رفتن به مطلب

آلودگي رودخانه هاي لرستان؛ مشكلي از ديروز تا فردا


ارسال های توصیه شده

 

آلودگي رودخانه هاي لرستان؛ مشكلي از ديروز تا فردا

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لرستان سرزمين رودخانه هاي بسيار و خروشان است؛ سالهاست كه مردم اين استان تنها با خاطرات اين رودخانه زندگي مي كنند. سالهاست كه سرنوشت اكثر رودخانه هاي اين استان با انواع و اقسام آلودگي هاي صنعتي و خانگي پيوند خورده و در مقابل اقدامي براي احياي اين بسترهاي ارزشمند به چشم نمي آيد.

 

در اين بين «گنجينه» و «بادآور» دو رودخانه شهرستان «دلفان» هستند که با عبور از مرکز این شهرستان به دلیل آلودگی شدید خطری جدی برای سلامت مردم منطقه به حساب مي آيند؛ روزخانه هايي كه سالهاست به دست فراموشي سپرده شده اند.

رودخانه گنجینه دارای طول سه هزار و ۱۰۰ متر از روستایی به همین نام در شهرستان دلفان سرچشمه می گیرد و رودخانه باد آور نیز به طول دو هزار و ۷۰۰ متر از روستای «کفراج» این شهرستان آغاز می شود که این دو رودخانه در ضلع غربی شهر «نورآباد» به هم متصل شده و در نهایت به رودخانه بزرگ سیمره می ریزند.

اين در حالي است كه روزانه حجم عظيمي از فاضلاب شهر و پساب واحدهايي همچون كشتارگاه ها و قالي شويي ها وارد اين دو رودخانه مي شوند تا بدين ترتيب شرايط براي به وجود آمدن انواع بيماري و مشكلات خاص زيست محيطي در شهري كه 70 هزار نفر جمعيت دارد، فراهم شود. مشكل رودخانه هاي استان لرستان موضوعي است كه سالهاست به حال خود رها شده و اقدامي اميدوار كننده براي حل مشكلات زيست محيطي اين بسترهاي ارزشمند ديده نمي شود.

files.php?file=lorestanriver2_full_927927548.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...