رفتن به مطلب

دروغ از کي وارد ايران شد


ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 51
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

وقتی می خوای دو نفر رو صلح بدیم باید علت اختلاف بینشون رو بپرسیم حرفای هر دو طرف و بشنویم و بعد ریش سفیدی کنیم

هیچ کدوم از این موارد نیازی به دروغ گفتن نداره

 

چیز بد وقتی بده بده دیگه مصلحتی و این چیزا رو نداره

دروغ دروغه

 

من نظرم اینه

 

 

درسته دروغ دروغه منم شدیداً با این موافقم، ولی تو اسیری دارن ازت اطلاعات جنگی حساس میگیرن. چرا باید سکوت کنی؟ اتفاقاً اگه امکانش باشه باید دروغ بگی و گمراهشون کنی، اطلاعات غلط بدی. اگه با این کار باعث نجات جون حتی یه نفرم بشی خیلیه. درسته دروغ گفتی. اما کار کثیف خوبی کردی. نمیدونم متوجه منظورم شدی یا نه. اون ننگ و گناه دروغ گفتنه باهاته ولی خب اون نجات جون دیگرانم باهاته. این دروغ جایزه. بازم میگم کار زشت و ناپسندیه ولی زشتیه که نتیجه اش خیلی مثبته.:icon_gol:

 

یا اینکه تو داری یه مریض رو با ماشین میرسونی بیمارستان، اگر سریع برسی از مرگ نجات پیدا میکنه، حالا تو بیای بگی نه من از سرعت مجاز بالاتر نمیرم ! درسته رو کاغذ همچین چیزی قشنگه ولی خب این خلافیه که از 100 تا کار درست واجب تره. حالا اگر یکی بخواد سفسطه کنه میگه نه تو باید زنگ بزنی به اورژانس ! این حرفام رو کاغذ فریبنده است ولی در عمل اینطور نیست.:icon_gol:

 

در مورد اون دروغ به همسرم راستش من خودمم قبول ندارم. تو این یه مورد آدم باید همیشه راستش رو بگه.:icon_gol:

 

البته این چیزی بود که به شعور من رسید، شاید اگه پای حرف این کارش بشینی در مورد اون قسمت دروغ به همسر هم دلایل موجهی بیاره.

  • Like 6
لینک به دیدگاه
درسته دروغ دروغه منم شدیداً با این موافقم، ولی تو اسیری دارن ازت اطلاعات جنگی حساس میگیرن. چرا باید سکوت کنی؟ اتفاقاً اگه امکانش باشه باید دروغ بگی و گمراهشون کنی، اطلاعات غلط بدی. اگه با این کار باعث نجات جون حتی یه نفرم بشی خیلیه. درسته دروغ گفتی. اما کار کثیف خوبی کردی. نمیدونم متوجه منظورم شدی یا نه. اون ننگ و گناه دروغ گفتنه باهاته ولی خب اون نجات جون دیگرانم باهاته. این دروغ جایزه. بازم میگم کار زشت و ناپسندیه ولی زشتیه که نتیجه اش خیلی مثبته.:icon_gol:

اون دشمنی که تو اون سرایط که داری میمیری بیاد و به حرفات اطمینان کنه واقعا نوبره

شما شاید یه دروغی بگی بیان و برعکسشو اجرا کنن و درست هم دربیاد حالا چیکار می کنی؟

یا اینکه تو داری یه مریض رو با ماشین میرسونی بیمارستان، اگر سریع برسی از مرگ نجات پیدا میکنه، حالا تو بیای بگی نه من از سرعت مجاز بالاتر نمیرم ! درسته رو کاغذ همچین چیزی قشنگه ولی خب این خلافیه که از 100 تا کار درست واجب تره. حالا اگر یکی بخواد سفسطه کنه میگه نه تو باید زنگ بزنی به اورژانس ! این حرفام رو کاغذ فریبنده است ولی در عمل اینطور نیست.:icon_gol:

دروغ رو که نمیشه با نقض قوانین مقایسه و توجیه کرد؟!

  • Like 3
لینک به دیدگاه

دروغ از موقعی وارد ایران شد که تعصب شکل گرفت و ایدئولوژی هایی برای کوبیدن ایدئولوژی دیگر پدید آمد. دروغ از همان اول از همان کوروش و داریوش در ایران وجود داشت. از همان موقع که خشایارشا به شهرهای یونان حمله کرد و زن ها و یچه های بسیاری را کشت، از همان زمان که کوروش برای آزادسازی یهودیان، بسیاری از انسان های بی گناه، را در بابل گشت. و تا کنون ادامه یافت.

