رفتن به مطلب

عوامل تاثیرگذار بر حضور مردم در میدان التحریر مصر


ارسال‌های توصیه شده

ارسال شده در

سلام دوستان،

 

به نظر شما چرا مردم مصر، میدان التحریر در شهر قاهره رو برای تجمع و تظاهرات انتخاب کردند؟

 

ویژگی های این میدان چیه؟

 

در واقع چه عواملی بر مردم تاثیر می گذارد تا مکان هایی را برای تجمع و یا تظاهرات انتخاب کنند؟

 

با تشکر :icon_gol:

  • Like 10
ارسال شده در

سپاس محمد حسین جان که دعوت کردی :icon_gol:

در خصوص ویژگی های فیزیکی و غیر فیزیکی این میدان اصلاعاتی ندارم به همین جهت نمیتونم نظری بدم.

  • Like 8
ارسال شده در
سپاس محمد حسین جان که دعوت کردی :icon_gol:

در خصوص ویژگی های فیزیکی و غیر فیزیکی این میدان اصلاعاتی ندارم به همین جهت نمیتونم نظری بدم.

خواهشم میکنم، :icon_gol:

 

شیخ عزیز در مورد اینکه کلا چه عواملی تاثیر گذار هست برای انتخاب یک محل توسط مردم، برای حضور در اونجا، هم نظری نداری؟

  • Like 8
ارسال شده در
خواهشم میکنم، :icon_gol:

 

شیخ عزیز در مورد اینکه کلا چه عواملی تاثیر گذار هست برای انتخاب یک محل توسط مردم، برای حضور در اونجا، هم نظری نداری؟

عوامل فیزیکی چون دسترسی مطلوب پیاده و سواره نقش داره و همچنین گنجایش فضا.

اما مهترین مسئله روح مکان هستش. مثل میدون آزادی در تهران یا شاید بگیم در ایران.

  • Like 9
ارسال شده در

آقا قضیه ای هست؟ همه زدن تو خط هابرماسی ها!

  • Like 7
ارسال شده در

به نظر من جایی را انتخاب میکنند که همه خیابان ها به آن مشرف شود،راه در رو داشته باشد،از ساختمان های اطراف بشه فیلمبرداری کرد تا دیکتاتور هر جنایتی دلش خواست انجام نده و.......

  • Like 8
ارسال شده در

ممنون از دوستان :icon_gol:

 

آقا قضیه ای هست؟ همه زدن تو خط هابرماسی ها!

تو خط چی؟

  • Like 5
ارسال شده در
عوامل فیزیکی چون دسترسی مطلوب پیاده و سواره نقش داره و همچنین گنجایش فضا.

اما مهترین مسئله روح مکان هستش. مثل میدون آزادی در تهران یا شاید بگیم در ایران.

 

برای شکل گیری این روح مکان، چه عواملی دخیل هستند به نظرت؟

 

 

به نظر من جایی را انتخاب میکنند که همه خیابان ها به آن مشرف شود،راه در رو داشته باشد،از ساختمان های اطراف بشه فیلمبرداری کرد تا دیکتاتور هر جنایتی دلش خواست انجام نده و.......

 

خب خیلی از معابر شهری این ویژگی ها رو دارن، پس مردم چرا اونجاها نمیرن؟ مثلا خیابان شریعتی یا باهنر تهران.

  • Like 6
ارسال شده در

خب خیلی از معابر شهری این ویژگی ها رو دارن، پس مردم چرا اونجاها نمیرن؟ مثلا خیابان شریعتی یا باهنر تهران.

 

خیابان شریعتی کجا شبیه میدان التحریر و خیابان های منتهی به آن است !!! :JC_thinking:

 

تو تهران یه جایی مثل میدان تحریر نداریم به نظرم.

  • Like 4
ارسال شده در
خیابان شریعتی کجا شبیه میدان التحریر و خیابان های منتهی به آن است !!! :JC_thinking:

 

تو تهران یه جایی مثل میدان تحریر نداریم به نظرم.

 

من منظورم این حرفتون بود : " همه خیابان ها به آن مشرف شود،راه در رو داشته باشد،از ساختمان های اطراف بشه فیلمبرداری کرد "

این ویژگی ها رو خیلی از خیابون ها دارن. اینطور نیس؟

 

به نظرتون میدان انقلاب یا آزادی نمیتونه همچین نقشی رو در ایران ایفا کنه؟

  • Like 3
ارسال شده در
ممنون از دوستان :icon_gol:

 

 

تو خط چی؟

هابرماس یه کتاب داره در مورد طراحی فضاهای عمومی جهت اعتراضات مدنی!

از میزان محصوریت فضا توی جمع شدن تاثیر داره تا نحوه ی چیدمان مبلمان و راه های در روی موجود.

