رفتن به مطلب

Comex خالق jailbreak me خودش را معرفی کرد


ارسال های توصیه شده

Comex خالق jailbreak me خودش را معرفی کرد

در این پست با جوان ۱۹ ساله ای آشنا خواهید شد که مهندسان اپل و تیم iOS را حسابی اذیت کرد.

اگر فردی هستید که اخبار جیلبریک و خصوصا جیلبریک آی پد۲ را دنبال می کنید مطمئنا اسم Comex را شنیده اید. مغز متفکر و خالق jailbreak me3.0 و عضو فعال انجمن جیلبریکرهای iOS. بسیاری این شخص را با نام مستعار Comex می شناختند و اطلاعاتی از این شخص و زندگی شخصی اش منتشر نشده بود. بعد از عرضه Jailbreak me3 مجله Forbes تمام سعی خود را کرد که Comex را شناسایی کند و بعد از مدتی این شخص را پیدا و مصاحبه ای را با این شخص انجام داده است در این پست با Comex و اطلاعات شخصی این فرد آشنا خواهید شد.

نام اصلی Nicholas Allegra است. Nicholas نوزده سالش است و با پدر و مادرش در نیویورک زندگی می کند. او زمستان پارسال دانشگاه (Brown University) را رها کرد و بعد از آن تمامی وقت خود را روی یافتن حفره های موجود در iOS و بررسی سورس کد آن گذاشت. خودش در این مورد می گوید:

اینکار شبیه ویرایش یک صفحه ای انگلیسی است. شما فقط باید نگاه کنید و خطا ها و مشکلات را بیابید. خودم هم نمی دانم اما بنظر می رسد که استعداد خاصی در این مورد دارم.

Comex خالق جیلبریک های یوزرلند هست. جیلبریک یوزرلند جیلبریکی ایست که از حفره های موجود روی iOS برای جیلبریک استفاده می شود. این جیلبریک بدون نیاز به اتصال دستگاه به کامپیوتر و فقط استفاده از حفره موجود در safari و در عرض چند ثانیه دستگاه جیلبریک میشود. این جیلبریک راحت ترین نوع و بهترین نوع جیلبریک است.

Charlie Miller یکی از آنالیزورهای حفره های شبکه از آژانس امنیت ملی و اولین شخصی که در سال ۲۰۰۷ موفق به هک آی فون شد در مورد این کار comex می گوید:

تصور نمی کنم که شخص دیگری تا چندین سال دیگر بتواند همچین کاری را انجام دهد. اما این کار توسط کسانی با سن و سال کم انجام شد که ما تاکنون اسم آنها را هم نشنیده بودم. این شخص من رامتحیر کرد.

حتی با کوشش های تیم iOS برای بستن حفره ها و جلوگیری از هک های Comex اما همچنان Comex با جیلبریک های خود این تیم را اذیت می کند.هوشمندی و حیرت انگیزی این جیلبریک با ورم استاکس نت مقایسه می شود.

Dino Dai Zovi, نویسنده کتاب Mac Hacker در مورد jailbreak me می گوید

پیشرفتگی و هوشمندی jailbreak me با ورم استاکس نت که تاسیسات هسته ای را هدف قرار می دهد برابری می کند. همچنین این نویسنده مهارت های بکار رفته در jailbreak me و مهارت های Comex و نیز مزاحمت ها و مشکلاتی که برای دولت آمریکا بوجود آورد را با حرفه ای ترین و سمج ترین تهدیدها از سوی هکرها مقایسه و comex را در راس تمامی هکرها در ۵ سال اخیر میداند.

Comex خودش را یک طرفدار اپل معرفی میکند و دستگاه های آندرویید را دشمن می داند. Comex از ۹ سالگی به یادگیری زبان های برنامه نویسی و visual basic پرداخت. خودش در این باره می گوید:

“زمانیکه در دبیرستان در کلاس علوم کامپیوتر شرکت می کردم همه چیز را میدانستم.”

برخلاف علاقه comex به آی فون او نگران نقص ها و حفره هاییست که روی آن وجود دارد. این جور که این دستگاه ها به نظر میرسند امن نیستند.

Comex خودش قبول دارد که از نظر تکنیکالی تفاوت های کوچکی بین جیلبریک دستگاه ها و هک آنها برای خرابکاری و جاسوسی است. او میگوید:

این وحشتناکه. من تلفن های مشابه را نیز بررسی و استفاده کرده ام در مجموع آنها ناامن هستند.”

Comex اعلام کرده است که می تواند آسیب پذیری ها و حفره ها موجود در سورس کد iOS را مشخص کند و اعلام کرد که علاقه زیادی به گذراندن دوره کارآموزی در ساختمان مرکزی اپل در Cupertino دارد.

 

comex1.jpg

 

منبع:applestan

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...