مطمئن باشید این مملکت در زمان داریوش و کوروش هم بهشت برین نبوده.

آنها هم مثل بقیه انسان ها هم خوبی کرده اند هم بدی.

طیف ببینیم. هیچ کس در تاریخ سیاه مطلق یا سفید مطلق نبوده است. این ویژگی تفکر استبدادپذیر ماست که فردی را تا حد فرشته بالا میبریم و گروهی را در حد مرگ پائین و دوباره بالعکس.

:icon_gol:

  • Like 7
لینک به دیدگاه
اون
دشمنی که تو اون سرایط که داری میمیری بیاد و به حرفات اطمینان کنه واقعا نوبره

شما شاید یه دروغی بگی بیان و برعکسشو اجرا کنن و درست هم دربیاد حالا چیکار می کنی؟

 

 

شما که نمیتونی راجع به واکنش دشمن قضاوت کنی که، اگر باور کرد و باعث نجات یه عده هم نه، یه نفر شدی چی؟ حاضر نیستی دروغ بگی؟

 

دروغ رو که نمیشه با نقض قوانین مقایسه و توجیه کرد؟!

 

منظورم عمل خلافیه که بعضی مواقع آدم مجبور به انجامش میشه. یعنی مواقعی که مصلحت خلاف کردن خیلی بیشتر از خلاف نکردن هست.

دروغی که مصلحت گفتنش خیلی بیشتر از نگفتنش است.:icon_gol:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
دروغ از موقعی وارد ایران شد که تعصب شکل گرفت و ایدئولوژی هایی برای کوبیدن ایدئولوژی دیگر پدید آمد. دروغ از همان اول از همان کوروش و داریوش در ایران وجود داشت. از همان موقع که خشایارشا به شهرهای یونان حمله کرد و زن ها و یچه های بسیاری را کشت، از همان زمان که کوروش برای آزادسازی یهودیان، بسیاری از انسان های بی گناه، را در بابل گشت. و تا کنون ادامه یافت.

مطمئن باشید این مملکت در زمان داریوش و کوروش هم بهشت برین نبوده.

آنها هم مثل بقیه انسان ها هم خوبی کرده اند هم بدی.

طیف ببینیم. هیچ کس در تاریخ سیاه مطلق یا سفید مطلق نبوده است. این ویژگی تفکر استبدادپذیر ماست که فردی را تا حد فرشته بالا میبریم و گروهی را در حد مرگ پائین و دوباره بالعکس.

:icon_gol:

 

پیرو این حرف شما:

 

هرودوت از قول داریوش می گوید :

آن جا که دروغ لازم است باید دروغ گفت ، چه ، مقصود از دروغ و راست یکی است » !!! (به نقل از هرودوت ، پیرنیا ، ایران باستان ، ص 522)

 

قبل از انقلاب افراط از اون طرف بود که به محض اینکه انقلاب شد یه عده میخواستن تخت جمشید رو خراب کنن،‌در حال حاضرم انقدر از سمت اسلام تفریط میشه که مردم اینجوری دین زده شدن و کم مونده برن مسجد و خراب کنن.

  • Like 6
لینک به دیدگاه
پیرو این حرف شما:

 

هرودوت از قول داریوش می گوید :

آن جا که دروغ لازم است باید دروغ گفت ، چه ، مقصود از دروغ و راست یکی است » !!! (به نقل از هرودوت ، پیرنیا ، ایران باستان ، ص 522)

 

قبل از انقلاب افراط از اون طرف بود که به محض اینکه انقلاب شد یه عده میخواستن تخت جمشید رو خراب کنن،‌در حال حاضرم انقدر از سمت اسلام تفریط میشه که مردم اینجوری دین زده شدن و کم مونده برن مسجد و خراب کنن.

درود. :icon_gol:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
من هیچ دفاعی از اسلام ندارم، ولی وقتی تو قران این همه از دروغ بد گفته میشه و اصلا دروغ گناه کبیره هست چطور اول شخص اسلام دروغ رو جایز میدونه. میخوام بگم همه چیزو نباید همینجوری بررسی کرد. باید صلاحیت هر دو منبع (چه در مورد کوروش کبیر چه در مورد پیامبر اسلام) تأیید شه.

 

 

شما معیارت بیشتر قرآنه یا سنت؟

 

الان تو قرآن نه شکل نماز هست نه شکل روزه و نه هیچ آدابی دیگر از احکام اسلام.

 

اگر بنا باشد به قرآن عمل شود که مسلمان هیچ فرقی با یک آدم بی دین ندارد.

 

چهارتا اصول دروغ نگفتن و راستگویی و احترام به والدین و.... تو هر مکتبی که بگردین هست.

