رفتن به مطلب

نصب پاي مصنوعي به يک لاک پشت آفريقايي


ارسال های توصیه شده

فناوري به کمک حيوانات مي آيد

نصب پاي مصنوعي به يک لاک پشت آفريقايي

ايرن: دامپزشکان دانشگاه ايالتي واشنگتن با موفقيت توانستند يک پروتز پاي مصنوعي را به لاک پشت آفريقايي 12 ساله اي متصل کنند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش خبرگزاري مهر، دو دامپزشک دانشگاه ايالتي واشنگتن يک چرخ پروتز را که در حدود 7 دلار قيمت دارد با موفقيت به جاي پاي چپ جلويي يک لاک پشت آفريقايي نصب کردند.

تصاوير اين لاک پشت 23 پوندي (10.43 کيلوگرمي) که "گامرا" نام دارد درحالي که قادر بود با پاي مصنوعي جديد خود بر روي سنگفرش و چمن راه برود منتشر شد. در اين تصاوير، گامرا علف مي خورد و در محوطه بيمارستان به آهستگي راه مي رود.

بيمارستان دانشگاه وانشگتن، اين لاک پشت ساکن خشکي را در ماه آوريل از مالک آن خريداري کردند. پاي چپ جلويي گامرا به شدت آسيب ديده و قطع شده بود.

سپس اين دامپزشکان تصميم گرفتند يک چرخ شبيه به چرخ صندليهاي اداري را به اين حيوان نصب کنند و به آن شانس دوباره اي را براي زندگي بدهند.

عمل جراحي اين حيوان دو ماه قبل انجام شد اما اين خبر اکنون منتشر شده است. "گامرا" که نام خود را از يک هيولاي فيلمهاي ژاپني گرفته است به خوبي راه مي رود.

براساس گزارش آسوشيتدپرس، به گفته دامپزشکان، اين لاک پشت 12 ساله مي تواند به مدت چندين دهه زندگي کند و هر روز بزرگتر شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...