رفتن به مطلب

تصاوير بزرگترين گلخانه جهان


ارسال های توصیه شده

تصاوير بزرگترين گلخانه جهان

معدن رس بي استفاده و قديمي منطقه کورنوال بريتانيا اکنون به يکي از بزرگترين مراکز محافظت از گونه هاي گياهي جهان تبديل شده که بيش از يک ميليون گياه در آن تحت محافظت قرار دارند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پروژه باغ بهشت که در کتاب رکوردهاي گينس به عنوان بزرگترين گلخانه جهان به ثبت رسيده، مرکز بزرگ و بي همتايي براي افرادي است که به دانستن بيشتر درباره طبيعت و محيط زيست علاقمندند.

باغ بهشت که بر روي معدني قديمي و 160 ساله رس ساخته شده توسط گروهي از گياه شناسان و متخصصان کشاورزي بنا شده و متشکل از سه زيست بوم اصلي است.

اين ساختارهاي حباب مانند با استفاده از چارچوبهاي فلزي و در قالب قابهاي 6 ضلعي ساخته شده اند. طي چند ماه اول ساخت اين گلخانه بزرگ در حدود 43 ميليون گالن آب باران در اين منطقه زهکشي و کانال کشي شد.

اين گلخانه از سه زيست بوم اصلي، زيست بومهاي جنگلهاي باران زا، مديترانه اي و فضاي باز برخوردار است. در هر يک از زيست بومهاي عنوان شده گياهاني متناسب با همان نوع آب و هوا وجود دارند براي مثال در زيست بوم جنگلهاي باران زا مي توان انواع گياهان گرمسيري را مشاهده کرد که به هم فشرده و انبوه در مساحتي برابر شهر لندن رشد کرده اند. آب و هواي درون اين زيست بوم توسط سيستمهاي کنترلي خودکار تنظيم شده و آبشاري که در آن جريان دارد از آبهاي بازيافت شده زير زميني استفاده مي کند.

زيست بوم مديترانه اي نيز از پوشش هاي گياهي متناسب اين منطقه تشکيل شده است، درختان ليمو، زيتون، انگور و گياهان معطر از جمله گونه هاي گياهي زيست بوم مديترانه اي به شمار مي روند، هواي اين بخش خشک تر از ديگر زيست بومها است. زيست بوم فضاي باز نيز پوششي از گياهان متناسب با آب و هواي انگلستان است.

بر اساس گزارش گيزمگ، اين باغ در عين حال به پايگاهي غني از اطلاعات مجهز است که در آن تاريخچه گياهان، چگونگي استفاده طبي از آنها، چگونگي تبديل گياهان به سوخت، مواد و غذا توضيح داده شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...