رفتن به مطلب

تصویر برداری از درون سلول های زنده !!!!!!!!!!!!!!


ارسال های توصیه شده

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه تکزاس ابزار جدیدی برای بررسی درون مولکول های سلول های زنده ارایه داده اند .

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، توانایی بررسی درون مولکول های زیستی سلول های زنده همیشه موضوع مورد علاقه و رویای محققان بوده است . اکنون محققان با استفاده از ساختار الماس شیوه نوینی را ارایه کرده اند که از این طریق می توان درون مولکول های سلول های زنده را بررسی کرد .

پژوهشگران در دانشگاه تکزاس شیوه ای ابداع کرده اند که با استفاده از نقص خاص در ساختار شبکه الماس، چرخش مولکول های منفرد را شناسایی می کند.

شیوه تصویر برداری mri در زمان حاضر مزایایی در زمینه مشاهده چرخش مولکولی دارد و می توان با استفاده از این روش تصویر شفاقی از اعضا و بافت های درون بدن ارایه کرد.

با این حال برای دست یابی به تصویر شفاف تری در مورد کارکرد بیماری ها، باید مقیاس و اندازه این تصویر برداری به اندازه مولکول های زیستی منفرد کاهش یابد و در حالی که سلول ها هنوز زنده هستند از آنها تصویر برداری کند.

“فیلیپ همر” مجری این تحقیقات و استاد مهندسی برق و رایانه گفت: ریشه بسیاری از بیماری ها مانند سرطان و پیری از سطح مولکولی آغاز می شود .

وی افزود: از این رو اگر بتوانیم ابزاری طراحی کنیم که به ما کمک کند تصویر برداری mri از مولکول های زیستی منفرد درون سلول های زنده داشته باشیم، به ابزار قدرتمند جدیدی برای تشخیص و در نهایت ارایه درمان هایی برای چنین بیماری های سخت درمانی دست می یابیم.

نتایج این تحقیقات در نشریه فیزیک منتشر شده است.

 

خرداد ۳, ۱۳۹۰

سایت پزشکان بدون مرز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...