رفتن به مطلب

امکان تبديل جنگلهاي زاگرس به بيابان


ارسال های توصیه شده

فرمانده يگان حفاظت جنگل ها:

امکان تبديل جنگلهاي زاگرس به بيابان

ايرن: فرمانده يگان حفاظت جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور گفت: جنگل هاي زاگرس در سالهاي گذشته بيشترين حوادث را شاهد بوده که در صورت تداوم اين روند تا 10 سال آينده امکان تبديل جنگلهاي اين مناطق به بيابان بسيار است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ تقي ايرواني در سمينار مديريت حريق در عرصه هاي منابع طبيعي کشور "رويشگاه زاگرس" با حضور رئيس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري کشور، رئيس سازمان مديريت بحران کشور و مسئولان منابع طبيعي 11 استان زاگرس نشين در کرمانشاه در حال برگزاري است، اظهار داشت: طي پنج سال گذشته 46 درصد آتش سوزي جنگلها و منابع طبيعي کشور مربوط به مناطق زاگرس نشين است ،لذا بايد با يک برنامه ريزي دقيق اين روند را کنترل کرد.

وي در ادامه با اشاره به اينکه طي اين مدت 76 درصد سطح سوخته شده در جنگل هاي مناطق زاگرس نشين داشته ايم گفت: اين روند روبه رشد سالانه خسارات جبران ناپذيري بر پيکره جنگلها و منابع طبيعي زاگرس وارد ساخته است.

ايرواني حريق، آفات و امراض، گرم‌شدن کره زمين، خشکسالي‌هاي پي‌در پي، وجود ريزگرد‌ها، بهره‌برداري بي‌رويه و چراي دام را علل تخريب جنگل‌هاي زاگرس عنوان کرد.

وي در ادامه با اشاره به مشکلات مقابله با حريق در جنگل‌ها گفت: کمبود نيروي انساني، کمبود اعتبار، گستردگي عرصه و سختي کار از مشکلات ما در مقابله با حريق در جنگل‌ها است.

فرمانده يگان حفاظت جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشوردر ادامه با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده براي اطفاء حريق در کشور، اظهار داشت: سال گذشته دو ميليارد تومان اعتبار اطفاء حريق در کل کشور بوده است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...