رفتن به مطلب

توالتي از جنس زندگي


ارسال های توصیه شده

توالتي از جنس زندگي

ايرن : بنياد خيريه "مليندا و بيل گيتس" در نظر دارد با صرف هزينه اي بالغ بر 42 ميليون دلار توالتي را طراحي کند که امکان استفاده از آن در مناطق کم آب وجود داشته باشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش گروه جهان خبرگزاري محيط زيست ايران به نقل از رويترز، اين بنياد خيريه که وابسته به بيل گيتس رئيس شرکت مايکروسافت است از محققان و مخترعان 20 دانشگاه جهان دعوت کرده است تا در اين طرح تحقيقاتي شرکت و توالتي را طراحي کنند تا ميزان استفاده از آب در آن به حداقل برسد و در مناطق محروم و کم آب آفريقا بتوان از آن استفاده کرد.

در اين ميان يکي از دانشگاه هاي شرکت کننده در اين طرح موسوم به دانشگاه کوازولو ناتال توانسته است توالتي را طراحي کند که در آن آب دفع شده در آن به آب تميز تبديل و مواد دفع شده ديگر براي توليد انرژي به کار گرفته شود.

يکي از اصول اعلام شده توسط بنياد گيتس براي طراحي توالت مورد نظر، اين است که در اين پروژه هيچ لوله کشي آب و فاضلاب و سيستم برقي نبايد از بيرون به آن متصل باشد و تمام مايحتاج اين توالت بايد توسط خود اين سيستم تامين شود.

طزح پايلوت اين توالت قرار است در کشورهاي نايروبي، غنا، مالاوي و روندا به اجرا درايد. بهداشت عمومي و فردي در اين مناطق به شدت با بحران مواجه شده و کم آبي زندگي بسياري از مردم را با خطر مواجه ساخته است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...