رفتن به مطلب

کجا قایمش کرده اند؟


ارسال های توصیه شده

معماي ببر ماده سيبريايي

کجا قایمش کرده اند؟

ایرن – محمد محمد پور:پس از آنکه مشخص شد ببر ماده سیبریایی به مانند ببر نر دچار بیماری مشمشمه شده،سازمان محیط زیست با هماهنگی سازمان دامپزشکی تصمیم گرفت که ببرماده را به قرنطینه ببرد؛این در حالی بود که مشمشه ببر نر را از پا درآورده و سبب تیرباران شیرهای باغ وحش ارم شده بود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش خبرگزاری محیط زیست ایران،حالا چند صباحی است که ببر ماده از انظار دور است و هر از چندگاهی دامپزشک محیط زیست یا مسوولان سازمان خبر سلامتی نصفه و نیمه اش را به رسانه ها می دهند.حتی روزی که شایعه تلف شدن ببر ماده منتشر شد،به رغم تکذیب شایعه،عکسی از روپا بودن ببر ماده انتشار نیافت.

 

کنجکاوی برای یافتن محل نگهداری ببر ماده ادامه دارد و مسوولان هم آدرس سر راستی نمی دهند.مدیرکل دفتر حیات وحش و دفتر تنوع زیستی سازمان محیط زیست به ایرن می گوید:"ببرماده در ارم نگهداری می شود اما خارج از مجموعه باغ وحش و دور از فضای دسترسی مردم.نگهداری آن در باغ وحش که اصلا امکان نداشت و نمی توان آن را به مکان دیگری نظیر میانکاله انتقال داد.لذا ببر در همان ارم نگهداری می شود تا وضعیت سلامتی اش معلوم شود."

 

دکتر مسعودی،دامپزشک ببر ماده سیبریایی،نیز اطلاعات درستی درباره محل نگهداری ببر ماده نمی دهد و صرفا به بیان این جمله که ببر در مجموعه ارم،قرنطینه شده بسنده می کند.

 

ببر ماده و ببر نر، از روسیه وارد تهران شدندو در حالی که قرار بود به میانکاله انتقال یابند،به دلیل آماده نبودن زیستگاه،مهمان باغ وحش ارم شدند؛اما آنجا برایشان شگون نداشت؛یکی تلف شد و دیگری در خفا زندگی می کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...