رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مهريه‌هاي عجيب: 10 آهوي وحشي تا دوچشم داماد ,

هزارپاي هزارپا تا هزار بوسه

 

mehriye.JPG

 

به گزارش برنا اگر سري به راه‌روهاي دادگاه‌هاي خانواده بزنيد پر از دختر خانم‌هاي جواني است كه براي خاتمه دادن به زندگي مشترك‌شان، مسيرشان به سمت دادگاه كج شده است. در ميان اين خانم‌ها كساني كه مهريه‌هاي عجيب غريب دارند هم ديده مي‌شوند از سفر به ۱۲۰ كشور دنيا و ۱۰ هزار ليتر بنزين تا دست راست و پاي چپ داماد،شمش طلا هم وزن عروس و يك كيلو بال مگس و حفظ كردن ديوان حافظ و صدها مهريه عجيب و غريب ديگر.

 

براساس اين گزارش در تماس‌ها و ارتباط هايي كه‌ اين‌بار با دفاتر ثبت ازدواج در نقاط مختلف تهران داشتيم، در اكثر موارد سر دفتردارها مي‌گفتند كه مهريه‌هاي سنگين و عجيب و غريب را خطبه نمي‌خوانند.

 

در يكي از موارد، يكي از سردفترداران در غرب تهران به برنا گفت: يك مورد ازدواج داشتيم كه پسر مي‌خواست يك درخت گردو عجيب غريب را در يكي از مناطق خوش آب هواي ايران به نام عروس خانم بزند. البته بجز اين درخت مقاديري سكه هم مهريه عروس خانم بود.

 

سردفترداري در شمال تهران مي‌گويد: قبل‌ترها مهريه به ميزان سال تولد عروس خانم (شمسي، قمري، ميلادي) مد بود ولي الان ديگر مردم كمتر تمايل به اين چيزها دارند شايد دليلش اين باشد كه خيلي‌ها متوجه شده‌اند كه داشتن مهريه سنگين چندان هم افتخار نيست! امسال دو مورد خوب هم داشتيم كه مهريه عروس خانم‌ها فقط يك شاخه گل بود.

 

يكي ديگر از سردفترداران مي گويد: يك مورد بود كه داماد دو چشم‌اش را علاوه بر 2 هزار سكه مهر عروس خانم كرد تا به قول خودش اعتماد سازي كند. بعدها كارشان به دعوا و جدايي كشيد. عروس خانم مصر بود كه مهرش را بگيرد بعد از كلي جر و بحث دادگاه فقط به 2 هزار سكه حكم داد. چرا كه مهر بايد چيزي باشد كه بها داشته باشد چشم مرده از آن جهت كه هيچ بهايي ندارد گرفتنش شرعا جايز نيست.:w58:

لینک به دیدگاه
damad4.jpg

شرط اصلي در تعيين مهريه عندالمطالبه بودن آن است؛به طوري كه زن هرگاه مهرش را درخواست كرد بتواند آن را بگيرد، اما برخي از مهريه‌ها به گونه اي هستند كه دريافت آنها عملا ممكن نيست و يا با دشواري زيادي همراه است. مثل جمع‌آوري ۵ هزار صدف دريايي يا ۵۰۰ هزار گل اركيده، در اين موارد معمولا مرد راهي زندان مي‌شود تا زماني كه مهريه يا معادل آن را پرداخت كند و يا زن از مهريه خود صرف نظر كند!

 

يكي ديگر از سردفترداران در جنوب تهران مي‌گويد: بنا بر يك آمار سرانگشتي مي‌توانم بگويم كه اكثر دختر خانم‌هايي كه اينجا مي‌آيند مهرشان بين 100 تا 314 سكه بهار آزادي است. البته يك مورد داشتيم كه عروس خانم و آقا داماد هر دو كوهنورد بودند و مهر عروس خانم صعود به 7 قله برتر جهان بود. ظاهرا هم زندگي خوبي دارند و آقا داماد هم عندالمطالبه مهر عروس خانم را مي‌دهد.