 

اون سنت است که اسلام را از سایر ادیان جدا کرده نه قرآن.

  • Like 6
لینک به دیدگاه
شما معیارت بیشتر قرآنه یا سنت؟

 

الان تو قرآن نه شکل نماز هست نه شکل روزه و نه هیچ آدابی دیگر از احکام اسلام.

 

اگر بنا باشد به قرآن عمل شود که مسلمان هیچ فرقی با یک آدم بی دین ندارد.

 

چهارتا اصول دروغ نگفتن و راستگویی و احترام به والدین و.... تو هر مکتبی که بگردین هست.

 

اون سنت است که اسلام را از سایر ادیان جدا کرده نه قرآن.

 

 

منظور شما رو متوجه نشدم، تو چه زمینه ای معیار من رو میخوای؟

قرآن و سنت شاید هم پوشانی با هم نداشته باشن ولی تناقضی هم ندارن.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
منظور شما رو متوجه نشدم، تو چه زمینه ای معیار من رو میخوای؟

قرآن و سنت شاید هم پوشانی با هم نداشته باشن ولی تناقضی هم ندارن.

 

قرآن و سنت اصلا از یک سنخ نیستند که بخواد تناقض داشته باشه یا نداشته باشه....

 

الان مثلا اسلام میگه سگ نجسه،اما این مسئله در قرآن نیست.

 

شما از کجا تشخیص میدی خودت که سگ نجسه و گربه نجس نیست؟

  • Like 4
لینک به دیدگاه
قرآن و سنت اصلا از یک سنخ نیستند که بخواد تناقض داشته باشه یا نداشته باشه....

 

الان مثلا اسلام میگه سگ نجسه،اما این مسئله در قرآن نیست.

 

شما از کجا تشخیص میدی خودت که سگ نجسه و گربه نجس نیست؟

 

خب از دید یک مسلمان از طریق سنت.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
خب از دید یک مسلمان از طریق سنت.

 

پس ممکنه در مورد مسئله دروغ هم جزئیاتی گفته شده باشه در سنت،که در قرآن آن جزئیات نیامده باشه.

 

برای همین گفتم با قرآن نمیتونید سنت را رد کنید....

 

دقیقا همین مثالی که از نجاست سگ زدم.

 

شما به هیچ طریقی نمیتوانی بگی این حرف درسته یا غلط.

 

در مورد دروغ هم همینطور،قرآن در حالت کلی گفته دروغ بده،اما سنت میتونه بهش تبصره اضافه کنه.

نه میتونی بگی این تبصره درسته نه بگی این تبصره غلطه.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
پس ممکنه در مورد مسئله دروغ هم جزئیاتی گفته شده باشه در سنت،که در قرآن آن جزئیات نیامده باشه.

 

برای همین گفتم با قرآن نمیتونید سنت را رد کنید....

 

دقیقا همین مثالی که از نجاست سگ زدم.

 

شما به هیچ طریقی نمیتوانی بگی این حرف درسته یا غلط.

 

در مورد دروغ هم همینطور،قرآن در حالت کلی گفته دروغ بده،اما سنت میتونه بهش تبصره اضافه کنه.

 

نه میتونی بگی این تبصره درسته نه بگی این تبصره غلطه.

 

 

خب در تبصره اضافه شده که مجازی در بعضی مواقع ... (در تبصره ای که من حتی تاحالا همچین چیزی نشنیده بودم)، ولی شکی نیست در متن اصلی این کار ناپسنده. منم تکیه ام رو همین متن اصلی هستش که بایدم اینطوری باشه. شما مجازی ولی در شرایط خیلی خاص. حالا درست نیست که متن رو ول کنیم و بچسبیم به حاشیه.

  • Like 6
لینک به دیدگاه
خب در تبصره اضافه شده که مجازی در بعضی مواقع ... (در تبصره ای که من حتی تاحالا همچین چیزی نشنیده بودم)، ولی شکی نیست در متن اصلی این کار ناپسنده. منم تکیه ام رو همین متن اصلی هستش که بایدم اینطوری باشه. شما مجازی ولی در شرایط خیلی خاص. حالا درست نیست که متن رو ول کنیم و بچسبیم به حاشیه.

 

اینکه شما نشنیدی خوب طبیعیه،چون بسیاری از حرف ها،به شدت سانــسور و بایکــوت میشن.

 

نباید هم انتظار داشته باشیم،همه چیز را هرکسی بدونه.

 

مثلا،در همون قرآن کشتن یک انسان خیلی نکوهش شده ، از طرفی میگه هر جا کافران را یافتید بگیرید و گردن بزنید.

