رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

آیا دوست دارید برای اتاق خود آینه ای تزئینی تهیه کنید. می توانید با هزینه کم آینه موزائیکی بی نظیر و زیبایی درست کنید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لوازم مورد نیاز:

 

• اصلی ترین مواد لازمه آینه است. زیرا سه چهارم کار را آینه تشکیل می دهد. و تنها شرط لازم، تخت بودن آن است. آینه های انتخابی می توانند به هر شکلی _ گرد، مربع، بیضی و ... _ باشند.

 

• موزائیک مورد علاقه خود را انتخاب کنید. میتوانید از رنگهای ترکیبی یا متضاد، یا حتی کاشی های یک رنگ، استفاده کنید. اگر دوست داشته باشید، حتی می توانید از ظروف سرامیکی قدیمی نیز استفاده کنید، و با کمک انبر مخصوص موزائیک یا انبردست آنها را به قطعات نامنظم خرد کنید. حتی می توانید با این شیوه موزائیک ها را نیز خرد کنید. فراموش نکنید که مقدار موزائیک ها باید یک سوم آینه باشد.

 

• به یک عامل پیوند دهنده مانند چسب مخصوص موزائیک ( یا چسب چوب سفید )، یا چسب معمولی نیاز خواهید داشت. حتما برچسب روی چسبی که خریداری می کنید را بخوانید و مطمئن شوید که قابلیت چسباندن آینه به موزائیک یا سرامیک را دارند.

 

• برای پر کردن فضای بین سرامیک ها به دوغاب نیز نیاز خواهید داشت. دوغاب موزائیک کاری در رنگهای مختلفی موجود است، پس رنگی را انتخاب کنید که با موزائیک های شما هماهنگی داشته باشد. اگر درست کردن آن برایتان مشکل است، شاید بتوانید دوغاب حاضری نیز پیدا کنید.

 

• تخته سه لایی

• مداد

• کاردک کوچک

• سوهان

• اسفنج

 

مراحل انجام کار:

 

طرح خاصی را که برای آینه در نظر دارید، با استفاده از مداد آن را روی آینه کشیده و جدا کنید. اگر کار بر طرح فرضی برایتان مشکل است، طرح را با مداد روی تخته رسم کنید و اگر طرح مورد نظرتان پیچیده است، محل قرار گرفتن رنگهای مختلف را نیز مشخص کنید.

 

سپس آینه و موزائیک ها را به چسب آغشته کرده و روی تخته بچسبانید. به دو روش می توانید آنها را بچسبانید. اگر طرح انتخابی پیچیده و بی قاعده است، از نواحی کوچکتر شروع کنید. اما اگر طرح مشخصی دارید بهتر است بخش بخش پیش روید. پس از چسباندن تمامی قطعات، آن را در گوشهی کم رفت و آمدی قرار داده و 24 ساعت به آن زمان دهید تا کاملا خشک شود.

 

سپس دوغاب را حاضر کرده و فواصل بین آینه و موزائیک را پر کنید. با کمک اسفنج تمیز دوغاب اضافی را به آرامی پاک کنید. 5 دقیقه بعد با سوهان باقی مانده دوغاب اضافی را از روی کار جدا کنید. 20 دقیقه طول می کشد تا دوغاب کاملا خشک شود. در نهایت با اسفنج مرطوب سطح کار را به خوبی تمیز کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...