 

۱۰ راس آهوي وحشي. ۵ هزار مرجان دريايي، يك دوره كتاب هاي دكتر شريعتي، يك كتاب‌خانه پر از كتاب‌هاي فلسفي و... از جمله مهريه‌هايي است كه برخي سردفترداران به آن اشاره مي‌كنند كه اين موارد يا براي خودشان پيش آمده و يا از دفترخانه‌هاي ديگر شنيده‌اند.

 

به گفته كارشناسان، مهريه‌هاي عجيب و غريب دليلش حس ناامني است. افراد صرفا براي متفاوت بودن و برتري جويي، مهريه‌هاي نامتعارف را انتخاب مي‌كنند كه شكل تغييريافته‌اي از چشم وهم چشمي است. در اين حالت فرد به حدي از ارقام نجومي مهريه اشباع شده كه اين بار به دنبال مطرح كردن و به رخ كشيدن خود از طريق يك مهريه نامتعارف و عجيب است حتي اگر اين مهريه ارزش مادي بالايي نداشته باشد...

 

عجيب بودن، عجيب نيست؛ خاص بودن هم بد نيست؛ آن‌ها كه دوست ندارند هم‌رنگ جماعت باشند، دلشان مي‌خواهد هميشه فرق كنند. انتخاب مهريه نيز، فرصت خوبي براي متفاوت بودن است. اما اين تفاوت‌ها و تمايزها، زماني مسئله‌دار مي‌شوند كه كار به دادگاه مي‌رسد. مهريه‌هايي كه در ظاهر عجيب‌ هستند و خنده‌دار ولي عندالمطالبه‌اند و بايد پرداخت شوند.

 

به گزارش فرارو، در چند سال گذشته، انتخاب مهريه نامتعارف، بسامد بالايي يافته است. دادگاه‌هاي خانواده، به پرونده‌هاي بسياري رسيدگي مي‌كنند كه موضوشان درخواست مهريه‌هاي عجيب است. مهريه‌هايي كه اغلب پرداخت آن‌ها يا بسيار دشوار مي‌نمايد، يا به كلي غيرممكن است. يك كيلو بال مگس، حفظ كردن تمام ديوان حافظ يا كل شاهنامه فردوسي، سفر به 120 كشور دنيا، 10 هزار ليتر بنزين، 10 رأس آهوي وحشي، چندين كيلو پوست پياز و دست و پا يا قلب آقاي داماد، از جمله اين مهريه‌ها است.

لینک به دیدگاه

1372212541526183521781591271234215324625315.jpg

چند نمونه از مهريه‌هاي عجيب

بيشتر سر دفتردارها ادعا مي‌كنند، عقدهايي كه مهريه‌هاي سنگين و عجيب و غريب را نمي‌پذيرند و برايش خطبه نمي‌خوانند؛ با اين حال پسري جوان براي جذب اعتماد همسر آينده‌اش، دو چشمش را همراه دو هزار سكه طلا، مهر وي كرد؛ ولي در نهايت كارشان به اختلاف و جدايي رسيد. جوان هم ناچار شد پرداخت سه هزار سكه را بپذيرد تا همسرش از گرفتن چشم‌ها صرف نظر كند.

 

گفته مي‌شود عندالمطالبه بودن، به اين معناست كه مهريه در اساس قابل مطالبه باشد. از اين رو تعيين مهريه‌هايي كه وصولشان محال يا بسيار سخت است، تنها اهرمي است عليه مرد تا در موقع مناسب از آن استفاده شود. خانمي كه مهريه‌اش، خوردن هم‌زمان ده كيلو پياز است، اين امر را تأييد مي‌كند. او معتقد است مهريه وسيله‌اي تا مرد راه خطا نرود.

 

اما دختر جواني كه 500 هزار شاخه گل مريم را مهريه خود كرده است، اين امر را تنها نشانه‌اي براي اثبات علاقه مي‌داند. از سوي ديگر شيرين، دختري كه 5 هزار مرجان دريايي را به عنوان مهريه‌اش انتخاب كرده بود، هنگام جدايي گفت كه از انتخاب مهريه قصد خاصي نداشته، ولي پس از آنكه در زندگي به مشكل خورده است، تصميم گرفته با درخواست مهريه‌، درس خوبي به شوهرش بدهد.