 

اگر انسان، انسانه ، دیگه این وسط کافر و مشرک و منافقش چیه.....

 

شما حواشی و تبصره ها را از اسلام بگیری،هیچ چیزی ازش نمیمونه.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
اینکه شما نشنیدی خوب طبیعیه،چون بسیاری از حرف ها،به شدت سانــسور و بایکــوت میشن.

 

نباید هم انتظار داشته باشیم،همه چیز را هرکسی بدونه.

 

مثلا،در همون قرآن کشتن یک انسان خیلی نکوهش شده ، از طرفی میگه هر جا کافران را یافتید بگیرید و گردن بزنید.

 

اگر انسان، انسانه ، دیگه این وسط کافر و مشرک و منافقش چیه.....

 

شما حواشی و تبصره ها را از اسلام بگیری،هیچ چیزی ازش نمیمونه.

 

 

توی این تاپیک سخن از متن اصلی یک شخص (کوروش کبیر)‌با سخن از حاشیه یا همون تبصره یک نفر (پیامبر اسلام) مقایسه شده که من مشکلم با اینه. از خوندن این تاپیک اینطور ابرداشت میشه که یک نفر دروغ رو جایز میشماره و یه نفر محکوم میکنه در حالی که اینطور نیست.

 

بازهم تکرار میکنم من هیچ ادعایی مبنی بر بر حق بودن اسلام ندارم ولی قضاوت بر اساس تعصب رو به شدت محکوم میکنم.

 

هی من میخوام برم بخوابم فردا ساعت 6 باید برم پادگان هی نمیشه، میشه در این مورد نام سوره رو هم بگید؟

شما هم که یه تبصره از یه متن اصلی رو با یه متن اصلی مقایسه کردین. متن اصلی دوم ذات هر انسان انسانی میتونه باشه.

از طرفی میگه هر جا کافران را یافتید بگیرید و گردن بزنید..
  • Like 5
لینک به دیدگاه
میشه در این مورد نام سوره رو هم بگید؟

 

سوره توبه آیه 5 :

 

 

فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ

 

پس چون ماه‏هاى حرام سپرى شد مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و آنان را دستگير كنيد و به محاصره درآوريد و در هر كمينگاهى به كمين آنان بنشينيد پس اگر توبه كردند و نماز برپا داشتند و زكات دادند راه برايشان گشاده گردانيد زيرا خدا آمرزنده مهربان است (۵)

 

 

سوره توبه آیه 29:

 

 

قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ

 

 

بکشید کسانی را از اهل کتاب را كه به الله و روز بازپسين ايمان نمى‏ آورند و آنچه را الله و فرستاده‏ اش حرام گردانيده‏ اند حرام نمى‏ دارند و متدين به دين حق نمى‏ گردند

 

تا با [كمال] خوارى به دست‏ خود جزيه دهند

  • Like 6
لینک به دیدگاه
سوره توبه آیه 5 :

 

 

فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ

 

پس چون ماه‏هاى حرام سپرى شد مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و آنان را دستگير كنيد و به محاصره درآوريد و در هر كمينگاهى به كمين آنان بنشينيد پس اگر توبه كردند و نماز برپا داشتند و زكات دادند راه برايشان گشاده گردانيد زيرا خدا آمرزنده مهربان است (۵)

 

 

سوره توبه آیه 29:

 

 

قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ

 

 

بکشید کسانی را از اهل کتاب را كه به الله و روز بازپسين ايمان نمى‏ آورند و آنچه را الله و فرستاده‏ اش حرام گردانيده‏ اند حرام نمى‏ دارند و متدين به دين حق نمى‏ گردند

 

تا با [كمال] خوارى به دست‏ خود جزيه دهند

 

 

این حرف شما درسته، اما خب در بعضی موارد هم داریم که :

 

سوره الکافرون

بگو: اى كافران! (1)

آنچه را شما مى‏پرستيد من نمى‏پرستم! (2)

و نه شما آنچه را من مى‏پرستم مى‏پرستيد، (3)

و نه من هرگز آنچه را شما پرستش كرده‏ايد مى‏پرستم، (4)

و نه شما آنچه را كه من مى‏پرستم پرستش مى‏كنيد؛ (5)

(حال كه چنين است) آيين شما براى خودتان، و آيين من براى خودم! (6)

 

خداوند در برابر آزار و اذیت مشرکین چهاردستور به پیغمبر و مومنین داده :

دستور اول: دستور به صبر: "فاصبر علی ما یقولون..." یعنی ای پیغمبر در برابر بدگوئی و زخم زبان آنان صبر پیشه کن ( طه / 130 )

دستور دوم: دستور به بخشش و نادیده گرفتن اذیت و آزار: "فاعفوا و اصفحوا..."