این موضوع طراحی فضای شهری مناسب اعتراضات عمومی رو یه بار توی کافه دیزاین قدیم مطرح کردم. میتونی پیداش کنی از اونجا.

  • Like 5
ارسال شده در
من منظورم این حرفتون بود : " همه خیابان ها به آن مشرف شود،راه در رو داشته باشد،از ساختمان های اطراف بشه فیلمبرداری کرد "

این ویژگی ها رو خیلی از خیابون ها دارن. اینطور نیس؟

 

به نظرتون میدان انقلاب یا آزادی نمیتونه همچین نقشی رو در ایران ایفا کنه؟

 

شما عکس های میدان تحریر و میدان انقلاب و آزادی را برای مقایسه بذارین تو این تاپیک تا بررسی کنیم.

  • Like 4
ارسال شده در

میدان التحریر مصر

 

63227_484.jpg

 

n00017467-b.jpg

 

A0994845.jpg

 

1302366423%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D8%B1%20%D9%85%D8%B5%D8%B1%20copy.jpg

 

 

 

میدان آزادی

 

19182339.jpg

 

ShowImage=ladylove-228-772721.fpic

 

38919_554.jpg

  • Like 5
ارسال شده در

 

 

n00017467-b.jpg

 

 

 

میدان آزادی

 

19182339.jpg

 

showimage=ladylove-228-772721.fpic

 

ساختمان های اطراف....

 

تو میدان آزادی میتوانند به رگبارت ببندند،چون هیچ چیزی اطرافش نیست.

 

اما میدان التحریر را بنگرید.

  • Like 4
ارسال شده در

ساختمان های اطراف....

 

تو میدان آزادی میتوانند به رگبارت ببندند،چون هیچ چیزی اطرافش نیست.

 

اما میدان التحریر را بنگرید.

[/center]

 

یعنی شما نظرتون اینه که محصوریت میدان باعث میشه که مردم احساس امنیت بیشتری برای اعتراض داشته باشن؟

 

چون اگه به رگبار بستن باشه، از روی ساختمون هم میتونن این کار بکنن. ضمنا در فضایی مثل میدان آزادی امکان گریز مردم بیشتر هست تا میدان التحریر.

  • Like 5
ارسال شده در
یعنی شما نظرتون اینه که محصوریت میدان باعث میشه که مردم احساس امنیت بیشتری برای اعتراض داشته باشن؟

 

چون اگه به رگبار بستن باشه، از روی ساختمون هم میتونن این کار بکنن. ضمنا در فضایی مثل میدان آزادی امکان گریز مردم بیشتر هست تا میدان التحریر.

خب بستگی داره......اگه ساختمونا تحت تصرف مردم باشه التحریر خوبه....اگه تحت تسلط حکومت باشه...ازادی.:ws37:

  • Like 6
ارسال شده در

خب محصوریت فضا تو تجمع تأثیر داره. نه اونقدر فضا باز باشه که طرف واسه در رفتن باید مسافت زیادی رو بره تا به کوچه پس کوچه ها برسه. نه اونقدر محصور باشه که راه در رو نداشته باشه.

وجود نوع ساختمانهایی که اطراف میدون هست (از نظر کارکردی) هم خیلی اهمیت داره و یه مسئله هویت اون مکان.

  • Like 3
ارسال شده در

یعنی شما نظرتون اینه که محصوریت میدان باعث میشه که مردم احساس امنیت بیشتری برای اعتراض داشته باشن؟

 

چون اگه به رگبار بستن باشه، از روی ساختمون هم میتونن این کار بکنن. ضمنا در فضایی مثل میدان آزادی امکان گریز مردم بیشتر هست تا میدان التحریر.

 

محصوریت و مردمی بودن اون منطقه خیلی مهمه.

 

تمامی شبکه های دنیا در ساختمان های اطراف میدان،دفتر داشتند و میتوانستند فیلمبرداری کنند و دولت مصر نمیتونست زیاد آسیبی بهشون بزنه.

 

مگر اینکه با تانک بیاد مردم را بزنه،مثل سوریه....

 

البته به نظرم این بحث بیشتر مربوط به فاشیست بودن یک حکومت میشه.

اگر خیلی فاشیست باشه،میلیون ها آدم را هم با هواپیما بمباران میکنه.

 

به نظرم نقش شهرسازی و معماری تو این چیزها،حدود 20 درصده !!!!!

  • Like 3
ارسال شده در
محصوریت و مردمی بودن اون منطقه خیلی مهمه.

 

تمامی شبکه های دنیا در ساختمان های اطراف میدان،دفتر داشتند و میتوانستند فیلمبرداری کنند و دولت مصر نمیتونست زیاد آسیبی بهشون بزنه.

 

!

 

خب البته اجازه فیلمبرداری هم داشتند!!وگرنه ساختمونای خالی چه امنیتی واسشون داشت؟؟

  • Like 4
×
×
  • اضافه کردن...