رفتن به مطلب

کشف پایه های تشکیل دهنده dna در شهاب سنگها


ارسال های توصیه شده

کشف پایه های تشکیل دهنده dna در شهاب سنگها دانشمندان ناسا با بررسی 12 تکه شهاب سنگی که به زمین فرود آمده اند توانستند پایه های تشکیل دهنده dna را در این اجرام آسمانی شناسایی کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، چند دهه قبل نظریه ای ارائه شد که به نقش شهاب سنگها در تشکیل حیات بر روی زمین تاکید می کند.

شهاب سنگها تکه هایی از سیارکها و ستارگان دنباله دار هستند که پس از یک سفر کیهانی به زمین می رسند. به گفته دانشمندان این سنگهای آسمانی یک "کیت" آزمایشگاهی کامل برای ساخت ارگانیسمهای زنده هستند. به طوریکه شهاب سنگها درون خود از عناصر شیمیایی که در زمان جوانی منظومه خورشیدی ساخته شده اند نگهداری می کنند.

در این راستا، محققان آزمایشگاه بیولوژی نجوم در ناسا علاوه بر کشف تعداد زیادی از عناضر آلی توانستند آجرهایی از dna را شناسایی کنند.

براساس گزارش cbs، این محققان با آزمایش 12 تکه از شهاب سنگهایی که به روی زمین افتاده اند توانستند آجرهای ماده ژنتیکی جانداران یعنی پایه های نوکلئیکی را کشف کنند.

همچنین این دانشمندان موفق شدند از طریق واکنشهای شیمیایی سیانید آمونیوم که در فضا به وفور وجود دارد نشان دادند که این پایه های نوکلئیکی که در شهاب سنگها کشف شده اند در بیولوژی زمین بسیار نادر هستند و نتیجه تماسهای احتمالی این سنگهای آسمانی با جانوران زمینی ایجاد نشده اند.

یکی از نتایجی که در این تحقیق به دست آمد پیشنهاد می کند که اولین اشکال حیات بر روی سیاره ما می تواند توسط موادی که در ابتدای زندگی زمین توسط شهاب سنگها آورده شده اند به وجود آمده اند.

لینک به دیدگاه

والا من که رشتم زیسته سر در گم شدم:ws52:

بذار برم بچه های سلولی مولکولی رو صدا کنم شاید اون یکم بیشتر از من حالیش شد:w58:

آجر DNA؟ !!:w58:

داداش بی زحمت این منبعشو بگو کجا بود بریم یکم دنبال کنیم شاید یه چیز دستگیرمون شد:w58:

یه چیزایی فهمیدم ازش ولی بازم خیلی جاهاش مجهوله

خوب یکم توضیح میدم شاید دوستانم همونقدر که من فهمیدم رو لااقل بفهمن ...حتما بخونید پایه است

مثلا برای پیدایش حیات روی زمین یه نظریه دادن به نام سوپ بنیادین میگه حیات از درون آب اقیانوس ها شروع شده اون موقه ها حتی عنصر اکسیژن به طور آزاد در هوا هم وجود نداشته (مولکولO2) کم کم اتم ها تنوع پیدا میکنن با رعد و برق و چمیدونم ازین جور چیزا اتم ها شکسته میشن تنوع مولکولی پدید میاد

تنوع مولکولی هم باعث میشه کمک م در آب مولکولها دور هم جمع بشن اولین ساختار های نوکلئوتیدی رو به وجود بیارن(نوکلئوتید به واحد ساختاری DNAمیگن که از یک باز آلی نیتروژن دار یک مولکول فسفات و یک قند پنج یا شش کربنه به وجود میاد که بسته به نوع DNAیاRNAمیتونه باشه RNAیک واحد پروتئینی هست)

بعد این ساختار ها که دور هم جمع میشن مثل حباب روغن توی آب که میبینم بزرگ میشه یا جوونه میزنه کم کم تکثیر پیدا کردن که این نشانه اولیه ی حیات هست که کم کم اولین جانداران بی هوازی به نام پروکاریوتها(شامل باکتری ها و سیانو باکتریها بودن)به وجود اومدن اینا بودن که اکسیژن رو وارد جو کردن و زمینه وجود یوکاریوتها رو که ما باشیم به وجود آوردن

در مورد این تاپیک فک کنم منظورش در اون مراحل اولیه هست میگه ممکنه این مواد آلی و ترکیبات بیوشیمیایی و مولکولهای جدید اولین بار از فضا وارد جو زمین شدند

این حدس منه امیدوارم درست باشه:sigh:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...