 

خانمي هم كه مهريه‌اش رونويسي از ديوان بابا طاهر و حفظ كردن ديوان حافظ بود، يكي ديگر از اين موارد محسوب مي‌شود. اين خانم اصرار داشت كه همسرش اين كار را انجام دهد ولي چون مهريه‌، ارزش مالي نداشت، دادگاه مهريه جايگزين تعيين كرد.

 

عروس خانمي نيز كه مهريه‌اش يك دوره كامل آثار دكتر شريعتي بود، بعد از كلي جنجال و كشيده شدن كار به دادگاه تجديد نظر، توانست طلاق بگيرد. البته اين خانم در دقايق آخر قيد فرهنگ را زد و مهريه‌اش را بخشيد تا زودتر مراحل كار انجام شود.

 

گذشته از مهريه عجيب هزارپاي هزارپا، يكي از خاص‌ترين پرونده‌هاي دادگاه خانواده مربوط به خانم جواني بوده است كه مهريه‌اش را 1000 بوسه همسرش قرار داده بود و در زمان ازدواج قصد داشته است با اين كار عشق و علاقه‌اش را به همسرش نشان دهد؛ اما پس از گذشت 6 ماه از زندگي مشتركشان، متوجه خيانت همسرش شده بود. بنابراين تصميم گرفت از وي جدا شود و حتي حاضر نشد كه يكي از 1000 بوسه مهريه‌اش را بگيرد.

لینک به دیدگاه

files.php?file=1_192777136.jpg

زنگ خطري براي زوج‌هاي جوان

يك جامعه‌شناس و آسيب‌شناس اجتماعي، مهريه را هديه‌اي مي‌داند از سوي مرد به همسرش تا در زماني كه توان پرداخت آن را داشته باشد، بپردازد. اين جامعه‌شناس بر اين عقيده است كه در سال‌هاي اخير مهريه كه يكي از استحكامات زندگي مشترك است، رنگ و بوي احساسي به خود گرفته و كمتر معيارهاي عقلي و منطقي براي آن تعيين مي‌شود . چرا كه تعيين مهريه‌هاي متعارف و غيرقابل باور هيچ‌گاه نمي‌تواند توجيه منطقي داشته باشد. همين امر سبب شده است تا ازدواج‌ها به سمت احساسي شدن پيش روند. دكتر ابهري اين مسأله را زنگ خطري براي زندگي مشترك زوج‌هاي جوان مي‌داند و آن را نشاني از كمبودهاي اجتماعي، روحي، رواني و احساسي محسوب مي‌كند.

 

سقف قانوني وجود ندارد

بسياري براي كنترل كردن مهريه‌هاي سنگين و خارج از عرف، به دنبال راهي قانوني بوده‌اند و سعي داشتند از اين طريق سقف و نوع مشخصي براي مهريه تعيين كنند با اين حال در فروردين ماه سال جاري، عضو فراكسيون زنان مجلس در گفت‌وگويي اعلام كرد كه تعيين سقف مهريه از لايحه خانواده حذف شد. فاطمه رهبر در اين خصوص چنين توضيح داد: «اعضا در خصوص تعيين سقف براي مهريه معتقد بودند نمي‌توان حد و ميزاني براي مهريه مشخص كرد. اين حقي است كه خداوند براي خانم‌ها در نظر گرفته و بهتر است در اين زمينه فرهنگ‌سازي شود، بنابراين اين موضوع از لايحه خانواده به طور كلي حذف و قرار شد به اين موضوع به شكل جامع‌تري پرداخته شود.»

 

 

به عقيده كارشناسان مهريه سنت حسنه‌اي است كه طي سال‌هاي اخير با برخي كج انديشي‌ها و بدفهمي‌ها تبديل به يك بناي كج شده و هر روز خشت ديگري را بر آن افزوده مي‌شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده اغلب مهريه‌هاي عجيب و غيرقابل پرداخت نتوانسته‌اند ضامن خوشبختي‌ زوج‌ها باشند و يا آن‌ها را به پايبند زندگي سازد؛ گفته مي‌شود اين مهريه‌ها نه تنها تضميني براي دوام زندگي نيست بلكه در بيشتر موارد نتيجه عكس نيز دارند. چرا كه وقتي يك زندگي‌‌ بر پايه انديشه‌هاي احساسي و هنجارشكن بنا شود؛ از همين زاويه نيز ضربه خورده و در نهايت از هم پاشيده خواهد شد.

