده

4e46eccd1cbc8a2f63d7882184d1f936.jpg

 

 

 

متخصصان اعصاب ادعا كردند ورزش منظم می تواند آسیب های مغزی ناشی از بیماری آلزایمر را جبران كرده و یا از بروز این آسیب ها پیشگیری كند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، پروفسور جین هری، متخصص اصلی این مطالعات در انستیتو ملی علوم سلامت محیط زیست در آمریكا می گوید: ورزش موجب می شود كه مغز به سرعت مواد شیمیایی را تولید كند كه این مواد مانع از بروز التهاب های مضر و آسیب رسان می شوند.

 

وی افزود: این فرآیند می تواند به ما در دستیابی به یك روش درمانی جدید با هدف پیشگیری زودهنگام ازبروز آسیب های مغزی كمك كند.

 

جین هری تاكید كرد: در مطالعات قبلی همیشه شاهد این مطلب بودیم كه ورزش می تواند پس از آسیب های مغزی به فعال سازی مكانیسم های ترمیمی كمك كند اما این مطالعه صحبت از یك اقدام پیشگیرانه و سپری دفاعی در برابر بروز این قبیل آسیب ها می كند.

 

به گزارش شبكه خبری ان بی سی، این مطالعه جدید نشان می دهد كه ورزش پیش از آسیب دیدگی مغز در واقع فضای مغزی را به گونه ای تغییر می دهد كه در آن نورون ها در برابر صدمات شدید محافظت می شوند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...