رفتن به مطلب

هفتمین همایش ملی بیوتکنولوژی شهریور برگزار می شود


ارسال های توصیه شده

انجمن بیوتکنولوژی ایران اعلام کرد:

هفتمین همایش ملی بیوتکنولوژی شهریور برگزار می شود

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

سبز پرس- گروه کشاورزی: هفتمین همایش ملی بیولوژیکی، شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد.

 

به گزارش سبزپرس، محمد علی ملبوبی، رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این همایش در روزهای 23-21 شهریور ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد شد گفت: بیوتکنولوژی کشاورزی، پزشکی، صنایع دارویی، آب و آبزیان، صنعتی و محیط زیست و مبانی علوم انسانی بیوتکنولوژی از جمله موضوعات مطرح شده در هفتمین همایش ملی انجمن بیوتکنولوژی است.

او ادامه داد: مقالات ارائه شده در این همایش به دو بخش کلیدی و تخصصی تقسیم می شوند. در مقالات کلیدی پیشرفت های جدید بیوتکنولوژی مورد بررسی قرار می گیرد. مقالات تخصصی به بیان تخصصی بیوتکنولوژی و موضوعات مرتبط با آن می پردازد. مقالات تخصصی در این همایش به صورت هم زمان در چهار سالن اجرا خواهد شد. انجمن بیوتکنولوژی تخمین می زند که جمعیتی حدود 1500نفر از تهران و شهرستان ها در این همایش شرکت خواهند کرد.

در هفتمین همایش بیوتکنولوژی، به سه طرح جایزه بیو تکنولوژی داده خواهد شد. این جوایز از طرف دانشگاه تربیت مدرس به محققین اهداء خواهد شد. تاکنون 22 طرح برای این مسابقه فرستاده شده که از میان آنها به سه نفر در مراسم اختتامیه جایزه تعلق خواهد گرفت.

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران درباره دیگر جنبه های این همایش گفت: در این همایش میزهای مذاکره وجود دارد و برای کمک به مذاکرات افراد، برنامه های آموزشی متنوعی در قالب سخنرانی تدارک دیده شده است. همچنین کارگاه های آموزشی با دو رویکرد در دست اجرا قرار دارد. او رویکرد کارگاه ها را اینگونه شرح می دهد: رویکرد اول در این کارگاه ها ارتقای فناوری بیوتکنولوژی در کشور است و رویکرد دوم که توسط شرکت ها و ارگان های شرکت کننده در همایش صورت می گیرد، به معرفی محصولات شرکت های حاضر در همایش می پردازد.

ملبوبی همچنین از برگزاری چهار کارگاه در این همایش خبر داد. او درباره موضوعات این کارگاه ها گفت: کارگاه سیستم بیولوژی، انفورماتیک، مسائل اخلاقی زیست فناوری و نگارش طرح کسب و کار برای این همایش تدارک دیده شدند.

در این همایش پنل بحث و تبادل نظر با محوریت موضوع های سهم بیو تکنولوژی در جهاد اقتصادی و مشروعیت بیوتکنولوژی، جایگاه اخلاقی، فقهی و فلسفی بیو تکنولوژی برگزار خواهد شد. در این پنل از متخصصین حوزه بیوتکنولوژی نیز دعوت به عمل آمده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...