لینک به دیدگاه

راستی چرا مردان باید مهریه دهند ................

جرا بعکس نباشد ..............

خوب زنها مهریه دهند ...........چه میشه؟

به خودت سوزن بزن وبه دیگران جوال دوز

اره اینجوریم میشه ها :ws3:

فقط اون موقع دخترا باید برن خواستگاریه پسرا:ws28:

لینک به دیدگاه

به نظرم این مسائل هیچ کدام ارزشی ندارد.

 

اگه زندگی یک زوج به هردلیل دچار مشکل بشه و ادامه زندگی میسر نباشه طرفین برای رسیدن به آرامش و جدایی به هرکاری دست می زنن.

البته بیشتر اینها جنبه به نوعی میشه گفت روانی داره و البته چشم و هم چشمی خانواده ها.

 

اگه زوجین نتونن همدگر رو درک و تحمل کنن هرچقدر هم مهریه سنگین داشته باشن باز هیچ تاثیری نخواهد داشت.

 

وقتی نتونی شریک زندگیت رو تحمل کنی و بخوای ازش جداشی آیا داشتن این همه مهریه در مقابل حرف و حدیث های مردم و نگاههایی که به دنباله آدم هست ارزشمند هست.

 

برای مرد نیز رفتن به زندان در مقابل این نوع زندگی بی ارزش مطمئنن ارزشمندتر است.

لینک به دیدگاه

 

من دوس دارم مهریه ام 5 سکه باشه !

و قصد ازدواجم دارما!!!wassat.gif

چه قانع:ws3:

دنبال شوور میگردی:ws28:

به نظرم این مسائل هیچ کدام ارزشی ندارد.

 

اگه زندگی یک زوج به هردلیل دچار مشکل بشه و ادامه زندگی میسر نباشه طرفین برای رسیدن به آرامش و جدایی به هرکاری دست می زنن.

البته بیشتر اینها جنبه به نوعی میشه گفت روانی داره و البته چشم و هم چشمی خانواده ها.

 

اگه زوجین نتونن همدگر رو درک و تحمل کنن هرچقدر هم مهریه سنگین داشته باشن باز هیچ تاثیری نخواهد داشت.

 

وقتی نتونی شریک زندگیت رو تحمل کنی و بخوای ازش جداشی آیا داشتن این همه مهریه در مقابل حرف و حدیث های مردم و نگاههایی که به دنباله آدم هست ارزشمند هست.

 

برای مرد نیز رفتن به زندان در مقابل این نوع زندگی بی ارزش مطمئنن ارزشمندتر است.

مهریه یه جور امنیته به هر حال واسه دخترا اگر فرضا شووره ناباب در اومد و طلاقش داد باید یه پولی داشته باشه تا تو جامعه از پس خودش بر بیاد:w16:

تازه بیش تر نشان دهندی مهر وعلاقست یعنی پسر چقدر برای دختره ارزش قائله:icon_redface:

یه حقی مردها بر زنها داری یه حقی زنها بر مردها دارن که همش باید رعایت شه

متاسفانه تو جامعه ی ما قوانین درست اجرا نمیشه سلیقه ای بر خورد میشه

ولی من یکی عمرا زیر بار مهریه ی سنگین نمیرم:ws17:

لینک به دیدگاه
فقط شرایط مرد ایده الت رو بوگو:ws17:

تا فردا تحویلت میدم:ws28:

اِممممممممم

خوش تیپ

آقا

مهربون

خوش غیرت

صادق

وفادار

بامحبت

شیطون

دست دلباز

چشم پاک

زیبا

جادار

استاندارد:4chsmu1:

 

 

 

پس فردا منتظر باشم دیگه؟قول دادیا! wassat.gif

لینک به دیدگاه

زیبا

جادار

استاندارد:4chsmu1:

مگه دنبال یخچال می گردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:ws28:

 

من هستم:gol cheshmak:میبینی چقد خوشگلم!!!!!!!!! :w554: اومدیم خ.استگاری.:ws52:

 

شرایط:

باید دوسال صبر کنی واسه :w410:

یه مدت هم واسه بیکاری و رفع خستگی بعد از:w410:

:ws2::icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...