رفتن به مطلب

آن سوي زيبايي هاي گهر؛ نيمه پنهان اشتران كوه


ارسال های توصیه شده

آن سوي زيبايي هاي گهر؛ نيمه پنهان اشتران كوه

 

دریاچه گهر به عنوان یکی از زیباترین دریاچه های آب شیرین ایران با خطراتی از جمله هجوم زباله های تجزیه ناپذیر روبرو است به طوری که این مخاطرات حیات این دریاچه زیبا و گونه های زیستی این اکوسیستم را تحت تاثیر قرار داده است.

 

عدم توجه به ساماندهي حضور گردشگران در منطقه بکر اشترانکوه و دریاچه گهر، کوهی از زباله را در این مسیر انباشته و تخریبهای زیست محیطی را ایجاد کرده است که این امر بارها از سوی تشكل هاي فعال در حوزه محیط زیست مورد انتقاد قرار گرفته است.

این در حالی است که در آخرین مورد، حجم زیادی از زباله ها در جنگلی که میان دو دریاچه گهر بزرگ و کوچک قرار دارد پیدا شده بود که تلمبار شدن این زباله ها (که عمدتا قوطی کنسرو بودند) در طول دست کم یک دهه اخیر را نشان می داد. این میزان زباله روند حیات گونه های زیستی در این جنگل را با مخاطراتی روبرو ساخته بود.

اين در حالي است كه به گفته مدير كل محيط زيست استان لرستان «به طور متوسط در فصل گردشگری دریاچه گهر، نزدیک به 70 هزار نفر از این دریاچه بازدید می کنند که اگر برای هر نفر تنها یک کیلوگرم زباله هم در نظر بگیریم ما در محل این دریاچه کوهستانی با نزدیک به 7 تا 10 تن زباله مواجه هستیم.»

انتشار اين عكس ها نه به منظور متهم كردن نهاد هاي اجرايي، نظارتي و یا حتي گردشگران است بلکه تنها نشان دادن حقيقت پنهان نگين ارزشمند زاگرس مورد نظر است. حقيقتي كه اگر تداوم يابد، داشته هاي طبيعي اين درياچه بي نظير به تاراج خواهد رفت!

 

files.php?file=gahar_full_534819407.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...