یعنی بدیهای آنان را ببخشید و اصلا نادیده بگیرید

( بقره / 109 )

دستور سوم: دستور به صبر در ریختن خون آنان: "کفوا ایدیکم..."

یعنی از ریختن خون مشرکین دست بردارید ( نساء /77 )

دستور چهارم: دستور به جهاد و ریختن خون آنان: "اقتلوهم حیث ثقفتموهم..."

یعنی بکشید آنها را هر جا که آنها را یافتید ( بقره / 191 )

دستور چهارم هنگامی صادر شد که مشرکین و کفار کار را به جائی رساندند که از هر نوع آزار و اذیتی در حق مسلمانان دریغ نکردن. بازم به نظر من این اتفاق بزرگ کردن یه حاشیه تو آیه هایی که شما آوردین داره اتفاق میوفته.:icon_gol:

 

حالا جالب من هیچ اعتقادی به اسلام ندارم و اینجوری ...:icon_gol:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
سوره توبه آیه 5 :

 

 

فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ

 

پس چون ماه‏هاى حرام سپرى شد مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و آنان را دستگير كنيد و به محاصره درآوريد و در هر كمينگاهى به كمين آنان بنشينيد پس اگر توبه كردند و نماز برپا داشتند و زكات دادند راه برايشان گشاده گردانيد زيرا خدا آمرزنده مهربان است (۵)

 

 

سوره توبه آیه 29:

 

 

قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ

 

 

بکشید کسانی را از اهل کتاب را كه به الله و روز بازپسين ايمان نمى‏ آورند و آنچه را الله و فرستاده‏ اش حرام گردانيده‏ اند حرام نمى‏ دارند و متدين به دين حق نمى‏ گردند

 

تا با [كمال] خوارى به دست‏ خود جزيه دهند

:4564::obm:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
این حرف شما درسته، اما خب در بعضی موارد هم داریم که :

 

سوره الکافرون

بگو: اى كافران! (1)

آنچه را شما مى‏پرستيد من نمى‏پرستم! (2)

و نه شما آنچه را من مى‏پرستم مى‏پرستيد، (3)

و نه من هرگز آنچه را شما پرستش كرده‏ايد مى‏پرستم، (4)

و نه شما آنچه را كه من مى‏پرستم پرستش مى‏كنيد؛ (5)

(حال كه چنين است) آيين شما براى خودتان، و آيين من براى خودم! (6)

 

خداوند در برابر آزار و اذیت مشرکین چهاردستور به پیغمبر و مومنین داده :

دستور اول: دستور به صبر: "فاصبر علی ما یقولون..." یعنی ای پیغمبر در برابر بدگوئی و زخم زبان آنان صبر پیشه کن ( طه / 130 )

دستور دوم: دستور به بخشش و نادیده گرفتن اذیت و آزار: "فاعفوا و اصفحوا..."

یعنی بدیهای آنان را ببخشید و اصلا نادیده بگیرید

( بقره / 109 )

دستور سوم: دستور به صبر در ریختن خون آنان: "کفوا ایدیکم..."

یعنی از ریختن خون مشرکین دست بردارید ( نساء /77 )

دستور چهارم: دستور به جهاد و ریختن خون آنان: "اقتلوهم حیث ثقفتموهم..."

یعنی بکشید آنها را هر جا که آنها را یافتید ( بقره / 191 )

 

دستور چهارم هنگامی صادر شد که مشرکین و کفار کار را به جائی رساندند که از هر نوع آزار و اذیتی در حق مسلمانان دریغ نکردن. بازم به نظر من این اتفاق بزرگ کردن یه حاشیه تو آیه هایی که شما آوردین داره اتفاق میوفته.:icon_gol:

 

 

ولی به نظرم بیشتر شما داری تناقضات را مطرح میکنی...

 

یعنی برای توجیه یک حرف،میایی یک حرف دیگری را میزنی.

 

 

مثلا من میگم،اسی خر است.

 

شما یک جمله میاری اسی گل است.

 

 

بعد میگی چرا اینجا گفته اسی گل و آنجا گفته اسی خر، پس اسی گل درسته و اون اسی خر در حاشیه است و تحت شرایط خاصی مطرح شده،اسی طرف را عصبانی کرده و یکی هم بهش گفته خر،زیاد مهم نیست !!!!

 

این روشتون یک مغلطه در بحث کردن بود،یعنی دفع یک چیز منفی با یک چیز مثبت برای توجیه اینکه همه چیز مثبت است.!!!

  • Like 3
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...